Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2605)
Maamme loppuaika on sukellusta.
Ymmärsin lopulta erota evankelis-luterilaisesta kirkosta, vaikka minut oli lapsesta saakka kasvatettu koulumaailmassa ja muutenkin eteläpohjalaisessa pikkukunnassa siihen, että kunnon ihmiset kuuluvat kirkkoon ja muut ovat jotain epäilyttäviä kirkollisveron välttelijöitä tai uskonnollissävytteisiä ateisteja. Tämä jäi kummittelemaan mukanani vuosikymmeniksi alitajuntaan.
Nyt oloni on hyvä ja kevyt siitä, etten enää kuulu samaan uskonnolliseen yhteisöön kuin ne sukulaiseni, joiden elämänkatsomus on nimenomaan uskonnon takia hyvin ahdistava, tuomitseva ja omakehuinen. He saavat riidellä ihan keskenään uskontulkinnoistaan ja minua on enää turha yrittää sekoittaa asioihin. Enhän edes kuulu koko kirkkoon. Saan ihan rauhassa jopa äänestää "väärää" ja "jumalatonta" puoluetta, ei kuulu heille. Ja jos ovat edelleen sitä mieltä, että minun vanhempani ovat varmaan helvetissä/helvettiin menossa, niin enpä ole sitäkään kuulemassa.
Olen miettinyt, liittyisinkö johonkin vapaata ajattelua kannattavaan porukkaan virallisesti, mutta toistaiseksi tuntuu parhaalta pysyä kokonaan kaikenlaisten uskontoon mitenkään liittyvien porukoiden jäsenyyden ulkopuolella.
Meillä on kaksi elämää, ja toinen elämä alkaa silloin, kun tajuamme, että on vain yksi elämä
Ilmastövöyhytys on rahastusta!
Ilmastövöyhytys on rahastusta!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asiat ovat jatkuvassa muutoksessa. (tämä on ollut valtavan lohdullinen ajatus huonoina aikoina)
Sellainen mielipide, jota ei voi perustella, ei ole minkään arvoinen.
Toisia ihmisiä solvaava henkilö voi todennäköisesti itse huonosti.
Kiusaaminen ei ole kiusatun vika, eikä kiusatun tarvitse muuttua toisenlaiseksi.
Kiltteys on supervoima jolla voi saada ihmeitä aikaan - mutta puoliaan tulee silti pitää.
Lisäksi mikään ei ole enää ollut entisensä kun opin käsitteen argumentointivirheet (mm. olkinukke, kalteva pinta, väärä vastakkainasettelu jne). Elämä on helpottunut huomattavasti, kun on oppinut valitsemaan ne väittelyt joihin kannattaa lähteä mukaan. Muut voi jättää omaan arvoonsa.
Suomessa kiusaaja on kuitenkin kingi. Maahanmuutolla kiusataan viemällä /halpuuttamalla suomalaisilta työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on tie totuus ja elämä.
siis sinulle.
Koska maailma on täynnä kusipäitä, miksi välittäisit hetkeäkään siitä, mitä muut sinusta ajattelevat?
Housut jalkaan ennen kenkiä niin menee mukavammin
Älä äänestä Kokoomusta,eikä miesten miestä presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Keneltäkään toiselta ihmiseltä ei pidä odottaa mitään ja turvallisuudentunne tulee siitä kun on mahdollisimman itsenäinen sekä taloudellisesti että henkisesti
Että rakkautta ei ole olemassa, vaan ensihuuman jälkeen se haihtuu melko pian. Jokainen ihminen ajattelee aina vaan omaa parastaan ja jos sattuu, että kohtaakin uuden kiinnostavan ihmisen, niin edellinen saa väistyä, koska ihminen ajattelee vaan omaa parastaan. Poikkeuksena rakkaus lapsiin, se on lähes aina ikuista.
Älä usko kaikkien apuaan tarjoavien vilpittömyyteen. Harvassa on pyyteettömät auttajat.
Älä usko Kaikkea, mitä sinulle totena kerrotaan.
Älä kerro omia asioitasi ihmisille, joita et tunne hyvin.
Kannattaa elää tässä päivässä eikä vasta eläkkeellä.
Kukaan ei ole koskaan katunut että on tehnyt liian vähän töitä.
Älä usko puhelimella soittavaan ihmiseen jos et tunne häntä.
Lopetin jatkuvan mitä muut ajattelee ja teen niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Elämänlaatu parani huomattavasti, myrkylliset ihmissuhteet katkesivat ja olen vihdoin itse onnellinen.