Millainen naisen pitäisi olla, jotta miellyttäisi muita naisia?
Naiset yleensä ignoroivat minut ja käyttäytyvät etäisesti. Millainen naisen tulisi olla, jotta muut naiset pitäisivät hänestä? Miten nainen voi tutustua toiseen naiseen?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen "sopivan keskiverto" harmaahiirulainen, joka ei erottaudu liikaa edukseen eikä myöskään päin vastoin ja osaa peesata hyvin naisporukan "queen bee":tä. Näin. Jos olet liian fiksu, nätti, lahjakas tai tuot liikaa omia mielipiteitäsi esiin, sinusta ei pidetä.
Näin oman kokemuksen perusteella analysoisin.
Minusta tämä kateusselitys on niin väsynyt. On kuitenkin olemassa lukemattomia kauniita, älykkäitä, menestyneitä ja sanavalmiita naisia joilla on paljon naispuolisia ystäviä. Jostain syystä yhdenkin positiivisen piirteen omaavasta naisesta ei saa olla tykkäämättä ilman että sitä nimitetään kateudeksi. Onkohan miehillä samaa? Jos henkilökemiat ei natsaa ja mies on komea/suosittu/varakas tms niin kaikki kirkuu tuota kateuskorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nätti ja fiksu, muttei liian kaunis eikä liian älykäs.
Eikä hoikka!!!
Hoikka ja nuorekas keski-ikäinen nainen saa varmasti olla yksin!
Häh? Olen hoikka, nätti ja ajan hermolla kulkeva nelikymppinen nainen, jolla on tosi laaja kaveripiiri. Uudessa työssäni aloitin toukokuussa ja olen päässyt heti ”sisäpiiriin”.
Oma vastaukseni: ole ystävällinen muille, aidosti kiinnostunut näistä ja näiden asioista, tykkää ihmisistä. Metsä usein vastaa huudon mukaan.
Varmaan tarkoitit toista, mutta vastauksesi on typerä ja jopa loukkaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä hoikka!!!
Häh? Olen hoikka, nätti ja ajan hermolla kulkeva nelikymppinen nainen, jolla on tosi laaja kaveripiiri. Uudessa työssäni aloitin toukokuussa ja olen päässyt heti ”sisäpiiriin”.
Oma vastaukseni: ole ystävällinen muille, aidosti kiinnostunut näistä ja näiden asioista, tykkää ihmisistä. Metsä usein vastaa huudon mukaan.
Voisit kyllä nyt hieman avata vastaustasi. Typerä ja loukkaava, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä hoikka!!!
Kuvitteletko todella, että nainen joka on ikänsä kärsinyt siitä, että ystävystyminen toisten naisten kanssa on hänelle vaikeaa, EI ole kaikkea tuota? Hän jos joku on kaikkea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on varmaan olla ns. samaa maata kuin muut ympärillä olevat naiset. Itse huomaan isosta kaupungista miehen työn perässä pikkupaikkakunnalle muuttaneena, että uusia kavereita on todella vaikea saada. Olen yrittänyt löytää seuraa erilaisista äitipiireistä, niistä vähistä mitä täällä nyt on ja mitä korona ei ole peruuttanut, mutta minua katsotaan kuin vierasta sikaa vaikka yritän olla ystävällinen.
Olen miettinyt, että ehkä tyylini tai puhetapani on liian kaupunkilainen. En oikeasti kuvittele tätä - kivoimmat sanovat moi takaisin ja siihen se sitten jääkin, loput katsovat ohi ja yksi jopa muljautti silmiään.
Nuo maalaismammat ovat epävarmoja takiasi ja siksi käyttäytyvät noin. Kukaan ei halua kokea alemmuudentunnetta. Olet luultavasti paremmin koulutettu ja hoikempi kuin he, minkä lisäksi osaat myös pukeutua ja käyttäytyä. Nämä seikat tekevät sinusta välittömän uhan, ihan kuin muka olisit heidän tollojen miestensä perässä.
