Yksin elävät, miten selviätte korona-ajasta?
Musta tuntuu tällä hetkellä, että pää räjähtää. Asun yksin, olen sinkku ja lapseton. Haluan olla vastuullinen, en käy missään tapahtumissa tai hengaile julkisissa tiloissa turhanpäiten juuri nyt. Työt ovat etänä, harrastukset jäissä. Yhden kaverin kanssa on vähän kyläilty ja muutaman kanssa kävelty ulkona. Tällä hetkellä mun sosiaalinen mittari on kriittisissä lukemissa ja tuntuu, että seinät kaatuvat päälle, eikä edessäpäin näy mitään odotettavaa. On oikeasti tosi rankkaa olla yksin melkein koko ajan.
Onko kenelläkään muulla samanlaista?
Kommentit (46)
Juu, olen kylläkin kehitellyt projekteja. Aloitin askartelun. Aika masentavaa aika ajoin..
Vierailija kirjoitti:
Vedään kalsarit naamaan ja leikin teräsmiestä.
Ihan mahtavaa, jos tää on viihdyttänyt sua maaliskuusta saakka :D
Ja heti löytyi ihminen, joka alkaa haukkua muita. Voimia sulle!
Huomaan välillä puhuvani itsekseni tai suunnittelevani soittavani jollekin auttavalle linjalle, vaikka mulla ei mitään mielenterveysongelmia olekaan. Kun päivittäisiä kontakteja ei tule, ei välttämättä enää kehtaa koko ajan olla soittelemassa kaikille tutuillekaan turhanpäiväisiä mitäkuuluu-puheluita tai laitella viestiä koko ajan. Oon aika sosiaalinen tyyppi, ja nyt alkaa olla kestokyky koetuksella. Ap
Jaa-a, musta tuli koronatyötön eli siinä sitä on huolenaihetta kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, olen kylläkin kehitellyt projekteja. Aloitin askartelun. Aika masentavaa aika ajoin..
No ihan mahtavaa, että oot kuitenkin aloittanut uuden harrastuksen! Mäkin suunnittelin tekeväni mitä ja aluksi jaksoinkin. Nyt vaan tuijotan telkkaria ihan apaattisena, enkä saa aloitettua mitään. Ap
Hyvin olen selvknnyt. Ei minun korona-aikani poikkea lähes mitenkään ajasta ennen koronaa. En muutenkaan käy missään enkä näe ketään.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kurja kuulla :(. Just esim tämän takia mä haluan olla vastuullinen, en halua olla edistämässä omalla toiminnallani esim. palvelualojen katastrofia, vaikka joku tuolla jo esittikin, että perheetön on itsekäs, eikä hänen tarvitse välittää kuin itsestään, senkus vaan reissaa ja bailaa.
Paljon voimia sulle!
Ap
Kuten ennenkin, käyn harrastuksissa, näen sillointällöin ihmisiä, jos huvittaa lähteä johonkin tapahtumaan, niin lähden.
Olen töissä päiväkodissa, joten koronan tulen jokatapauksessa saamaan, mutta en vielä, kun sitä on niin vähän liikkeellä.
Kavereiden kanssa elvytetty nettipeliharrastusta, siinä tulee kuulumiset vaihdettua vihuja räiskiessä ja jotain sosiaalisuuden tarvetta sekin tuntuu tyydyttävän. Ulkoiltu kaksin tai pienissä ryhmissä, käyty telttailemassa jne. Sinänsä olen aika itseriittoinen tyyppi että jos kavereilla ei ottaisi tuo sosiaalisen etäisyyden pitäminen niin koville niin varmaan menisi pitkiäkin aikoja ilman mitään kontakteja ihan huomaamatta. Jollain tapaa koen että olen ollut jopa sosiaalisempi kuin ennen koronaa, kun aiemmin kavereilla oli paljon enemmän omia menojaan mihin itse harvemmin jaksoin osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kurja kuulla :(. Just esim tämän takia mä haluan olla vastuullinen, en halua olla edistämässä omalla toiminnallani esim. palvelualojen katastrofia, vaikka joku tuolla jo esittikin, että perheetön on itsekäs, eikä hänen tarvitse välittää kuin itsestään, senkus vaan reissaa ja bailaa.
Paljon voimia sulle!
Ap
Edistät sitä katastrofia eniten sillä, että kökit kotona etkä osta palveluita/tuotteita. Ei ne firmat Pyhällä Hengellä pystyssä pysy. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon voimia sulle!
Ap
Edistät sitä katastrofia eniten sillä, että kökit kotona etkä osta palveluita/tuotteita. Ei ne firmat Pyhällä Hengellä pystyssä pysy. t. eri
Huokaus. Miksi aina pitää riidellä?
Mä ostan palveluita ja tuotteita oman budjettini mukaan kuten ennenkin, mutta en mene esimerkiksi nyt festareille tai bileisiin, koska se on ihan turhaa. En myöskään matkustele julkisilla jos ei ole pakko ja niin edelleen.
