"Krapula-aamun ruoka"
Kesäviikonloppuisin olen huomannut vähän turhan usein että Instagramissa, Twitterissä ja FB:ssä varsinkin nuoret naiset esittelee mitä ne tekee ja syö krapulaan. Tämä koskee melkeinpä jokaista sosiaaliluokkaa.
Välillä mietin mitä nämä naikkoset oikein ajattelee. Minun nuoruudessa krapula ja kännäily pidettiin neljän seinän sisällä eikä se todellakaan ollut aihe mistä puhuttiin avoimesti. Kännäily vaikuttaa jopa naisen parisuhdekelpoisuuteen, sillä mm. minä en salli lainkaan humalahakuista juomista.
Kommentit (9)
Älä sitten salli, sinä et ole koko maailma.
Kuuluuko sitten tolkuton kännäily juhlimiseen? En puhu alkoholikäytöstä vaan nimenomaan kännäilystä niin että seuraavana aamuna pitää lähteä krapulaa hoitamaan.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 17:22"]
Alkoholinkäyttö ja juhliminen kuuluu useimpien nuorten aikuisten elämään. En ymmärrä, miksi sitä pitäisi erikseen häpeillä ja salailla. Niin kauan kuin ei sorruta ylilyönteihin, humalassa oleminen on ihan hauskaa.
[/quote]
"Kännäily vaikuttaa jopa naisen parisuhdekelpoisuuteen, sillä mm. minä en salli lainkaan humalahakuista juomista"
No nyt ne kaikki nuoret naiset varmaan lopettaa kokonaan alkoholinkäytön, sillä kuka nyt ei sun kanssa haluis parisuhteeseen! Voisit vielä varmuuden vuoksi kertoa mitä muuta et salli, niin tiedän sitten tehdä oikein.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 17:52"]
Kuuluuko sitten tolkuton kännäily juhlimiseen? En puhu alkoholikäytöstä vaan nimenomaan kännäilystä niin että seuraavana aamuna pitää lähteä krapulaa hoitamaan.
[/quote]
Minulle tulee lievä krapula aika helposti. Jos juon vaikka neljä, viisi olutta illan aikana, valvon myöhään, tanssin yökerhossa enkä muista juoda tarpeeksi vettä, seuraavana aamuna voi hyvinkin olla pää kipänä ja kroppa kaipaa suolaista ruokaa. Kun on ollut myöhään juhlimassa, seuraavana päivänä tekee usein mieli tukevaa ateriaa. Nukahtamista on kuitenkin voinut edeltää hyvinkin kuusi, kahdeksan tuntia ilman kunnon ruokaa. En ole koskaan ajatellut, että "krapula-aamun ruoka" kertoisi mistään elämänhallinnan ongelmista. -2
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 17:52"]
[/quote]
Ei minun ainakaan koskaan ole tarvinnut olla missään tolkuttomassa kännissä tarvitakseni seuraavana päivänä jotain tukevampaa ruokaa. Välillä varsin vähäinenkin alkoholinkäyttö saa aikaan sen tunteen, että tarvitaan roskaruokaa. En nyt heti vetäisi kaikkien kohdalla sitä johtopäätöstä, että krapularuoka = tolkuton känni...
Ei vitsi mitä paskaa sitä tuleekin darrapäissään lukeneeksi. Taidanpa tilata pitsan ja ottaa yhden tasottavan, röyh.
Buahahahahahaha....
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:02"]
Ei vitsi mitä paskaa sitä tuleekin darrapäissään lukeneeksi. Taidanpa tilata pitsan ja ottaa yhden tasottavan, röyh.
[/quote]
Mä en pysty syömään mitään eli jos olen bilettänyt esim. perjantain-illan, niin oksennan kaikki vielä lauantaina kuten juomani vedenkin, ja sunnuntaina iltapäivällä pystyn ehkä syömään jogurttia tai jätskiä. Siksi en enää juo muuta kuin 1-2 viinilasillista koska tulen niin kipeäksi.
Alkoholinkäyttö ja juhliminen kuuluu useimpien nuorten aikuisten elämään. En ymmärrä, miksi sitä pitäisi erikseen häpeillä ja salailla. Niin kauan kuin ei sorruta ylilyönteihin, humalassa oleminen on ihan hauskaa.