Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastuvatko naiset mieheen itseensä, vai "kokonaisuuteen"?

Vierailija
21.08.2020 |

Nyt puhutaan ensisijaisesti aikuisista naisista, sanotaanko alle kolmekymppisistä alle nelikymppisiin.

Yhä vahvemmin alkaa tuntua siltä ettei nainen rakastu vain mieheen, vaan kaikki miehen sosioekonomisesta statuksesta ystäväpiiriin ja ansaintakykyyn ovat kokonaisuus jonka nainen haluaa. Miehen asema ja varallisuus ovat kuin miehen jatke, tai osa miestä. Mitä paremmalla tasolla ne ovat, sitä positiivisemmassa valossa nainen miehen luonteen ja ulkonäön kokee. Yhtäkkiä se mikä oli ennen epäkiinnostavaa ja tylsää, onkin nyt jotain muuta. Tyhmät vitsit muuttuvat hauskoiksi, outo käytös kiehtovaksi omaperäisyydeksi, tylsä pohdiskelu ilmiselväksi älykkyydeksi. jne.

Kukaan ei ole koskaan myöntänyt ihastuneensa ammattiini tai varallisuuteeni, mutta kuitenkin jonkinlainen menestyminen yrittäjänä on muuttanut naisten suhtautumisen aivan erilaiseksi verrattuna aikoihin kun olin rividuunari samalla alalla.

On sellainen tunne ettei yksikään nainen näe minua, vaan elämän - kokonaisuuden - joka seuraisi jos päätyisimme yhteen.

Olen joutunut menemään itseeni ja kysymään onko aina näin, vai onko yritykseni ainoa avuni? En ole kuitenkaan ainoa joka pohdiskelee tätä ja on kokenut saman.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa näin.

Jos mies on ruma kuin täi, käytökseltään tökerö eikä ole peseytynyt viikkoon...mutta on kuuluisa muusikko, onko eturivissä useita kauniita naisia jotka suostuisivat miehen kanssa sänkyyn samana iltana ja kokevat miehen olevan kuuma?

Jos nainen on ruma kuin täi, käytökseltään tökerö eikä ole peseytynyt viikkoon...mutta on kuuluisa muusikko, onko eturivissä useita komeita miehiä jotka suostuisivat naisen kanssa sänkyyn samana iltana ja kokevat naisen olevan kuuma?

Huomaatko eron?

Vierailija
2/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta, mutta kirjoituksesi kyllä puhutteli. 

Moni kaunis nainen miettii, että rakastaako mies häntä, vai hänen ulkonäköään. He joutuvat menemään itseensä ja kysymään, onko heidän ulkonäkönsä heidän ainut avunsa. Jos, tai siis kun, he rupsahtavat, loppuuko rakkaus. Ja useinhan se loppuu.

Itse olen alkanut ajatella, että se on just niin kuin pelkäämme: ei ole olemassa "minua", joka olisi jotenkin irrallinen siitä mitä teen, mitä olen saavuttanut tai miltä näytän. Ja jota joku ehkä voisi rakastaa, "aidosti". Me ollaan palapeli, jossa nää kaikki osat esittää omaa rooliaan, ja mitä useamman palan saa kasaan, sitä suurempi on "rakkauden" saamisen todennäköisyys. 

Ehkä tämän raadollisuuden kanssa meidän kaikkien vaan tulee elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on se sinä itse? Se, että tykkäät enemmän makaroonilaatikosta kuin kaalilaatikosta vai se, että olet uskaltanut hypätä yrittäjäksi, menestynyt yrittäjänä, koska sinulla on kykyjä, taitoja ja motivaatiota menestyä?

Vierailija
4/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuosta, mutta kirjoituksesi kyllä puhutteli. 

Moni kaunis nainen miettii, että rakastaako mies häntä, vai hänen ulkonäköään. He joutuvat menemään itseensä ja kysymään, onko heidän ulkonäkönsä heidän ainut avunsa. Jos, tai siis kun, he rupsahtavat, loppuuko rakkaus. Ja useinhan se loppuu.

Itse olen alkanut ajatella, että se on just niin kuin pelkäämme: ei ole olemassa "minua", joka olisi jotenkin irrallinen siitä mitä teen, mitä olen saavuttanut tai miltä näytän. Ja jota joku ehkä voisi rakastaa, "aidosti". Me ollaan palapeli, jossa nää kaikki osat esittää omaa rooliaan, ja mitä useamman palan saa kasaan, sitä suurempi on "rakkauden" saamisen todennäköisyys. 

Ehkä tämän raadollisuuden kanssa meidän kaikkien vaan tulee elää.

Tuo on kolikon toinen puoli.

Naisen huoli on että hänet nähdään objektina, jonka kiinnostavuuden määrittää hänen ulkonäkönsä ja nuoruutensa.

Miehen huoli on että nainen kiinnostuu ei miehestä itsestään vaan tarinasta johon kuuluu tapahtumia ja vaiheita, ja niiden kiinnostavuus riippuu miehen saavutuksista, maineesta ja varallisuudesta.

Molemmat huolet lienevät aiheellisia.

