Olen 26 ja sairastuin koronaan keväällä
Tauti oli lievä ja kesti melkein kaksi viikkoa. Minulla todettiin juuri siihen liittyen maksasairaus. Se siitä koronan vaarattomuudesta nuorelle ja terveelle ihmiselle. Nyt en sitten ole terve enää. Kannattaa oikeasti varoa ja välttää liikkumista ulkona mahdollisimman paljon. Käsidesit yms toki auttavat, mutta kyseessä on kuitenkin hengitystieinfektio.. Minä sairastuin siitä huolimatta, että varoin koko ajan. Jonkun toisen yskäisystä se sitten taisi saada alkunsa? Voin sanoa, että olen katkera ja vihainen. Olkaa varovaisia. :)
Kommentit (69)
Mikä tämän aloituksen idea oli? Hysterisoida ihmisiä? Kaikki tietävät, ettei korona ole kaikilla lievä vaan osalla vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo paljastui tuossa, että juuri sopivasti kk ennen koronaa otettiin maksa-arvot ja nyt taas otettiin. Vaikkei mitään oireita ole!
Voi huoh. Maksa-arvojani on seurattu, koska minulla on ollut vuosia on ja off aknelääkitys ja ensimmäisen kuurin aloitin jo 17-vuotiaana. Lääkäri sanoi, että maksa-arvot otettava, koska toistuva käyttö ei välttämättä ole turvallista. Ja nyt tuon maksasairauden todettua en voi käyttää aknelääkitystäkään, joten ihokin on surkeammassa kunnossa, tämmöinen kiva bonus.
Ne uskoo ketkä haluaa, kuten sanoin, ei ole minulta pois. :)
Mikä maksasairaus?
Ja noniin, eli vuosia on tiedetty että agnelääke voin aiheuttaa sen "maksasairauden" ja nyt yhtäkkiä kun sairastit koronan, niin se onkin koronan aiheuttamaa? Juuri tälllaisten takia koronasta annetaan täysin valheellinen kuva.
Ja minä epäilen, että jos tämä ei ole provo, niin sinulla ei edes ole todettu mitään maksasairautta, kun et kerran voi kertoa, että mikä sairaus on todettu. Se, että maksa-arvot ovat koholla, ei vielä tarkoita, että sinulla olisi yhtään mikään maksasairaus.
Kyllä nykyajan elintavoilla ei ihme vaikka se maksakin on jo valmiiksi piiputtaa, satutaan vaan testaamaan sen koronan jälkeen ja "ahaa, täytyy olla koronan tekosia!".
Vieläkään ei tullut vastausta siihen, että mikä maksasairaus on kyseessä. Erittäin oleellinen tieto. Toinen erittäin oleellinen tieto on perustelu sille, miksi se olisi tullut juuri koronasta. Miten korona ylipäänsä on tullut puheeksi lääkärissä? Miksi siitä on edes puhuttu? Näihin kysymyksiin toivoisin kunnollisia vastauksia.
Maksa-arvojen heittäminen ei tosiaan tarkoita vielä, että olisi maksasairaus. Mitä maksasairautta lääkäri epäili, miksi se on salaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei tullut vastausta siihen, että mikä maksasairaus on kyseessä. Erittäin oleellinen tieto. Toinen erittäin oleellinen tieto on perustelu sille, miksi se olisi tullut juuri koronasta. Miten korona ylipäänsä on tullut puheeksi lääkärissä? Miksi siitä on edes puhuttu? Näihin kysymyksiin toivoisin kunnollisia vastauksia.
ei kukaan ole tili velvollinen täällä ! olen itsse vanhempi 65 vuotias ja minule kävi samoin ! en saa käydä ulkona jos käyn voi sairastaa uudeleen ja sitten on menoa
Vierailija kirjoitti:
Täähän on sitten tätä, koronan piikkiin kaikki mahdolliset sairaudet.
Tässä ketjussa on kyllä päinvastoin yritetty väittää, ettei mitenkään voi johtua koronasta.
Maksa-arvot voi heittää välillä. Minullakin heitti täysin tuntemattomasta syystä, epäilin itse syyksi saamaani rokotetta. Roaccuttania olen syönyt myös yhden kuurin joskus vuosia sitten, nosti arvoja muttei pahasti. Nykyään arvot on ihan normaalit, palautuivat itsekseen ihan normaaliksi. Odottele sinäkin, maksa-arvot voi heittää aika helpostikin. Syötkö liikaa särkylääkkeitä? Sekin vaikuttaa. Myös luontaistuotteet, tietty alkoholi ja epäterveellinen ruoka, monet lääkkeet yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyllä päinvastoin yritetty väittää, ettei mitenkään voi johtua koronasta.
Ei vaan täällä toivotaan niin yksinkertaista asiaa kuin perustelua asialle. Ei voi vaan väittää, että joku asia johtuu jostakin ja sillä selvä. Tottakai asia on oleellista perustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitinkin ap:n kaltaisia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kukaan ole tili velvollinen täällä ! olen itsse vanhempi 65 vuotias ja minule kävi samoin ! en saa käydä ulkona jos käyn voi sairastaa uudeleen ja sitten on menoa
No, onnellista loppuelämää sitten sisällä?
Nyt ihan oikeasti sais loppuu nää hysterian lietsomiset ja satuilut.
