Kuinka paljon sinulla on varallisuutta?
Kaksikymppisten säästöjä käsittelevästä ketjusta heräsi kiinnostus.
Paljonko on varallisuutesi (varat-velat)?
Ikä?
Perhe?
Kommentit (214)
Varallisuus: 70 e käteistä, tilillä alle euro, luottokorttivelkaa n 1200 e
ikä: 36
perhe: ei oo ei tuu
37 v.
Uo-velkaa 15 000 e + opintolainaa 25 000e
Varallisuus: 0 e.
Nauttikaa ja repikää kappaleiksi.
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hinnat romahtavat, koska eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, työikäisiä on vähemmän eikä 2400 brutto tuloilla saa lainaa.
Lisäksi Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, mutta heillä on jo ikää, meillä jää hirveästi työttömäksi myös partureita ja ravintoloita ja kahviloita loppuu.
Itse saan AMK - tutkinnolla vain korkeintaan palkkatukitöitä joten puoliso leikkaa ja hiukseni ja vaatteet ostan kirpputorilta, juuri ostin 4 paitaa 20 eurolla, kaupat ei pysty samaan.
Kyllähän eläkeläisetkin tarvitsevat asuntoja. Moni esim muuttaa liian isosta talostaan kerros- tai rivitaloon. Ja keskustaan, lähemmäksi palveluita.
Eläkeläiset eivät ole yhtenäinen ryhmä, vaan sekä ikä- että varaallisuuseroja löytyy, laidasta laitaan.
Itse olen 65 v eläkeläinen, myin juuri asuntoni ja muutin paikkakuntaa. Myynnistä jäi voittoa 200.000€, joten en tarvinnut lainaa uuden asunnon ostoon, vaikka olisin saanutkin. Eläkkeeni on nettona n 2300€ ja minulla on sijoitussalkku.
N65
Ikäni pienipalkkaisena ollut ja nyt eläkkeellä, olen säästänyt pienen rivari kolmion ja 25000 € säästötilille. Olisi tilillä vähän enemmän, mutta teetin kalliin remontin pesuhuoneeseen ja saunaan. Ei velkoja, ei autoa, asun yksin. Tällä hetkellä nettovarallisuuteni on asunto, n 100000, säästötili 25000 ja käyttötili 2166,80€. Ihan hyvillä mielin elelen.
Vierailija kirjoitti:
37 v.
Uo-velkaa 15 000 e + opintolainaa 25 000e
Varallisuus: 0 e.
Nauttikaa ja repikää kappaleiksi.
Minulla oli melkein sama tilanne kuin sinulla 38 v. Ulosotossa en kylläkään ollut, mutta säästöjä 0 ja opintolainaa 35.000€. Olin jäänyt työttömäksi 4 v aikaisemmin, kun työnantajani meni konkussiin, joten aloin opiskelemaan uudelle alalle.
Sain onneksi hyvän työpaikan. Ostin asunnon, jonka arvo kasvoi tuplasti. Sijoitin myös rahastoihin.
Myin asuntoni äskettäin, kun jäin eläkkeelle ja muutin ulkomaille. Nyt elelen eläkepäiviä ilman rahahuolia.
Toivon että sinullakin on tulevaisuudessa hyötyä opiskeluistasi!
N66
Vierailija kirjoitti:
Ikäni pienipalkkaisena ollut ja nyt eläkkeellä, olen säästänyt pienen rivari kolmion ja 25000 € säästötilille. Olisi tilillä vähän enemmän, mutta teetin kalliin remontin pesuhuoneeseen ja saunaan. Ei velkoja, ei autoa, asun yksin. Tällä hetkellä nettovarallisuuteni on asunto, n 100000, säästötili 25000 ja käyttötili 2166,80€. Ihan hyvillä mielin elelen.
Hyvin olet kyllä pärjännyt vaikka pienipalkkainen, ei voi kuin hattua nostaa!
N 45. Oma yksiö Vantaan lähiössä, arvo melko mitätön. Tilillä 8000€. Ei autoa, ei muuta omaisuutta. Töissä matalapalkka- alalla. Olen luuseri.
Varat: noin 1,5 miljoonaa
Velat: noin 330 000
Hallintaani tulossa olevat varat: noin 600 -700 000 euroa
52v. 2 lasta, 14- ja 16-vuotiaat
Vierailija kirjoitti:
Varat: noin 1,5 miljoonaa
Velat: noin 330 000
Hallintaani tulossa olevat varat: noin 600 -700 000 euroa
52v. 2 lasta, 14- ja 16-vuotiaat
Hallintaani tulossa olevat varat
Eli omistan nämä jo, mutta ei hallintaoikeutta. Tulevat tuon 1,5 miljoonan päälle.
Puolet velattomasta okt:sta (arvo n. 250 000). Ykkössarjan Bemari (vanha mutta vähän ajettu). Säästössä 12 000 e. Nämä siis omiani. Miehellä sit omansa, niitähän tässä ei kysytty.
Perheessä mies ja kaksi teini-ikäistä lasta.
N39
Varat ovat noin 500.000€ (velaton asunto Helsingissä, kesämökki 30 km päässä omalla tontilla, uusi sähköauto), ei velkaa. Vakkarityö, akateeminen tutkinto. Naista ei tahdo löytyä millään eli olen ulkonäöllisesti ainakin rutiköyhä, ehkä myös tyhmä ja tylsä siis :D Enkä kyllä varakaskaan pk-seudulla, köyhälistöä suorastaan, kaikki tuttavat tienaavat >100.000€ / vuodessa ja omistavat okt:t...
M45
Vierailija kirjoitti:
N 45. Oma yksiö Vantaan lähiössä, arvo melko mitätön. Tilillä 8000€. Ei autoa, ei muuta omaisuutta. Töissä matalapalkka- alalla. Olen luuseri.
MInusta olet pärjännyt hyvin jos oma asunto Hesassa, mikä on monelle mahdottomuus.
Ja olet vielä suhteellisen nuori, ehdit kartuttaa säästöjä, varsinkin jos sijoitat esim globaaleihin rahastoihin. Säästötilillä ne eivät paljon kasva, ikävä kyllä.
Varat mukaanlukien asunnot (1 puoliksi, 1 oma): ~ 390k€
(asuntojen arvo arvioituna tietenkin, mutta realistisesti)
Velat: Hieman vajaa 80k€
Välittömästi (max. seuraavana arkipäivänä) käytössä olevat varat (käyttötili, sijoitukset): ~ 85k€
Jotain muuta päälle auton yms muodossa mutta niitä ei huomioitu.
Perhe: avokki ja 1 lapsi
39v
Varat: 170.000 € (velat 0 €)
Ikä: 65 v
Perhe: Miesystävä
N65