Miehet jotka vetävät lapsen synttärikakusta 1/4 palan
Vituttaa suorastaan! Meillä juhlittiin tytön 3vsynttäreitä ja paikalla oli n 20 henkilöä, joista 15 oli aikuisia.
Tein kaksi kahdeksan kananmunan täytekakkua, lisäksi tarjolla oli pullaa, keksejä, suolaista piirakkaa, kuivakakkua ja pasteijoita.
Neljä sukulaismiestä söivät keskenään yhden kakun, yksi korkkasi vielä toisenkin. 11 muuta aikuista ja muutama lapsi sitten jakoivat keskenään sen toisen, jo korkatun kakun. Ettekö osaa yhtään katsoa, että tuvassa on 20 henkeä, en voi vetää kaverini kanssa kokonaista kakkua?!
Siis mikä vammageeni aktivoituu suuressa osassa miehiä? Yhdestä kakusta olisi saanut n 12 reilun kokoista palaa, oli kyseessä isot kakut. Ensi vuonna jätän teidät kutsumatta, mokomat siat.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän kakkua, kun 20 vierasta ja vain 2 kakkua. Meillä tehtäisiin tuolle määrälle vähintään 4 kakkua. Eikä sitten tarvitsekaan kitistä av:lla, että vieraat söivät kakkua.
Älä nyt höpötä. Yksistään 8 munan kakku pitäisi riittää 20 hengelle.
miespuolisille ihmisille leikkaan aina kakkupalan itse ksoka muuten on just tollasta perkeilyä
Ei fiksuja miehiä. Metsäläisiä lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen kaksi kakkua: aikuisten kakun ja lasten kakun. Arvatkaa, kumman kuorrutuksessa on konjakkia.
Ohjaa kivasti syöjiä mieltymystensä pariin.
Sandhamin murhat -sarjassa (Ylen areenalla voi tutustua) pikkutyttönsä syntymäpäivillä Nora Linde leikkasi itse kullekin vieraalle kakkupalan ja ojensi annoksen asianomaiselle. Näytti tyylikkäältä ja mukavalta tavalta. Varmasti riitti kaikille.
Ainahan lastenjuhlissa tehdään noin, että äiti annostelee. Onko isät joskus annostelleet?
Noran lapsen juhlissa oli myös aikuisia runsaasti. Vaikkei siinä näytettykään ihan kaikkea, kun nämä synttärit olivat taustatapahtuma, tulkitsin niin, Nora leikkasi kakun sekä luontevasti tarjoili leikkaamansa palan ainakin osalle vieraista. (4-kauden toisessa jaksossa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän kakkua, kun 20 vierasta ja vain 2 kakkua. Meillä tehtäisiin tuolle määrälle vähintään 4 kakkua. Eikä sitten tarvitsekaan kitistä av:lla, että vieraat söivät kakkua.
--Juu..1 Kananmuna = 3 hlö
16 kananmunaa= 48 henkilölle mukavan kokonen pala kakkua
Korona-aikaan emännällä on hyvä tekosyy annostella kakku. Ettei kaikki koske siihen kakkulapioon.
Pihit naiset jotka ostavat synttärikakuksi jonkun minipullan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kyseessä on kapeat 3 cm (paksummasta päästä) kakkupalat. Niitä menee noin 4 kappaletta.
Kannattaa ensi kerralla tehdä isompi kakku tai useampia, niin ei tarvitse tulla tänne itkemään, kun kakku ei riitä.
Ota ap opiksesi niin osaat seuraavalla kerralla tehdä oikean määrän kakkua
Ikävää ettet osannut tehdä oikeaa määrää kakkua, mutta älä lannistu. Virheistä oppii.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies voisi tehdä juuri noin. Ei yhtään ajattele. Edes määräpalat eivät pidättele häntä. Esim. 6 ihmistä, 6 munkkia Arnoldsilta. Mies syö 2. Sanoo vaan, että kokki on varannut liian vähän ruokaa, jos ei tajua varata juhliin jokaiselle 10 keksiä tms.
Hyi miten noloa.
Ap on ilmeisesti niitä, jotka mussuttavat karkkia salaa, eikä voi ollenkaan ymmärtää, että joku voisi julkisesti syödä kakkua enemmän kuin perhosen siiven paksuisen palan.
Miehet rohmuaa kakkua ja pullaa? Minun lähipiirin miehille ei tunnu makeat herkut maistuvan ollenkaan. Kakkua ottavat niin pienen siipaleen, että vaikea jo leikatakin. Minä taas olen kauhea kakkufani, joten pidän huolen, että kakut ei ainakaan juhlista lopu!
Vierailija kirjoitti:
Miehet rohmuaa kakkua ja pullaa? Minun lähipiirin miehille ei tunnu makeat herkut maistuvan ollenkaan. Kakkua ottavat niin pienen siipaleen, että vaikea jo leikatakin. Minä taas olen kauhea kakkufani, joten pidän huolen, että kakut ei ainakaan juhlista lopu!
SIIPALE! Hieno sana.
Voiko olla myös viivu?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen syödä pitää
Mutta ei lapsen synttärikakkua. Menkööt omaan piikkiin johonki ravintolan buffettiin rohmuamaan. Ei ole vaimon/sukulaisnaisen tehtävä täyttää porsaan kaukaloa.
Minusta kyllä ap n oma vika. Jos kutsuu, pitäisi vatautua että ne ruuat voi mennä, mistä ne vieraat voi tietää ettei sulla ole jääkaapissa kolmatta kakkua? Jos tarjoaa jotain, kyllä voi olettaa että joku nälkäinen myös syö enemmän. Ei kaikki osaa käytöstapoja.
Ensi kerralla enemmän tarjottavaa jos kutsit ihmisiä..
En tunne ensimmäistäkään miestä joka syö monta palaa kakkua. Kerro ap lisää näistä mielikuvitusmiehistä?
Muistan lapsuudesta kaksi sukulaisperhettä, joissa lapset ei melkein koskaan saaneet herkkuja. Juhlista näille lapsille sanottiin, että nyt saa syödä minkä jaksaa. Olivat sitten kuin eläimiä, ryntäsivät ottamaan ja söivät aivan valtavasti.