Miehet jotka vetävät lapsen synttärikakusta 1/4 palan
Vituttaa suorastaan! Meillä juhlittiin tytön 3vsynttäreitä ja paikalla oli n 20 henkilöä, joista 15 oli aikuisia.
Tein kaksi kahdeksan kananmunan täytekakkua, lisäksi tarjolla oli pullaa, keksejä, suolaista piirakkaa, kuivakakkua ja pasteijoita.
Neljä sukulaismiestä söivät keskenään yhden kakun, yksi korkkasi vielä toisenkin. 11 muuta aikuista ja muutama lapsi sitten jakoivat keskenään sen toisen, jo korkatun kakun. Ettekö osaa yhtään katsoa, että tuvassa on 20 henkeä, en voi vetää kaverini kanssa kokonaista kakkua?!
Siis mikä vammageeni aktivoituu suuressa osassa miehiä? Yhdestä kakusta olisi saanut n 12 reilun kokoista palaa, oli kyseessä isot kakut. Ensi vuonna jätän teidät kutsumatta, mokomat siat.
Kommentit (77)
Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!
Vierailija kirjoitti:
Jos miehiä ei äiti ole kasvattanut tapoihin, niin se on sitten vaimo tehtävä kasvattaa ja opettaa.
Törkeää ottaa kylässä ja juhlissa suuret palat täytekakkua, aivan käsittämätöntä mokailua.
Leipokaan vaimot kotona niitä täytekakkuja miehillenne, että saavat syödä sitä kyllikseen.
Ettei tarvitse juhliin mennä ahmimaan pelkkää täytekakkua.
Jos minun mieheni tekisi noin, olisin häpeästä punainen ja hikinen koko juhlien ajan.
Mutta hän ei koskaan noin tee, koska hallitsee peruskäytöstavat.
Niin että äitin syytä, ja vaimon. 👿
Eli miehen suvussa tykätään tosi paljon kakusta. Nyt tiedät seuraavaa kertaa varten, että voit jättää jotain pois siitä muusta tarjoilusta. Esimerkiksi jos siitä kuivakakusta on suurin osa jäljellä. Ei varmaan kannata laittaa sitä uudestaan. Vaan panostaa niihin kakkuihin, kerran kaikki niistä tykkää. Itse yleensä otan huomioon muutakin kuin omat mieltymykset. Ottaisin kohteliaisuutena että taidat tehdä hyvää kakkua kerran menee hyvin kaupaksi
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjolla oli muutakin kuin kakkua, niin miksi sen perään itkeä, vaikka jotkut olisivatkin vähän rohmunneet. Ei se kakku nyt kuitenkaan niin ainutlaatuinen herkku ole, sitähän saa koska vaan missä vaan.
Ja just tuon takia sitä junttiukot rohmuavat, kun sitä saa aina.
Keksi parempi, laiska-Jonne.
Jatkossa älä tee. Tilaa kakut valmiina ja panet ukkosi hakemaan ja maksamaan ne. Tajuaa ainakin kakun hinnan, ellei muuta.
En kutsuisi moisia juntteja jatkossa ollenkaan. Mies järkätköön itse kekkerit sikasuvulleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehiä ei äiti ole kasvattanut tapoihin, niin se on sitten vaimo tehtävä kasvattaa ja opettaa.
Törkeää ottaa kylässä ja juhlissa suuret palat täytekakkua, aivan käsittämätöntä mokailua.
Leipokaan vaimot kotona niitä täytekakkuja miehillenne, että saavat syödä sitä kyllikseen.
Ettei tarvitse juhliin mennä ahmimaan pelkkää täytekakkua.
Jos minun mieheni tekisi noin, olisin häpeästä punainen ja hikinen koko juhlien ajan.
Mutta hän ei koskaan noin tee, koska hallitsee peruskäytöstavat.
Niin että äitin syytä, ja vaimon. 👿
Millainen isä, sellainen poika. Ei isää, pojasta ei kasva miestä. Turha syyttää äitiä siitä, minkä isä jätti tekemättä.
Oliko sika- ja magneettimedia-Kärkkäisten suku?
