Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 26 ja sairastuin koronaan keväällä

Vierailija
22.08.2020 |

Tauti oli lievä ja kesti melkein kaksi viikkoa. Minulla todettiin juuri siihen liittyen maksasairaus. Se siitä koronan vaarattomuudesta nuorelle ja terveelle ihmiselle. Nyt en sitten ole terve enää. Kannattaa oikeasti varoa ja välttää liikkumista ulkona mahdollisimman paljon. Käsidesit yms toki auttavat, mutta kyseessä on kuitenkin hengitystieinfektio.. Minä sairastuin siitä huolimatta, että varoin koko ajan. Jonkun toisen yskäisystä se sitten taisi saada alkunsa? Voin sanoa, että olen katkera ja vihainen. Olkaa varovaisia. :)

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin seurattiin maksa-arvoja Valdoxanin vuoksi. Varmaan on liuta muitakin lääkkeitä, joiden käyttö edellyttää tällaista seurantaa.  Tietysti on vaikeaa mennä väittämään, että nimenomaan korona vaikuttaisi huonoihin arvoihin. Mutta ei se nyt poissuljettua ole. Eipä taida kukaan tietää, mitä seuraamuksia koronasta voi kaiken kaikkiaan olla. Ei ole tosiaankaan kyse lentsusta ja nuhasta.

Vierailija
62/69 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ihmiset tajuavat että koronaviruksia on kulkenut maailmalla ja sairastuttanut ihmisiä iät ja ajat. Tämä uusin on nyt vain voimakkaampi kuin nuo muut. Joku teistä on todennäköisesti ainakin kerran elämänsä aikana sairastanut ainakin yhden jonkin korona viruksen aiheuttaman flunssan.

Että ei tuo koronavirus nyt mikään uusi juttu ole. Voi hyvin olla että tämä voimakkaampana viruksena aiheuttaa tilapäisiä jälkioireita, mutta ei se tarkoita todellakaan että olisivat pysyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastin koronan lieväoireisenä eikä minulle tullut mitään jälkioireita. Kuten ei suurimmalle osalle. Miksei meistä kerrota lehdissä, miksi nämä harvinaiset tapaukset saavat palstatilaa? Etenkin keksityt tapaukset.

En ymmärrä median syytä lietsoa hysteriaa,

kuten joku muuki ihmetteli. Enkä sitä miksi kaikki mahdolliset taudit ja kuolemat laitetaan koronan syyksi, vaikkei sillä ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos olisin foliohattu, niin voisin jopa ajatella lääkeyhtiöiden puolelta hysterian lietsomista, niin saa myytyä kalliita rokotteita pelokkaille ihmisille.

Vierailija
64/69 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin että ihmiset miettisivät mitä tautien levittäminen maksaa meille kaikille verojen muodossa. Olen perussairas ja tehnyt vuosia kaikkeni että en sairastuisi, mutta ei se auta, kun ihmiset tulevat töihin sairaana räkimään viereen. Työkaveri ei voi olla kahta päivää kotona vaikka hänen pikkuflunssansa vie minut sairaalaan ja sairauslomalle. Ja kehtaa valittaa kun olen kuukausikaupalla pois ja joutuu tekemään enemmän homnia. Lasku yhteiskunnalle on sellainen ettei työkaverini noilta kahdelta päivältä maksamat verot riitä alkuunkaan. Toki voisin irtisanoutua ja jäädä kotiin makaamaan tukirahoilla mutta sekään ei kelpaa.

Vierailija
65/69 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo keväästä alkaen on todettu lääketieteen julkaisuissa, että Covidiin liittyvät joillakin kohonneet maksa-arvot maksavaurion merkkinä.

Tämä tiedoksi kaikille tämän ketjun "huikeata" tietämystään esitteleville epäilijöille.

Jos ette usko, katsokaa itse PubMedistä, esim. hakusanoilla covid+liver.

Vierailija
66/69 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänhaitat ovat myös yksi asia, mitä Covid voi tehdä.

Suomalainen lääketieteen julkaisu Duodecim on referoinut JAMA:n artikkeleita otsikolla "Koronavirus ja sydän: lisää raskauttavaa todistusaineistoa". Lainaan alle koko tuon jutun:

Kaksi JAMA Cardiology -sarjassa ilmestynyttä saksalaistutkimusta tuovat lisävalaistusta Covid-19-viruksen kardiotoksisuudesta.

Lindner ja työtoverit Hampurista tutkivat huolellisesti 39:n koronavirustartuntaan kuolleen ihmisen obduktionäytteet. Menehtyneiden keski-ikä oli 85 vuotta. Covid-19-viruksen RNA:ta löytyi 24/39 (62 %) sydänlihasnäytteestä. Viruksen RNA-kopioiden määrä oli suuri 67 %:ssa näytteistä, ja tutkijat saivat tällöin myös vahvistusta viruksen aktiiville replikaatiolle. Viruksen perimä paikantui erityisesti sydänlihaksen interstitiumin soluihin sekä makrofageihin pikemmin kuin kardiomyosyytteihin. Edelleen todettiin, että viruksen määrä korreloitui proinflammatorisia sytokiineja koodittavien geenien aktiivisuuteen vastaavissa näytteissä.

Puntmann ja kumppanit Frankfurtista tarkastelivat puolestaan 100:n koronainfektiosta toipuneen, noin 50-vuotiaan potilaan magneettikuvauksen (MK) löydöksiä. Keskimääräinen aika diagnoosista oli 71 vuorokautta, ja suurin osa potilaista oli päässyt jo kotiin. MK-tutkimus paljasti sydänlihaksen poikkeavuuksia 78 %:lla potilaista, ja 60 %:lla löydös viittasi aktiiviin inflammaatioon. Seerumin troponiini T:tä oli kuvaushetkellä todettavissa vielä 76 %:lla potilaista. Vaikeaa taudinkuvaa sairastavien potilaiden endomyokardiaaliset biopsiat paljastivat aktiivin lymfosyyttivaltaisen tulehduksen. Ja vielä: koronapotilaiden vasemman kammion ejektiofraktio oli keskimäärin alentunut verrattuna vastaavaan indeksiin, joka mitattiin tutkittaessa saman tautitaakan omaavia mutta vailla virusinfektiota olevia verrokkipotilaita.

Nämä tutkimukset tukevat aiempia havaintoja siinä, että koronainfektio on systeemisairaus ja että yksi sen kriittisimmistä kohde-elimistä on sydän. Nyt julkaistut tutkimukset antavat myös vakavasti otettavaa ajattelemisen aihetta siitä, voiko koronainfektio johtaa krooniseen kardiomyopatiaan ja sydämen vajaatoimintaan. Voidaan myös kysyä, pitäisikö kaikille koronapotilaille suorittaa – troponiinimääritysten ohella – sydämen magneettikuvaus, ja tutkittavaksi jää, pitäisikö merkittäviä poikkeavuuksia havaittaessa käynnistää anti-inflammatorinen sekä sydämen vajaatoimintaan suunnattu lääkehoito.

https://jamanetwork.com/journals/jamacardiology/fullarticle/2768914

https://jamanetwork.com/journals/jamacardiology/fullarticle/2768916

Vierailija
67/69 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epähygieenisyydestä se leviää. Pärskitään ympäriinsä ja ängetään joka paikkaan. Otetaan lapset kauppaan klääppimään kaikkea ja nuolemaan käsiään.

Vierailija
68/69 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Ikävää jos sinulle on maksassa vikaa.

Ennenkuin voit tällaisia väitteitä levittää sinulla pitää olla todisteet siitä että sairaus johtuu sairastetusta korona viruksesta pelkkä epäilys näiden yhteyksistä ei riitä.

Et itsekään esitä mitään todisteita omille väitteillesi koskaan.

Ja se on ihan ok, tämä on keskustelupalsta eikä käräjäoikeus.

Vierailija
69/69 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Näin äkkiseltään en osaa yhdistää maksasairautta ja koronaa toisiinsa sitten millään. Todennäköisesti sinulla on ollut maksasairaus jo ihan ennen koronaakin. Kiinnostaisi myös kuulla mikä tämä "maksasairaus" on? Minkä niminen tarkalleen? Kuka perusteli ja miten perusteli, että se koronasta johtuisi? Kummalliselta kuulostaa.

En ole ap. Mutta on kyllä raportoitu koronan aiheuttavan jälkitautina monia elinvaurioita. Myös maksaan. Munuaisiin, aivoihin, sydämeen. Ei niissä lue että johdumme koronasta. Tutkimusten perusteella huomataan koronapotilailla taipumusta niihin. Kysymys kuuluu että mikäs sua itseäs vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi