Miehestä tullut outo haukkuja vauvan syntymän jälkeen
Vaihdan vaippaa niin saattaa tulla viereen "Ai taaaasko sä vaihdat vaippaa"
No joo vaihdan kun siellä on kakkaa, tuollaista ihme mollaamista.
Vauvalle saattaa höpötellä "äiti taaaas laittanu huonosti tämän ja tämän"
Siis mikä juttu tällanen? Isänä ottanut roolin tosi hyvin mut tuollainen mun pilkkaaminen alkanut n. viikko synnytyksen jälkeen, sitä ennen oli niin erilainen
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja.
Onhan tuo nyt mollaamista jos jatkuvasti on jotain huomauttamista jostain. Virheitä nyt sattuu kaikille mutta ei kaikki voi koko aikaa mennä niin huonosti että siitä pitää jatkuvasti huomautella.
Ex oli samanlainen, eli hyvin tunnistan ap:n ongelman. En tiedä iskeekö isiin myös joku masennus joka sitten purkautuu äitiä arvostelemalla. Jotkut isät tuntuvat myös kadehtivan kotona vauvan kanssa olevaa äitiä ja se sitten purkautuu noin.Tunnet siis aloituspariskunnan kun oikein noin hyvin asiat tiedät?
Mistä teit nämä olettamasi?
Kolahtiko johonkin?
Ei, en tunne aloituksen pariskuntaa ja tein oletukseni ap:n kertoman pohjalta joka muistuttaa hyvin paljon omaa tilannetta vauvan synnyttyä. Mitä näitä nyt lähiipirissä samankaltaisia myös ollut niin ei vaikuta olevan edes harvinaista että isä alkaa arvostelemaan äitiyttä.Missä se arvostelu oli aloituksessa? Kerro ihmeessä?
Nuo nyt oli vain pari esimerkkiä, en usko että ap noiden kahden esimerkin takia alkaa tänne aloitusta kirjoittamaan vaan samankaltaista on muutakin.
Mielestäni joku "taasko vaihdat vaippaa" kysely nyt on aikuiselta ihmiseltä aivan turhaa kun jokainen tietää ettei vaippoja huvikseen vaihdella. Myöskin "äiti on laittanut tämän ja tämän väärin" on lähinnä piilov******.
En tiedä miten sinulla on tapana kotona keskustella mutta itse alkaisin jo hermostumaan jos vastaavaa täytyisi kovin usein kuunnella. Ja veikkaan että ap sitä kuunnellut jo jonkun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja.
Onhan tuo nyt mollaamista jos jatkuvasti on jotain huomauttamista jostain. Virheitä nyt sattuu kaikille mutta ei kaikki voi koko aikaa mennä niin huonosti että siitä pitää jatkuvasti huomautella.
Ex oli samanlainen, eli hyvin tunnistan ap:n ongelman. En tiedä iskeekö isiin myös joku masennus joka sitten purkautuu äitiä arvostelemalla. Jotkut isät tuntuvat myös kadehtivan kotona vauvan kanssa olevaa äitiä ja se sitten purkautuu noin.Tunnet siis aloituspariskunnan kun oikein noin hyvin asiat tiedät?
Kolahtiko johonkin?
Ei, en tunne aloituksen pariskuntaa ja tein oletukseni ap:n kertoman pohjalta joka muistuttaa hyvin paljon omaa tilannetta vauvan synnyttyä. Mitä näitä nyt lähiipirissä samankaltaisia myös ollut niin ei vaikuta olevan edes harvinaista että isä alkaa arvostelemaan äitiyttä.Missä se arvostelu oli aloituksessa? Kerro ihmeessä?
Nuo nyt oli vain pari esimerkkiä, en usko että ap noiden kahden esimerkin takia alkaa tänne aloitusta kirjoittamaan vaan samankaltaista on muutakin.
Mielestäni joku "taasko vaihdat vaippaa" kysely nyt on aikuiselta ihmiseltä aivan turhaa kun jokainen tietää ettei vaippoja huvikseen vaihdella. Myöskin "äiti on laittanut tämän ja tämän väärin" on lähinnä piilov******.En tiedä miten sinulla on tapana kotona keskustella mutta itse alkaisin jo hermostumaan jos vastaavaa täytyisi kovin usein kuunnella. Ja veikkaan että ap sitä kuunnellut jo jonkun aikaa.
