Todella paha olla
Masentaa ja itsetuhoisia ajatuksia on. Mtt aikaa odotan.. Välillä tietty vähän parempaa mutta en muista milloin asiat olisi hyvin..todella rankkaa lapsen kanssa ja mies vähän kotona..
Rn ole puhunut miehelle olostani mitään. Koitan peitellä tunteita mieheltäni. Tässä mua pelottaakin että se jättäisi jos kertoisin.Oikeasti taidan olla jotenkin sekopää(tuntuu välillä siltä)
Miehellä aina asiat hyvin ja hyvä lapsuus.epäilen että se ei todellakaan tajua vaikka koitan selittää tai kiinnosta... Noin puol vuotta sitten sanoin että meinasin ottaa yliannostuksen lääkkeillä,niin siihen mies ei sanonut mitään..ihan kuin ei olisi halunnut kuulla. En viitsi puhua.. En kuitenkaan halua että mies katsoo minua kieroon .
Pelottaa että pilaan miehen elämän tällä mun ololla.. Mies tosi iloinen kym on kotona ja minä tosi hiljainen ja omissa oloissaan.
saattaa olla tosi sekavaa teksiä.on hyvä kun voi johonkin sanoa jotakin.
Kommentit (26)
Jos olet ollut mtt:n asiakas jo pitkään, tiedät kyllä itsekin, että itsetuhoiset ajatukset ovat merkkejä siitä, että nyt pitää tarttua asiaan. Miehesi ei ole lääkärisi, joten et voi odottaa häneltä hoitoa sairauteesi (vaikka tukea voit odottaa). Soita sinne mtt:oon ja kerro, mikä on olo. Jospa saisit aikaa aikaistettua.
Onko miehesi käynyt koskaan mukanasi mtt:ssä? Minusta kannattaisi nyt järjestellä asia niin, että miehellesikin annettaisiin sieltä asiantuntija-apua masentuneen läheisen kanssa toimimiseen. Kuulostaa siltä, että miehesi pelkää sairauttasi ja yrittää siksi käyttäytyä, kuin sitä ei olisikaan.
Jos mun mies kertoisi että meinasin tappaa itseni puolivuotta sitten ja juttu jäisi siihen niin kyllä mää vähän ihmettelisin.
Mistä se tulee? Miksi vaan toinen laukasee noin? Joku riitako teillä on ollut vai ihan kesken ruokailunko noin sanot? Ja toisen pitää ottaa se tosissaan? PUOLI VUOTTA SITTEN?
Hyvä tavaton mää ajattelisin ja sitten alkaisin miettimään että mää en tunne tota kaveria ollenkaan ja miksi se ei puhu asioistaan?
Kyllä parisuhteessa KUULUU sanoa että kultsi mä olen tosi väsynyt, enkä jaksa nyt tehdä ja on vaikeaa ennenkö ollaan pohjalla ja tappamassa itseä.
Miksi sinä nyt siinä istut ja syyllistät miestä ettei HÄN tee jotain?
Miksi hänen kuuluisi toimia mutta sinä voit olla vaikka kokonaisen vuoden haikeana kotona ja suunnitella kuolemaasi?
Varmaan pitäisi lähteä pois sieltä kotoa. Mitä sinä siellä jumitat? Elämä hallintaan, ei pää vaan ala toimimaan. Sinä siinä olet se joka tekee!
Tämä on sinun elämä. Sinun perjantai.
Mitä sinä kaipaat?
Koska sä voit syödä lääkkeitä (jotka vähän tasoittaa pahinta kurjuutta) ja käyt valittamassa jollekin ennenkö sää tajuat että sinä elät kokoajan, omaa elämää ja olet vaan pettynyt siihen.
Eli voit ravata siellä terapiassa, puhumassa ilmaan sanoja etkä ymmärrä että sinun pitää tajuta muuttaa elämääsi. Kuolem ei ole ratkaisu. Se vaan kertoo että olet masentunut -siis pettynyt- ja elämäsi ei ole mitä tahdot/tarvitset.
Mikään pakko ei ole oltava suhteessa jossa ei puhuta. Ette te luultavasti osaa muuttaa arkea sellaiseksi että nauttisit itsestäsi. Ja välittäisit sinäkään kysellä mieheltäsi mitä sille kuuluu? Ei vain niin että se olisi vain hänen homma olla sinulle kiva. Saa hänkin olla pettynyt elämäänne!
Minusta te saatatte olla toisillenne väärät ihmiset, mitä te toisiltanne saatte? Vai onko eroamisessa kyse se että pitäisi olla aikuinen? Olisi vastuussa itse siitä että pitää saada raha kotiin, ruokaan ja viihteeseen? Nyt sinulla on ainakin se. Tyydyt siihen? Ja solvaat tilannetta miehen takia, kun ei se NÄE miten sinuun sattuu.
Pitäisikö kasvaa? Sanoa itselleen että tämä on MINUN päivä? Joka päivä ja se voi kyllä loppua. Vaikka sinä PUHUT että tappaisit niin se on oikeasti kuolema josta puhut. Miksi puoli vuotta sitten meinasit tehdä sen? Mitä silloin tapahtui?
Onko tilanne siitä muuttunut? Sanoitko tuosta tilanteesta vaan että tahdot saada miehen jotenkin säälimään sinua? Pysymään luonasi?
Parisuhteessa pitää olla kiinnostunut kumppanista ja viihtyä itsekin. Ei kahden kuulu vaan jäädä yhteen. Et sinäkään ole kiinnostunut miehestäsi!
Miksi ajattelet että suhteenne voisi jatkua, joskus hyvänä jos ette toimi toisienne hyväksi? Ehkä miehelläkin on paha olo? Kiinnostaako se?
Selvittäkää yhdessä tilannettanne. PUHUKAA! Tai kannattaa erota. Te ette ole vastuussa toisienne mielestä, vaan itse omasta ja yhdessä tahdotte vaan olla. Mutta te ette kuin asu yhdessä.
Minä en käsittäisi miksi eläisin ihmisen kanssa joka vaan täräyttäisi että meinasi itsaria puoli vuotta sitten. Ihmeellinen pommi. Miksi siihen pitäisi jotain osata sanoa mitään? Minusta sun mies teki juuri suhteeseenne sopivalla tavalla.
En tiedä mitä sanonut nyt tähän enää.. -ap
Sanoin miehelle että masentaa ja että on käynyt synkkiä ajatuksia mielessä.
En tiedä ymmärsikö (en kertonut ihan selvästi kun hävetti)
Lähti kaverin kanssa jonnekkin 4 aikaan ja laitto viiden aikaan viestiä että
Ikävää kun voit huonosti rakas
En tiedä olisi vain pitänyt olla hiljaa..
ei ei mies rakastaa sinua han ei vain tiennyt mita sanoa. ala nyt usko tollasia et raivostuttaa se kaytos ja plaaplaa se on vaan viha joka nakee kaiken uhkana. kukaan ei ole tarkotuksella paha. muista etta mies ei reagoinu koska ei yksinkertasesti osannu! joten kerro eka miten toivot sen reagoivan sitten kerro asiasi. lupaan etta siita on apua.