Olen pahoillani puolestasi, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä: et tule kavereita tuolta pitäjältä ikinä löytämään. Ellet sitten tapaa jotain toista junantuomaa. Nuo ovat kaikki käyneet samaa yläastetta ja juoruavat selkäsi takana lapsesi liian hienoista vaatteista ja matkivat räkättäen puhetapaasi.
Haluan ystäviltä seuraavaa;
- mukava ja ystävällinen
- fiksu ja keskustelutaitoinen
- tasapainoinen
- kiltti sopivassa määrin
- omaa samoja mielenkiinnonkohteita kuin minä
- ei ole tylsä
- osaa pitää hauskaa
Seuraavat asiat ovat vain plussaa;
- kaunis ulkonäkö
- korkea koulutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä hoikka!!!
Kuvitteletko todella, että nainen joka on ikänsä kärsinyt siitä, että ystävystyminen toisten naisten kanssa on hänelle vaikeaa, EI ole kaikkea tuota? Hän jos joku on kaikkea sitä.
Olen pahoillani huonoista kokemuksistasi. Vaikea samaistua ja ymmärtää, kun on toisenlaiset kokemukset naisista. Itselleni taas miehet ovat olleet ns. hepreaa, eikä heistä kovin hyviä kokemuksia ole, mutta en kuitenkaan halua yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen "sopivan keskiverto" harmaahiirulainen, joka ei erottaudu liikaa edukseen eikä myöskään päin vastoin ja osaa peesata hyvin naisporukan "queen bee":tä. Näin. Jos olet liian fiksu, nätti, lahjakas tai tuot liikaa omia mielipiteitäsi esiin, sinusta ei pidetä.
Minusta tämä kateusselitys on niin väsynyt. On kuitenkin olemassa lukemattomia kauniita, älykkäitä, menestyneitä ja sanavalmiita naisia joilla on paljon naispuolisia ystäviä. Jostain syystä yhdenkin positiivisen piirteen omaavasta naisesta ei saa olla tykkäämättä ilman että sitä nimitetään kateudeksi. Onkohan miehillä samaa? Jos henkilökemiat ei natsaa ja mies on komea/suosittu/varakas tms niin kaikki kirkuu tuota kateuskorttia.
Kauniit naiset hakeutuvat yleensä toistensa seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä hoikka!!!
Eipäs ollut vaan korjasi totuutena esitetyn väitteen. Kuvatun kaltaisen naisen ei todellakaan tarvitse olla yksin vain koska on kuvatun kaltainen.
Typerä kommentti tuli siis ihan ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä hoikka!!!
Olen eri, mutta millä ihmeen perusteella? Ihan samalla tavalla se kaveriton nainen voi olla täysi m*lkku kuin se suosittukin. Ei se, että ystävystyminen on vaikeaa tee ihmisestä automaattisesti mitään täydellistä pyhimystä. Haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä hoikka!!!
Eipäs ollut vaan korjasi totuutena esitetyn väitteen. Kuvatun kaltaisen naisen ei todellakaan tarvitse olla yksin vain koska on kuvatun kaltainen.
Typerä kommentti tuli siis ihan ensimmäisenä.
Korjaan: toisena. En huomannut, että vastaamani kommentin yläpuolella oli vielä yksi kommentti lisää.
Kritisoin siis tätä: ”Hoikka ja nuorekas keski-ikäinen nainen saa varmasti olla yksin!” Ei varmasti tarvitse noista syistä olla yksin, ei itsenikään ole tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset hakeutuvat yleensä toistensa seuraan.
Tämä on muuten totta. Sikäli mikäli ympäristössä löytyy muita yhtä kauniita. Mutta esimerkiksi pienessä työyhteisössä on täysin mahdollista olla vain yksi silmiinpistävän kaunis, muttei tämä ole läheskään aina mikään hylkiö.
Ulkonäköä saa arvostella ulossulkemisperusteena molempiin suuntiin, mutta kehotapa olemaan mukava muille ja helvetti on valloillaan. En ihmettele, että ketjuun kirjoittaneilla on vaikeuksia sosiaalisissa suhteissaan.
