Maanviljelijäperhe ja avioero
Miten olette järjestäneet lapsen tapaamisen/asumusen/olemise tilalle jäävän vanhemman kanssa.
Tällä ns.kaksiosainen työpäivä, aamu- ja iltalypsyt, jossa pieni lapsi ei voi olla mukana koko aikaa.Väliajalla voi olla mukana ulkohommissakin, leikkiä ja touhuta omiaan siinä lähettyvillä.
Aamulla voi arkena mennä päiväkotiin, mutta iltalypsyn aika ja vkonloppuina myös aamulypsyn aika ongelma...
Kommentit (21)
Kuule kyllä ne vaan eroaa, varsinkin silloin kun pariskunnasta toinen on muualla töissä eikä hänellä oo osuutta eikä arpaa koko tilaan...
Kuule kyllä ne vaan eroaa, varsinkin silloin kun pariskunnasta toinen on muualla töissä eikä hänellä oo osuutta eikä arpaa koko tilaan...
Ei tapaa niin pientä lasta kuin puolipäiväisesti.
Mikä sulla on ongelma ap asian suhteen?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:41"]
Miten olette järjestäneet lapsen tapaamisen/asumusen/olemise tilalle jäävän vanhemman kanssa.
Tällä ns.kaksiosainen työpäivä, aamu- ja iltalypsyt, jossa pieni lapsi ei voi olla mukana koko aikaa.Väliajalla voi olla mukana ulkohommissakin, leikkiä ja touhuta omiaan siinä lähettyvillä.
Aamulla voi arkena mennä päiväkotiin, mutta iltalypsyn aika ja vkonloppuina myös aamulypsyn aika ongelma...
[/quote]
Minkä ikäinen lapsi? Fiksut vanhemmat voi myös neuvotella eron ajankohdan paremmaksi, kunnes lapsi pärjää lypsyjen ajan itsekseen.
Tunnen perheen, jossa lapsi menee koulusta isälle (maanviljelijä) ja sieltä äidille, kun isä menee navetalle. Näin siis jokaisena koulupäivänä, lapsi pääsee yleensä noin 13.00 ja isä lähtee lyspylle 16.00. Viikonlopuista sopivat erikseen.
Maanviljelijä on tehnyt avioehdon jos omistaa maata ja manttaalia kun tapaa tulevan puolison. Varsinkin jos toinen omistaa vaan huulet ja halut.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 13:26"]
Maanviljelijä on tehnyt avioehdon jos omistaa maata ja manttaalia kun tapaa tulevan puolison. Varsinkin jos toinen omistaa vaan huulet ja halut.
[/quote]
Mitenkähän tuo nyt liittyi mitenkään aloittajan kysymykseen?
No entäs jos lähivanhempi on se joka muuttaa tilalta pois?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:50"]
[/quote]
Ei osuutta eikä arpaa tilaan..... mutta erossa kelpaa kuitenkin puolet ;)
Meillä oli miehen kanssa avioehto, joka sulki pois toisen kaiken omaisuuden. Erossa sain pitää 90% kaikesta "yhteisestä", hän sai pitää velkaisen maatilansa. Minulle jäi kesämökki, puolentusinaa sijoituasuntoa, osakkeita ja metsää. Jostain syystä hän oli se katkerampi.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 13:14"]
Mikä sulla on ongelma ap asian suhteen?
[/quote]
No olisko vaikka se,että olen se tuleva lähivanhempi,joka miettii järkevää ratkaisua
siihen,että isä ja lapsi voi tavata toisiaan riittävästi ja elää myös sitä arkielämää( turvallisesti)...
Ja joillekin kirjoittajille tiedoksi;mulla ei oo sitä osuutta eikä arpaa tilaan eikä sen tuottoon eikä muuhunkaan siihen liittyvään,avioehto tehtiin aikoinaan minun vaatimuksesta...miksi haluaisin sotkea toisen elämää enempää tuhoamalla toimivan tilan ja toisen elinkeinon?
No tutulla on järjestetty niin, että isän äiti vahtii lapsia lypsyn ajan. Onko teillä tällainen mahdollista? Meillä käytössä radiopuhelimet, jolla hätyyttävät minut tupaan, kun heräävät, mutta meillä nuorin jo 3v. Onko navetalle mitenkään mahdollista järjestää jonkin sortin leikkipaikkaa tai toimistoa, jossa olisi telkku ja videot? Tai sitten lomittajaa/työntekijää kehiin silloin kun lapsi isällä..
Meillä lapset oli jo koululaisia eron aikaan. Pienempien kanssa ei pidemmät tapaamiset onnistuneet, kun isä ei lasten hoitoon osallistunut liitonkaan aikana.
Eikö ole sen maatilan pitäjän asia hoitaa lapsillensa turvalliset oltavat siksi aikaa, kun on itse tilan töissä? Pitää hankkia hoitoapua iltalypsyn ajaksi.
Tämä sama alkaa olla meillä ajankohtainen.Olisin kiinnostunut lukemaan lisää vastauksia. Mites jos ei ole koskaan ollutkaan isovanhempia apuna (siis jo poismenneet) ja meillä ainakin on eron syy juuri se, että isä ei ole koskaan ollutkaan kiinnostunut kuin töistä. Hänen elämänsä tärkein sisältö. Tekee kuulemma meidän takia paljon töitä, mihin ei koskaan halunnutkaan ulkopuolista apua. Lomat työhuippuaikoina jne. Eli siis, että saa rauhassa olla pellolla kevät-kesä-syksy ettei tarvitse silloin tulla navettaan.
Ei edes harrastuksia ole 20 avioliittovuoden (viisi lasta) halunnut, koska on itse sanonut, että hänelle riittää kun saa tehdä töitä.
Lapsi napataan mukaan töihin tai sitten nukkuu kotona.
Maanviljelijät ei eroa.