Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei kestä minkäänlaista stressiä?

Vierailija
21.08.2020 |

On viime vuosina ollut tuollainen, että ei kestä yhtään, jos on pienikin stressi jostain työasiasta, lasten asioista, rahasta, terveydestä tai mistään. Ja ottaa stressiä asioista, jotka monen muun mielestä olisi aivan mitättömiä asioita. Menee jotenkin melkein sairaaksi pienestäkin ongelmatilanteesta, makaa vain pimeässä huoneessa yksin peiton alla ja huokailee, tunteja, välillä päiviä. Olisi tässä perhe "pyöritettävänä", lapset huolehdittavana ja meillä molemmilla työelämä hoidettavana. Miehestä ei ole niihin mihinkään kunnolla enää ellei kaikki ole koko ajan täydellisen hyvin, eikä tietenkään ole aina. Mitä voin tehdä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. jonkin sortin sekoboltsi kirjoitti:

Mulla on vähän sama juttu, pienetkin äänet saa ärsyyntymään. Nukkumisesta ei tuu yhtään mitään. Väsyttää kun menen nukkumaan, mutta en saa unta. Puolen tunnin pedissä pyörimisen jälkeen olen virkeä ja voisin lähteä vaikka maratonille. Ketipinoreihin tolet kasvaneet ja eivät väsytä enää. Otan sitten niitä vähän enemmän ja aamulla tokkura, sekä itseäni piinaava raivontunne, jolle en mahda mitään. En pysy kärryillä mitä ihmiset mulle sanoo. Ottaisin kunnon kännit jos vaan voisin. Saispa itseni joten nollattua, rebootattua ja saada kovalevy taas toimimaan kuten ennen. Masennus ja unettomuus tuntuu minulla ihan fyysisesti aivojen etuosassa otsalla jonkinlaisena kalvojen kivistyksenä, vaikea selittää.

Kumppanikaan ei enää jaksa mun olotiloja. Yölliset ravaamiset vessassa, sekä ahdistuskohtaukset ja voivottelut sairastuttaa hänetkin. Sanoin jo itse, että meidän on pakko varmaan erota, koska olen niin loppu ja mulla ei tunteita enää oikein mihinkään. Jopa kahvinkeitto saa joskus raivontunteita aikaiseksi, kun ei jaksaisi edes sitä välillä tehdä. Lääkkeitä ja lääkkeitä on joka vaivaan, mutta mikään ei oikein tahdo auttavan. Taidan jo pelätä jonkin sorttista aivovauriota masennuksen ja lääkkeiden aiheuttamina. Myöskin käy mielessä alkava dementia tai ms-tauti. Psyykkiset tilat edenneet niin nopeasti ja en enää oikein tunnista itseäni siitä mitä olin pari kk sitten. Sori että avauduin tähän ketjuun näin. No mutta mitä mieheesi tulee, niin mulla alkoi oireet samantyyppisesti kuin miehelläsi ja huomaamatta paheni koko ajan.

Suosittelen varaamaan aikaa psykiatrille tms. Mitä aikasemmin menee hakemaan apua niin sen parempi, ettei kroonistu tilat tai oireet syvene negatiiviseen suuntaan.

Rasiallinen taikasieniä ja voit aloittaa tyhjällä kovalevyllä uuden stressittömän elämän.

Vierailija
22/23 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa masennuksesta. Koita puhua miehesi kanssa ilman syyttelyä. Jos ei heti mihinkään terapiaan (ei siihen heti pääse kukaan jos ei itse maksa) niin sitten edes sairaslomaa töistä. Jos se ei auta niin sitten lääkäriin ja psykologin kautta terapiaan. Pitkä ja raskas tie sekin.

Miehellä voi olla lapsuudessa vaikka mitä hirveyksiä. Jotku blokkaa sen mielestään täysin, unohtavat ne pahat asiat ja uskottelevat itselleen että onnellista oli. Kunnes alkavat muistella ja kaivella kunnolla mieltään. Vanhemmilta hieman turhaa kysyä, kuka myöntää pilanneensa lapsensa vaikka välinpitämättömyydellä ja kylmyydellä? Heillä on myös omat ongelmansa joiden varassa elivät ja kasvattivat lapsiaan.

Mutta aloitukseen.. voi olla burn out, masennus tai mikä vaan. Puhumalla avoimesti ja ilman hyökkäystä se varmaan selviää mikä mättää. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. jonkin sortin sekoboltsi kirjoitti:

Mulla on vähän sama juttu, pienetkin äänet saa ärsyyntymään. Nukkumisesta ei tuu yhtään mitään. Väsyttää kun menen nukkumaan, mutta en saa unta. Puolen tunnin pedissä pyörimisen jälkeen olen virkeä ja voisin lähteä vaikka maratonille. Ketipinoreihin tolet kasvaneet ja eivät väsytä enää. Otan sitten niitä vähän enemmän ja aamulla tokkura, sekä itseäni piinaava raivontunne, jolle en mahda mitään. En pysy kärryillä mitä ihmiset mulle sanoo. Ottaisin kunnon kännit jos vaan voisin. Saispa itseni joten nollattua, rebootattua ja saada kovalevy taas toimimaan kuten ennen. Masennus ja unettomuus tuntuu minulla ihan fyysisesti aivojen etuosassa otsalla jonkinlaisena kalvojen kivistyksenä, vaikea selittää.

Kumppanikaan ei enää jaksa mun olotiloja. Yölliset ravaamiset vessassa, sekä ahdistuskohtaukset ja voivottelut sairastuttaa hänetkin. Sanoin jo itse, että meidän on pakko varmaan erota, koska olen niin loppu ja mulla ei tunteita enää oikein mihinkään. Jopa kahvinkeitto saa joskus raivontunteita aikaiseksi, kun ei jaksaisi edes sitä välillä tehdä. Lääkkeitä ja lääkkeitä on joka vaivaan, mutta mikään ei oikein tahdo auttavan. Taidan jo pelätä jonkin sorttista aivovauriota masennuksen ja lääkkeiden aiheuttamina. Myöskin käy mielessä alkava dementia tai ms-tauti. Psyykkiset tilat edenneet niin nopeasti ja en enää oikein tunnista itseäni siitä mitä olin pari kk sitten. Sori että avauduin tähän ketjuun näin. No mutta mitä mieheesi tulee, niin mulla alkoi oireet samantyyppisesti kuin miehelläsi ja huomaamatta paheni koko ajan.

Suosittelen varaamaan aikaa psykiatrille tms. Mitä aikasemmin menee hakemaan apua niin sen parempi, ettei kroonistu tilat tai oireet syvene negatiiviseen suuntaan.

Rasiallinen taikasieniä ja voit aloittaa tyhjällä kovalevyllä uuden stressittömän elämän.

Mitäs sieniä nää on? mistä saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan