Mitä jäi käteen tästä kesästä?
Kommentit (54)
Etätyötä, lomareissu Suomessa, lähityötä toimistolla, koronatesti, uusi työpaikka.
Odotan innolla syksyä.
Nippu rannekkeita ja kivat muistot kesätöistä 🎢🎡🎠🥰
Tämä oli varsin mainio kesä. Säät oli melko hyvät eikä muutenkaan oikein valittamisen aihetta ollut. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli jalkapallon em-kisojen peruuntuminen. Sinne oli tarkoitus mennä. Toivottavasti ensi kesänä sitten. Eipä tuokaan juuri kyllä itseäni lopulta haitannut.
Jäi käteen hieno kesämökki Sipoon saaristosta, Vuosaaren edustalta. Ja hampaisiin asti velkaa. Hieno kesä!
Tämä kesä oli outo. Etätyöt kotona jatkuu edelleen, loma kotona ei tuonut paljon muutosta. Kesässä ei ollut mitään yksittäistä kohokohtaa. Levollinen, lämmin, mukava kesä. Paljon uimista, ulkoilua, grillailua. Kierreltiin uusia uimarantoja. Lapset rakensi puuhun majan.
Olen yrittäjä ja minulla ei ole mahdollisuutta pitää viikkojen lomaa putkeen, vaan pidin muutaman lyhyemmän pätkän lomaa tänä kesänä. Ja kerrankin sain tehdä mitä haluan! Aiemmin olen miehen tai kavereiden mieliksi käyttänyt lomapäivät festareilla tai pikareissuja ulkomaille. Nyt sai vaan olla kotona. Tein monta kivaa päiväreissua lähialueen nähtävyyksiin, saunoin, uin, luin kirjoja, tein käsitöitä. Ihan tavallista, kiireetöntä oloa. Tämän jälkeen en enää kaipaa mihinkään festareille riekkumaan. Tästä lähtien uskallan tehdä juuri sitä mistä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
30 m3 klapeiksi hakattuja pihapuita - käsiin jäi mahtavat känsät.
M 45
Itse olen tehnyt klapeja minimaalisen vähän, mutta muistelen ajatelleeni, ettei mikään voita Fiskarsin terävää kirvestä - juuri ennen kuin se meni kynnestä ja peukalosta läpi. Peukaloa kokoon kursivalle lääkärillekin kehuin, että eikö ole siisti leikkausjälki, oli kyllä niin terävä kirves :-D
Korona ei ole todellakaan kiva juttu, mutta meille se poiki hurjasti yhteistä aikaa ja mahdollisuuden olla mökillä koko kesän. Etätyötkin tuntuvat melkein lomalta, kun saa olla mökillä. Ja meillä tämä onneksi jatkuu toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Korona ei ole todellakaan kiva juttu, mutta meille se poiki hurjasti yhteistä aikaa ja mahdollisuuden olla mökillä koko kesän. Etätyötkin tuntuvat melkein lomalta, kun saa olla mökillä. Ja meillä tämä onneksi jatkuu toistaiseksi.
Meillä mies on muuttanut mökille tekemään etätöitä ja itse käyn kun omilta töiltäni pääsen. Lasta ja puolisoaan on nähty aiempaa enemmän, kun heilläkin on etätyömahdollisuus ja ovat paenneet pientä kerrostaloasuntoaan meidän mökille koiran kanssa. Vaikka asumme samassa kaupungissa, aiemmin ei ole tullut kovin usein nähtyä. Nyt on ihanaa kun nuoret viihtyvät meidän mökillä ja pääsee tekemään koiran kanssa metsälenkkejä.
Ihana kesä oli. Koko perhe onnellisia.
Oli kiva kesä. Ensin oli pettymys kun alkukesän ulkomaanmatka peruuntui. Mutta niillä rahoilla matkusteltiin Suomessa ja saatiin hienoja kokemuksia. oin sanoa, Matkan peruuntuminen ei harmita enää ollenkaan.
Onneksi on ollut aika hyvät säät. Voisi olla toinen ääni kellossa jos olisi ollut kylmä ja sateinen kesä.
Sähköpyörä ja hyviä pyöräilymuistoja. Ensi kesänä jatketaan.
Mulla ollut paras kesä lapsuuden jälkeen. Olen tehnyt töitä uudessa työpaikassa, säästänyt rahaa, nauttinut loputtomilta tuntuvista lämpimistä säistä, tavannut ystäviä usein, käynyt häissä, huvipuistossa ja mökillä, viettänyt aikaa puolison kanssa ja yksikseenkin. Korona ei näkynyt kesällä mitenkään, sai ladata akut ja valmistautua tulevaan syksyyn. Huippukesä ja hyviä muistoja!
Oli paras kesä aikoihin! Koko kesä oli lomaa kun olin lomautettu. Kotimaan matkoja, juhlia, ystäviä ja sukulaisia. Kauhean kevään jälkeen oli ihanaa viettää rajoitteista vapaata kesää.
Oli hyvä kesä. Löysin netistä uuden ihanan miehenkin!
Tyytyväisenä elin joka hetkessä.
Mukava kesä oli.
Pelkoa ja ahdistusta. Mutta myös kivoja reissuja, aurinkoa ja lämpimät hellekelit...
Ei mitään. Ulosotto alkoi ja pitäis 300€:lla/kk elättää kolme henkeä ja maksaa vielä auton kulut että pääsis töihin. Parempi olis vaan kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska korona vei kaiken! Vei asiakkaat, tulot, kunnon työn, lomareissut, lapsilta kavereiden tapaamiset. Pakko sanoa, että v-mitä pazkaa! Kun voisi vaan unohtaa koko koronan ja keskittyä elämään!
Hallitustakaan ei kiinnosta muu kuin korona, v..tu tekisivät jotain oikeasti hyödyllistä maan eteen! Miten sote-uudistus etenee? Aika hiljaista ollut!
Ammatinvalintakysymys. Ei hallituksen ongelma, vaan ainoastaan sinun.
Ja minunko vastuulla se sote-uudistus on?!!
Ja niinkö minulle 20-vuotta sitten sanottiin, että älä lähde tälle alalle kun korona vie asiakkaat?
V*ttu ei sanottu!
Syöpä ja avioero