Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannustatko lastasi opiskelemaan samaan ammattiin kuin mitä itse olet?

Vierailija
04.09.2013 |

Minä en todellakaan, päinvastoin olen kieltänyt häntä alkamasta kokiksi. Huono palkka, huonot työajat, liian vähän töitä, liian huonoja työnantajia....

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 22:12"]

Minä en todellakaan, päinvastoin olen kieltänyt häntä alkamasta kokiksi. Huono palkka, huonot työajat, liian vähän töitä, liian huonoja työnantajia....

[/quote]

Riippuu alan näkymistä sitten kun lapsi on ammatinvalintaiässä. Tällä hetkellä en todellakaan suosittelisi, varsinkin kun tytöllä on mielihalut ihan muualle, mutta lapsella onkin ikää vasta 9v.

Nii ja se ala. Ei varmaan tarvi perustella enempää, sillä alani on IT-ala.

Vierailija
22/28 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaaliohjaaja, enkä todellakaan kannusta. Aivan surkea palkka ja raskas työnkuva, mihin tahansa meneekin. Lisäksi työ saattaa olla vaarallista. Valitettavasti yksi lapsistani osoittaa mieltymystä tähän suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt lapsiani ryhtymästä samalle alalle. Tälle alalle on kova tunku, työpaikkoja ei löydä helposti. Palkkaus on jäänyt pahasti jälkeen alan huippuvuosista, eikä työkään ole niin kivaa ja rentoa kuin ennen.

t. mainostoimiston ad

Vierailija
24/28 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ala on hyvä ala, jos kiinnostusta riittää. Oma alani on hyvin miesvaltainen ja tykkään siitä, että voin olla omille tyttärilleni esimerkkinä, että miestenala voi olla myös naistenala.

Vierailija
25/28 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset vasta alakoulussa, joten ei meillä ole vielä ihan ajankohtaista. Kannustan lapsia hakeutumaan mihin tahansa koulutukseen, joka heitä itseä kiinnostaa. Itse olen korkeakoulutettu, mutta arvostan kaikkia koulutuksia, jos lapseni vain tulisi onnelliseksi.

Vierailija
26/28 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannusta alkamaan lähihoitajaksi vanhuspuolelle.

Vierailija
27/28 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kannustan opiskelemaan sitä mihin hänen taipumuksensa ja kiinnostuksensa kohdistuvat. Tietty realiteetit huomioonottaen - eli en kannusta opiskelemaan sellaista alaa missä työnäkymät ovat surkeat.

Vierailija
28/28 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vaihdoin itsekin juuri alaa. Onneksi olen opiskellut myös muuta. Kielitaitoon kannustan, mutta kääntäjäksi en rohkaise.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi