Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BB-Helmeri joutui hengenvaaraan arvauskeskusten lääkärien toimesta

Vierailija
21.08.2020 |

Hurja tarina siitä miten lääkärien ammattitaito voi olla todella kehno.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6d20f67e-25fc-4ad3-9ec5-353543…

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustarina. Juuri tuollaista se on.

t. kilpirauhastulehdus joka oli "alkoholismia", paha endometrioosi joka oli "stressivatsa" ja jonka eno kuoli "närästykseen" eli sydänkohtaukseen Malmin sairaalan ulko-ovella poispassitettuna 

Minulla taliköhnä oli alkoholismia tk lääkärin mukaan. Ei auttanut kun koitin selittää että 10-vuotiaasta saakka tämä vaiva ollut.

Vierailija
82/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keuhkoveritulppa suomessa: haukut ambulanssihoitajilta, väärä diagnoosi moneen kertaan mm. Kylkiluun murtuma nukkuessa?? Haukut päivystyksessä, särkylääkettä ja kotiin, tai antibioottia. Vasta viikon ja useamman lääkärin jälkeen löytyy asiantuntija ja oikeaa hoitoa.

Varsinainen hyvinvointivaltio. Käytännöt on suorastaan hengenvaaralliset potilaille samalla kun asiasta vastuussa olevat poseeraa "maailman parhaan" terveydenhoidon kanssa.

Maailman parhaan terveydenhoidon.

Enpä tämmöisestä ole kuullut. Suomen terveydenhoitoa joiltain osin pidetään hyvänä, mutta ei maailman parhaana. Miksi pidettäisiin tietäen terveyskeskusten hirveät jonot, kun Keski-Euroopassa pääset samana päivänä lääkärille.

Kyse ei ollutkaan todellisuudesta vaan siitä minkälaisena poliitikot ja jotkut (harhaisemmat) terveydenhoidon johtajat systeemiä pitävät.

Jännä muuten huomata että eduskunnan oman terveydenhoidon piirissä vuosikymmeniä oltuaan jos kansanedustaja joutuu syystä tai toisesta noihin karmeampiin tavispäivystyksiin niin yhtäkkiä saattaa suomut tippua silmiltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksien taso on aivan surkea. Useampi samanlainen kokemus on. Ne viivyttelevät ja vähättelevät hoitoa niin kauan että tilanne menee pahaksi. Sitten alkaa potilaan syyttely että miksi et tullut hoitoon ajoissa!

Niinpä. Ja sitten ihmetellään kun syöpäkuolemat vaan lisääntyy. Mietin vaan sitä Juanitapupun tapausta, jos olisi ajoissa löydetty, niin tilanne voisi olla toisin. Hänenkin tapauksessa vaan lääkäri ajatellut, että ei voi nuorella olla syöpää.

Lääkäreistä ei tässä ole apua. Jos syöpiä halutaan löytää aiempaa tehokkaammin aikaisemmassa vaiheessa, laajat ja määräajoin suoritettavat seulonnat ovat ainoa keino.

Vähän kuin koronan kanssa. Suomalainen ratkaisu: todetaan edellämainittu ja sitten ohjeistetaan potilaat itse käyttämään sitä suomen terveydenhoidon ensidiagnoosilaitetta eli mutua jonka perusteella suuri osa testeihin haluavista karsitaan "se on vaan flunssaa" metodilla kotiin takaisin.

Testikapasiteetin oikea lisääminen ei tule tietenkään kyseeseen koska eihän noita leipääntyneitä hoitsuja saa vauhtiin edes piiskalla, ja muutenkin menee säästöprosessit pieleen jos pitää palkata lisää ja osaavaa henkilökuntaa. 

Tosi kiva lukea tällaista, kun on lohduttanut omaa äitiä, joka on aivan uupunut kun työskentelee koronatestejä ottavalla drive-in pisteellä ja siellä on ihan älytön kiire ja ruuhkat ja todella tukalaa olla koko päivä niissä suojavarusteissa suorassa auringonpaahteessa.

Kivaa, että hänen panostaan arvostetaan haukkumalla leipääntyneeksi hoitsuksi jota ei saa vauhtiin edes piiskalla. Itse toivon, että äitini irtisanoutuisi työstään, mutta ei ole toistaiseksi vielä suostunut.

Hienosti missattu pointti plus lisätty vielä uhriutuminen päälle. Jos suomessa tosiaan on vain yksi hoitsu joka tekee työnsä niin onko asia mielestäsi sitten kunnossa eikä muutoksia tarvita?

Vierailija
84/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksien taso on aivan surkea. Useampi samanlainen kokemus on. Ne viivyttelevät ja vähättelevät hoitoa niin kauan että tilanne menee pahaksi. Sitten alkaa potilaan syyttely että miksi et tullut hoitoon ajoissa!

Niinpä. Ja sitten ihmetellään kun syöpäkuolemat vaan lisääntyy. Mietin vaan sitä Juanitapupun tapausta, jos olisi ajoissa löydetty, niin tilanne voisi olla toisin. Hänenkin tapauksessa vaan lääkäri ajatellut, että ei voi nuorella olla syöpää.

Lääkäreistä ei tässä ole apua. Jos syöpiä halutaan löytää aiempaa tehokkaammin aikaisemmassa vaiheessa, laajat ja määräajoin suoritettavat seulonnat ovat ainoa keino.

Vähän kuin koronan kanssa. Suomalainen ratkaisu: todetaan edellämainittu ja sitten ohjeistetaan potilaat itse käyttämään sitä suomen terveydenhoidon ensidiagnoosilaitetta eli mutua jonka perusteella suuri osa testeihin haluavista karsitaan "se on vaan flunssaa" metodilla kotiin takaisin.

Testikapasiteetin oikea lisääminen ei tule tietenkään kyseeseen koska eihän noita leipääntyneitä hoitsuja saa vauhtiin edes piiskalla, ja muutenkin menee säästöprosessit pieleen jos pitää palkata lisää ja osaavaa henkilökuntaa. 

Tosi kiva lukea tällaista, kun on lohduttanut omaa äitiä, joka on aivan uupunut kun työskentelee koronatestejä ottavalla drive-in pisteellä ja siellä on ihan älytön kiire ja ruuhkat ja todella tukalaa olla koko päivä niissä suojavarusteissa suorassa auringonpaahteessa.

Kivaa, että hänen panostaan arvostetaan haukkumalla leipääntyneeksi hoitsuksi jota ei saa vauhtiin edes piiskalla. Itse toivon, että äitini irtisanoutuisi työstään, mutta ei ole toistaiseksi vielä suostunut.

Miksei hän toimi ammattikuntansa maineen parantamiseksi esim ammattiliitossa?

Ja missä tuollaista nyt muka on pitkään ollut knu eihän niitä testejä edes ole otettu juuri koko kesänä?

Vierailija
85/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on peukalon kokoinen kova paise peräaukon reunalla ja osittain sisäpuolellakin.

Haittaa elämää valtavasti.

Tuntuu ettei jaksa elää enää kauan sen kanssa.

Sitä paisetta on tutkinut 3 kirurgia ja yksi terv.keskus lääkäri.

Yksikään näistä lääkäreistä ei ole huomannut paisetta vaikka ovat peräaukkoa tutkineet.

Mikä on todella hämmästyttävää ja uskomatonta.

Olen pyytänyt päästä magneettikuvaukseen mutta en pääse.

Paise on selvästi siellä ja haittaa elämää todella raskaasti.

Kun vielä uloste on ollut noin 2 vuotta todella löysää niin tilanne on todella paha. Syytä löysään ulosteeseen on tutkittu mutta syytä ei ole löydetty.

Pyysin terv.keskus lääkäriltä päästä jatkotutkimuksiin molemmista vaivoista mutta ei siihen suostunut.

Selitti että löysään ulosteeseen ja 20 kilon laihtumisen syynä on parkinsonin tauti. Se tauti mulla on.

Keskussairaalassa lääkäri sanoi, että parkinsonin tauti aiheuttaa ummetusta eikä löysää ulostetta.

Peräaukon paiseeseen ei saa mitään apua kun lääkärit ei sitä huomaa.

Yksi kirurgi antoi ymmärtää että se on pelkkää luuloa.

Kaiken tämän jälkeen tuntuu siltä, että lääkärit on jättänyt kärsivän potilaan oman onnensa nojaan ja heitteille.

Mistä saisi apua?.

Voiko olla, että ongelman aiheuttaa tuo paise-sana. Jos siellä on jokin kivettynyt rasvapatti, joka ei ole tulehtunut, lääkäri on etsinyt tulehtunutta turvotusta eikä ole löytänyt?

Peukalon vai peukalonpään kokoinen?

Poikaystävällä oli muinoin peräaukon ympärillä viivamaisia aukkoja, joista pienellä puristamisella tursusi kiinteää rasvaa. Jonkinlaisia finnejä siis, osa ärtyneitä, minkä takia aloin asiaa katselemaan. Osa aika koviakin ja lähes pienen naisen pikkusormenpään kokoisia. Jos tuollainen on jäänyt vuosikymmeniksi ja kasvanut hiljalleen suuaukkoaan isommaksi, voisiko sellaisesta olla kysymys? Olivat myös kulmikkaita, joten sellainen mötti saattasi painaa kipeästi koko ajan. 

Oletko siis tutkinut kädellä ja havainnut tuollaisen mötikän, vai liittyykö mötikkätuntemus ulostamiseen?

Toinen ongelma voi olla se, että kun puhut löysästä ulosteesta, mötikästä ja tuskastumisesta, ne kaikki ovat periaatteessa eri asioita, ja kiireiselle lääkärille varmaan tulee kiusaus sivuuttaa nippu luulotautina. Parkinsoniinhan kai liittyy sellaisiakin oireita?

Lisäksi nuo asiathan ovat periaatteessa ristiriidassa. Mötikkä ei varmaankaan aiheuta löysää ulostetta. Se olisi varmasti paljon kivuliaampi vielä jos vatsa olisi kovalla, joten jos tilanne on niin ikävä ettei viitsisi elääkään, lääkäri alkaa varmaan olla aika kovassa paineessa ja tuskastunut siinä myös, koska törmää epäloogisuuteen eikä osaa kömpiä sen yli. Ja koska perhelääkärijärjestelmä puuttuu, ristiriitaisten oireiden kanssa pudonnee äkkiä eri erikoislääkärien väliin eikä kukaan osaa tai pysty ottamaan koppia. Putoat lattiaan kipeän pyllysi päälle ja kenellekään ei kuulu se, miten paljon sen jälkeen sattuu. Kukaan ei myöskään vaihtuvien tk-lääkäreiden maailmassa seuraa takapuolesi kehitystä, jolloin muutoksen voisi havaita nopeasti jos mötti alkaa kasvaa. Onko se ultrattu, kyllä kai?

Vierailija
86/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänä vuonna onnettomuudessa ja seuraavaksi arvauskeskuksessa. Sanoin lääkärille, että raaja tuntuu irtonaiselta. Kerroin, että minuun kohdistunut isku oli erittäin voimakas. Turvotus oli valtava. Mitä kävi? Kotiinhan minut lähetettiin. Muutamaa päivää myöhemmin löysin itseni Töölön sairaalasta - osittain kiitos sen että soitin arvauskeskukseen epäileväni komplikaatiota x. Epäily osui oikeaan ja lähettivät eteenpäin. Onnettomuudesta ei selvitty niin vähällä kuin arvauskeskus onnettomuusiltana antoi ymmärtää. Kokonaisuudessaan kokemuksesta jäi tunne, että pitää itse olla hyvin hereillä, ottaa vastuuta, vaatia hoitoa ja ymmärtää asioista. Muuten olet ihan muiden armoilla ja jos kohdallesi osuu vähemmän pätevä lääkäri niin ei välttämättä hyvä heilu.

Vierailija
87/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja Emmi Ikonen kirjoitti: "Niimpä."

Vierailija
88/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahta keuhkokuumetta alettu hoitaa rakkotulehduksena. Koska niihin on taipumus. Rakko-oireista olen sitten kärsinyt yli 10v pahentuen. Bakteeria ei useinkaan löydy mutta punasoluja kyllä. Joka paikassa lukee että verivirtsaisuus on tutkittava huolella. Eipä vaan pääse tähystykseen, ei ole aihetta. Antibiootteja on minulle määrätty purkkikaupalla ja opastettu itselääkintään. Mulla on antibiootteja apteekissa varmaan loppuelämäksi. Jos vielä kuolen rakkosyöpään, niin se on lääkärien välinpitämättömyyden tulos.

N 40

Vierailija
89/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tänä vuonna onnettomuudessa ja seuraavaksi arvauskeskuksessa. Sanoin lääkärille, että raaja tuntuu irtonaiselta. Kerroin, että minuun kohdistunut isku oli erittäin voimakas. Turvotus oli valtava. Mitä kävi? Kotiinhan minut lähetettiin. Muutamaa päivää myöhemmin löysin itseni Töölön sairaalasta - osittain kiitos sen että soitin arvauskeskukseen epäileväni komplikaatiota x. Epäily osui oikeaan ja lähettivät eteenpäin. Onnettomuudesta ei selvitty niin vähällä kuin arvauskeskus onnettomuusiltana antoi ymmärtää. Kokonaisuudessaan kokemuksesta jäi tunne, että pitää itse olla hyvin hereillä, ottaa vastuuta, vaatia hoitoa ja ymmärtää asioista. Muuten olet ihan muiden armoilla ja jos kohdallesi osuu vähemmän pätevä lääkäri niin ei välttämättä hyvä heilu.

Nää jutut ei kuulosta oikeasti tosilta. Sinuun on siis osunut kovaenerginen vamma, mutta olet ilmeisesti itse omatoimisesti mennyt terveyskeskukseen? Ei ambulanssia, ei kuvantamista voimakkaasta raajan turvotuksesta huolimatta? Olit illalla ”arvauskeskuksessa”? Missä päin pääkaupunkiseutua (koska olet ollut Töölössä jatkohoidossa) on iltaisin auki oleva terveyskeskus?

Vierailija
90/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Isäni syöpää hoidettiin monta kuukautta flunssana, ei tutkinut terveyskeskuslääkäri mistä kuume johtuu eikä lähettänyt eteenpäin.

Itse meinannut kuolla kaksi kertaa. Eka verenvuotoon leikkauksen jälkeen, koska oli unohtunut ompeleet. Toinen synnytyksen jälkeen kun verenvuotoja ei tutkittu kunnolla pari päivää synnytyksestä vaikka pyysin. Pari litraa ehdin molemmissa keisseissä menettää ja hilkulla oli.

Äitini alzheimeria hoidettiin vuosia masennuksena, koska ei 50-vuotiaalla voi olla, vaikka omaiset vahvasti epäilee ja kerää todisteita.

Lapsen murtunut käsi on vaan venähtänyt. Huutamalla sain röntgenin ja kaksi kunnon murtumaa siellä.

Mun kohtutulehdus oli kuulemma sukupuolitauti, vaikka kerroin ettei mahdollista.

Ystävä kuoli rintasyöpään, kun oli muka vain tulehdus. Vuoden pompottelivat eikä voitu kunnolla tutkia.

Mulla on mennyt niin luotto koko systeemiin jo aikoja sitten.

Vierailija
91/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kannata kommentoida asioista joista ei tiedä mitään, keuhkoveritulppa on todella hankala diagnosoitava jos ei ole tyypillisiä oireita ja kyseessä vielä nuori mies ilman edeltävää leikkausta. En moiti kollegoitani siis.

Hänellä kyllä oli tyypillisiä oireita. Kovaa kipua ja kipua sisään hengittäessä. Kyllä ihan maallikkokin voi googlettamalla diagnosoida. Ja tuo lääkäreiden asenne, että on nuori, ei voi olla mitään sairauksia? Mistä se tieto kumpuaa? Opetetaanko Lääkiksessä muka niin? Eikö pitäisi aina lähettää jatkotutkimuksiin, Jos ei itse löydä Diagnoosia?

Ihmettelin suuresti käytäntöä, että potilas lähetetään aina kotiin särkylääkkeen kanssa. Eikö lääkärin etiikka sano mitään?Kuka on vastuussa tapauksessa, Jos hän olisi kuollut kotonaan uskottuaan lääkäriä? Käsittääkseni ensimmäinen lääkäri oli diagnosoinnut ihan katsomatta sukupuolitaudin....Todella ammattitaitoinen kyllä.

Kukaan ei ole vastuussa, tai ei ainakaan joudu vastaamaan touhuistaan.

Vierailija
92/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä. Isäni syöpää hoidettiin monta kuukautta flunssana, ei tutkinut terveyskeskuslääkäri mistä kuume johtuu eikä lähettänyt eteenpäin.

Itse meinannut kuolla kaksi kertaa. Eka verenvuotoon leikkauksen jälkeen, koska oli unohtunut ompeleet. Toinen synnytyksen jälkeen kun verenvuotoja ei tutkittu kunnolla pari päivää synnytyksestä vaikka pyysin. Pari litraa ehdin molemmissa keisseissä menettää ja hilkulla oli.

Äitini alzheimeria hoidettiin vuosia masennuksena, koska ei 50-vuotiaalla voi olla, vaikka omaiset vahvasti epäilee ja kerää todisteita.

Lapsen murtunut käsi on vaan venähtänyt. Huutamalla sain röntgenin ja kaksi kunnon murtumaa siellä.

Mun kohtutulehdus oli kuulemma sukupuolitauti, vaikka kerroin ettei mahdollista.

Ystävä kuoli rintasyöpään, kun oli muka vain tulehdus. Vuoden pompottelivat eikä voitu kunnolla tutkia.

Ompeleet unohtui? Siis unohdettu sulkea suoli/virtsarakko/kohtu? Voin kertoa maallikkonakin että yhdetkään ompeleet ei unohdu, joko niillä ”ompeleilla” suljetaan verisuoni jolloin alkaisi massiivinen vuoto heti tai niillä suljetaan joku avattu paikka, jolloin todellakin myös huomattaisi että ”kappas, virtsarakko jäi auki”. Lisäksi jos olet 2 päivää vuotanut niin se on ollut niin pientä tihkuvuotoa, synnytyksen jälkeen jos oikeasti vuotaa niin max pari tuntia ja olet vainaa.

Ja se on ihan sama vaikka joku sanoo ettei ole mahdollista että olisi sukupuolitauti, ei se hoitohenkilökunta voi sen varaan laskea. Toki sitten asia tutkitaan, eihän sukupuolitautia koska diagnosoida ilman testejä.

Kaikki tekevät virheitä, niin myös hoitajat ja lääkärit, siltikin suurin osa näistä tämänkin ketjun ”hoitovirheistä” ei ole mitään hoitovirheitä. On esimerkiksi käsitetty asioita väärin niinkuin tämä kirjoittaja että muka ompeleet olisi unohtunut tai ei ymmärretä miten eri sairauksia diagnosoidaan. Moni sairaus diagnosoidaan oikeasti poissulkemalla muut sairaustilat ja tämä vie toki aikaa. Toisekseen ihmisten antamat esitiedot ovat usein puutteelliset tai jopa aivan virheellisiä, käytin mummoani kerran lääkärissä ja mummo kertoi lääkärille aivan eri tavalla oireistaan mitä oli minulle sanonut. En usko hetkeäkään esimerkiksi että lapsen käden murtuma olisi jätetty tutkimatta niinkuin tässä väitetään, murtuma on niin kipeä ettei sitä voi venähdykseen sekoittaa, todennäköisesti äiti huusi aivan turhaan kun lähete röntgeniin oli jo valmiiksi tulossa.

Vierailija
93/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompeleet unohtui? Siis unohdettu sulkea suoli/virtsarakko/kohtu? Voin kertoa maallikkonakin että yhdetkään ompeleet ei unohdu, joko niillä ”ompeleilla” suljetaan verisuoni jolloin alkaisi massiivinen vuoto heti tai niillä suljetaan joku avattu paikka, jolloin todellakin myös huomattaisi että ”kappas, virtsarakko jäi auki”. Lisäksi jos olet 2 päivää vuotanut niin se on ollut niin pientä tihkuvuotoa, synnytyksen jälkeen jos oikeasti vuotaa niin max pari tuntia ja olet vainaa.

Ja se on ihan sama vaikka joku sanoo ettei ole mahdollista että olisi sukupuolitauti, ei se hoitohenkilökunta voi sen varaan laskea. Toki sitten asia tutkitaan, eihän sukupuolitautia koska diagnosoida ilman testejä.

Kaikki tekevät virheitä, niin myös hoitajat ja lääkärit, siltikin suurin osa näistä tämänkin ketjun ”hoitovirheistä” ei ole mitään hoitovirheitä. On esimerkiksi käsitetty asioita väärin niinkuin tämä kirjoittaja että muka ompeleet olisi unohtunut tai ei ymmärretä miten eri sairauksia diagnosoidaan. Moni sairaus diagnosoidaan oikeasti poissulkemalla muut sairaustilat ja tämä vie toki aikaa. Toisekseen ihmisten antamat esitiedot ovat usein puutteelliset tai jopa aivan virheellisiä, käytin mummoani kerran lääkärissä ja mummo kertoi lääkärille aivan eri tavalla oireistaan mitä oli minulle sanonut. En usko hetkeäkään esimerkiksi että lapsen käden murtuma olisi jätetty tutkimatta niinkuin tässä väitetään, murtuma on niin kipeä ettei sitä voi venähdykseen sekoittaa, todennäköisesti äiti huusi aivan turhaan kun lähete röntgeniin oli jo valmiiksi tulossa.

Saivartelua ja selittelyä. Miten ennalta arvattavaa...

Vierailija
94/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se ikävää että yritetään tuoda faktoja asiaan. Milläs alalla itse olet, voidaan sitten huonojen kokemusten perusteella leimata koko sinunkin alasi ihmiset surkeiksi ja osaamattomiksi ihan perusteettomilla jutuilla? Enkä ole edes terveydenhuolloin henkilöstöä, ei mulla ole työpaikkani tai työni maineen puolesta mitään tarvetta selitellä tai saivarrella, kunhan vituttaa tää yleinen valehtelu.

Vierailija
95/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se ikävää että yritetään tuoda faktoja asiaan. Milläs alalla itse olet, voidaan sitten huonojen kokemusten perusteella leimata koko sinunkin alasi ihmiset surkeiksi ja osaamattomiksi ihan perusteettomilla jutuilla? Enkä ole edes terveydenhuolloin henkilöstöä, ei mulla ole työpaikkani tai työni maineen puolesta mitään tarvetta selitellä tai saivarrella, kunhan vituttaa tää yleinen valehtelu.

Sinä toit vain ja ainoastaan paskamaisen asenteesi mukaan keskusteluun.

Vierailija
96/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sai loppujen lopuksi apua.

Mullahan todettiin massiivinen keuhkotulppa helmikuussa. En oikeastaan ollut edes kipeä, vähän oli hengenahdistusta. Läähätytti, mutta pidin sitä flunssan jälkioireena.

Kävin kerran TAssa ja siellä totes, ettei sussa mitään vikaa ole. Ota buranaa ja tule takaisin, jos pahenee.

Meni puolitoista viikkoa ja sitten paheni. Aivan jäätävät vatsakivut, olin ihan varma, että umppari poksahti. Mies soitti mulle ambulanssin ja niin ne lähinnä vaan mulle kuittaili, että tommosen kivun takia sua eivät ota mihinkään sisään (oli lauantai-ilta) Eivät saaneet happisaturaatiolla mitään lukua, joten laitteen täytyy olla rikki.

Mä puuskutin ja olin kippurassa sen kivun takia. Sanoivat mulle, että pääsetkö sä omalla autolla päivystykseen. Mies ärähti siinä vaiheessa, että ei ole autoa, otetaan taksi.

En tiedä mitä tapahtui, kun ne sitten kuitenkin pyysivät mut hyppäämään lanssiin. Hengitys alkoi olla jo todella katkonaista ja nää vaan siunaili matkalla, että tää happilaite on niin vanha, ettei lukua saa...

Ottivat tarkkailuun ja kolmea eri happilaitetta sielläkin kokeilivat sormen päähän, kun tajusivat, että tällä on oikeasti ne luvut alle 70. Sitten alkoikin vilinä ympärillä ja lisähapet ja suoniyhteys avattiin.

Kuvissa käyttivät - mulla oli kaikki pääsuonet tukossa. Miten sä et ole aikaisemmin tullut? - en ole ollut kipeä, ei ole pohkeetkaan olleet kipeenä tms.

Olin sitten viisi päivää teholla ja 10 päivää vuodeosastolla. Kun keuhkotulpan sulattelun lisäksi, oli tullut sydämen vajaa toiminta.

Etten mäkään nyt ihan kymppiä voi antaa TA:n ja lanssimiesten (vaikka sain heiltä kyydin loppupeleissä, mutta kettuilun kera) työskentelystä.

Tässä on nyt puolisen vuotta sulateltu emboliaa ja heikohkossa kunnossa yhä. Sydän on kunnossa, kun olen kardiologilla käynyt ultrassa.

Vierailija
97/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää jutut ei kuulosta oikeasti tosilta. Sinuun on siis osunut kovaenerginen vamma, mutta olet ilmeisesti itse omatoimisesti mennyt terveyskeskukseen? Ei ambulanssia, ei kuvantamista voimakkaasta raajan turvotuksesta huolimatta? Olit illalla ”arvauskeskuksessa”? Missä päin pääkaupunkiseutua (koska olet ollut Töölössä jatkohoidossa) on iltaisin auki oleva terveyskeskus?

Päivystyksiä on helsingissä mm. malmilla ja aikanaan haartmanin sairaalassa. Jossain terveyskeskuksissa on ollut myös iltavastaanottoja, muttei tietenkään kesällä. 

Vierailija
98/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaisessa jutussa Iltalehden toimittaja kirjoittaa "Niimpä" 🙄 Voi kettu, sanon vaan...

Tehdään jotakin jonkun toimesta ei myöskään ole hyvää suomen kieltä, vaikka toimittajat näkyvät sitä nyt suosivan. Suomen kielen kertauskurssi olisi monelle toimittajaksi itseään kutsuvalle tarpeen.

Vierailija
99/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksiä on helsingissä mm. malmilla ja aikanaan haartmanin sairaalassa. Jossain terveyskeskuksissa on ollut myös iltavastaanottoja, muttei tietenkään kesällä. 

Pk-seudulla päivystyspaikkoja ovat Haartmanin SAIRAALA, Malmin SAIRAALA, Jorvin SAIRAALA ja Peijaksen SAIRAALA. Tuo kirjoittajahan väitti käyneensä arvauskeskuksessa eli terveyskeskuksessa.

Vierailija
100/135 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tän repäsit?

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi