La-päivän ruokanne?
En keksi mitään, jotain hyvää olis kiva syödä, viime la teimme hodareita kanasta ja chorizosta.
Kommentit (66)
Mulla olis tuolla jauhelihaa jääkaapissa ja ajattelin tehdä siitä sellaista perinteistä suomalaista jauhelihakastiketta. Lisäksi perunoita, höyrytettyjä porkkanoita tai porkkanaraastetta ja valmista punajuurisalaattia. Mieheni on reissussa, joten olen lasten kanssa kolmeen pekkaan kotona. Toinen lapsista ei kuitenkaan tykkää tuosta ruskeasta jauhelihakastikkeesta, joten hän saa eilistä kaaliwokkia (sitruunan kuorella ja mehulla, soijakastikkeella, inkiväärillä ja valkosipulilla maustettua paistettua kaalia ja herneitä) sekä nuudeleita.
Lohta ja perunoita/täysjyväspagettia SEKÄ leivottava jotain tuhtia piirakkaa tms joihin liittyy olennaisesti pieni osa hirmuisesta omenasadosta.
Lounaaksi paistan munakkaat ja teen kylkeen salaattia.
Päivälliseksi on keitettyjä perunoita, kalaa, sitruunakastiketta, uunikasviksia ja salaattia.
Salaattia.
Tummaa pastaa, jossa öljyä, sardiinia tms.
Jälkiruuaksi karkkia.
Mä teen ekaa kertaa Peppi Pitkätossun voimavuokaa.
Vierailija kirjoitti:
Lounaaksi paistan munakkaat ja teen kylkeen salaattia.
Päivälliseksi on keitettyjä perunoita, kalaa, sitruunakastiketta, uunikasviksia ja salaattia.
Voisi itsekin tehdä perunoita, kalaa ja sitruunakastiketta.
Millaista sitruunakastiketta teette?
Lohikeitto ja kinkkupasta. Perhe tuntuu kaipaavan syksyisempiä lohturuokia.
Jauheliha-kesäkurpitsalaatikkoa, jälkkäriksi suklaa-kesäkurpitsakakkua. Illalla grillataan jotain lihaa ja myös kesäkurpitsaa. Kesäkurpitsaa syödään nyt melkein joka päivä kun tuli keväällä vähän liioiteltua taimien kanssa.
Ammulla spelttipuuroa mustikoilla, iltapalaksi pannaria mustikkajäätelöllä, siinä välissä kevätrullia ja jotain mausteista riisiruokaa valmispussista.
Katsotaan nyt mihin buffettiin tänään menen syömään.
Kaalilaatikkoa puolukkahillolla, nam!
Syön sipsejä ja karkkii sängyssä