Tyttöystäväni aloitti tänään sukupuolenkorjausprosessin! Haluatko kysyä jotain?
Kuten otsikko kertoo, tyttöystäväni aloitti tänään sukupuolenkorjausprosessin saamalla lähetteen arvauskeskuslääkäriltä transpolille. On uskomatonta ajatella että vähitellen kumppanistani voi tulla "oikea" nainen. :) Tai no, oikea nainen hän on minulle jo nyt, mutta saada oikean, henkistä identiteettiä vastaavan kehon. :)
Olemme aivan pirun onnellisia, jännittyneitä ja helpottuneita. Eka askel on otettu. Nyt on suunta vai eteenpäin! :)
Olemme noin 25-vuotiaita, seurusteltu noin vuosi, yhdessä asuttu 9kk. Minä olen siis ihan biologisesti nainen, tyttöystäväni biologisesti mies, mutta kokenut itsensä lapsuudesta asti henkisesti naiseksi.
Haluatteko kysyä jotain? Minä ja tyttöystäväni vastailemme hetken! Olisi myös hauskaa kuulla AV-mammojen mielipiteitä ja ajatuksia liittyen transsukupuolisuuteen ja sukupuolen korjaukseen. :)
Kommentit (194)
Minun mielestäni transsukupuoliset tunteet ovat psykiatrien heiniä. Sellaiset ominaisuudet, jotka haittaavat eliön lisääntymistä, ovat lääketieteellisesti ajatellen sairaalloisia ja sellaiset ihmiset ansaitsevat hoitoa.
Jos joku kuvittelee olevansa Jeesus ristillä, ei häntä tule hakata ristiin kiinni ja jättää kuivumaan, vaan ohjata hoitoon.
Hiton mielenkiintoinen psykiatrinen sairaus joka paranee fyysistä kehoa muuttamalla. Taitaa olla peräti ainoa laatuaan. Ei ole montaa vuotta, kun Suomessakin näitä ihmisiä hoidettiin psykiatrian keinoin mm. pakkohoitojaksolla mielisairaalassa. Tuloksena hirvittävä määrä itsemurhia, sillä psykiatrian keinoin ei PYSTY parantamaan transsukupuolisuutta, ainoa keino on sukupuolenkorjaus eikä sille mahda kukaan yhtään mitään, vaikka kuinka hokisi että vika on korvien välissä. Kun ei se ole.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 23:53"]
Minun mielestäni transsukupuoliset tunteet ovat psykiatrien heiniä. Sellaiset ominaisuudet, jotka haittaavat eliön lisääntymistä, ovat lääketieteellisesti ajatellen sairaalloisia ja sellaiset ihmiset ansaitsevat hoitoa.
Jos joku kuvittelee olevansa Jeesus ristillä, ei häntä tule hakata ristiin kiinni ja jättää kuivumaan, vaan ohjata hoitoon.
[/quote]
Millä se todistetaan että ihminen on väärässä kehossa? ja jos tuntee olevansa väärää sukupuolta niin ei kai sitä halua munaa jalkojen välissä roikottaa? Eihän hän silloin ole fyysisesti nainen jos hänellä on penis! Ei nainen penistä halua!!
Mä haluan että te kaikki tätä sukupuolenkorjausta vastustavat kerrotte minulle miksi anorektikkoja hoidetaan? Eikö heidän pitäisi vain alkaa syömään tai ampua itsensä? Eikö se olekkin ihan hirveää ja huomionkipeää säälittävää paskaa? ;)
-AP
Ei noista ulkomaalaisista kuvista voi aikuisten oikeasti sanoa onko onnistunut muutos anteeksi korjaus.
Mulla on lähisukulainen syntynyt mieheksi ja hän on ollut nainen jo tosi monta vuotta ja kylläpä vaan hänestä erottaa naurismaan aidatkin et on ollut mies. Aasiassa aataminomenat yms. tietty hiotaan pois mut suomessa ei kaiketi?
Edelleen olen sitä mieltä et kädet ja jalkaterät paljastaa vaikka hormoneja olis vedetty 20 vuotta. Ei ne kädet siitä pienene.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 17:55"]
Siis mulle on kaikki ihan ok näissä korjauksissa mutta en ymmärrä miten voi olla henkisesti mies/nainen? Mä oon nainen ja tunnen että empäs voi mitään sille tällaiseksi olen syntynyt, ei musta tuntuisi mitenkään väärältä olla mieskään jos olisin sellaiseksi syntynyt. Enkä koe olevani mitenkään naismainen enkä miesmäinen, oon vaan, mä. Niin mikä siellä ajatuksissa on se nainen? siis miksei vaan voi olla erilainen mies, sieltä omasta itsestähän se identiteettikriisi kumpuaa että mitä muut olettaa sun olevan tjsp. Miks ihmeessä sillä miehellä pitää olla sellainen ulkonäkö että sitä kohdellaan kuin naista kun ei mun mielestä kumpiakaan kohdella mitenkään erilailla. Siis haluaako se mies että miehet on siitä kiinnostuneita vai häh? En oikeesti ymmärrä tätä että miten voi olla henkiesti mies/nainen.
[/quote]
Olenmiettinyt ihan samaa. En vastusta sukupuolenkorjausprosesseja, mikäs siinä jos joku oikeasti kokee elämänlaatunsa paranevan korjauksesta. Mutten kyllä ymmärrä sitäkään, miksi joku antaa sukupuolelleen niin paljon painoarvoa. En kokisi sitä niin katastrofaalisena jos nyt huomenna heräisin vaikkapa vastakkaisen sukupuolen kehosta.
[/quote]
Etkö oikeasti? Siinä asiassa taidat kyllä olla vähemmistössä, uskoisin. (En siis tarkoita ettet saisi olla tuota mieltä, tietenkään.) Minä ymmärrän todella hyvin, että olisi kauheaa elää väärän sukupuolen kehossa. Minulla ei ole siitä kokemusta, mutta onhan eri ihmisillä eroja ihan hormonitoiminnassa ja kromosomeissa, eli kaikki eivät ole biologisesti ottaenkaan yksiselitteisesti stä, miltä sukupuolielinten perusteella näyttää. Aika ajattelematonta on muiden kyseenalaistaa sellaiseksi syntyneen ihmisen kokemus. Ja aivan älytöntä on heittää, että joku ihan tuosta vaan huvikseen, hetken mielijohteesta haluaisi (ja saisi) tällaisen leikkauksen. Miettikää nyt itse! Minun verorahoillani saa mielellään muuttaa tällaisen ihmisen elämän onnellisempaan suuntaan. On paljon muita asioita, joihin en mielelläni rahojani antaisi, mutta tämä ei kuulu niihin.
[/quote]
En ihan oikeasti. Tiedä sitten kuinka vähemmistöä olen, mutta minut on varmaan sitten vain kasvatettu näin. Olen ihan tyytyväinen kehooni tällaisena, mutta ei minua haittaisi vaikka se edustaisi toista sukupuolta. Olisin yhä minä ja tuntisin seksuaalisesti vetoa samoihin ihmisiin kuin nytkin.
En missään vaiheessa sanonut, että kuvittelisin asian olevan hetken mielijohde tai etteikö verorahoja kuuluisi laittaa sukupuolenkorjausleikkauksiin. Jos se tutkitusti parantaa "korjattujen" ihmisten elämänlaatua niin ilman muuta ..En siis vain henkilökohtaisesti ymmärrä asiaa tai osaa samaistua siihen, mutta eipä minun kai tarvitsekaan.
Mutta joo, tsemppiä aloittajalle ja tämän tyttöystävälle! toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta
Eivät pienenekkään, mutta silti voi löytää naisellisemman olemuksen ja sitä kautta paremman elämän. :)
83, sinäkään et pysty vastaamaan tuohon minun anorektikkoväitteeseen. Logiikkanne ontuu. :)
Peeäroo, pro, veeoo, vo, provo. Eiks niin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 19:40"]
Mä haluan että te kaikki tätä sukupuolenkorjausta vastustavat kerrotte minulle miksi anorektikkoja hoidetaan? Eikö heidän pitäisi vain alkaa syömään tai ampua itsensä? Eikö se olekkin ihan hirveää ja huomionkipeää säälittävää paskaa? ;)
-AP
[/quote]
En vastusta korjausta,mutta anoreksia on sairaus johon kuolee ilman hoitoa. Koetko siten että transsukupuolisuus on sairaus ja onko sukupuolen korjaus oikea hoito tälle tilalle?
Mutta anorektikothan itse aiheuttavat tilansa, aivan kuten transsukupuolisetkin! Maissa jossa transsukupuolisia ei hoideta itsemurhatilastot heidän kohdallaan ovat hyvin synkkiä. On tapauksia joissa transnainen on leikannut itseltään peniksen pois puuttellisilla välineillä ja kuollut siihen. Samalla tavalla tämä tappaa siis kuin anoreksia.
Mutta anorektikothan itse aiheuttavat tilansa, aivan kuten transsukupuolisetkin! Maissa jossa transsukupuolisia ei hoideta itsemurhatilastot heidän kohdallaan ovat hyvin synkkiä. On tapauksia joissa transnainen on leikannut itseltään peniksen pois puuttellisilla välineillä ja kuollut siihen. Samalla tavalla tämä tappaa siis kuin anoreksia.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 19:47"]
Eivät pienenekkään, mutta silti voi löytää naisellisemman olemuksen ja sitä kautta paremman elämän. :)
83, sinäkään et pysty vastaamaan tuohon minun anorektikkoväitteeseen. Logiikkanne ontuu. :)
[/quote]
En tiennyt et multa odotetaan jotain anoreksia kommenttia. No, mun mielipide on se et sulla on selvästi jokin pakkomielle anoreksiasta ja tarvitset siihen jotain apua. Muutoin mua ei kiinnosta vaikka he kuolisivat nälkään kaikki. Pitää kuitenkin muistaa et suuri osa on lapsia joten korjaan lausuntoani siten et kuolkoot tultuaan täysi-ikäisiksi ellei perustuslailla(lastensuojelulaki) suojatut oikeudet ilmaisiin hoitoihin toimi.
Mulla ei ole pakkomiellettä anoreksiasta, kukaan muu ei ole vaan toistaiseksi suostunut vastaamaan tähän ilmeisen provokatiiviseen kommenttiini. On yhtä typerää väittää anorektikkojen aiheuttavan itse tilansa, kuin että transsukupuoliset voisivat tehdä omalle transsiudelleen jotain. :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 18:19"]
Vaan kun en missään sanonut, että duunari= sivistymätön ja umpimielinen. Totesin, että olisi hirveää syntyä ihmisen lapseksi, joka edustaa noita kaikkia kolmea yhtäaikaa. Duunareita on fiksujakin, mutta he ovat niitä, jotka lukevat ja sivistävät itseään koskien itselleen vieraita asioita. Akateemiselta tämä käy usein helpommin, kun on jostain jo oppinut tarkastelemaan asioita useasta perspektiivistä ja eri teorioiden valossa. Yksisilmäisyys on siinä joukossa harvinaisempaa.
[/quote]
Miksi sitten otit duunariuden puheeksi? Miksi se duunarius siinä on niin oleellista? Mainostiko täällä joku sitä että on duunari? Mistä edes päättelit noiden umpimielisten olevan duunareita? Akateeminenkin voi olla puusilmä, ja sinä alat kohta olla elävä esimerkki sellaisesta.
"Millaistakohan olisi syntyä tuollaisen sivistymättömän ja umpimielisen duunarin lapseksi? "
Olet ennakkoluuloinen etkä kaiken lisäksi edes myönnä sitä.
[/quote] Ja onnittelut siitä. Sullekin, kun tajusit.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 16:27"]
45: Tämä voi toki olla sinun mielipiteesi, ja sinulla on siihen täysi oikeus. Minulla on oma mielipiteeni, ja minulla on siihen täysi oikeus. :) Minua ei haittaa että sinä rakastat sukupuolta. Ja toivon ettei sinua ihan kamalasti ahdista se että minä rakastan ihmistä! :)
[/quote]
Mitä? Mistä sait päähäsi että minua ahdistaisi jonkun muun ihmisen rakastamiset? Ei todellakaan. Sen sijaan tulee olo että sinua ahdistaa minun mielipiteeni. En rakasta sukupuolta, vaan ihmistä, mutta seksuaalista vetovoimaa en voi tuntea kuin vastakkaista sukupuolta kohtaan. MInkä minä sille voin :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 20:04"]
[/quote] Ja onnittelut siitä. Sullekin, kun tajusit.
[/quote]
Mä lähden siitä, että kaikki täällä on provoa. Mutta toisin kuin useimmat muut provot täällä, tämä on musta ihan mielenkiintoinen aihe keskusteltavaksi.
45: ajatellaan tilanne jossa olisit jutellut netissä vuosia ihmisen kanssa ja luullut hänen olevan mies. Kiintyisit, avaisit hänelle sydäntäsi ja ihastuisit, rakastuisit. Lopulta kun tapaatte paljastuisi hän transsukupuoliseksi. Miten tunteesi toimisivat? Tuntisitko enää häneen vetoa?
Eihän tästä mitään tulee jos kaikkia leikellään sen mukaan miltä sattuu tuntumaan??
Entä jos tuntuu että haluisi isommat tissit? ei onnistu valtion varoin, pienemmät sentään saa mut ei isompia.
Tai jos mies kokee että mulkku on liian pieni, no isompaa et saa. Hyväksy vaan sellainen kuin olet. Terapiaa tarjotaan itsetunto-ongelmiin.....
Ja monta monta muuta asia....
Mitä taivahan tähden nyt. Tunnen varmaan kymmenen sukupuolensa korjannutta transnaista ja kaikki ovat täysin naisen näköisiä. Kukaan ulkopuolinen ei ikinä, missään tilanteessa voisi olettaa että he eivät ole fyysisesti syntyneet naisen kehoon. Yksi on oikea suuren luokan kaunotar, ilman mitään plastiikkakirurgisia toimenpiteitä kasvojen alueelle. Muutkin oikein hyvännäköisiä eri-ikäisiä naisia.
t. se transvestiitin vaimo joka aiemmin ketjussa kirjoitteli