Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

41/564 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä aika pelottavaa jos tässä vaiheessa liikkeet yhtäkkiä jäisivät tulematta. Meillä on niin hyvin liikkuva vauva ja istukka takana että liikkeet tuntuu tosi selkeästi ja joka päivä monta kertaa. Sitä on jotenkin tuudittautunut jonkinlaiseen turvallisuudentunteeseen kun kaikki on mennyt niin hyvin että on varmaan aika shokki jos joku meneekin pahasti pieleen. Onneksi teillä liikkeet sitten palasi ja kaikki hyvin :)

42/564 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei, täällä nyt viikkoja kasassa 33+6.  Ei ole tästä raskaudesta tullut arpia mahaan ekä rintoihinkaan, vielä. Ekasta selvisin laskettuun päivään saakka ilman arpia mahassa mutta sitten niitä alkoi tulla kun vauva vaan ei halunnut tulla ulos. Muita vaivoja on sitten kamala närästys edelleen ja toinen polvi oireilee pahasti, siinä on vakava nivelrikko ja tämä painon nousu ei ainakaan paranna tilannetta :(
Liikkeet tuntuu hyvin selvästi ja näkyvät erilaisina omituisina ulokkeina vatsan päältä kun pienokainen jumppailee. Nyt mennään keskikäyrällä kohdunpohjan korkeuden kanssa kun ekasta mentiin ihan yläkäyrällä.  Vielä on pystynyt tekemään kaikki hommat, tosin hitaammalla tahdilla kun pari kuukautta ollut harjotussuppareita useita kertoja päivässä. Alkavat heti kun kantaa elikoille vettä tai siivoaa karsinoita ym.

Kaikki on nyt valmiina vauvan tuloa varten ja jännitystä alkanut olla. Mukaan en tällä kertaa pakkaa kuin imetysliivit ja kotiinlähtövaatteet, hygieniatuotteet ja puhelimen+laturin. Viimeksi oli mukana yhtä sun toista jota en missään vaiheessa sitten tarvinnut.  Se tässä mietityttää että ehditään ajoissa sairaalaan kun matkaa tulee +60km. Ekasta ei moista huolta ollut missään vaiheessa kun sairaalaan oli vajaat 10 km matkaa. Todennäkösesti mun huoli on aivan turha. Mein eka oli maailmassa 5 tuntia vesien menon jälkeen että tuskin tää yhtään nopeammin tulee :) tsemppiä muille näille viimesille viikoille ja iloista kevättä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/564 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti myös lisätä vaivoihin tuo näräsätys joka on nykyään päivittäistä. ugh. inhottavasti polttelee...

olin jo varma aamuyöllä, että nyt synnytys alkoi. Heräsin neljältä outoihin tuntemuksiin - menkkamaisia kipuja ja selkää jomottaa. Noh, väärä hälytys... Tässä istutaan koneella :D Mulla on siis selkä nykyään niin jumissa että taisi vain olla muuten vain kipuja tai jotain harjoitussuppareita.

pääsiäiseksi on tehty niin paljon ohjelmasuunnitelmia eli juniori saisi pysyä vielä hetken masussa matkassa :)

44/564 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellou.. juu pukamat vaivasivat minua kun oli vuodelevossa :( oli tosi kurjat..nyt vähän helpottanut, mullavahat arvet kukoistaa rinnoissa ja reisissä :) ei ole uusia tullut..

Kahtena yönä valvottu supistusten kanssa ja sitten ne loppuvat seinään, äh niin turhauttavaa :D vatsa toiminut hyvinkin reippaasti ja alapää on tulessa.Lisäksi outo energiapiikki ollut paripäivää,kyllä koti kiiltää :D kyllähän nämä ovat lähestyvän synnytyksen merkkejä :) saa nähä milloin jakautuminen tapahtuu.. onneks mies on nyt ihan kodin lähellä töissä ni pääsee nopeasti kotiin ja ehtii mukaan sairaalaan, tää kaveri tulee meinaa vauhdilla ihan varmasti.. 

45/564 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kesken loppuvat supistelut on kyllä hermoja raastavia. Nimimerkillä kokemusta on edellisestä raskaudesta. Tsemppiä MAMIII niiden kanssa. :)

Mä stressaan tuota synnyttämään lähtöä päivittäin, kun mies tekee 3-vuorotyötä tunnin ajomatkan päässä ja sairaalaankin on tunnin matka vielä toiseen suuntaan eli käytännössä varattava 2h varoitusaikaa miehelle, jos on töissä, kun aika tulee. Ja vielä jos sattuu olemaan yövuorossa niin mitenkä ees pääsee sieltä lähtemään :P Vanhempani asuvat 5km päässä, joten luotan että he pääsevät ainakin esikosen pelastamaan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, mutta oma pärjääminen huolettaa jonkin verran. Kaikenlisäksi meillä on vessa ja suihku talon kellari-kerroksessa (jyrkät portaat) ja siellä vielä sisällä oleva vesipumppu, joka huutaa jäätävän kovaa aina suihkussa käydessä (onneksi vaihtuu keväällä/kesällä tavalliseen uppopumppuun..) ja kehotushan olisi, että lämpimässä suihkussa kannattaisi olla vähintään 20minuuttia.. -.- 

Saatiin kuin saatiinkin uusi pyykkikone tänään, mutta se jäi vielä kytkemättä, kun siitä puuttui jokin liitin :( ei siis pyykkäyspäivää tänäänkään vielä. Toivottavasti pääsiäiseen mennessä saisi koneen toimintaan!!

Tänään on leivontapäivä, pullaa :) Pitää kuulemma miehen työpaikan kahvipöytään pullaa saada, kun sai vakipaikan juuri :)

46/564 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juuri neuvolasta tulleena. Meinas heti ovella neuvolan täti, että taitaa olla h-hetki lähellä poskien punoituksesta ja kävelytyylistä päätellen... (on entinen kätilö, niin sanoi tietävänsä miltä ne näyttää) Tosiasiahan on, että oon valvonu viime yönä 3 tuntia supistusten kans, mutta mullakin ne lopahti aamuun mennessä. Ärsyttävää!!

Sairaalakassit on pakattu ja kaikki on kyllä valmista, kunhan tämä nyt päättää tulla! Sain tänään tietää, että streptokokki-tulos on mulla positiivinen, joten mun pitää kuulemma lähteä synnärille heti kun on supparit säännöllisiä, että kerkeävät antaa mulle sen vastalääkkeen.

Raskausarpia on tullu muutama vatsan seudulle, muttei mitään ylipahaa repeämistä. Pukamat mulla on ollut vaivana melkein koko raskauden johtuen ummetuksesta. Nyt oon kyllä muutamana päivänä pääset tavarasta eroon oikein kunnolla... Ihan harvinaista meikäläiselle, mutta tosiaankin synnytys ei varmaan oo kaukana. Taitaa minusta tullakin huhtivauvan saaja... :)

47/564 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mifuu voin kuvitella että on hermostuttavaan ajatella että ehtiikö mies mukaan ja millä itse pääsee sairaalaan jne. meilläkin normisti mies pidemmällä töissä,mut nyt onneksi keikka kodin lähelä:)

Mulla kanssa streptokokki postiivinen ja siksi pekäänkin että ehdinkö saada antibioottia tarpeeks kauan ja tarttuuko vauvaan sen takia :/ varsinkin kun synnytykset olleet nopeita ja niin varmaan tämäkin tulee olemaan.. 

Näin unta että tää raskaus meni ekaa kertaa elämässä yli ja jouduttiin käynnistämään ja vauva kääntyiki poikittain kesken synnytyksen ja jouduin hätäsektioon.. :( kauhee uni...olis kyllä aika hermoja koetteleva raskaus ku eka meinaa tulla ennenaikojaan ja sitten menis yli ja taphtuis kaikki mahdollinen  :D 

Mies näki toissa yönä unta siitä että vauva syntyi kotiin ja olikin iiisoo poika, ja hän joutu vetämään kovaa vauvan päästä että vauva saatiin ulos ja kuulemma vauvan kaula veny tosi pitkäksi :D nyt nää naurattaa mut ei naurattanu aamul ku se kerto sen :D

painajaisetkin kuulemma tietävät lähestyvää synnytystä, nyt kyl tosiaan toivon et pitää paikkansa :D 

48/564 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa:)

Tällä viikolla olin tarkastuksella neuvolassa kun oli kääntynyt viimeksi mutta onneksi neiti taas pää alaspäin. Ei tarvitse mennä suureen sairaalaan synnytystapa arviointiin vaan riittää neuvolalääkärin arviointi.

Painoa ei ollut kahdessa viikossa tullut mutta kohtumitta oli kasvanut. Vointi ja arvot oikein hyvät. Neuvolatäti sanoi että ethän sä edes raskaana olekaan kun niin hyvältä kaikki näyttää. No kyllä tämä maha muistuttaa asiasta kuitenkin :)

Oi, tänään näin ihan pienen vastasyntyneen vauvan. Voi miten voi unohtaa kuinka pieniä ne on. Niin herkkuja :)

Löysin kivoja juttuja tänään kirpparilta. Kehto on tilattu ja tulossa. Onkin jännää nähdä miten se tuohon suunniteltuun paikkaan sopii. 

Vielä en ole vaatteita alkanut pestä mutta eiköhän tässä vielä ehdi.

Pääsiäiseksi kivaa ohjelmaa tiedossa, vieraita ja aikuisten illanviettoa. Ja tietysti ihan kotona oleilua, rauhassa.

Jännään täällä kenelle se ensimmäinen ihanuus sieltä ehtii tulla :)

Itse taidan kuulua niihin porukan viimeisimpiin :)

Aurinkoisia odotuspäiviä!

49/564 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja :)

Neuvolassa käyty taas tänään. Muuten kaikki OK, mutta Hb ei ole juurikaan noussut (106->110) kahdessa viikossa raudasta huolimatta. Määräsi nyt että joka toinen päivä 1 ja joka toinen päivä 2tablettia ja 2vk päästä  (RV36) viimeinen LÄÄKÄRIN tarkastus neuvolassa. Nyt ollut kipeitä supisteluja muutamana iltana ja tänä aamuna, mutta menneet reilun tunnin jälkeen ohi joka kerta. 

Pääsiäiselle ei suuria tiedossa olevia suunnitelmia, huomenna pitäisi puunata auto puhtaaksi ja vahailla, kun mies on lautojen teko talkoissa. Kesärenkaatkin olisi tarkoitus viimeinkin vaihtaa! Johan sitä on odotettukin.. 

Streptokokki multa otetaan vasta seuraavalla neuvolakäynnillä, terkka arveli kyllä että voihan nuo kipeät supistelut johtua siitäkin, että olisi positiivinen.. Saa nähdä sitten. Ekasta oli nega aikoinaan niin ei tarvinnu sitä antibiootti-profylaksia.

Oikein mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille mammoille!

50/564 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mifuu, sinullakin siis ongelmia Hb:n kanssa. Minullahan nuo ongelmat alkoi heti jo raskauden alussa. Ensin oli vaan 100 pitkän aikaa ja otin Obsidania ensin yhden päivässä ja kun se ei vaikuttanut niin kaksi päivässä (Tähän päälle vielä raskausvitamiini missä on myös vähän rautaa). Sitten aloin ottaa nestemäistä (Maltofer, vai mikä lieni). Sikamaisen kallista ja pullo menee alle viikossa. Ottaisin mieluummin jotain halvempaa, mutta niitä saisi juoda puoli pulloa saadakseen saman verran rautaa kuin tuosta yhdellä ruokalusikallisella. Tällä ja tyrnimehulla (C-vitamiini auttaa imeytymään) on saatu nostettua vähän.

Tämä on ainut terveysongelma joka ihan oikeasti huolettaa minua. Jos synnytyksessä menetän paljon verta niin voin olla aika huonovointinen ja heikossa kunnossa sen jälkeen ellei tuota saada nousemaan.

Minulle ei ole neuvolassa tai missään puhuttukaan mistään streptokokista, mutta kaveri kertoi että hänet testattiin ja todettiin kantajaksi ja nyt joutuu lähtemään ajoissa sairaalalle että ehtivät aloittaa antibiootin. Jos eivät katso tuota synnytystapa-arvioissa niin en tiedä voiko neuvolaterkkari sitä testata. Minullahan ei enää neuvolalääkäriä ole kun on tuo arvio joka korvaa sen.

51/564 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten opetellaan lukemaan ja sisäistämään lukemansa :P Jos Mifuulta voidaan testata se terkkarilla niin varmaan minultakin.

52/564 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whitedragon: B-streptokokki  -bakteeri testataan pumpulipuikko-näytteellä, jonka jokainen käy itse ottamassa WC:ssä. Siinä pyöräytetään pumpulipuikko ensin emättimessä ja sitten peräpuolessa (meillä ainakin näin) ja laitetaan viljely-putkeen. Näyte tutkitaan tietääkseni labrassa ja vastauksen saa sit terkkarilta.

Tuossa vielä luotettava linkki aiheesta : http://www.thl.fi/fi_FI/web/infektiotaudit-fi/b-ryhman-streptokokki 

53/564 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla streptokokki-näyte otettiin sairaalalla kun kävin sillä liikehälytyksellä synnytysvastaanotossa - jos sitä ei ois otettu siellä, niin se ois otettu viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä, joka oli pari päivää sitten. Mä en siis ottanut sitä itse, vaan lääkäri otti ja vain emättimestä. Näyttää siis käytänteet vaihtelevan tässäkin asiassa vähän paikasta riippuen...

54/564 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuo näyte otetaan terkkarilla lääkärin toimesta. Ja mulle terkkari sanoi, että kohdunsuulta pumpulipuikolla. Itselläni otetaan se vkolla 36 kun menen lääkärille synnytystapa arvioon. 

55/564 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja hyvää pääsiäistä kaikille!

Täällä vieläkin yhtenä kappaleena ollaan, vaikka toissailtana tuntuikin, että varmaan yön päälle pitää lähteä laitokselle. Puuskututti jo melko kovasti 11sta asti illalla, mutta kun menin sänkyyn lepäämään, niin supparit ja kaikki loppu ku seinään, eikä oo juurikaan sen jälkeen tullut takaisin, vaikka oon lenkkeillyt, siivonnut kodin ja saunan ym. On oikeesti melko turhauttavaa! Haluais jo tän pienen nyytin syliin! Mutta masussa näyttää olevan liian hyvät oltavat, kun ei sieltä pois halua tulla. On Tää kyllä tyhjennyttänyt mun mahan, joka on aivan outoa minulle, joka olen kärsinyt ummetuksesta koko raskauden... Ja sisko sanoi, että kasvot on nyt sen näköiset, että ei oo synnytys kaukana.

Saapa kattoa pystytäänkö illalla näkemään pääsiäiskokkoja!

Mutta nyt menen aamupalalle. Munarikasta pääsiäistä teille kaikille!

