Ystävällä mahdollisesti korona ja olen altistunut
Hän on käynyt tänään testeissä ja kyseessä hyvin klassiset koronan oireet. Miten minun toimia odottaessani hänen testituloksia? Perunko esim. hammaslääkäriaikani?
Kommentit (7)
Jos et ole todistetusti altistunut (ollut tekemisissä varmistetun koronatapauksen kanssa, kun hänellä on jo ollut oireita tai 1-2 päivää ennen oireiden alkua), et ole altistunut. Ja jos itselläsi ei ole oireita, voit elää normaalisti.
Jos taas olet altistunut, jäät kotiin karanteeniin, mutta perheesi voi jatkaa normielämää kunnes sinulla todetaan testillä virus, jos siis saat altistuneena oireita.
Mistä alapeukut? Ystävälläni voi hyvin olla kyseessä joku muukin tauti vaikka influenssa. Toki tässä tilanteessa ei kannata leikkiä mahdollisuuksilla. Itsekin ajattelin että fiksuinta varmaankin perua, mutta halusin nyt vielä täältä varmistella..
Mitkä on klassiset Koronan oireet 🙄
”Klassiset koronan oireet” passaa myös kaikkiin muihin flunssiin
Nyt yökerhoon/festareille/Lintsille
Hammaslääkärillä kävin 9-veen kanssa ja sillä hammaslääkärillä oli maski sekä visiiri. Lisäksi lapsen piti purskutella jotain desinfiointiainetta suussaan 30 sekuntia ja sitten sylkäistä se kuppiin, johon laitettiin käsipaperi ja siitä roskiin.
Minä peruisin. En haluaisi ottaa riskiä, että tartutan hammaslääkärin, joka tartuttaisi monta muuta ja joku sairastuisi vakavasti tai kuolisi. Riippumatta siitä mitä ohjeet milläkin viikolla sanovat, koen, että olen vain itse vastuussa siitä, että suojelen muita ihmisiä. (Tälläkin hetkellä olen käytännössä karanteenissa, koska perheen jäsenellä flunssa, josta ei ole vielä testituloksia, vaikka tuskin on korona.)