Kyllä ärsyttää juhlat, joissa pitää vieraana olla varovainen kuinka paljon ottaa. Jos kakkua on vähän niin leikkaa se valmiiksi kertakäyttöisille lautasille kuin kauppojen kakkutarjoiluissa konsanaan.
Minä olisin kommentoinut jotain huumorin varjolla, huikannut muille että tulkaas pitämään puolenne tänne kakkupöytään. Tuputtanut piirakkaa tai muuta näille viidettä kakkupalaa hakeville.
Ensi kerralla voit vähän emäntänä ohjata tilannetta, lapset voi ottaa ensin. Ja tee suosiolla enemmän kakkua, kun on tuollainen suku!
Kakkusi mahtaa olla hyvää 😊
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että aika monella miehellä on ahmimishäiriö.
Mutta onhan tuo tosi itsekästä ja huonoa käytöstä, junttia.
Luulen, että olet väärässä.
"Ahmintahäiriö on yleisin epätyypillinen syömishäiriö. Sitä ilmenee 2–3 %:lla aikuisista, naisilla useammin kuin miehillä."
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Muistan miten lapsena tyrmistyin sitä kun kaverin synttäreillä ei saanut ottaa lisää kakkua. Kotona oli oppinut siihen, että juhlissa kaikkea on reilusti kaikille.
Vanhempieni juhlista olen oppinut sen että vaikka kakku olisi normaalia korkeampi niin silti ihmiset tapaavat ottaa sen levyisen palan kuin mihin ovat tottuneet. Eli vastaisuudessa kannattaa tehdä useampi pienempi kakku.
Teen kaksi kakkua: aikuisten kakun ja lasten kakun. Arvatkaa, kumman kuorrutuksessa on konjakkia.
Ohjaa kivasti syöjiä mieltymystensä pariin.
Sandhamin murhat -sarjassa (Ylen areenalla voi tutustua) pikkutyttönsä syntymäpäivillä Nora Linde leikkasi itse kullekin vieraalle kakkupalan ja ojensi annoksen asianomaiselle. Näytti tyylikkäältä ja mukavalta tavalta. Varmasti riitti kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Jos he luulivat, että kyseessä oli alkupalakakut ja kaapissa olisi vielä lisää.
Enpä ole koskaan kuullut alkupalakakusta, vaikka ikääkin minulla on yli 60 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä sukulaismiestä, sieltä kai ne on suvustanne ne vammageenit saaneet :D
Ei varmaan tarvitse kertoa että nämä sankarit olivat miehen puolen sukua.
Ap
Tottakai, R-isälinjan geenit suoraan Siperiasta (kauan ennen venäläisten tuloa).
Hienoja miehiä, ole tyytyväinen että olet saanut sukuusi nämä miehet, hienoja miehiä!
Minä leivoin vanhempainiltaan 10 litran astian täyteen pikkupullia, ja isät tyhjäsivtä ämpärin kymmenessä minuutissa. Nolotti.
Rohmuja miehiä, oma napa tietenkin se tärkein, ei väliä jääkö muille kakkua. En kutsuisi enää noita juhliin tai mies saisi hommata kakut muualta. En vaivautuisi leipomaan itse.
No toivottavasti Ap ottaa tästä nyt opikseen ja varmistaa, että seuraavalla kertaa kakkuilut sujuu toivotulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Teen kaksi kakkua: aikuisten kakun ja lasten kakun. Arvatkaa, kumman kuorrutuksessa on konjakkia.
Ohjaa kivasti syöjiä mieltymystensä pariin.
Sandhamin murhat -sarjassa (Ylen areenalla voi tutustua) pikkutyttönsä syntymäpäivillä Nora Linde leikkasi itse kullekin vieraalle kakkupalan ja ojensi annoksen asianomaiselle. Näytti tyylikkäältä ja mukavalta tavalta. Varmasti riitti kaikille.
Ainahan lastenjuhlissa tehdään noin, että äiti annostelee. Onko isät joskus annostelleet?
Luulen, että aika monella miehellä on ahmimishäiriö.
Mutta onhan tuo tosi itsekästä ja huonoa käytöstä, junttia.