Mm. Baba Lybeckin muka-haastattelu Iltalehdessä. Isot otsikot, että Lybeck kärsii hallusinaatioista koronan jälkitautina ja tämäkin osottautui täysin Iltalehden omaksi tarinaksi. Lybeck ei ikinä ollut antanut kyseistä haastattelua eikä hänellä edes ole jälkioireita.
En ymmärrä mikä idea on keksiä näitä tarinoita tai miksi nimenomaan media haluaa väkisin lietsoa hysteriaa viruksesta, joka ei ole influenssaa kummempi?
Missä on tarinat siitä suuresta osasta eli niistä tuhansista, jotka selvisivät oireetta? Miksi uutisoidaan taas ainoastaan sen marginaalisen vähemmistön kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ihan oikeasti sais loppuu nää hysterian lietsomiset ja satuilut.
Mm. Baba Lybeckin muka-haastattelu Iltalehdessä. Isot otsikot, että Lybeck kärsii hallusinaatioista koronan jälkitautina ja tämäkin osottautui täysin Iltalehden omaksi tarinaksi. Lybeck ei ikinä ollut antanut kyseistä haastattelua eikä hänellä edes ole jälkioireita.
En ymmärrä mikä idea on keksiä näitä tarinoita tai miksi nimenomaan media haluaa väkisin lietsoa hysteriaa viruksesta, joka ei ole influenssaa kummempi?
Missä on tarinat siitä suuresta osasta eli niistä tuhansista, jotka selvisivät oireetta? Miksi uutisoidaan taas ainoastaan sen marginaalisen vähemmistön kannalta?
Minusta on oikein mielenkiintoinen psykologinen ilmiö tämä, että ihmiset HALUAVAT panikoida ja pelätä. Normaalisti eivät ikinä uskoisi vauva palstalla nimettömästi kirjoittavan tarinaan varsinkin kun jatko on "ei mun ole pakko tilittää teille tarkemmin!!!!", jossakin asiassa, missä ei ole edes minkäänlaista riskiä esim. siitä että henkilölllisyys voisi paljastua tms. ja kirjoittaja vielä itse otti alunperinkin koko asian esille.
Mutta ei, kun halutaan uskoa, että se korona on niin hlvetin vaarallinen, että aiheuttaa tästä lähin kaikki maailman sairaudet mitä koronan sairastaneet onnistuvat itselleen saamaan. Usko on niin luja, että ei sitä millään järjellä saada talttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Ikävää jos sinulle on maksassa vikaa.
Ennenkuin voit tällaisia väitteitä levittää sinulla pitää olla todisteet siitä että sairaus johtuu sairastetusta korona viruksesta pelkkä epäilys näiden yhteyksistä ei riitä.Pitäisikö kopsata Omakannasta tiedot? Lääkärin mielestä syy juurikin korona. Ei se ole minulta pois, jos joku ei usko.
Tee hyvä työ ja tule julkisuuteen ❤️
Vierailija kirjoitti:
Ei, se ei ole sitä. Vaan oikeasti korona voi aiheuttaa jälkitauteja. Todistettu jo. Myös sisäelimiin.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7288765/
https://aasldpubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cld.967
https://www.thelancet.com/journals/langas/article/PIIS2468-1253(20)3005…
Etenkin Lancetin juttu kantsii lukea.
Tokihan maksaongelma harvinaisempi kuin joku muu jälkiseuraus. Muttei mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Ikävää jos sinulle on maksassa vikaa.
Ennenkuin voit tällaisia väitteitä levittää sinulla pitää olla todisteet siitä että sairaus johtuu sairastetusta korona viruksesta pelkkä epäilys näiden yhteyksistä ei riitä.Pitäisikö kopsata Omakannasta tiedot? Lääkärin mielestä syy juurikin korona. Ei se ole minulta pois, jos joku ei usko.
Tee hyvä työ ja tule julkisuuteen ❤️
Juuri näin. Vaikka Iltalehden terveystoimittajaan yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ette usko ap:ta? Hänen tapauksensa on mitä tyypillisin. Sehän on ollut tiedossa jo keväästä lähtien, että korona aiheuttaa jälkiköteen mm sisäelinvaurioita. 60% saa sydänvaurion. Pelottavan moni saa aivovaurionkin. Tästähän on kertynyt tietoa jo paljon. Ihmeen tietämättömiä näyttää moni olevan.
Voi herranjumala. Opetelkaa ihmiset lukemaan ja ymmärtämään tekstejä oikein, myös kyseenalaistamaan. Tuo että 60% kaikista sairastuneista saa sydänvaurion on huuhaata. Kyseinen tutkimus nimittäin paljasti, että jopa 60% 70 ikävuoden ylittäneistä saattaa saada sydänvian. Ja lihavilla sama riski. Tällä ei nyt tarkoiteta sitä että 60% kaikista sairastuneista. Raivostuttaa tällainen asioiden väärin ymmärtäminen ja sitten tällaisen tiedon levittely totena. Jos ei äly riitä lukemaan ja ymmärtämään niitä tekstejä oikein niin ei varmaan kannata tulla jakelmaan näitä "faktoja".
Itse tiedän monia jotka ovat parantuneet koronasta ihan täysin. Ilman mitään jälki oireita.
There is a high prevalence of abnormal liver biochemistries on presentation in patients with COVID‐19. In light of the risk for additional injury due to the complications and management of moderate‐to‐severe disease, it is important to monitor hepatic enzymes during the course of disease.42 If biochemistries worsen during disease progression, consideration must be given to possible contributors, including cardiac dysfunction, cytokine storm, ischemia, sepsis, and medication effect.