Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

381/564 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macaron olen tarkassa syynnissä kun on riskiraskaus :/ mutta toisaalta hyvä ja kun tssä alussa sikiön kehitys nin vauhdikasta niin oikeestaan aika kiva nähdä :) 

Pöllömuori mulla ei ole kolmessa aikasemmassa raskaudessa vuotanut yhtään ei myöskään siinä mikä meni kesken :/ siis ei mitään tuhruttelua..tässä raskaudessa tullut 2 kertaa kirkasta vuotoa paperiin pyyhittäessä mut ei sen enempää ja on yleistä lääkärin mukaan:) toivotaan että kaikki menee hyvin.

382/564 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut ihan plussatestistä asti sitä rusehtavaa tiputtelua tosiaan silloin tällöin, viimeksi varhaisultrassa maanantaina lääkäri siitä kysyi ja kerrottuani tutki vähän tarkemmin kohdunsuun (?) ja sanoi, että nyt siellä niin paljon enemmän liikkuu verta, että kohdunsuu on ulospäinkin verinen, eikä tiputtelu siis ole vaarallista. Varoitteli myös, että seksin, kovan urheilun tai tavaroiden nostelun jälkeen voi vuotoa olla. Ultrassa kuitenkin oli silloin kaikki hyvin ja sydän sykki :)  Eilen säikähdin kyllä kovasti, kun satuin juuri vuodon alkaessa käymään vessassa ja vuoto näytti niin erilaiselta, luojan kiitos loppui pariin tippaan ja pystyin taas hengittämään normaalisti! Hui, hirveää huolehtimistahan tämä raskausaika taitaa ollakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/564 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään np-ultra ja jännittää ihan hirveästi. Toivon kovasti että kaikki on hyvin. Lähinnä toivon että siellä on vielä pikkuinen sydämen sykkeen kera. Kerron lisää kun se on ohi... viikkoja nyt 11+4. Mulla piti olla ultra vasta ensi viikolla, mutta jouduin aikaistamaan sitä päällekkäisten menojen takia. Aika nihkeitä olivat vaihtamaan aikaa ja tuntui todella hankalalta saada uutta aikaa, todella täyttä oli joka päivä :( Onneksi onnistui.

384/564 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kiitollinen ja onnellinen tällä hetkellä

Np-ultrassa näkyi yksi vikkelä kaveri joka vastasi viikkoja ja kaikki näytti olevan hyvin. Tuijotin vain haltioissani kuvaa mikä tuli monitorista. Siitä lähtien olen leijunut pää pilvissä. Ultraaja oli vielä mielettömän mukava!!

Vielä emme ole meidän juniorille kertoneet, mutta pian :) Pitää päästä jakamaan tämä onni vielä mieheni vanhemmille.

ps. öisin herään 1-3krt pissalle plus juniori herättää toisinaan öisin (milloin painajaisia, milloin peitto "hävinnyt" jne.) Olen ajottain aika väsynyt töissä. pahoinvointia on edelleen, pakko syödä noin 2h välein. Kiloja tullut varmasti jo liikaa :( ja olo on valtavan turvonnut. Aamulla vatsa tuntuu vielä litteältä mutta illalla se on ilmapallo.

385/564 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niskapoimu-ultra koettu. Kaikki on kunnossa ja kovasti pieni jo liikkui. Nyt uskaltaa jo sitten liittyä myös fb-ryhmäänkin :)

386/564 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan myös toukovauvaa, laskettu aika on 9.5 :) Ensimmäinen raskaus ja kaikki on nii jännää ja uutta!Ensimmäinen ultra oli torstaina ja siellä se pieni näkyi <3 np ultra on sitten reilun viikon päästä!

Aamupahoinvointia ja väsymystä ollut ,myös hajut tulee tosi voimakkaina nenään, jopa sellaset ns. hyvät tuoksutki etoo tosi paljon, aiemmin ole piitannut suolakurkuista ja nyt niitä tekis kokoajan mieli!että tälläistä täällä :D

Vierailija
387/564 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

En olekaan vähään aikaan jaksanut kirjoitella, vaikka kirjoutksianne olenkin käynyt lukemassa. Paha olo ja väsymys tuntuu edelleen vievän kaiken vedon, eli tekisi vaan mieli nukkua kellon ympäri. Toivottavasti alkaisi pian helpottamaan ja jaksaisi taas olla energisempi.

Eilen tuli sitten käytä np-ultrassa ja samalla tuli pikkunen nähtyä ekaa kertaa. Pakko myöntää, että hieman kyllä jännitti vaikka toisaalta oli kuitenkin kokoajan varma olo, että kaikki ok. Tai siis sellaiseen mielikuvaan yritän aina turvautua, että kaikki hyvin kunnes toisin todetaan. Monitorissa näkyi sitten kaikinpuolin terveen näköinen vauvelinalku. Kovasti siellä imi peukkua ja jakseli käsiänsä heilutella. Mittaa oli reilut 6 cm. Viikkoja vastasi 12 +2 eli päivällä muuttivat laskettuaikaa. Alunperin oli 2.5 ja nyt 3.5.2014. Esikoisella oli laskettuaika 1.5., mutta sitä eivät koskaan muuttaneet yhden päivän vuoksi, vaikka silloin oli kans ultrassa joku päivän heitto. No, eipä tuolla lasketulla ajalla niin hirveästi merkitystä ole, kunhan nyt jossain välissä vain pois tulee. :)

Ultran jälkeen menin sitten töihin kun oli heti aamusta aika. Töissä pysäytin sitten kaksi lähintä esimiestäni ja tuuppasin huoneeseen ja suljin oven perässä. Siinä sitten kerroin, että maaliskuun loppupuolella jään äippälomalle. Eivätpä olleet hirveän yllättyneiitä kun suht nuori olen vielä ja tietävät tämän meidän uuden perhekuvion. Iltapäivästä sitten laitoin meidän Suomen organisaation kaikille työntekijöille tiedoksi myös asian, joten nyt voi hyvillä mielin olla. Kukaan ei ihmettele, jos on huono olo tai oikeesti on uupunut tai välillä jossain omissa maailmoissa. 

Eilen sitten soittelin myös omalle mummolle ja enolle ja hänen perheelle ja kerroinkin sitten asian myös heille. Omat vanhemmat ovat jo tietäneet asiasta alusta lähtien ja miehen vanhemmille kerrottiin joitakin viikkoja sitten. Nyt pitäisi vielä hoitaa oma ja miehen lapset. Toivottavasti suhtautuvat hyvin, vaikka pikkusiskoa tai veliä ovatkin kyllä aikasemmin sanoneet toivovansa. 

Nyt sitten vaan taas odotellaan. Seuraava neuvola on vasta viikolla 16, eli ennen sitä ei tapahdu mitään. Rakenneultraan varattiin eilen aika ja se on sitten viikolla 21, justiinsa ennen joulua. Odottavan aika on pitkä, tai ainakin siltä just nyt tuntuu. 

Tällaista siis tällä..

Snowflake rv 12+4

388/564 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin nt ultrassa,siellä pikkuinen meni kuheeta kyytiä ja vilkutteli meille kovasti <3 Kätilö ei meinannut saada kunnolal mitattua niskaturvotsta mutta sai sitten nopeasti mitattua ja turvotus oli 3,9 mm ja nyt kuulutaan sitten riskiryhmään,tosin 85%:n mahdollisuudella vauva on täysin terve. Kuitenkin kaikki raajat ja muut mitä näillä viikoilla nähtävissä täysin normaalit..Joten en ole hirveän huolissani, en suostunut lapsivesi tutkimukseen enkä muihinkaan seuloihin sen enempää koska raskautta en kuitenkaan keskeyttäisi joten mitäs hyötyä niistä olisi. Niissä kuitenkin isompi riski saada keskenmeno kuin siinä että lapsi ei olisi terve.  Seuraavaa ultraa odotellessa,rakenneultran tekee sitten erikoislääkäri :) Niin ja hei ostin tänään kirpparilta kotidoplerin, ihana vehje:)  Kuulee toisen sydämen sykkeen jo ja liikkeet, ja myöhemmin voi kuulla jopa pikkuisen hikan <3 