No aika epäselvästi ap siinä tapauksessa ilmaisee itseään.
Miten yksittäinen kysymys on äitiyden arvostelua? Ihan oikeasti, jotain rajaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Minun korvaani miehesi kuulostaa mustasukkaiselta
Samaa mieltä. Mun mies vielä sanoikin, että sä et huomaa mua enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja.
Kolahtiko johonkin?
Mielestäni joku "taasko vaihdat vaippaa" kysely nyt on aikuiselta ihmiseltä aivan turhaa kun jokainen tietää ettei vaippoja huvikseen vaihdella. Myöskin "äiti on laittanut tämän ja tämän väärin" on lähinnä piilov******.En tiedä miten sinulla on tapana kotona keskustella mutta itse alkaisin jo hermostumaan jos vastaavaa täytyisi kovin usein kuunnella. Ja veikkaan että ap sitä kuunnellut jo jonkun aikaa.
Miten yksittäinen kysymys on äitiyden arvostelua? Ihan oikeasti, jotain rajaa taas.
Edelleenkin, ei varmaan kyse ole just tuosta yhdestä kysymyksestä vaan vastaavaa kysymystä ja kommenttia tulee muutakin.
Mutta antaa olla, turha jankata tästä enempää.
Mies haluaisi olla vauva, joka saa kaiken mamman huomion. Mies on pettynyt ja hän vihaa mammaa, koska mies onkin iso huomionkipeä vauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja.
Kolahtiko johonkin?
Oletus onkin, että nämä eivät olleet ainoita tapauksia. Lisäksi äänensävy, ilmeet ja eleet vaikuttavat paljon. Esim. jos pyörittelee silmiään ja mumiseen halveksivalla äänellä, että taasko vaihdat sitä vaippaa, niin on se täysin erilaista kuin kysäistä, että joko se vauva taas kakkasi. Pahempana pidän myös jälkimmäistä kommentointia, koska siinä arvosteluun otetaan mukaan myös se vauva ja ilkeillään vauvan kautta äidille. Toki tuohon voi vastata, että mitä vikaa siinä vaipassa oli, mutta voisin kuvitella, että herkälle ja tuoreelle äidille tuo on oikeasti erittäin osuva loukkaus, jonka tarkoituksena on aiheuttaa pahaa mieltä. En keksi yhtään syytä, miksi kukaan ihan hyväntahtoisuuttaan ilmoittaisi tuollaisia kommentteja itse valitsemalleen puolisolle ja lapsensa äidille. Tuollaisen kommentoinnnin tarkoitus on murentaa itseluottamusta.
Meillä ainakin mies aloitti yökastelusta ja vähitellen alkoi myös kakata housuunsa koska ei saanut riittävästi huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin mies aloitti yökastelusta ja vähitellen alkoi myös kakata housuunsa koska ei saanut riittävästi huomiota.
Meillä oli vähän samanlaista temppuilua, mutta loppui nopeasti kun sanoin että myydään auto pois jos housujen kastelu ei lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vähän samanlaista temppuilua, mutta loppui nopeasti kun sanoin että myydään auto pois jos housujen kastelu ei lopu.
Täytyypä kokeilla tuota strategiaa. Housujaan ei kastele mutta pissaa usein sohvan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja.
Kolahtiko johonkin?
Oletus onkin, että nämä eivät olleet ainoita tapauksia. Lisäksi äänensävy, ilmeet ja eleet vaikuttavat paljon. Esim. jos pyörittelee silmiään ja mumiseen halveksivalla äänellä, että taasko vaihdat sitä vaippaa, niin on se täysin erilaista kuin kysäistä, että joko se vauva taas kakkasi. Pahempana pidän myös jälkimmäistä kommentointia, koska siinä arvosteluun otetaan mukaan myös se vauva ja ilkeillään vauvan kautta äidille. Toki tuohon voi vastata, että mitä vikaa siinä vaipassa oli, mutta voisin kuvitella, että herkälle ja tuoreelle äidille tuo on oikeasti erittäin osuva loukkaus, jonka tarkoituksena on aiheuttaa pahaa mieltä. En keksi yhtään syytä, miksi kukaan ihan hyväntahtoisuuttaan ilmoittaisi tuollaisia kommentteja itse valitsemalleen puolisolle ja lapsensa äidille. Tuollaisen kommentoinnnin tarkoitus on murentaa itseluottamusta.
Teet täysin omia olettamuksiasi.
Minä en tuollaista miestä sietäisi päivääkään. Neuvoa saa asiallisesti, jos kokee osaavansa jonkin asian toista paremmin, mutta tuohan on ihan puhdasta v*ttuilua, mitä ap:n mies harrastaa. Mulle jos tultaisiin närppimään, että "taasko olet vaippaa vaihtamassa" saisi mies sen p*skavaipan naamalleen ja käskyn etsiä ulko-ovi samantien. Kaikkea te naiset siedättekin...
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja.
Ex oli samanlainen, eli hyvin tunnistan ap:n ongelman. En tiedä iskeekö isiin myös joku masennus joka sitten purkautuu äitiä arvostelemalla. Jotkut isät tuntuvat myös kadehtivan kotona vauvan kanssa olevaa äitiä ja se sitten purkautuu noin.
Kun äiti harrastaa samaa isän suuntaan, niin se on ihan asiallista huonojen tapojen kyseenalaistamista ja neuvontaa. Miksei nyt voisi olla kyse samasta?
Vai onko se niin että ne äidin tavat ovat ne oikeat?
Vierailija kirjoitti:
Joku sitä ahdistaa vauvan tuomassa elämänmuutoksessa ja sitä oireilee. Useimmilla menee ohi ajan kanssa, osalla ei. Minun ex alkoi oireilla noin vauvan synnyttyä. Vähitellen alkoi tissutella myös olutta kotona ja olla ylitöissä todella pitkiä päiviä. Hän oli niin hermostunut että rauhallinen keskustelu mistään ei onnistunut. Alkoi haukkua minua lehmäksi, emakoksi jne, kertoa miten oksettavalta näytän ja miten hän ei voisi koskaan naida ketään jonka on nähnyt imettävän koska sellainen on elukka eikä ihminen. Vauvan ollessa 5 kk mies lähti, mikä oli lopulta helpotus.
Nykyään ollaan ihan ok väleissä ja mies on pyytänyt anteeksi tekojaan. Meni kuulemma ihan sekaisin ahdistuksesta ja stressistä. Alkoholisoituikin moneksi vuodeksi eron jälkeen.
Hyvä että on ex. Kuulostaa että tyypillä olisi ollut aika akuutti terapian tarve. Ei vakaa tyyppi tuolla tavalla reagoi, joku siinä isäksi tulemisessa triggeröi vanhoja haavoja ja traumoja.
Otsikon perusteella luulin että miehesi on synnyttänyt jonkin oudon koiran.
Paranee ehkä vakavan keskustelun jälkeen. Niin ainakin meillä, ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen mies löysi kaikesta huomautettavaa; kuinka syötin, vaatetin ja nukutin vauvan, kuinka siivosin kotona, miltä itse näytin... Hän itse teki töissä pitkää päivää ja minä hoidin kotia niin hyvin kuin unettoman koliikkivauvan kanssa pystyin.
Jatkuvaa piikittelyä ja typerää kommentointia, kamelin selän katkaisi tämä lause; "*****lla on niin mielettömän litteä vatsa, miten sulla on tommonen reppu?!" No. Vauva oli tuossa vaiheessa 2kk vanha ja minä olin aivan poikki. Istutin miehen sohvalle ja puhuimme asiat hallo, selitin hänelle miltä minusta tuntui ja että tässä ollaan joko tiiminä tai ei ollenkaan, hänen selityksensä oli pelko uuden tilanteen ja vastuun edessä.
Suoraa puhetta, vaikka se kuinka tuntuisi vaikealta. Kaksi väsynyttä ihmistä ei välttämättä ole maailman paras yhdistelmä.
Noo, tuossa ensimmäisesssä esimerkissä ei mielestäni sinällään ole mitään naljailua. Pitemmän päälle alkaa varmasti rassaamaan.
Toisesta esimerkistä voi jo ottaa nokkiinsa, tai sitten ei.
Ehkäpä mies ei tietoisesti ole epäkohtelias. Tuskin hän tarkoituksellisesti tahallaan haluaa sinua loukata.
Kannattaa ottaa asia puheeksi, heti, ennemmin kuin kysellä palstoilla. Syitä voi olla miljoona.
Missä se arvostelu oli aloituksessa? Kerro ihmeessä?