Matkagalluppi: Missä maassa olet saanut pahimmat vatsataudit?
Itse en ole onneksi ainakaan vielä sairastunut missään, mutta mielenkiinnosta kysyn missäpäin maailmaa olette saaneet pahimpia vatsatauteja ja mistä ruuasta?
Kommentit (36)
Suomessa! Matkustellut olen n. 20 maassa, mutta missään muualla kuin Suomessa en ole mahatautia tain ruokamyrkytystä saanut. Reissussa ollessa vielä syön kaikkea mahdollista, mistä aina varoitellaan: salaatteja, majoneesia, jääpaloja, katuruokaa ym.,mutta mahaani en kertaakaan vielä ole onnistunut sekaisin saamaan :)
Suomessa.Olen matkustellut paljon mm.Afrikassa ja Aasiassa, ja syönyt siellä ties mitä, mutta minkäänlaista tautia en ole koskaan saanut.
Ihan täällä kotiSuomessa. Olen matkustellut paljon, enkä ole ikinä sairastanut missään niin pahoja vatsatauteja kuin Suomessa.
Turkin Antalya myöskin. Muualla en ole saanut mitään :)
Intiassa kolmen kuuakuden reissulla yksi ruokamyrkytys ja pari lievempää ripulia. Muualla en ole saanut vatsatautia.
Intiassa, USA:ssa ja Suomessa. Takana noin 45 maata ja yleensä ei ole kyllä ollut mitään ongelmia (kop kop).
Olen saanut vain Suomessa, ja olen matkustanut Amerikassa ja Euroopassa noin 20 maassa.
En koskaan käynyt Aasiassa tai Afrikassa.
Itävaltalaisesta gulassista. Olin viikon 40 asteen kuumeessa ja kipeämpi kuin ikinä.
Jenkeissä Miamissa, ruokamyrkytys huippuravintolan pilaantuneesta sushista (kalasta ja äyriäisistä). Olen syönyt sushia joka maailman kolkassa viimeiset 15 vuotta ilman mitään ongelmia, tuo on ainoa kerta ja taisi vielä olla kalleimmat koskaan ostamani sushit.
Miten Meksiko? Olen kuullut kahdenlaisia juttuja että joko ei mitään oireita mistään, tai sitten kamala ripuli monta päivää.
Israelissa. Olin syönyt mansikoita.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 08:53"]
Miten Meksiko? Olen kuullut kahdenlaisia juttuja että joko ei mitään oireita mistään, tai sitten kamala ripuli monta päivää.
[/quote]
Meidän seurueesta 2/4 sairasti noin 12h vatsataudin kahden viikon lomalla Meksikossa. Lääkärin/sairaalan/lääkityksen jälkeen olivat siis jo seuraavana päivänä ihan kunnossa.
Turkissa KOLME kertaa. Yksi oli lievä, mutta kaksi muuta kertaa todella kammottavia tauteja, 40 C kuume, viikon vuodepotilaana. Ja olen matkustellut muuallakin paljon, mutta en ole sairastanut. En enää ikinä matkusta Turkkiin
En ole itse sairastanut, mutta neljä kaveria saaneet pahat ripulit Turkin "Anaaliassa" viimeisemmän kolmen vuoden aikana.