Lihoaminen johtuu vatsanbakteereista
Yksi tekijä.
Lihavien bakteeristo on erilainen kuin laihojen. Tämä on havaittu ihmisilläkin, mutta tarkimmin asiaa on tutkittu eläimillä. Lihavien hiirten ulosteen siirtäminen laihojen suolistoon johti jälkimmäisten painon nousuun.
Bostonilaiset tutkijat tekivät hiirille laihdutusleikkauksia ja ottivat tämän jälkeen bakteerinäytteet niiden suolistosta. Bakteereja syötettiin toisille hiirille, jotka laihtuivat mikrobisekoituksen ansiosta.
Lihavuus on tulehdussairaus. Lihavilla on veressään tulehduksesta viestiviä aineita, ja hyvin lihavilla rasvakudoksen painosta jopa puolet on tulehdussoluja. Vielä ei tiedetä, mistä rasvakudoksen tulehdusreaktio johtuu, mutta bakteeriston mahdollista osuutta rasva-aineenvaihduntaan on alettu kartoittaa.
Tutkijat eivät tiedä johtuuko laihtuminen tavasta, jolla mikrobit vaikuttavat kalorien imeytymiseen suolistosta
vai kommunikoiko uusi mikrobisto aivojen kanssa eri tavalla.
Mitenhän ne bakteerit kommunikoi?
Millasia kokemuksia täältä löytyy?
Noita probiootteja ja muita vatsaystävällisiä jugurtteja kun on nykyään kaupan hyllyt täynnä.
Väheneekö vatsan turvotus?
Kommentit (30)
Niin, lihominen johtuu vatsanbakteereista osin, mutta toisaalta vatsan bakteerikanta riippuu ruokavaliosta. On myös todettu, että jos ihminen alkaa syödä kevyemmin ja laihtuu hoikaksi, hänen bakteerikantansa muistuttaa sitten "luonnostaan hoikkien" bakteerikantaa, vaikka olisi ollut hänen ollessaan lihava lihaville tyypillinen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 09:36"]
Se on lihominen. Ei lihoaminen.
Ei mulla muuta.
[/quote]
Lihoaminen on myös aivan oikein kirjoitettu. Lihota, lihoa. Molemmat sallittuja Kotuksen mukaan. Eikä vänkätä sitten vastaan. Valita Kotukselle.
No, minulle on viimeisen vuoden aikana tullut 3kiloa painoa lisää, se johtuu tasan siitä, että istun koulussa opiskelemassa ja söin liikaa kulutukseeni nähden! Kesällä olin töissä vanhainkodissa ja vaikka söin saman verran,paino pysyi samana, mutta läski vaihtui jonkun verran lihakseksi.
Jaa, pitäiskös minunkin vaihtaa suolistooni laihan ihmisen paskaa, niin laihtuisin?
Mistä lähteesrä tuo tutkimustulos on otettu? Vai ap:n omasta päästä?
Suolistobakteereilla on huomattu olevan suuri merkitys. Ne vaan saadaan vauvana ja niitä ei saa ruokavaliolla muutettua. Just oli pitkät jutut lehdessä ja ihmettelin mikis täällä ei siitä keskusteltu.
ei tällä logiikalla joku suosiolliset paskabakteerit omistava voi syödä ja juoda mitä huvittaa lihomatta?
Ihmisen bakteerikanta muuttuu ja elää hieman kokoajan.
Vertaappa kun syöt hernekeittoa tai sitten jotain sosekeittoa.
Vissi ero bakteerien jätöksissä, eikö totta?
Ja se ruokavalio ohjaa millaiset bakteerit kukoistavat.
Ei herrajukara. Kyllä se suoliston bakteerikanta on tasan riippuvainen siitä mitä syö. Ja kyllä se läski pääsääntöisesti hankitaan liikaa syömällä, vaikka miten selittelisi.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 10:09"]
Ei herrajukara. Kyllä se suoliston bakteerikanta on tasan riippuvainen siitä mitä syö. Ja kyllä se läski pääsääntöisesti hankitaan liikaa syömällä, vaikka miten selittelisi.
[/quote]
Onhan sillä merkitys,
mutta ihmisen aineenvaihdulla (bakteeristo ja keho) on se suurin merkitys.
Keho viestii mitä aineita tarvitaan lisää ja kun homma ei toimi oikein, niin tarvitaan sitä massaa (ravintoa paljon), eikä silti saada niitä oikeita/tarvittavia ravinteita.
