Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

81/564 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa mammat :) täällä olo rupee olemaan aika tuskanen...supistelua on juu (ruvenneet tuntumaan jo selänkin puolella) ja alakertaa juilii todella inhottvasti välillä niin kovaa että en pysty yhtään liikkumaan ja kyyneleet tulee silmiin, mut oon tullu siihen ajatukseen et taitaa mennä ekaa kertaa yli :D oikea kiusanhenki ollut tämä raskaus... flunssa kiusaa edelleen,siitä kun pääsis edes eroon..:/

82/564 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih..  täällä on tuskaista väkeä. Oli kaamea ilta.. tulisko vappu vauva tai sitten nukahdan kuin tukki ja aamulla taas kaikki hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/564 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nukahtanut kuin tukki vaan tuskailin koko yön. Nukahdin aina välillä ja välillä heräsin pieniin supistuksiin ja huonoon oloon. Aamuyöstä sain unenpäästä kiinni ja supistuksetkin kaikkosivat. Väsynyt, mutta ok aamu.... vielä siis jatketaan odottamista...

84/564 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä sitä ihmetellään prinsessan kanssa toisiamme ja tutustutaan. Lähinnähän pikkunen nukkuu päivät pitkät, mutta joka päivä enemmän ja enemmän tuijotellaan toisiamme.

Niin ja kiitos kaikille onnitteluista! Prinsessan strategiset mitat olivat syntyissään 48cm pituutta ja 3230g painoa. Eli semmoinen sopiva paketti! :)

Täällä jännään ja myötäelän teidän kanssanne loppuraskauksia! :)

85/564 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku orvokille ja muille loppuraskauden tuskien kanssa kamppaileville jaksamista ja kärsivällisyyttä!

Itsellä on nyt tullut se että välillä vauva painaa keuhkoihin niin että saatan hengästyä ihan vaan paikallaan istuessa. Harjoitussupistuksia on tullut nyt useammin kuin aikaisemmin ja neuvolantäti sanoi että vatsa on aika täynnä vauvaa. Olen siis aika lyhyt ja vatsa on tosiaan varsin pinkeä eikä siellä ole hirmuisesti ylimääräistä tilaa liikkua. Minulla ei ole edes kovin suurta vauvamahaa lyhyydestäni huolimatta.

Ensi viikolla olisi synnytystapa arvio (juuri tuon lyhyyden takia). Olen vasta tällä viikolla ruvennut miettimään sitä että on mahdollista ettei lapsi ehkä mahtuisi lantiosta. Tosin meille on sitä siroa vauvaa lupailtu niin koitan tukeutua siihen ajatukseen että jos en itse olekaan kovin suuri niin ei sitä ole lapsikaan. Ja että äidilläni on melko sirot lantion luut joten kapoinenkaan lantio ei ollut ahdas meidän aikanaan tulla maailmaan (tässä kohtaa ahtaus on toki kovin suhteellista ;) ).

86/564 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiphei...tänään olis The Day, mut aika hiljaista on :D toissa yönä kävi sitten niin että tuli kauhea yskän puuska ja mulla revähti vatsalihas, ja on muuten pirun kipeä ei pelkästään liikkuessa vaan myös kun vauva punkee sitä vasten tai supistaessa...nyt sitten on sellanenki ihana vaiva,toiv. synnytykseen mennessä vähän parantuis tai voihan se olla että niissä kivuissa ei varmaan huomaa yhtä revähtänyttä lihasta..Esikoisen kanssa mulla murtu loppuvaheessa kylkiluu, poika potkas vähän lujemmin,mut se ehti onneks parantua synnytykseen mennessä. Sanoin eilen miehelle että tää on ollu niin ongelmallinen raskaus että kestän kyllä mitä vaan tän jälkeen. 

87/564 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih, täällä taisi tänä aamuna irrota limatulppa :O esikoisesta en muista irtosiko ennen synnytystä.. Kirkas oli, ei veriviiruja. Nyt sitten jännitellään pitääkö paikkansa että 1(-7)-10vrk kuluttua alkais synnytys. Kyllä tästä jo joutais! :P Viime yön nukuin jäätävän huonosti, toivottavasti seuraavat yöt paranee.. Oli jo melkein viikko, että nukuin aiempaan nähden "hyvin". 

36+3 tänään ja vauvan painoarvio oli lääkärineuvolassa tiistaina rv36+0 2900g. Jännittävää.

88/564 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kans yhä odotellaan... Rv:t tänään 39+1 ja malttamattomana ootan koska pääsen tositoimiin. Kävin kokeilemassa osteopaatin hoitoa ton lonkan kans, mutta ei se oikeen toiminu mun kohdalla. Tai toimi se jonkun verran, mut tosi lyhytaikaisesti: itse hoito tuntu pääosin ihan hyvältä, mutta osa liikkeistä sattu ja osa liikkeistä sattu niin paljon, ettei niitä pystytty tekemään. Osteopaatti totesi vaan, että "en mä ala väkisin runnoon" - jahyvä ettei alkanu, ku pari kertaa tutnu et henki salpautuu... Heti hoidon jälkeen jalka oli parempi ja kivulta oli ns. terä pois - valitettavasti tilanne palutu ennalleen muutaman tunnin kuluessa :/ Mutta sain alennustakin johtuen siitä, ettei kaikkia juttuja pystytty toteuttaan ja tulipahan kokeiltua! oon aika valmis kokeileen mitä vaan tän jalan kans... Neuvolassa olin keskiviikkona ja nyt olikin paino askenut melkein kilon viikossa :D Oon juonu tosi paljon vettä,kolmee litraa päivässä, niin ainakin toistaiseksi nesteen kertyminen on lakannu ja jopa osa nesteistä ilmeisesti lähteny liikkeellekin - edellisessä neuvolassahan paino oli noussu viikossa n.1800g ja nyt laskenut n.1000g :) Ihan hyvä juttu - enskerralla se on taas tietty noussu pari kiloa, ainakaan aiemmissa raskauksissa en oo lopulta voinu estää nesteen kertymistä millään konsteilla, vaan nesteet on sit lähteny synnytyksen jälkeen.

Sairaalalaukku on edelleen pakkaamatta :D Laukut on pyöriny eteisen lattialla jo pari viikkoa... Nyt mä huomenna koitan saada ne pakattua, lopultakin. Viimeiset hankinnat käytiin tekemässä tänään, juuri ja juuri jaksoin ton jalkani kans särkylääkkeen voimin. 

Seuraava neuvola-aika on ens torstaina, joka on mun laskettu. Jos sinne vielä ehtiikin meneen, niin toivottavasti ei sit enää ehdi tulemaan neuvolakäyntiä ennen vauvan syntymää... Ootan synnytystä väh'n sekaisin tuntein. Edelliset synnytykset on menny hyvin ja vaikka oon ollu todella kivulias, niin oon mielestäni kestäny hyvin aj kokemukset on ollu raskaudestaan huolimatta myönteisiä. Nyt toisaalta odotan innolla, toisaalta hermostuttaa tuo koipi, että kuinka sen kans pärjää. Ootan myös mielenkiinnolla sikäli, kun synnytys (ja lapsi) on mulle kolmas, mutta mun muehelleni ensimmäinen - mun kaksi poikaa on mun aiemmasta liitosta. Mun mies on pelastusalan ammattilainen, joten se ei hätkähdä ihan vähästä ja pysyy rauhallisena tilanteessa kun tilanteessa, mutta ainahan se on eri juttu, kun siinä tuskissaan onkin oma vaimo. Eikä se ole työnsäkään puolestaollut synnytystilanteessa koskaan - se sanokin mulle että hän on nähny vaikka mitä  ja todistanut monenn elämän loppumista, mutta syntymää ei ole ennen ollut todistamassa. Jänskää... :) <3

89/564 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä yritän hinkutella vyöhykepisteitä jos sais jotain edes tapahtumaan. Aikaa vielä hyvin kun huomenna täyttyy 36+0 mutta kun ei merkin merkkiä mistään niin pikkasen koitan avittaa :) 

Ens viikon perjantaina neuvolalääkäri. Pitääkö sanoa että pisteleppäs vähän tehokkaampi tutkimus. 

Mulla ei oo tainnut tota limatulppaa irrota kummastakaan aikaisemmasta. Lapsivedetkin mennyt vasta synnärillä. 

Pitää touhuta vaan vauhdilla kaikkea niin aika menee eikä ehdi miettiä ja turhautua. 

Noh, hinkutellen eteenpäin

90/564 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käyty kokoarviossa ja iso vauvahan sieltä taas on tulossa, käyrillä pysyy kuitenkin. Eli suuri sf mitta tosiaan enteilee mun tapauksessa taas jytkyä poikaa.  Viikkoja kasassa 36+2 ja vauva on nyt jo kolme kiloinen. Maha "tipahtanut" puoltoista kämmenenleveyttä alaspäin. Supistelee ahkeraan muttei vielä kipeesti.  Positiivista kuitenkin oli tänään että kohdunsuu on  3cm auki ja kaula pehmeä ja sitä jäljellä 2cm. Josko tää tulis nyt lähiaikoina ettei sitten ihan jättiläiseksi ehtisi kasvaa :) Pitäkää peukkuja ettei menis enää viikkoja !

91/564 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voiks joku vähän vinkata :) eilisestä saakka on ollut ainakin luulen harjoitussupistuksia... maha kovenee ja joskus pikkasen sattuu (nipistää/vihloo) koko yön ja tänään jatkuu vielä.. meinaa että jos jatkuu näin tiheesti pitäisikö soittaa Synnärlle tarkistaa. Maanantaina rv37. (on ennustettu et tulee aikaisemmin) lapsi potkii ja käntyilee vilkkaasti. On laskeutnut jo viikkoja sitten. 

92/564 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta minulla ei ole juurikaan kun ensimmäistä odotan, mutta mitä neuvolasta on sanottu niin harjoitussupistuksista ei vielä kannata säikähtää. Toisaalta olen myös lukenut kertomuksia joissa äiti on odottanut ja odottanut kotona kun ei vaan supistukset satu ja sitten on tullu jo melkein kiire. Niin ja olenko ymmärtänyt oikein että ne jotka tekevät kipeää olisivat oikeita supistuksia ja ne kivuttomat harjoitussupistuksia?

Kysyvä ei tieltä eksy, joten jos on oikein lupailtu aikaista synnytystä niin kyllähän sitä kannattaa soittaa ja varmistaa.

93/564 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tammikuussa oikeita supistuksia ja meinas tulla jo ulos silloin. Ei oo sen jälkeen ollut kunnon supistuksia että tiedän millaisia ne ovat mutta kun minäkin luin että yksi äiti oli vaan ollut harjoitussupistuksia ja oli menny sairaalaan ja hän olli auennut kokonaan ja lapsi oli ollut sylissä muutama tunnin sisällä. 

Ne löysi silloin että mulla oli streptokokki b positiivinen ja siksi meinas että tulee aikaisin ja kävin viime viikolla lääkäriss, kohdunsuu kiinni mutta pehmeä. Pää oli ihan alhaalla. 

Nää h.supparit tuntuu kyllä mut en sanoisi että sattuu. Alaselässä pikkasen tuntuu sillee et lihakset vihloo välil. saa nyt kattoo.. 

94/564 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vielä että h.suppareita pitäisi rauhoittua levossa. Mulle ne jatkuu koko ajan. Ei ole väli vaikka liikun tai olen levossa. Ja ne heräilivät minut yöllä. 

95/564 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyc voithan soitella ja kysyä? mikä on suppareiden väli? Jos tulee jatkuvalla syötöllä niin menisin näytille jos tunnin välein niin sanoisin ettei hätää... Itellä on nyt suppareita tai harjoitussuppareita iltaisin/öisin ja häviää päivisin. Aika turhauttavaa... mrrr...

Nyt on siis maaginen 40+0 eli LA 4.5 :) enkä kyllä usko että tänään mitään tapahtuu. Olin ihan varma että tämä tyyppi tulisi ajoissa, mutta hyvin näyttää masussa viihtyvän. Iltaisin punkeaa alaspäin ja pitää mamman olon tuskaisena. Painaa välillä johonkin lonkan hermoon tms. ja meinaa jalat lähtee alta.

Edellisessä raskaudessa ei irronnut limatulppa tai mennyt vedet vasta kun laitoksella kätilön avustamana niin en osaa sanoa miltä se tuntuu?? Olenkin jännittänyt tuolla julkisilla paikoilla että näiköhän lorahtaa housuun :)

Tsemiä kaikille odottajille... eiköhän kohta päästä Mile82 seuraan :)

96/564 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. se kolmen ässän ohje ei auta synnytyksen edistämiseen :)))

97/564 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassu tämä kevät kyllä ollut monta tuttua/puoli tuttua saanut nyt kevättalvella/keväällä vauvan ja kaikilla mennyt yli :D ja yksi vain saanut pojan..:D 

98/564 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia,

Täälläkin supistelee päivittäin. Eikä mulla harkkarit rauhoitu levossa tai asennon vaihdolla. Välillä tulee jopa 10min välein jonkin aikaa, muttei ole juuri kipuja. Nyt pari päivää (limatulpan irtoamisen jälkeen) ollut kipeämpiä, mutta loppuvat yhä vain aina ykskaks. Nytkin kipeähkö suppari päällä tässä kirjoittaessa, mutta en osaa kyllä yhtään sanoa, että mitä tästä pitäis ajatella. Tiistaina lääkäri sanoi että 1,5cm auki 2cm kaulaa jäljellä (oisko ollu pehmeä..?) että jotain on jo aiemmatki supparit saanu aikaan. 

Eka synnytys siis teki vähän vastaavaa kun tällä hetkellä monta päivää ja kun kipeät supparit oli jatkuneet 10 min välein klo 19-04 soitin synnärille ja käskivät tulla. Matkalla (1h) tulivat jo 5min välein, sitten homma loppui kun seinään klo 8.. Varsinainen synnytys laskettiin käynnistyneen kalvojen puhkaisusta vasta sitä seuraavana päivänä (supparit alkoi kyllä heti kunnolla, eikä ne kotona tulleet olleet sitten olleetkaan mitään verrattuna varsinaisiin..) Ärsyttävää  tämä epätietoisuus..

SSS-tullut tehtyä vaikkei varsinaista synnytyksen käynnistys-tarkoitusta olekaan ollut :D Jossain tutkimuksessa oli, että seksi ja sitä kautta siemenneste, joka kypsyttää kohdunkaulaa, on ainut S-keino, jonka on todettu JOSSAIN määrin edistävän synnytystä. :)

99/564 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttoiko se hinkuttelu mutta eilen ja tänään poltellut alaselkää. Rauhottui kyllä, että en sitä sitten sen enempää edes ajatellut.

Jonkunmoinen mahapöpö taitaa täällä jyllätä :( Kun nyt selvittäisiin tuon yhden pienen lapsen ja yhden ainoan kerran oksennuksella.

SSS jäänyt vielä tässä loppuodotuksessa tekemättä. Oliskos tehokkaampaa jos yhdistäis kaks ässää, seksin ja saunan? Eilen kyllä melko rivakasti pistelin menemään haravan kanssa tuolla ulkona mutta taitaa neiti masussa vaan nauttia menosta :)

Onkin taas tottumista kun ens vko kokonainen viikko... ei mitään pyhiä.

Esikoisen synttärit kylläkin, saa pistellä herkkuja tarjolle :)

100/564 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh... alkaa usko loppumaan... taas yöllä supisteli, sellaisia menkkamaisia (aaltomaisia) kipuja. Olin taas varma että aamusta laitokselle, mutta tadaa... aamulla jäljellä vain väsy  ja supistukset poissa. Miten mulla tulee levossa mutta ei päivän aikana??