Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BB-Helmeri joutui hengenvaaraan arvauskeskusten lääkärien toimesta

Vierailija
21.08.2020 |

Hurja tarina siitä miten lääkärien ammattitaito voi olla todella kehno.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6d20f67e-25fc-4ad3-9ec5-353543…

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmerille toipumisia!

Vierailija
122/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun endometrioosi ja kysta munasarjassa olivat "psykosomaattista" ennen kuin pääsin vatsaontelon tähystykseen. Aloitin vieläpä masennuslääkkeet :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vt-tulehduskin ilmeisesti diagnosoitu ja antibiootit määrätty ilman virtsanäytettä? Uskomatonta...

Vierailija
124/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei uskonut minua päivystyksessä neitsyeksi kun olin 16v, meikkasin kyllä paljon mutta silti on todella väärin sanoa ulkonäön perusteella hyvin ivallisesti "Sä olet kuule neitsyt korkeintaan horoskoopissa". Koetti sitten väkisin sisätutkimusta minun huutaessani ja itkiessäni,  lopetti kesken kun ei vain saanut spekulaa sisään mutta neitsyyteni taisi viedä sillä valuin verta pitkin lattiaa ja olin paniikissa kun luulin, että jokin on revennyt ja tyyliin kuolen. Mitään anteeksipyyntöä ei tullut, ainostaan huutoa siitä että sotken lattiat! Otatti sitten vielä klamydiatestin ja RASKUStestin vaikka oli omin silmin nähnyt, ettei sinne sisään mikään mennyt,  Paha virtsatientulehdushan se oli, kuten äitini oli  jo epäilykin kun niitä oli sukurasitteena. 

Tästä on aikaa 22 vuotta, mutta muistan yhtä elävästi tuon  lääkärin kasvot.

Vierailija
125/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorella naisella suunnilleen kaikki on "vain stressaamista" tai "psykofyysistä". Minulla mm näköhermontulehdukset oli aina vaan "jännityspäänsärkyä". 

Ystäväni aivokasvain oli vaan jotain opiskelustressiä. Kuoli :( 

Juupa juu. Aikuisen aivokasvain oireilee lähes aina epileptisenä kohtauksena, ei esimerkiksi pelkkänä pääkipuna. Aivokasvaimet myöskään harvoin leviävät muualle kehoon. Ihmiset kirjoittelee tällaisia ja jotkut vielä uskoo.

T. Oikeasti aivokasvaimen kanssa elävä

Ystäväni oireet oli toki epämääräisiä, mm huimausta, motorisia ongelmia jne. Kuitenkin diagnoosiin meni ensimmäisistä selkeistä oireista yli vuosi ja kasvain ehti kasvaa sen koko ajan. Kävi useilla lääkäreillä tuon vuoden ajan. En missään vaiheessa väittänyt että hänellä olisi ollut pääkipua, mistä tuon revit? Kasvain ei myöskään levinnyt muualle kehoon, mutta oli pahassa paikassa ja ehti kasvaa liikaa. Ei ollut syöpä. 

Ikävä on ystävää  <3 

Vierailija
126/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni epäiltiin erästä vakavaa tautia ensimmäisellä terveyskeskuskäyntikerralla. Mutta kuukausia aikaa ja monta lääkäriä ja labraa ennen kuin se saatiin varmistettua. Oliko lääkärit huonoja vai sairautta vaikea todentaa?

Vierailija
127/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma puhkesi, oireinani oli päivittäinen yskä, varsinkin yöllä, hengenahdistus kaikessa rasituksessa ja fyysinen kunto romahti. Lääkärit piti luulotautisena yli puoli vuotta. Vasta erikoissairaanhoidossa sain kunnon tutkimukset, lääkitykset ja hoidon. Ihmettelivät miten huonoon kuntoon olin perusterveydenhuollossa päässyt ja miten tutkimuksia ei ollut saatu käyntiin. Mutta eihän nuorella parikymppisellä naisella voi olla mitään muuta kuin luulotautia. 

Kaikki tulehdussairaudet pitäisi hoitaa heti kunnolla, parhaimmillaan voidaan estää sairauden kroonistuminen sillä täysin. Jos olisin saanut heti kunnollista hoitoa...