56/564 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh mikä ilta... liitoskipuja, vauva puskee alaspäin ja suppareita. Joka päivä miettii onko tämä Se päivä vai ei. Tunteet ratsastaa onnesta kauhuun  :)

57/564 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille tullut unettomuutta? Nyt muutamana iltana on ollut hankala saada unta ja olen herännyt jossain vaiheessa yöllä ja uudelleen uneen pääseminen on ollut hankalaa. Vaikka väsyttäisi niin ei nukuta ja uni vaan ei yksinkertaisesti tule. Minulla on kyllä yleensäkin tapana herätä yöllä käymään vessassa (jo ennen raskautta), mutta se että ilman mitään erityistä syytä, vaivaa tai huolta en saisi unta on minulle outoa. En keksi muuta syytä kuin raskauden.

58/564 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut todellakin riesana tuo unettomuus. Oon kyl aina ollut huono nukkumaan, mutta nyt tilanne on huonompi. Hyvin usein illalla nukahdan nopeasti, mutta se heräily alkaa viimeistään siinä neljän aikaan. Kun kerran herään, saattaa unen saamiseen mennä kolmesta neljään tuntia, vaikka mitä keinoja yrittäisi

59/564 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nukuttu huonosti jo pitkään (itseasiassa "kokonaista" yötä en ole nukkunut sitten syksyn 2011 jälkeen...) Mutta nyt se on ruvennut pahenemaan oikein urakalla. Heräilen noin tunnin välein, vessareissun (ja jos esikoista tarvii käyä yöllä kattomassa/rauhottelemassa) jälkeen ei meinaa enää uni tulla millään. Päikkäreitä oon joutunut nyt ottamaan satunnaisesti esikoisen unien aikaan, että edes joskus saisi hieman univelkaa pois. Heräilyt johtuu liitoskivuista (ja nyt jo helpottanut issias) ja asennonvaihdon vaikeudesta. Hirvittää jo ajatellakin, miten uuden tulokkaan kanssa jaksaa, kun on yösyötöt ja päivälläkään tuskin uniajat lasten kanssa kohtaa toisiaan..

Eilen aamuna heräsin aivan järkyttävään oikean pohkeen kramppiin. Suonta toki vetänyt säännöllisen epäsäännöllisesti jo pitkään, yleensä aamuisin/aamuöisin, muttei kertaakaan moista kauheutta! Kipu oli aivan kestämätön! Koko oikea pohje meni ihan kivi kovaksi ja nilkkaa ei saanut ojennetusta asennosta taivutettua takaisin normaaliin millään. Huusin (unesta ja kohmelosta tokkuraiselle) miehelle, että auta ja paina nilkka normaaliin kulmaan, että se kramppi laukeaisi, mutta jouduin lopulta kuitenkin itse pelastamaan itseni, kun pääsin istualleen ja painamalla painoin päkiän ja nilkan normaaliin asentoon lattiaa vasten. Karmiva kokemus! Nyt sitten tietenkin pohje on aivan järkyttävän kipeä ja jumissa (kylmägeeli ei auta, eikä oikein mobilatia ym uskalla laittaa). Lenkkareita en saa jalkaan, piti kuomat jalassa tallustella ulkona vaikka lämmintä oli lähes 20C (crocsit kadoksissa..) Kävely on tuskaa. Nyt on kyllä varmaa, etten jätä ottamatta Magnesiumia yötä vasten kertaakaan ennen kuin tämä muksu on ulkona! 

60/564 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin nyt ruvennut vessäkäynnit olee tunnin välein, illalla olen väsynyt mutta olo on jotenkin levoton ja uni ei meinaa tulla..pidemmän aikaa on ollut öitä kun heräilen pariksi tunniksi,mutta nyt melkeinpä joka yö ja viime yönäkin laskeskelin supistusten väliä ja kuuntelin että koveneeko ne..mutta nukahdin uudestaan joten ei tullut vielä lähtöä. Aikasemmin nukuin sitten aamulla kun mies ja lapset lähtivät töihin ja hoitoon ni pidemmät unet putkeen 3-4 tuntia. Nyt en enää aamulakkaan saa jatkettua unia kun on taas jotenkin levoton olo ja täytyy saada tehtyä muka kaikkea :D