Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2605)
Ajattele, harkitse ja toimi vasta sitten.
Varmaan sydämensivistys? Se ettei tuomitse muita ihan turhanpäiväisistä syistä ja silloinkin kun joku on vihamielinen niin pyrkii näkemään ne syyt taustalla miksi joku tekee/sanoo jotain. Empatia on niin helppoa itseään kohtaan, mutta muita kohtaan se vaatii jo elämänviisautta.
Kun annat niin saat, mutta kun annat kaikkesi, saat turpiin.
Pätee työssä ja ihmissuhteissa.
Raamattu on täynnä viisautta, ja alapeukuttajat eivät vain tajua sitä.
Voima no todellista älykkyyttä.
Jos rakastut mieheen, joka käyttää sinua vain patjana, pistä se pihalle äläkä ota takaisin. Jos et pistä, sulta menee vuosia ja taas vuosia vessanpöntöstä alas. Pahinta: jos olet parhaassa lapsentekoiässä, menetät elämäsi tärkeimmät vuodet.
Kaikki mokailee, ja kaikki saa kakkaa välillä niskaansa, mutta ei se maailma siihen kaadu. Elämästä pitää nauttia ja nauraa omille kommelluksille.
Elä ikinään PERUSTA ONNEA yhden ihmisen varaan!
Yhden asian olen ainakin oppinut jo melko pitkän elämäni aikana. VASTATUULEEN EI PIDÄ KUSTA!
Alkoholistin sanomisiin ja lupauksiin ei pidä uskoa eikä luottaa.
Katkeruus on tuhoisinta, niin itselle kuin kanssaihmisille.
Nuorena kannattaa naida joka tilanteessa. Kroppa rupsahtaa nopeasti. Nauttikaa elämästä kun vielä voitte.
Arvostan kyllä lukion historianopettajan lausetta, "Älkää välittäkö vuosiluvuista, syyt ja seuraukset ovat tärkeämpiä." Niitä tässä on seurattu vuodesta 2014 lähtien. Tottakai kauemmin, mutta olen keski-ikäinen, muistini ei riitä kauemmas.
Teorialla ja käytännöllä ei ole teoriassa mitään eroa, mutta käytännössä on.
Nyt eläissäni en ole oppinut mitään. Koko ajan mokaan jokainen tunti. Pelkkä tiedostaminen ei auta minua missään asiassa, eikä mikään tahdon voina. Rakkaus voisi auttaa, epäilen.
Pillu se on joka maailmaa pyörittää
En ota yhtäkään tatuointia.Leimatut ihmiset on valkoroskaa.
Kaikki asiat ovat jatkuvassa muutoksessa. (tämä on ollut valtavan lohdullinen ajatus huonoina aikoina)
Sellainen mielipide, jota ei voi perustella, ei ole minkään arvoinen.
Toisia ihmisiä solvaava henkilö voi todennäköisesti itse huonosti.
Kiusaaminen ei ole kiusatun vika, eikä kiusatun tarvitse muuttua toisenlaiseksi.
Kiltteys on supervoima jolla voi saada ihmeitä aikaan - mutta puoliaan tulee silti pitää.
Lisäksi mikään ei ole enää ollut entisensä kun opin käsitteen argumentointivirheet (mm. olkinukke, kalteva pinta, väärä vastakkainasettelu jne). Elämä on helpottunut huomattavasti, kun on oppinut valitsemaan ne väittelyt joihin kannattaa lähteä mukaan. Muut voi jättää omaan arvoonsa.
Elämä on nyt, huomista ei ole luvattu kenellekään.