Hyvin olen selvinnyt. Olen ollut lomautettuna, joten on ollut aikaa käyttää paikallisia kulttuuripalveluita, käydä ravintoloissa syömässä jne. Ulkomaan matkat ainoat, joista olen luopunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon voimia sulle!
Ap
Mä ostan palveluita ja tuotteita oman budjettini mukaan kuten ennenkin, mutta en mene esimerkiksi nyt festareille tai bileisiin, koska se on ihan turhaa. En myöskään matkustele julkisilla jos ei ole pakko ja niin edelleen.
Ööö… Ei ollut mitenkään tarkoitus riidellä. Ihan neutraalisti totesin tosiasian. Ikävää, jos koit sen hyökkäyksenä. Se on valitettava fakta, että festarijärjestäjät yms. tarvitsevat maksavaa yleisöä, jos aikovat firmansa pystyssä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon voimia sulle!
Ap
Turhaa tukea toisten elinkeinoa? Joku voisi kutsua tuota itsekkääksi näkökulmaksi. Mutta en nyt ryhdy "riitelemään" enempää, kun näyt olevan kovin herkästi loukkaantuvaa sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon voimia sulle!
Ap
Ööö… Ei ollut mitenkään tarkoitus riidellä. Ihan neutraalisti totesin tosiasian. Ikävää, jos koit sen hyökkäyksenä. Se on valitettava fakta, että festarijärjestäjät yms. tarvitsevat maksavaa yleisöä, jos aikovat firmansa pystyssä pitää.
On myös valitettava tosiasia, että vaikkapa erikoissairaanhoidon kiireettömiin toimenpiteisiin jonottavat tarvitsevat kauan jonotettuja hoitojaan, jotka viivästyvät nyt kun terveydenhuollon kapasiteetista valtava osa menee festarikävijöiden koronatestauksiin. Sairastuneiden sairauslomista ja hoidosta maksamme me kaikki veronmaksajat ja sairastuneiden määrä vaikuttaa suuresti myös siihen, menevätkö firmat konkurssiin. Tästä tilanteesta ei valitettavast selvitä ilman häviäjiä. On kuitenkin kokonaiskustannustehokkaampaa välttää altistumisia ja sairastumisia kuin tukea massatapahtuman järjestäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon voimia sulle!
Ap
Turhaa tukea toisten elinkeinoa? Joku voisi kutsua tuota itsekkääksi näkökulmaksi. Mutta en nyt ryhdy "riitelemään" enempää, kun näyt olevan kovin herkästi loukkaantuvaa sorttia.
Tästä vois vaikka jatkaa jossain toisessa ketjussa, kun tämä ei ollut tämän ketjun aihe.
Tämä ei siinä mielessä eroa normista, koska sosiaalista elämää mulla ei ole muutenkaan mutta jotenkin on todella lohduton ja toivoton fiilis. Keväällä ajattelin tämän olevan tilapäistä ja virus on tukahdutettu pois päiväjärjestyksestä loppukesään mennessä ja sitten voi taas liikkua normaalisti ihmisten ilmoilla ja harrastaa kuten ennenkin.
Olin siis viime syksynä päättänyt, että tänä kesänä en enää välitä siitä että joudun menemään yksin terassille/risteilylle/kaikkialle vaan oikeasti pistän mekon päälle ja käyn juomassa lasillisen ja nautin kesäilloista. Ja käyn piiiitkästä aikaa risteilyllä lempikaupungissani Tukholmassa. Noh, sinne meni tämä kesä ja nyt tuntuu siltä tuleekokaan sellaista kesää enää ikinä mitä tästä odotti.
Lisäksi nyt painaa sekin, että tämä syksy/talvi ei näytäkään kovin lupaavalta töiden suhteen. Olen siis jo vuosia ollut pätkä- ja silpputyötön ja tehnyt erimittaisia määräaikaisuuksia muutamalle eri työnantajalle niin että onneksi suurimalle osalle vuodesta on töitä riittänyt ja niukasti elämällä on pärjännyt kun työttömyyspätkille on aina riittänyt ansiosidonnaisia päiviä. No, keväällä meni ensin yksi sovittu parin kuukauden työpätkä ja sitten kävi sama vakkarikesätyön kanssa, joka oikeasti oli iso isku kevään jäljiltä. Nyt sitten on ansiosidonnaisen päivätkin kuluneet hurjaa vauhtia eli kohta tipun työmarkkinatuelle ja nyt tässä työnantajien kanssa viestitellessä on tullut melkoisen selväksi, että töitä tuskin on tarjolla myöskään nyt syksyllä/talvella koska koronatilanne on tällainen ja vain pahenee.
Aika kurjaa siis kuuluu, mutta kiitos ap kysymästä. Oli kuitenkin kiva vastata ja "jutella".
Vedään kalsarit naamaan ja leikin teräsmiestä.