Riippuu ihan naisesta. Hyväitsetuntoinen nainen ei piittaa siitä, jos ystävätär on häntä kauniimpi, suositumpi, älykkäämpi tai persoonallisempi. Hän arvostaa ystävissään enemmän henkisiä ominaisuuksia kuin esimerkiksi tismalleen samaa elämäntilannetta tai sosiaalista statusta.
Huonoitsetuntoiset naiset voivat kyllä olla ystävilleen varsinaisia petoja, jos nämä ovat jollain tapaa heitä parempia tai erottuvat muuten joukosta. Näillä naisilla on usein minäkuva rakentunut ulkonäön ja stereotyyppisen naiseuden varaan ja naisen elämä on heille jatkuvaa suorittamista. Kaikkein julmimmat kohtaamani kiusaajatyypit ovat olleet näitä huonoitsetuntoisia naisia.
Mietin tässä tilanteita missä olen saanut kavereita. Yleensä meillä on ollut jotain yhteistä, kuten elämäntilanne, harrastus, kiinnostuksen kohteet, luonne tms.
Esimerkiksi, kun lapseni oli vauva, kävimme eräässä äiti-vauvakerhossa. Siellä porukka jakaantui luonnostaan ryhmiin sen mukaan, minkä ikäisiä vauvat oli. Muutaman saman ikäisen vauvan äidin kanssa alettiin pitää yhteyttä muutenkin. Me oltiin myös lähes saman alan ihmisiä. Yhteydenpito kyllä hiipui, kun äidit lähdettiin töihin ja lapset meni eri päiväkoteihin.
Opiskeluaikana sain ystävän jossain opiskelun paritöissä, kumpikin oltiin yhsinäisiä ja melko ujoja, niin siitä lähtien tehtiin myöhemminkin paritöitä yhdessä.
Myöhemminkin työkavereista läheisimmiksi on tulleet ne, jotka ovat saman luonteisia tai jos meillä on ollut muuta yhteistä.
Naisten välinen ystävyys on kyllä yksi aliarvostetuimmista rakkauden muodoista.
Naisten ystävyys ei ole mitään kieroilua. Minulla on useita vuosia (jopa vuosikymmeniä) kestäneitä ystävyyksiä ja kaikki naisten kanssa. Luotan ystäviini. Näiden ystävien kanssa käyn syvällisimmät keskusteluni. Väitän, että naiset pitävät ylipäätään monessa perheessä yllä sosiaalisia suhteita joka suuntaan.
Mutta asiaan: itse olen sosiaalinen hassuttelija. Helppo on löytää kavereita. Väitän, että kanssani on hauskaa ja hyviä keskusteluita. Itse en ystävysty helposti ihmisten kanssa, jotka koen tylsiksi, negatiivisiksi tai vaan todella erilaisiksi. Vastavuoroisesti, koska olen verbaalinen ihminen, niin osaa porukkaa ärsyttää se, että olen ”kaikesta” jotain mieltä ja aina äänessä. Kaikkia ei voi miellyttää.
Olen myös huomannut, että nainen ei monen muun naisen mielestä ainakaan Suomessa saisi olla sellainen p**nahtavan S E k s i k ä s. Tällä tavalla ei varmaan ajatella yhtä paljon Virossa tai Venäjällä.
Tämä. Kaveri ei saa myöskään edetä elämässä itseä nopeammin, muuten kateus nostaa päätään ja ystävyys päättyy. Nainen on naiselle lopulta susi. Huomasin sen itse täällä palstalla: raskautta toivovana kaikki oli ok, mutta kun meillä sitten tärppäsi melkein heti, vaihtui ilmapiiri saman tien kateutta tihkuvan negatiiviseksi. Ja niin kuin minun vauvani olisi muilta pois! Ei vaan käsitä...
Ei vaan koko yhtälö on mahdottomuus. Vain toinen voi olla toista tyhmempi, lihavampi ja rumempi, joten ystävyys kulkee tuolla logiikalla vain yhteen suuntaan. Eli fiksumpi, hoikempi ja kauniimpi nainen kokee yksipuolista kaveruutta.