Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2605)
Jos me näkisimme, mitä me olemme, niin me emme enää olisikaan sitä, mitä me olemme.
Kateus on se kunnioituksen muoto, jonka me useimmin ja helpoimmin annamme niille, jotka ovat meitä etevämmät.
Olen vihdoin viimein, vasta ihan viime aikoina oppinut, ettei suutaan todellakaan kannata aina avata, vaikka tietäisikin (tai ainakin vakaasti uskoisi) olevansa itse oikeassa jossain asiassa. Tällä tyylillä välttää monet pikkusuutahtamiset. Voi olla, että välttää isommatkin.
Loppujen lopuksi, se totuushan ei siitä muuksi muutu, vaikka siitä ei väännettäisikään kättä.
Olen oppinut, että ystävät ja läheiset kestävät hienosti vastoinkäymisesi, mutta kun menestyt, se voi olla yllättävän monelle paha paikka.
Vierailija kirjoitti:
Olen vihdoin viimein, vasta ihan viime aikoina oppinut, ettei suutaan todellakaan kannata aina avata, vaikka tietäisikin (tai ainakin vakaasti uskoisi) olevansa itse oikeassa jossain asiassa. Tällä tyylillä välttää monet pikkusuutahtamiset. Voi olla, että välttää isommatkin.
Loppujen lopuksi, se totuushan ei siitä muuksi muutu, vaikka siitä ei väännettäisikään kättä.
Niin totta. Miksi pitäisi voittaa väittely jos kumpikin on mielestään oikeassa eikä taatusti muuta mielipidettään. Olen itsekin vasta iän mukana oppinut olemaan hiljaa, niin vaikeaa kuin se onkin.
Älä aloita yritystoimintaa. Voit joutua loppuelämäksesi vaikeuksiin sekä läheisesi.
Yksinkertainen ihminen tekee vähiten virheitä, kun noudattaa moralismia. Ajatuskykyinen tekee vähiten virheitä, kun ajattelee tapauksen kerrallaan.
Nuku tarpeeksi, syö monipuolisesti, liiku. Yksinkertaisia asioita, mutta usein vaikeita toteuttaa. Näistä huolta pitämällä psyykkinen ja fyysinen vointi ja oikeastaan koko elämänhallinta pysyy parempana. Kohtuus kaikessa.
Uskalla sanoa Ei! Jos et halua tehdä jotain! Uskalla sanoa vastaan, jos joku puhuu sinulle inhottavasti ilman syytä! Uskalla pitää puolesi!
Kaikki ihmiset käyvät pissalla, kakalla ja piereskelevät. Kannattaa muistaa tuo fakta, jos joku kuvittelee olevansa jotenkin hienompi ja ihmeellisempi kuin sinä.
Moni näennäisviksu sanonta on oikeasti hilvatin tyhmä/tyhjä.
Vaikkapa että kunnon riitely puhdistaa ilmaa - no joo, jos ollaan sellaisia jumittajia että ei muuten koskaan sanota mitään, mutta normaalin puheyhteyden omaaville se vain pilaa ilman.
Älä soita ystävälle/läheiselle huomenna. Soita tänään. Huomenna voi olla myöhäistä.