miten erottaa bestikset ovelasti toisistaan? bestis on ilkeä!
Tyttäreni pelkää bestistään, joka on diiva, suorasanainen ja ilkeä. Jos tyttärelläni on rumat vaatteet, bestistä sattuu silmiin koko päivän, eikä voi katsoa tytärtäni. Bestiksen luokan tytöt eivät halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä, joten bestis omii tytärtäni ja koska olen pari kertaa sanonut bestikselle suoraan rumasta käytöksestä, bestis vihaa minua. Haluan eroon koko tytöstä mahdollisimman pian.
Kommentit (41)
Voisko asian hoitaa niin, että etsisi bestikselle uuden kaverin? Aina joku muukin on yksinäinen. Jos tunnet toisen sellaisen kutsu kaikki kolme teille yhtä aikaa ja leikisti sinä ja tyttäresi joudutte vaikka kauppaan ja jätätte nämä kaksi yhdessä teille. Jos vaikka niistä tulisikin uusi bestispari. Epätoivoista, myönnän.
Jos rumat vaatteet koskevat silmiin, niin tehän voitte yhteistuumin päättää tyttären kanssa, että hän vähän aikaa pukeutuu enimmäkseen sellaisiin vaatteisiin, joista bestis ei tykkää, ja vähän välittää tämän vikinästä. Juttele tyttärellesi ja kannusta tätä olemaan reilusti oma itsensä.
Jos kerran äitinä haluat tukea tytärtäsi, tee se ihan avoimesti ja kiellä häntä leikkimästä tuon tytön kanssa. Jos tyttö soittaa, kun teillä on muita kavereita leikkimässä, vastaa itse puhelimeen ja sano, että tyttärelläsi on nyt muuta tekemistä eikä jouda puhelimeen. Käske tytön sanoa, että äiti on kieltänyt kyläilyt jne. Perustele asia sillä, että tyttö on ilkeä tyttärellesi, esimerkiksi vaatteita haukkumalla ja voit sen ihan suoraan tytölle sanoakin.
Toisaalta tyttärelle voisi yrittää puhua siitä, että koska kaikki tietävät kyseisen kaverin ilkeäksi, niin hänen mahdollisesti levittämilleen jutuille voisi nauraa ja väittää hänen itse ne keksineen. Onhan tyttö varmasti muistakin ihmisistä levittänyt virheellisiä juoruja, kyllä lapsetkin aika hyvin valehtelijan tunnistavat.
Lapsi omien sanojensa mukaan haluaa olla ystävä, mutta minusta se on vain pelkoa juoruilua kohtaan, joten haluan hoitaa tämän niin, että teen sen selän takana salaa. Tänäänkin bestis oli tullut vaatimaan tytärtäni seuraansa välkällä, kun omani olisi halunnut leikkiä muiden kanssa. Ap
tytöt ovat kuudennella. Eri luokilla onneksi.
Eikö tyttösi voi olla vain oman luokan tyttöjen kanssa?
Bestis? Olen ymmärtänyt että bestis on jonkinlainen paras ystävä. Tuo ei oikein kuulosta siltä. Miksi tyttösi haluaa olla tuon kanssa?
olen yrittänyt tukea ystävyyttä muiden kanssa, mutta omivasta kaverista on vaikea päästä eroon ilman riitaa. Lapseni ei osaa hoitaa asiaa ja pelkää konfliktia. Ajattelin aiheuttaa sen vaadittavan konfliktin tyttöjen puolesta, joten hyviä juonia vastaanotetaan!
Tuo kaverihan kuulostaa siltä että siinä tuleva pomottaja "Regina", siitä Mean Girls (Tylyt Tytöt) leffasta! :-o Kerää selvästi faneja ja palvojia itselleen, eli kannattaa kiertää tuollainen kaveri kaukaa jo nyt, se on vielä kauheampi yläasteelle päästyään!
Tytölle harrastuksia joihin bestis ei pääse, niin paljon muuta tekemista ettei ehdi tän yhden kanssapyörimään.siitä se sitten hiipuu ajan saatossa itsekseen, ja tää bestis löytää joko uuden bestiksen tai jää yksin ja joutuu miettimään käytöstään.
Onko kellään heittää mulle vinkkiä juonimisesta? Onko tossa leffassa mitään käyttökelposta vinkkiä? Ap
Tytöllä lienee vanhemmat?! Juonittelun sijaa keskustelisin heidän kanssaan, mutta sinusta he lienevät täysin kelvottomia vanhempia. Niin tämä ei taida olla mahdollista, vai mitä?!
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 09:40"]
Onko kellään heittää mulle vinkkiä juonimisesta? Onko tossa leffassa mitään käyttökelposta vinkkiä? Ap
[/quote]
Odottele ihan rauhassa. Kyllä tässä päivän mittaa varmaa samalle teinintasolle jääneitä löytyy sinulle vertaistueksi.
Vanhemmat eivät elä ihan samalla planeetalla kuin me muut. Rajat ja säännöt eivät ole heistä kauhean mielenkiintoisia ja lapsi onnistuu hämmästyttävillä tavoilla vedättämään vanhempiaan. Iltatähteä palvotaan. Ap
Miten olisi suora puhe omalle lapsellesi? Juonet kuulostaa melko älyvapaalta idealta tuossa, vaikka ties vaikka voiskin tulla suotuisa lopputulos, mutta siis sullahan on tavallaan velvollisuuskin (ja onkin) katsoa että omasi pärjää. Mikset sano suoraan hänelle näistä jutuista, ja teroita hänelle sitä että ei pidä antaa kenenkään pitää itseään sentään ihan lattiarättinä.
10: no usein tuollaisilla kyllä on kelvottomia vanhempia. Minun tytölläni oli samanlainen tilanne, paitsi että olivat samalla luokallakin. Tuo kaveri haukkui tyttömme ulkonäköä je vaatteita, varasti rahaa ja vaatteita. Äidiltä kysyttäessä varastetusta vaatteesta, äti sanoi että se pusero on "Jennan". Onneksi tuo tyttö muutti pois, oli todella vaikea tilanne. Tyttö sabotoi muita ystävyyssuhteita valehtelemalla tyttömme haukkuneen ko. tyttö jne ja suorastaan kielsi olemasta muiden kanssa.
Onko sinulla keskusteluyhteys tyttäreesi. Voisit hänen kanssaan keskustella, millaista ystävyys on ja ei ole jne. Ihan muistuttaa siitä, että ne ovat kahden kauppaa, jossa tulisi yhdenosapuolen syyttelyn sijaan aina miettiä, kuka millaistakin käyttäytymisen mahdollistaa.
Ja voisit tytärtäsi kannustaa itsenäiseen ajatteluun ja toimiseen. Et voi hänen kanssaan kuitenkaan pitkään enää kulkea käsi kädessä, hän lähestyy jo ikään joka tähtää itsenäisyyteen ja aikuisuuteen.
"bestis" :D :D :D mikä helvetin bestis tollanen haaska muka on ;D