Keho sen päättää hyvin pitkälle mitä syöt, taino syötkö vai et syö.
lihavan bakteerikanta on erilainen, koska se on lihavan ihmisen bakteerikanta.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 10:55"]
No mitä pitäisi syödä, että bakteerikanta muuttuisi oikeanlaiseksi?
[/quote]
probiooteilla sitä kai yritetään muuttaa.
Vaikka tulokset on sitä sun tätä, kai.
Vai auttaako ne jugurtit kuten mainoksen Mia väittää?
Millaisia omia kokemuksia?
Uusimmat tutkimukset osoittaneet että probiooteilla voi hoitaa liikalihavuuden ja diabeteksen.
http://www.nutraingredients-usa.com/Research/Probiotics-may-counter-obesity-and-diabetes-NIH-study
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:51"]
[/quote]
muutamassa viikossa aineenvaihdunta muuttui bakteerien ansiosta. Ainut ongelma on se, että niitä aineenvaihduntaan vaikuttavia bakteereita saa vain hoikkien suolistosta.
Inhoan tätä tosiasioitten kieltämistä.
Jos lihava saa suolistoonsa laihan suolistobakteerikannan, se kuolee sinne ja tilalle tulee läskin bakteerikanta takaisin. Siellä suolistossa pysyy hengissä ne bakteerit, joille suoliston olosuhteet on oikeanlaiset. Jos suolistoon pistetään rasvamättöä ja höttöhiilarishaibaa, niin siellä viihtyy höttöhiilareita ja rasvaa rakastavat bakteerit. Jos sinne pistetään oikeaa normaalia homo sapiensin ruokaa, niin bakteerikanta tervehtyy ja muuttuu siksi kadehdittavaksi "laihan ihmisen bakteerikannaksi", joka onkin, tadaa, ihmisen normaali bakteerikanta!
Lihavat ovat lihavia koska syövät väärin/liikaa ja/tai ettekä liiku tarpeeksi. Pakkoko on vielä tehdä itsestään naurettava tuolla jatkuvalla selittelyllä? Mulla on isot luut, kaikki meidän suvusta on lihavia, nää ei vaan lähde vaikka mitä tekisin, mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta (ollut lääkkeillä hoidossa jo 5 vuotta mutta läski pysyy silti), mies tykkää musta tällaisena, naisten kuuluu olla kurvikkaita/täyteläisiä/pehmeitä/BMI 45, mä oon ihan terve (vielä) niin ei tää läski mun terveyteen vaikuta, et cetera, et cetera, et cetera.
Tervepainoiset ei ole tervepainoisia koska heillä on paremmat bakteerit. Tervepainoiset ovat tervepainoisia ja heillä on paremmat bakteerit koska he eivät keksi selityksiä vaan syövät paremmin kuin lihavat.
Ugh, olen puhunut.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 12:07"]
Inhoan tätä tosiasioitten kieltämistä.
Jos lihava saa suolistoonsa laihan suolistobakteerikannan, se kuolee sinne ja tilalle tulee läskin bakteerikanta takaisin. Siellä suolistossa pysyy hengissä ne bakteerit, joille suoliston olosuhteet on oikeanlaiset. Jos suolistoon pistetään rasvamättöä ja höttöhiilarishaibaa, niin siellä viihtyy höttöhiilareita ja rasvaa rakastavat bakteerit. Jos sinne pistetään oikeaa normaalia homo sapiensin ruokaa, niin bakteerikanta tervehtyy ja muuttuu siksi kadehdittavaksi "laihan ihmisen bakteerikannaksi", joka onkin, tadaa, ihmisen normaali bakteerikanta!
Lihavat ovat lihavia koska syövät väärin/liikaa ja/tai ettekä liiku tarpeeksi. Pakkoko on vielä tehdä itsestään naurettava tuolla jatkuvalla selittelyllä? Mulla on isot luut, kaikki meidän suvusta on lihavia, nää ei vaan lähde vaikka mitä tekisin, mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta (ollut lääkkeillä hoidossa jo 5 vuotta mutta läski pysyy silti), mies tykkää musta tällaisena, naisten kuuluu olla kurvikkaita/täyteläisiä/pehmeitä/BMI 45, mä oon ihan terve (vielä) niin ei tää läski mun terveyteen vaikuta, et cetera, et cetera, et cetera.
Tervepainoiset ei ole tervepainoisia koska heillä on paremmat bakteerit. Tervepainoiset ovat tervepainoisia ja heillä on paremmat bakteerit koska he eivät keksi selityksiä vaan syövät paremmin kuin lihavat.
Ugh, olen puhunut.
[/quote]
Hyvin puhuttu.
Se on lihominen. Ei lihoaminen.
Ei mulla muuta.