Onkos joillain muka viel tietokone?
Siis semmonen iso, vanha, ruma, pöytätietokone? Niiku siis juuri tällä hetkellä, eli vuonna 2020? Eihän noita enää edes myydä missään normaaleissa liikkeissäkään?
Kaikillahan on nykyään älypuhelimet, mikä on parempi vaihtoehto?
Kommentit (29)
Ja ei, pöytäkoneet ei ole antiikkisia. Niitä myydään asiaa tunteville, jotka itse kokoaa koneen sellaisista komponenteista, kun haluaa ja tarvitsee. Maksavat usein parista tonnista ylöspäin.
Kyl mulla on ainaki pöytäkone. Pelaan pelejä ja opiskelen, opinnoissa hyvä olla kone joka pyörittää kaikenmaailman ohjelmistoja. Ei pärjää pelkällä Microsoft Wordilla ja Paintilla. On myös läppäri jos joutuu työskennellä muualla
On. Käytän AutoCADia ja SolidWorksia.
Noin 4–6-vuotiaana lapsi on kyselyiässä. Sä osaat jo lukea ja kirjoittaa eli olet varmaan hieman vanhempi, mutta jokin on jäänyt lapsen tasolle.
On. Mieheni pelaa ja itse harrastan kuvausta nii kuvat on helpompi katella läpi ja käsitellä koneella. En kyllä edes tiä et mite saisin järkevästi järkkäristä kuvat puhelimelle..
Puhelimella on aavistuksen hankalaa kirjoittaa pitkiä dokumentaatioita kuvineen ja kaavioineen ja vielä hankalampaa on Excel-raporttien koostaminen.
Ethän sinä lapsi poloinen tietenkään itse tuollaisia ripsiteknikkona tarvitse.
Monilla aikuisilla on iMac. Yleensä nuoremmilla voi olla pöytätietokone, mitkä on vain pelaamista varten.
Vierailija kirjoitti:
No eihän puhelin ole tarkoitettu kuin vähäiseen viihdekäyttöön ja netin selailuun. Ei sillä oikeasti voi tehdä mitään oikeasti laskutehia vaativaa. Esim. kunnon pelikoneen on tehokkaita pöytätietokoneita. Samoin suunnittelu- ja piirtämishommat, analytiikka, CAD-ohjelmat ym. tarvii niin paljon laskentatehoa, ettei puhelimella, tabletilla saati edes läppärillä pärjää. Meillä on noita tehokkaita pöytäkoneita kolme. Molemmilla pojilla pelikoneena (toinen pelaa CS ym, toisella ajosimulaattori) ja miehellä työkäytössä. Lisäksi on tietty puhelimia, tabletteja ja läppäreitä. Mutta ei niillä töitä voi tehdä, saati pelata oikeasti.
Vähän tuohon korjaan kokemuksestani: pelikoneissa niitä suurimpia tehoja tarvitaan. CAD-mallinnusta olen jo vuosikaudet tehnyt läppärillä, enkä edes viitsi tähän sivunäyttöjä viritellä, kun näyttökin on riittävän iso. Se, että tää kulkee aina mukana on suurempi etu kuin se, että konttorilla olisi vähän tehokkaampi kone.
Mulla on ainakin, enkä siitä luovu