Olen 26 ja sairastuin koronaan keväällä
Tauti oli lievä ja kesti melkein kaksi viikkoa. Minulla todettiin juuri siihen liittyen maksasairaus. Se siitä koronan vaarattomuudesta nuorelle ja terveelle ihmiselle. Nyt en sitten ole terve enää. Kannattaa oikeasti varoa ja välttää liikkumista ulkona mahdollisimman paljon. Käsidesit yms toki auttavat, mutta kyseessä on kuitenkin hengitystieinfektio.. Minä sairastuin siitä huolimatta, että varoin koko ajan. Jonkun toisen yskäisystä se sitten taisi saada alkunsa? Voin sanoa, että olen katkera ja vihainen. Olkaa varovaisia. :)
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Miten maksasairaus oireili?
Ei mitenkään. Selvisi työhöntulotarkastuksessa. Maksa-arvot olivat niin huonot, että tehtiin sitten laajemmat tutkimukset.
Vierailija kirjoitti:
höpöhöpö
Olisipa höpö höpö, vaan ei.
Mistä tiedetään, että maksasairaus aiheutuu nimenomaan koronasta? Siis jos se on ollut oireeton, niin onhan ne arvot voineet olla huonot jo ennenkin. Eli nyt kovasti kiinnostaisi tietää, että koska sulla on viimeksi todettu olevan normaalit maksa-arvot? En tarkoita tällä vähätellä koronan vakavuutta, on selvää että se voi aiheuttaa ikäviä jälkiongelmia myös perusterveille ihmisille ja kannattaa ottaa vakavasti, mutta sisäistä tutkijaani kiinnostaa väitteen todistusaineisto tässä yksittäistapauksessa.
Ikävää jos sinulle on maksassa vikaa.
Ennenkuin voit tällaisia väitteitä levittää sinulla pitää olla todisteet siitä että sairaus johtuu sairastetusta korona viruksesta pelkkä epäilys näiden yhteyksistä ei riitä.
Varjossa kirjoitti:
Ennenkuin voit tällaisia väitteitä levittää sinulla pitää olla todisteet siitä että sairaus johtuu sairastetusta korona viruksesta pelkkä epäilys näiden yhteyksistä ei riitä.
Jep. On voinut piillä jo ennen koronaa.
Mulla ei ole (ollut) koronaa, mutta on todettu suurentunut makss pet-kuvauksissa sekä kerran siellä oli myös kysta. Myös munuaiset tulehtui kerran, kun olin vasta 28v. Miten on mahdollista?! En ole alkoholin suurkuluttaja enkä muiden päihteiden käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedetään, että maksasairaus aiheutuu nimenomaan koronasta? Siis jos se on ollut oireeton, niin onhan ne arvot voineet olla huonot jo ennenkin. Eli nyt kovasti kiinnostaisi tietää, että koska sulla on viimeksi todettu olevan normaalit maksa-arvot? En tarkoita tällä vähätellä koronan vakavuutta, on selvää että se voi aiheuttaa ikäviä jälkiongelmia myös perusterveille ihmisille ja kannattaa ottaa vakavasti, mutta sisäistä tutkijaani kiinnostaa väitteen todistusaineisto tässä yksittäistapauksessa.
Oireeton, koska todettiin ajoissa. Maksa-arvot otettu viimeksi noin kuukausi ennen koronan oireita.
Hmm... Näin äkkiseltään en osaa yhdistää maksasairautta ja koronaa toisiinsa sitten millään. Todennäköisesti sinulla on ollut maksasairaus jo ihan ennen koronaakin. Kiinnostaisi myös kuulla mikä tämä "maksasairaus" on? Minkä niminen tarkalleen? Kuka perusteli ja miten perusteli, että se koronasta johtuisi? Kummalliselta kuulostaa.
Varjossa kirjoitti:
Pitäisikö kopsata Omakannasta tiedot? Lääkärin mielestä syy juurikin korona. Ei se ole minulta pois, jos joku ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireeton, koska todettiin ajoissa. Maksa-arvot otettu viimeksi noin kuukausi ennen koronan oireita.
Herää kysymys siitä miksi maksa-arvojasi sitten tutkitaan noin usein jos kerta terve olet? Maksa-arvojen tutkiminen ei kuulu rutiiniverinäytteisiin, se tutkitaan aina jostain erityisestä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole (ollut) koronaa, mutta on todettu suurentunut makss pet-kuvauksissa sekä kerran siellä oli myös kysta. Myös munuaiset tulehtui kerran, kun olin vasta 28v. Miten on mahdollista?! En ole alkoholin suurkuluttaja enkä muiden päihteiden käyttäjä.
Joku lääke tai epämääräiset ravintolisät syynä? Sukurasitetta?
Täähän on sitten tätä, koronan piikkiin kaikki mahdolliset sairaudet.
Jännä jos lääkäri osaa koronan laittaa maksasairauden syyksi. Ei oikein kukaan ole mikään korona-asiantuntija, sehän on kaikille tuntematon sairaus kuitenkin sillä tavalla, että aika rohkea veto heittää korona maksasairauden syyksi. Ei opetettu lääkiksessä eikä sairaanhoitajien opinnoissa mitään koronasta. Varmaan oli sitten hyvät perustelut asialle lääkärillä?
Olen pahoillani jos näin todella oli, lienee erittäin harvinaista.
Valehteletko? Vastaa rehellisesti.
Tää sama aloittaja aloittaa jatkuvasti kaikesta ja yleensä jatkaa saa kysyä!!
Hankkis elämän!
Miksi ihmeessä ette usko ap:ta? Hänen tapauksensa on mitä tyypillisin. Sehän on ollut tiedossa jo keväästä lähtien, että korona aiheuttaa jälkiköteen mm sisäelinvaurioita. 60% saa sydänvaurion. Pelottavan moni saa aivovaurionkin. Tästähän on kertynyt tietoa jo paljon. Ihmeen tietämättömiä näyttää moni olevan.
Tällä ei mitään muuta tekemistä ,tekee aloituksia että saa seuraa samanlainen satutäti kuin Törppö🤣🤣
höpöhöpö