Vierailija
128/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on peukalon kokoinen kova paise peräaukon reunalla ja osittain sisäpuolellakin.

Haittaa elämää valtavasti.

Tuntuu ettei jaksa elää enää kauan sen kanssa.

Sitä paisetta on tutkinut 3 kirurgia ja yksi terv.keskus lääkäri.

Yksikään näistä lääkäreistä ei ole huomannut paisetta vaikka ovat peräaukkoa tutkineet.

Mikä on todella hämmästyttävää ja uskomatonta.

Olen pyytänyt päästä magneettikuvaukseen mutta en pääse.

Paise on selvästi siellä ja haittaa elämää todella raskaasti.

Kun vielä uloste on ollut noin 2 vuotta todella löysää niin tilanne on todella paha. Syytä löysään ulosteeseen on tutkittu mutta syytä ei ole löydetty.

Pyysin terv.keskus lääkäriltä päästä jatkotutkimuksiin molemmista vaivoista mutta ei siihen suostunut.

Selitti että löysään ulosteeseen ja 20 kilon laihtumisen syynä on parkinsonin tauti. Se tauti mulla on.

Keskussairaalassa lääkäri sanoi, että parkinsonin tauti aiheuttaa ummetusta eikä löysää ulostetta.

Peräaukon paiseeseen ei saa mitään apua kun lääkärit ei sitä huomaa.

Yksi kirurgi antoi ymmärtää että se on pelkkää luuloa.

Kaiken tämän jälkeen tuntuu siltä, että lääkärit on jättänyt kärsivän potilaan oman onnensa nojaan ja heitteille.

Mistä saisi apua?.

Voiko olla, että ongelman aiheuttaa tuo paise-sana. Jos siellä on jokin kivettynyt rasvapatti, joka ei ole tulehtunut, lääkäri on etsinyt tulehtunutta turvotusta eikä ole löytänyt?

Peukalon vai peukalonpään kokoinen?

Poikaystävällä oli muinoin peräaukon ympärillä viivamaisia aukkoja, joista pienellä puristamisella tursusi kiinteää rasvaa. Jonkinlaisia finnejä siis, osa ärtyneitä, minkä takia aloin asiaa katselemaan. Osa aika koviakin ja lähes pienen naisen pikkusormenpään kokoisia. Jos tuollainen on jäänyt vuosikymmeniksi ja kasvanut hiljalleen suuaukkoaan isommaksi, voisiko sellaisesta olla kysymys? Olivat myös kulmikkaita, joten sellainen mötti saattasi painaa kipeästi koko ajan. 

Oletko siis tutkinut kädellä ja havainnut tuollaisen mötikän, vai liittyykö mötikkätuntemus ulostamiseen?

Toinen ongelma voi olla se, että kun puhut löysästä ulosteesta, mötikästä ja tuskastumisesta, ne kaikki ovat periaatteessa eri asioita, ja kiireiselle lääkärille varmaan tulee kiusaus sivuuttaa nippu luulotautina. Parkinsoniinhan kai liittyy sellaisiakin oireita?

Lisäksi nuo asiathan ovat periaatteessa ristiriidassa. Mötikkä ei varmaankaan aiheuta löysää ulostetta. Se olisi varmasti paljon kivuliaampi vielä jos vatsa olisi kovalla, joten jos tilanne on niin ikävä ettei viitsisi elääkään, lääkäri alkaa varmaan olla aika kovassa paineessa ja tuskastunut siinä myös, koska törmää epäloogisuuteen eikä osaa kömpiä sen yli. Ja koska perhelääkärijärjestelmä puuttuu, ristiriitaisten oireiden kanssa pudonnee äkkiä eri erikoislääkärien väliin eikä kukaan osaa tai pysty ottamaan koppia. Putoat lattiaan kipeän pyllysi päälle ja kenellekään ei kuulu se, miten paljon sen jälkeen sattuu. Kukaan ei myöskään vaihtuvien tk-lääkäreiden maailmassa seuraa takapuolesi kehitystä, jolloin muutoksen voisi havaita nopeasti jos mötti alkaa kasvaa. Onko se ultrattu, kyllä kai?

Peukalopään kokoinen piti sanoa.

Ei ole ultrattu.

Vierailija
129/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli kerran verisuonitukos eka virtsis  mukamas ja eri päivinä milloin mitäkin...Arvauksilla tuntuu suomalainen "terveydenhoito" pelaavan pitkälti:/ Yksi syy varmasti se,ettei raatsita tukia oikein mitään ikinä. Halvempaa antaa potilaan mennä vaan ns.harppukuoroon.

Vierailija
130/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että Helmerin ja Janitan  huomiota herättäneet tapaukset saisivat jotain muutosta aikaan terveydenhuollossa, juuri nyt systeemissä on jotain vikaa. 

Vierailija
131/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei uskonut minua päivystyksessä neitsyeksi kun olin 16v, meikkasin kyllä paljon mutta silti on todella väärin sanoa ulkonäön perusteella hyvin ivallisesti "Sä olet kuule neitsyt korkeintaan horoskoopissa". Koetti sitten väkisin sisätutkimusta minun huutaessani ja itkiessäni,  lopetti kesken kun ei vain saanut spekulaa sisään mutta neitsyyteni taisi viedä sillä valuin verta pitkin lattiaa ja olin paniikissa kun luulin, että jokin on revennyt ja tyyliin kuolen. Mitään anteeksipyyntöä ei tullut, ainostaan huutoa siitä että sotken lattiat! Otatti sitten vielä klamydiatestin ja RASKUStestin vaikka oli omin silmin nähnyt, ettei sinne sisään mikään mennyt,  Paha virtsatientulehdushan se oli, kuten äitini oli  jo epäilykin kun niitä oli sukurasitteena. 

Tekisin rikosilmoituksen tuosta ja kantelun. Se ja sama kuinka vanha tyyppi on.... Ihan sairasta!!!

Vierailija
132/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astma puhkesi, oireinani oli päivittäinen yskä, varsinkin yöllä, hengenahdistus kaikessa rasituksessa ja fyysinen kunto romahti. Lääkärit piti luulotautisena yli puoli vuotta. Vasta erikoissairaanhoidossa sain kunnon tutkimukset, lääkitykset ja hoidon. Ihmettelivät miten huonoon kuntoon olin perusterveydenhuollossa päässyt ja miten tutkimuksia ei ollut saatu käyntiin. Mutta eihän nuorella parikymppisellä naisella voi olla mitään muuta kuin luulotautia. 

Kaikki tulehdussairaudet pitäisi hoitaa heti kunnolla, parhaimmillaan voidaan estää sairauden kroonistuminen sillä täysin. Jos olisin saanut heti kunnollista hoitoa...

Astmaa ei oteta vakavasti. Mulla laukesi yöllä paha astmakohtaus. En saanut kunnolla henkeä ja lääkkeet oli loppu. Kävelin monta tuntia ulkona edestakaisin kun pelkäsin etten saa sisällä ollenkaan happea. Pahimman kohtauksen aikana pelkäsin että tukehdun. Soitin neuvontaan klo 6 että paha astmakohtaus päällä, tarvin uuden reseptin, mihin meen. Hoitaja vastas että astma ei oo päivystyksellinen asia. Mene maanantaina terkkariin.

Vierailija
133/135 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan meillä sama gyne? Minunkin kokemuksesta yli 20 vuotta. Ja kyseinen töykeä naislääkäri oli Hyvinkään sairaalassa töissä. Ja siis samalla lailla vei neitsyyden. Tuosta nyt on aikaa, mutta traumaattinen kokemus jäi. Ja olen miettinyt, että ois pitänyt syytteet nostaa ....

Vierailija
134/135 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että Helmerin ja Janitan  huomiota herättäneet tapaukset saisivat jotain muutosta aikaan terveydenhuollossa, juuri nyt systeemissä on jotain vikaa. 

Ikävä kyllä bb-julkkikset eivät riitä, pitäisi olla joku kansanedustaja tms "iso kiho" mutta eiväthän he rahvaan kanssa käytä samoja lääkäreitä...

Vierailija
135/135 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minunkin aivoinfarkti laitettiin huumausaineiden piikkiin, vaikka olen käynyt 16 vuotta seulassa ja aina puhtaita, mutta hoitovirhe on peitetty, nyt on rankka huumausaine historia papereissa, vaikken ole koskaan edes kokeillut😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän