Kuinka paljon sinulla on varallisuutta?
Kaksikymppisten säästöjä käsittelevästä ketjusta heräsi kiinnostus.
Paljonko on varallisuutesi (varat-velat)?
Ikä?
Perhe?
Kommentit (214)
Asuntovarallisuutta, alakanttiin laskien 280k€
Osakkeissa 80k€
42-v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varallisuus: 12'000 euroa.
Ikä: 25-vuotta.
Perhe: Ei ole, eikä tule.Miten voi olla noin paljon rahaa tuossa iässä? Ovatko vanhempasi rikkaita vai oletko työelämässä? :o
N20
Siis kaksitoistatuhatta?
Luitkohan väärin? … satakaksikymmentä?
Kyllä sinäkin sen viidessä vuodessa tienaat. Olet nyt 20 ja edellinen kirjoittaja on nyt 25v. 2400e vuodessa säästöön.
Velkaa 50000 ja asunnosta osa maksettu, noin 120000 nyt, jos rahaksi muuttais
Viiden vuoden kuluttua ei velkaa ja puolet asunnosta minun eli silloin noin 170000
Mies ja kolme lasta 54v
Jotain pienempää rahaa muualla kiinni.
Akateeminen
minulla yksi euro tilillä.
enempää ei tarvita.
varas vie ja ruoste korjaa loput.
et voi koskaan nukkua yötäsi rauhassa. kun pelkäät omaisuutesi puolesta.
parempi olla köyhä ja onnellinen kuin rikas ja onneton.
Vierailija kirjoitti:
minulla yksi euro tilillä.
enempää ei tarvita.
varas vie ja ruoste korjaa loput.
et voi koskaan nukkua yötäsi rauhassa. kun pelkäät omaisuutesi puolesta.
parempi olla köyhä ja onnellinen kuin rikas ja onneton.
Omalla kohdallani vaurastuminen on tuonut turvaa: Karttuneen varallisuuteni kanssa pystyn "ostamaan harkinta-aikaa" eli vaikka tulopuoli sairastumisen tai työttömyyden takia romahtaisi, ei talouteni heti romahda.
Talo n. 900 000, josta velkaa 100 000. Neljä velatonta sijoitusasuntoa Helsingissä , arvot yht. n. 850 000. Kakkosasunto Välimerellä (velaton), arvo n. 400 000. Osakesalkku 250 000. Oma yritys, arvo tällä hetkellä n. 1000 000. Palkka 8000/kk + osingot vuosittain n. 150 000.
Ammatti: sairaanhoitaja/yrittäjä
Perhe: Aviomies ja kolme lasta (2,5 ja 6 vuotiaat)
Ikä: 36 v
Tämä siis oma varallisuus, miehellä ehkä muutama satatonnia parempi
Käyttötilillä noin 3700eur, säästötilillä noin 64000 eur.
Omistusasunto, kaksio, Helsingissä. Auto.
Ei velkaa.
28v mies.
Tileillä ei ole mitään, kädestä suuhun elänyt viimeiset 30 vuotta. Nyt 62 v.
Omaisuutta 3 asunto-osaketta, yhteensä 420 000, velkaa niistä 180 000 eli netto-omasisuus 240 000.
Yksinhuoltajaksi jäin kahden lapsen kanssa 30 vuotta sitten tyhjin käsin.
Asuntojen hinnat romahtavat, koska eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, työikäisiä on vähemmän eikä 2400 brutto tuloilla saa lainaa.
Lisäksi Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, mutta heillä on jo ikää, meillä jää hirveästi työttömäksi myös partureita ja ravintoloita ja kahviloita loppuu.
Itse saan AMK - tutkinnolla vain korkeintaan palkkatukitöitä joten puoliso leikkaa ja hiukseni ja vaatteet ostan kirpputorilta, juuri ostin 4 paitaa 20 eurolla, kaupat ei pysty samaan.
Asuntojen hinnat on nyt todella korkealla koronasta johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hinnat on nyt todella korkealla koronasta johtuen.
Lehdessä oli että yhtiövastike moninkertaistuu parin vuoden sisällä niillä, jotka ovat ostaneet uuden asunnon, jossa puolet hinnasta yhtiölainaa.
Arviolta 100 000 euroa. Elän yksin, olen alempaa keskiluokkaa. 40v nainen.
Tämmöisiä avauksia lukiessa ensimmäinen ajatus on, kuka hemmetti näitä asioita kaivelee ja mitä hän niillä aikoo tehdä?
Tähän ketjuun ei kirjoita juuri muut kuin hävyttömän hyväosaiset, jotka kiiruhtavat sanomaan että jokainen saa miljoonan kokoon ennen 40 v ikävuottaan jos vain tahtoo lähärin koulutuksella ja sitten täysin pa-tyypit. Ja Trollit tietysti joukossa :D ei mitään relevanssia todellisiin ihmisiin.
Ei ole paljoa. Velaton asunto-osake, arvo tällä hetkellä n.70.000e. Tilillä 48.000e. Velkaa ei mihinkään mikä tietysti tärkein. Työtön olen. n38
jotain 400k riippuen rahastojen arvosta ja asunnon myyntihinnasta
Ei paljoa paskaakaan, mutta kaunis ja sporttinen 25 v nainen on. Minusta on paljon kivempaa jyystää nuorta pulkkaa kuin säästää kesämökkiä varten
M45
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoa paskaakaan, mutta kaunis ja sporttinen 25 v nainen on. Minusta on paljon kivempaa jyystää nuorta pulkkaa kuin säästää kesämökkiä varten
M45
Valehtelet. Kukaan ei ota eltaantunutta 20v vanhempaa ukonkantturaa jos sillä ei ole rahaa!
Vierailija kirjoitti:
M45
Aika rohkeata myöntää pistävänsä kaikki ylimääräiset rahansa maksullisiin naisiin.
Ei ne suuret tulot vaan säästäväisyys. Rahojen tilillä makuuttaminen ei varallisuutta tuo, päinvastoin inflaatio syö. Sijoittamalla itse olen saanut kartutettua varallisuutta vaikka keskiarvo palkalla ja Helsingin asumiskustannuksilla vedetäänkin.