IS: Uudet lukiolaiset sotkettiin taas haisevaan mönjään: ”nasujen” nöyryyttäminen kuohuttaa somessa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006610729.html
Aika järkyttävää kohtelua. 90-luvun loppupuolella mopokasteen sain lukion ekalla mutta oli todella pliisua nykymenoon.
Kommentit (24)
Kyse ei noissa koskaan ole aidosta vapaaehtoisuudesta.
Ilmoittaa vain kouluun olevansa sairas tuona päivänä. Asia ratkaistu. Ei kaikkeen tyhmään tarvitse osallistua.
Ahdistavaa. Mitä mieltä moisessa, ei mitään.
Mikäköhän seksuaalivietti tuon suunnittelijalla on?
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei noissa koskaan ole aidosta vapaaehtoisuudesta.
Itse kyllä lukion ekalla ollessa n. 5 vuotta sitten roikuin tuossa mukana mutta en vaan osallistunut. Kuljin kyllä nasutettavien matkassa sporalla yms. Ei kukaan tullut väkisin mun päähän ketsuppia kaatamaan.
Pistivät kyllä porukkaa uimaan Kaisaniemessä johonkin suihkulähteeseen, jonka pohjalta löytyi huumeneuloja.
Ei kuulu nykyaikaan. Kiusaaminen on kielletty!
Vantaalla ei onneksi 80-90 -lukujen taitteessa ollut moisia perinteitä. Säästyipä edes joltakin traumalta.
Jos sotkee niin ne saa luvan siivota! En hyväksy tollasta.
Mut jätettiin rauhaan, kun tempaisin ekalta maksapiltin syöttäjältä ilmat pihalle. Sanoin ensin kolme kertaa, että en syö, usko jo. Tarttui hiuksista mua kiinni, ja se oli virhe.
Ihan kuvottava perinne joka olisi syytä katkaista. Ruualla ei saa leikkiä!
Voi voi harmittaako amis reppanoita..? Miten voitte? Onko kaikki hyvin?
;(
Meilläkin meinasi olla tommosta, mutta ei ollutkaan kun tulivat järkiinsä. Säästyinpä joktakin traumalta!
No kyllä näköjään menee jossain todella pahasti yli. Eihän tuossa ole kyse pelkästään nöyryytyksestä, vaan tuossahan menee pilalle vaatteet ja jopa terveys. Olisipa kiva olla kalalle allerginen ja saada jotain silakkasotkua niskaansa eikä pääse edes peseytymään. Ja millä tuolta sitten lähdetään kotiin. Todella kivaa normaaleille ihmisillekin sitten istua samaan ratikkaan tuollaisen mönjäkasan kanssa. Jos on pakko sotkea, sitten järjestätte niille myös vaihtovaatteet ja mahdollisuuden peseytyä. Ai, sittenkö ei huvitakaan tämä perinne enää.
Itse muistan omat nasuni vuodelta 2015, ja ai että oli hauskaa. Olin ottanut mdma:ta ja ostanut 50 kananmunan kennon. Heittelin niitä ykkösiä päin niin rajulla voimalla, että oma olkapääni putosi pois kuopasta.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi harmittaako amis reppanoita..? Miten voitte? Onko kaikki hyvin?
;(
Etkö saanut tarpeeksi kiusata nasujaisissa vaan pitää täällä jatkaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse muistan omat nasuni vuodelta 2015, ja ai että oli hauskaa. Olin ottanut mdma:ta ja ostanut 50 kananmunan kennon. Heittelin niitä ykkösiä päin niin rajulla voimalla, että oma olkapääni putosi pois kuopasta.
Nyt jum.alauta oikeesti jotain rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaa vain kouluun olevansa sairas tuona päivänä. Asia ratkaistu. Ei kaikkeen tyhmään tarvitse osallistua.
Kai nyt ymmärrät mitä tuollaisesta seuraisi? Suljetaan porukan ulkpouolelle ja kiusataan nynnynä koko loppuajan kun ei osallistunut.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän seksuaalivietti tuon suunnittelijalla on?
Niin ja miksi ne muut järkkärit osallistuu siihen?
Kipeetä.
Helsinkiläisillä ei taida olla kaikki kotona pääknupissa.
Meillä oli ns. "örsökaste" seiskaluokalla ja se oli ihan hauskaa, eikä tuollaista. Kasvomaaleja vähän naamoihin sotkettiin, sitten oli erilaisia leikkejä/pelejä ja lopuksi ysit tulitti meitä vesipyssyillä ja vesi-ilmapalloilla. Jotain ällöä juomaa meidät laitettiin vapaaehtoisesti hörppäämään, kerrottiin mitä siinä on. Ihan kivat muistot jäi. Lukiossa ei ollut mitään "kastetta."