-M

Vierailija
5/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä jos on haku päällä, niin arvelen, että ylipäänsä siinä prosessissa painaa jo elämä kaikkinensa kokonaisuutena, joten luonnollisesti tulee mietittyä sen kandidaatin "istumista" siihen palapeliin. Mutta luulen silti, että vieläkin enemmän tuossa vaiheessa painaa kuitenkin se kandin haarojen välissä oleva, ja miten sitä avuaan osaa käyttää ja soveltaa.

Vierailija
6/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on se sinä itse? Se, että tykkäät enemmän makaroonilaatikosta kuin kaalilaatikosta vai se, että olet uskaltanut hypätä yrittäjäksi, menestynyt yrittäjänä, koska sinulla on kykyjä, taitoja ja motivaatiota menestyä?

Ja menestyksen mukana tulee myös itseluottamusta ja se on puoleensavetävää.

Vierailija
7/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin se sama mies duunarinakin.

Tarkoitatko siis ettei se ratkaise kuka tai mikä olen, vaan olenko todistanut sen muille ihmisille menestymällä sosioekonomisessa mielessä?

Tuo kuulostaa siltä että ratkaisevaa on muilta saatu ihailu, mikä loppuviimeksi liittyy asemaan ja vaikutusvaltaan.

ap

Vierailija
8/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo 50+ ja rakastuin ihan ihmiseen ja siihen kokonaisuuteen kaikkine vikoineen ja puutteineen. Raha ei ole yksi niistä.

Vierailija
9/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö tässä päädytä takaisin lähtöruutuun?

Jos naisia ei kiinnostaisi asema ja varallisuus, miksi he pitäisivät ensisijaisesti luonteenpiirteistä joita vaaditaan aseman ja varallisuuden hankkimiseen?

Vierailija
10/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuuteen. 

Vierailija
11/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko siis ettei se ratkaise kuka tai mikä olen, vaan olenko todistanut sen muille ihmisille menestymällä sosioekonomisessa mielessä?

Tuo kuulostaa siltä että ratkaisevaa on muilta saatu ihailu, mikä loppuviimeksi liittyy asemaan ja vaikutusvaltaan.

ap

Bingo.

Voimme elää melko lailla tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, mutta naisiin on yhä koodattu vaisto joka kertoo heidän asemansa heimossa olevan riippuvainen heidän saamansa miehen asemasta.

Siksi naisiin vetoaa asema ja vaikutusvalta, ja/tai luonteenpiirteet joiden voi ennustaa johtavan edellä mainittujen hankintaan.

Vierailija
12/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Mikä on se "minä", johon haluaisit että naiset ihastuvat, jos elämäsi, arvosi ja valintasi ovat siitä jotenkin irrallisia? 

Vierailija
13/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö tässä päädytä takaisin lähtöruutuun?

Jos naisia ei kiinnostaisi asema ja varallisuus, miksi he pitäisivät ensisijaisesti luonteenpiirteistä joita vaaditaan aseman ja varallisuuden hankkimiseen?

No mietipäs, mitä ne luonteenpiirteet ovat. Avoimuus, sosiaalisuus, ahkeruus, määrätietoisuus. Miksi nämä eivät saisi olla kiinnostavia ominaisuuksia? 

Vierailija
14/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo päättänyt, mihin haluat uskoa naisten rakastuvan, joten keskustelu on ihan turha.

Vierailija
15/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Todennäköisesti et ollut tai sitten olet tavannut todella kummallisia naisia. Itse en ainakaan näe yrittäjyyttä minään erityisenä meriittinä palkkatyöhön verrattuna. Sen sijaan, jos sitä yritystoimintaa kehittää ja tapaa ihmisiä ja on esillä ja tulee tunnetuksi sen yrityksensä toiminnan puitteissa, onhan se nyt selvää, että kontaktejakin syntyy enemmän. Itsekin olen yrittäjänä päätynyt tapaamaan ihmisiä ihan eri tavalla kuin ihan täsmälleen samaa palkkatyötä tehdessäni. Ei se mikään statuskysymys ole, vaan vastaan tulee luonnostaan erilaisia tilanteita ja tuttavuuksia. 

Vierailija
16/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Bingo.

Voimme elää melko lailla tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, mutta naisiin on yhä koodattu vaisto joka kertoo heidän asemansa heimossa olevan riippuvainen heidän saamansa miehen asemasta.

Siksi naisiin vetoaa asema ja vaikutusvalta, ja/tai luonteenpiirteet joiden voi ennustaa johtavan edellä mainittujen hankintaan.

Ok.

Vierailija
17/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Bingo.

Minkälainen vaisto on koodattu miehiin? Sinulla kun vaikuttaa olevan syvällistä tietämystä.

Vierailija
18/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua tuntematta sanoisin, että voi olla, että yrittäjänä koet ylpeyttä itsestäsi ja menestymisestäsi, mikä vaikuttaa omaan itsetuntoosi, itsesi arvostukseen ja sitä kautta näytät hyvällä tavalla itsevarmalta. Ilman menestystä, olet saattanut esim. helpommin ottaa itseesi jonkin kommentin, jota ei ole edes tarkoitettu loukkaukseksi.

Vierailija
19/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Bingo.

Minkälainen vaisto on koodattu miehiin? Sinulla kun vaikuttaa olevan syvällistä tietämystä.

Tuhlaat aikaasi, ei ap halunnut dialogia.

Vierailija
20/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että ap ei edes ole mikään yrittäjä vaan kuvittelee vain, että hänellä kävisi parempi flaksi yrittäjänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä