Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkagalluppi: Missä maassa olet saanut pahimmat vatsataudit?

Vierailija
02.09.2013 |

Itse en ole onneksi ainakaan vielä sairastunut missään, mutta mielenkiinnosta kysyn missäpäin maailmaa olette saaneet pahimpia vatsatauteja ja mistä ruuasta?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikossa iski Montezuman kosto puolen vuoden maassa olon ja ihan normaalin syömisen jälkeen.

En ikinä ole ollut niin kipeä, kuumetta oli niin paljon etten muista kuin unikuvenomaisia pätkiä siitä viikosta mikä meni sairastaessa. Vessaan hoiperteluunkin tarvitsin apua, siinä tuli ystävyys testattua monta kertaa.

Vierailija
22/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Kreikassa. Tuttavan ystävän ravintolassa, yksityisjuhlissa. Perunasalaattista. Toisen kerran tyhmänä söin mansikoita Tunisiassa. Kolmannella kerralla Etelä-Afrikasssa, paha simpukka, sukualaisten luona syömässä. Olis pitänytrolla varovainen, ruuanlaittaja on kuuluisa kitsaudestaan, eikä varmaan raaskinut heittää epäilyttävää simpukkaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat listaukseni on Puola, Egypti, Turkki, Venäjä ja Vietnam. Ei varmaan niinkään yllätä.

Vierailija
24/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut koskaan vatsatautia ulkomailla. Olen mm. juonut vesijohtovettä Kairossa eikä ole ollut mitään ongelmia. Kaveri taas saa aina ulkomailla vatsataudi n vaikka syökin maitohappobakteereita. 

Suomessa olen saanut ihan hirveän vatsataudin joskus 8 vuotta sitten. Se vielä alkoikin todella oudosti, heikotti ihan hirveästi ja luulin että mulla on sydämmessä vikaa tai jotain, vasta puoli päivää heikotuksen jälkeen alkoi oksentaminen. Uskon, että tauti tuli ravintolassa syömästäni kalasta.

Vierailija
25/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAstaan tännekin:) Siis 27 maata ja n 60 matkaa takana - 3 ruokamyrkytystä saatu Helsingissä:D On tää vaarallinen paikka, varkaita ja vatsatauteja....

Edes Egyptissä ei ole ollut ongelmia vaikka 2 matkaa on aika alkeellisissakin olosuhteissa tehty.

Vierailija
26/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen sai aikanaan kotimaisesta kiinankaalista yersinian ja Berliinissä salmonellan kioskista ostetusta hampurilaisesta.

Vierailija
27/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ruokamyrkytyksen Ruotsissa huoltoasemalla syödystä pyttipannusta.

Vierailija
28/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa olen saanut ainoan mahataudin.

Vierailija
29/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin vatsatauti on Suomessa. Sain jostain täällä salmonellan. Mutta ylivoimaisesti pahin tauti minkä mä olen saanut missään tuli mulle USAssa. Toisen päivän aamuna mulla oli todella kova kuume ja sitä pahensi vielä se, että siihen liitty aivan julmettu nivelkipu. Ihan kirjaimellisesti joka niveltä pakotti. Jo sängystä ylöspääsy oli todella kovan työn takana. Kuumeesta mä onneksi pääsin eroon paketillisella ibuprofeiiniä. Ton lisäksi tuohon kuului myös aivan täyttä vettä oleva ripuli. Ensimmäisen kipupäivän mä vietin tuon takia vessassa, kun paskat ei pysyneet sisällä millään. Toisena päivänä mun tartti olla siellä enää noin 5 min välein. Kolmantena päivänä suoli oli jo varmaan niin tyhjä että mä kuvittelin jo pystyväni käymään syömässä. Kaikki meni ok siihen asti, kun sain ekan haarukallisen spagettia naamaani. Samalla hetkellä alkoi aivan hillitön oksennuksen tunne ja meikäläinen syöksyi tuolta suoraan vessaan. En ihan kerennyt pöntölle asti, kun vatsalaukku tyhjeni lattialle. Onneksi siellä ei ollut enää muuta kun nestettä ja se haarukallinen spagettia. Neljäntenä päivänä mä olinkin sitten taas ihan terve. Aivan kuin en olisi ollutkaan kipeä. Muttao lin kuulemma melkosen kalpea :-).

Vierailija
30/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään ja viim 3v aikana matkattu mm Egyptissä, Turkissa, Kyproksella, Kreikassa ja Thaimaassa.

Egyptissä tuli reilun 1vrk kestävä vatsan pienoinen löysyys mutta ei muuta ja esim Turkista (Bodrum) tältä elokuulta ei yhtään mitään kellekään perheestämme (2aik+2 kouluikäistä lasta) ja söimme varauksetta aivan kaikkea majoneesista salaatteihin ja hedelmiin.

Vierailija
31/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä toistaiseksi sairastanut vatsatauteja missään ulkomailla. Mun ongelma on se, että kun kotimaasta poistun, niin maha menee ihan tukkoon. Viikko voi mennä kevyesti ilman, että tarvitsee kakkoshädällä käydä. Ehkä jos ulkomailla saisi kunnon vahvaa kahvia, niin tämäkin ongelma poistuisi.

Vierailija
32/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat vatsataudit ovat tulleet Egyptistä, Puolasta ja Suomesta.

Vierailija
33/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussa. En tosin tiedä, mistä sen sain, mutta kuumetta oli 41 astetta, joten kyseessä ei ollut ruokamyrkytys. 

Vierailija
34/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

El Salvadorista. Hölmönä menin uhkarohkeesti ostamaan soppaa katukeittiöstä. :(

Vierailija
35/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta sain. Kesti viikon verran. Olin siellä 3kk ja aloin lipsumaan käsien desinfioinnista, että ihan oma moka oli. Muuten olen reissannut paljon, ja ei ole mitään ongelmia ollut.

Hyvä olisi kaikkien muistaa että se vatsatautu tulee TODELLA HARVOIN ruuasta, vaan nimen omaan huonon käsihygienian kautta!

Vierailija
36/36 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan ruokamyrkytyksen olen saanut Suomessa ja tietysti vielä polison kanssa samaan aikaan, luonnollisesti kun syötiin yhdessä samassa pitseriassa. Asunnossamme oli vain yksi vessa ja pahaimmillaan toinen oksensi toisen jalkojen välistä vessanpönttöön kun toisella tuli yläpäästä ja toisella alapäästä ja sitten vaihdettiin välillä paikkoja. Aivan kamalaa, parin tunnin kuluttua alkoi pelottaa että siihen ei kuole, vaan se jatkuu ja jatkuu. Koko yö siinä meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi