Voiko näin toimia toimeentulotuen asiakkaana?
Että joku muu maksaa luottokorttilaskusi. Vai katsotaanko sekin tulona... pitää lähettää liitteet kaikista olemassaolevista tileistä, johon lukeutuu myös luottokorttitili.
Kommentit (15)
Jos olet ostanut niillä perusosaan kuuluvia asioita kuten ruokaa ja vaatteita niin silloin ainakin katsotaan.
Enpä ole ikinä lähettänyt kaikista tileistä tietoja vain käyttötilin. Ei niillä ole edelläänkään valtuuksia kenenkään tilejä tarkastaa kuin äärimmäisen väärinkäytöksen epäilyn yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ostanut niillä perusosaan kuuluvia asioita kuten ruokaa ja vaatteita niin silloin ainakin katsotaan.
Ei kun sillä ei ole aikoihin ostettu mitään, lyhennän velkaa kuukausittain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä lähettänyt kaikista tileistä tietoja vain käyttötilin. Ei niillä ole edelläänkään valtuuksia kenenkään tilejä tarkastaa kuin äärimmäisen väärinkäytöksen epäilyn yhteydessä.
No eihän monista luottokorttitileistä edes saa mitään erillistä tiliotetta mitä lähettää. Käyttötilistä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän monista luottokorttitileistä edes saa mitään erillistä tiliotetta mitä lähettää. Käyttötilistä vain.
No minulle tuli viesti, että vaaditaan tiliotteet kaikista tileistä. Ap
Kaikki yli viidenkympin tulot pitää ilmoittaa. Jos joku maksaa sun laskun, se on tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulle tuli viesti, että vaaditaan tiliotteet kaikista tileistä. Ap
Koskee käyttötilejä, ei luottotilejä tai veikkaustilejä tai jotain asiakasomistajatilejä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yli viidenkympin tulot pitää ilmoittaa. Jos joku maksaa sun laskun, se on tuloa.
eikä ole tuloa, anna mun nauraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olis tuloa jos joku muu maksaisi perustoimeentulotukeen kuuluvan laskun esim. sähkölasku mutta muussa tapauksessa ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuloa? Jos joku antaa rahaa tai maksaa laskusi, se on ihan tasan tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuloa? Jos joku antaa rahaa tai maksaa laskusi, se on ihan tasan tuloa.
eikä ole koska se ei mene omaan käyttöön. katsopa lakia
Jos joku maksaa sun laskun niin se on tasavarmasti tuloa, ja otetaan huomioon 50e ylittävältä osalta per kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku maksaa sun laskun niin se on tasavarmasti tuloa, ja otetaan huomioon 50e ylittävältä osalta per kuukausi.
laki toimeentulotuesta 11 §
Toisin sanoen, vähennetäänkö tuo maksu perustoimeentulotuesta?