Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään Moccamaster kahvinkeitintä? Onko kahvi kuumaa?

Vierailija
03.09.2013 |

Meillä se ei ole kuumaa ja nyt mieteinkin, onko se moccamasterille tyypillistä vai ei. Välillä joutuu jopa mikrossa lämmitellä lisää. Eikä ole väliä kahvin määrällä, onko 2 vai 10 kuppia.

Kiitos, jos vastaat.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen Moccamasteriini (perusmalli manuaalisella tippalukolla). Ja kahvi on kuumempaa kuin esim kylässä saamani kahvi.
Vanhemmilla on Moccamaster termoskannu-versio ja se on kyllä huono. Rosterikannu on niin kylmä, että kahvi jäähtyy tippuessaan kannuun. Lisäksi kannuun on saattanut jäädä vanhaa kahvia pohjalle (kun ei näy läpi) ja sitten onkin tullut vieläkin kylmempää ja kitkerää kahvia..

Vierailija
42/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut moccamaster vajaa vuoden,kahvi on erittäin kuumaa vaikka pitäisi pelkkää virtanappia päällä. Tyytyväinen olen ja kahvi mielestäni parempaa kun entisillä keittimillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo sanoikin, että tärkeää on ottaa suodatinosa pois keiton jälkeen ja se kahvipannun kansi tilalle! Mä ihmettelin ennen, miksi kahvi ei pysynyt lämpimänä kun en laittanut kantta. Kaveri sitten huomautti asiasta ja nyt pysyy kuumana :)

Vierailija
44/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä on Moccamasteri vuodelta 1997 ja keittää kyllä edelleen kuumat ja hyvät kahvit. Kun joku tuolla aikaisemmin kyseli että miksi ihmiset ostavat kalliita laitteita kun halvemmillakin pärjää, niin voin kertoa. En halua joka kolmas tai neljäs vuosi ostaa uutta kahvinkeitintä. Siksi.  

Vierailija
45/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:03"]

Ostin eilen moccamasterin. Olen puhdistanut sen omalla puhdistusaineella joka tuli mukana ja laittanut pelkkää vettä läpi keittimen huuteluun. En ole tyytyväinen. Kuumaa kyllä tulee mutta kitkerää. Entisellä 40e tefal keittimellä sain parempaa kahvia. Kuinka monta moccamasterin omaa kulmikasta mittaa te laitatte täyteen pannulliseen? Kokeilin panna 6 ja oli pahaa.

Eli 12 tavallista mittaa, eikös se MM:n mitta ole kaksinkertainen? Minkä kokoinen kannu sulla on siinä, Moccamastereitakin on erilaisia.

[/quote]
[/quote]
Vertasin juuri moccamasterin mittaa ja teräksistä kahvimittaa, ja moccamasterin mittaan menee korkeintaan 1.5 kahvimitallista. 10 kupin keitin.

Vierailija
46/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vintillä moccamaster, joka keittää termoskannuun lasikannun sijasta ja sillä ei tahdo saada kuumaa kahvia.
Harmitti kun kahvin keittimen lataamisen lisäksi piti vedenkeittimellä kuumentaa kiehuvaksi vettä ja kaataa ne viideksi minuutiksi termoskannuun, että se lämpenee

Vierailija
47/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta vanha Moccamaster automaattisella tippalukolla ja ei todellakaan ole kuumaa. Maidon kanssa liian haaleaa. Itse olen jotenkin tuon ongelman paikallistanut niihin malleihin joissa on automaattinen tippalukko, manuaalisissa tippalukoissa en niinkään ole ongelmaa huomannut.

Vierailija
48/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ainakin meillä on niin pirun kuumaa, ettei sitä hullukaan juo juuri kaadettuna mustana...

siksihän sitä kahvia ja kermaa on tarjolla, daa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi