Mitä mieltä olette nimestä Isla?
Olemme harkinneet tyttärellemme tätä nimeä. Mielipiteitä?
Kommentit (26)
No oma nimeni on Heidi, enkä kirjoita sitä Haidi jotta ihmiset osaavat lausua oikein. Isla lausuttuna isla toimii ihan hyvin. mitä haittaa siitä on vaikka ulkomailla se lausuttaisiin ailana?
Minusta tosi kaunis nimi. On kansainvälinen, mutta sopii hyvin suomalaisten nimien kanssa. Omien huomioiden mukaan suositumpi koulutettujen ja kaupunkilaisten lapsilla. Mutta nyt tosiaan jo "yleinen", kun pääsi kalenteriin, jos se on poissulkukriteerinne.
Minä tykkään nimestä, ja nimenomaan äännettynä Isla, ei Aila. Olen samaa mieltä että jos haluaa sen skottilaisen version, ja jos asuu Suomessa, kannattaa kirjoitusasuksikin laittaa Aila, ettei tarvitse aina selitellä että vaikka kirjoitetaan Isla, lausutaan Aila...
Mutta minä siis tykkään siitä ihan espanjalaisittain/suomalaisittain äännettynä "Isla", ja merkitys "saari" on minusta kiva myös. Johan meillä on Pinjakin joten eiköhän Isla sopisi hyvin siskoksi :)
En tykkää, kuten en muistakaan muotinimistä.
En pidä, se ei vaan kuulostaa korviini kauniilta.
En ole koskaan tavannut yhtään Islaa, eikä siitä tule ikäviä mielikuvia mihinkään tietynlaiseen ihmiseen. Ongelma on äänneasussa, luultavasti se on tuo S:n ja L:n peräkkäisyys, joka saa sen kuulostamaan jotenkin löysältä ja rumalta.