389/564 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaminen tänne on ihan jäänyt. Tuntuu, että työharjoittelu on vienyt kaikki voimat, joten iltaisin on tullut lähinnä lepäiltyä. Lienee tällä raskaudellakin osansa tästä väsymyksestä. Tänään kuitenkin alkoi loma. Ja mikä olisikaan parempi tapa aloittaa loma kuin käydä nt-ultrassa? :)  Siellä se pikkuinen liikkui kovasti ja kaikki näytti olevan kohdallaan. Edellinen ultra oli 4 viikkoa sitten ja oli ihan käsittämätöntä nähdä, miten paljon masussa oli kasvettu sinä aikana. Viimeksi nähtiin vain pieni toukka ja sykkivä sydän, nyt siellä oli jo ihan tunnistettava pieni ihmisenalku. 

Ihanaa, että nyt voi pikku hiljaa lopettaa salailun ja kertoa tästä kavereille ja sukulaisille. Aloin pikku hiljaa olla kyllästynyt keksimään selityksiä kahvipöydässä, kun ei juustokakku enää maistunutkaan... :P

Onko teillä muilla jo kovaa turvotusta vatsanseudulla? Täällä alkaa jo farkkujen nappi kiristää, vaikka painoa ei ole tullut vielä yhtään. Iltaisin varsinkin vatsa näyttää välillä aivan valtavalta. Mies jo eilen illalla kysy, että montako niitä tuolla mahassa on, kun se on noin nopeasti kasvanut. Mutta kyllä siellä vain se yksi elelee.. :)

Mikä se sähköpostiosoite oli, jonka kautta pääsi siihen fb-ryhmään mukaan? Nyt ehkä uskaltaisinkin jo liittyä, kun on nt-ultrakin takanapäin.

390/564 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoltahan tuo sähköpostiosoite löytyi sivun ylälaidasta, kun vähän jaksoi etsiskellä.

Niin ja viime viestistä unohtui vielä nuo raskausviikot, eli siis...

Majmama rv 12+3

391/564 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh, tullaanpa tänne taas pitkästä aikaa kirjoittelemaan. Jotenkin ankea perjantai käynnistyi. Lapsi valvoitti viime yönä. On ollut kipeänä ja nyt oli tosi levoton yö. 

Viikoilla 12+5 mennään, olot helpottunut, jonka myötä olen alkanut miettimään että onko kaikki hyvin. Pahoinvointi lähes kadonnut, enään ajottaista. Oloni on hyvä. Ei enää pahaa turvotusta mahassakaan (en kyllä mahdu enään aiempiin vaatteisiin, legginsit ovat hyvät). Ärstyttävää, kun ei vielä tunne liikkeitä. Tutuillani olisi doppleri, mutta asuvat niin kaukana... suostuisivatkohan postittamaan. Tulisinko vielä vainoharhaisemmaksi sen kanssa - jatkuvasti testaamassa ja entä jos en saa ääniä kuuluviin :( ?

Olen myös ahdistunut mammaloman aiheuttamasta lovesta lompakkoon. Tajusin juuri, etten saa lähes tulkoon mitään tukia. Lasteni ikä eroksi tulee vähän päälle kolme jos LA pitää paikkaansa. Tuskinpa saavat LA muutettua enään viidellä päivää. Ovat kelassa tosi tarkkoja! En siis voi hakea samoja tukia mitä aiemmin sain eli esikoisen kanssani. Kelan mukaan peilaavat tuloja 2012 vuodelle, jolloin olin vielä mammalomalla/hoitovapaalla eli niiden mukaan ei jää käteen mitään. 2013 olen ollut osa-aikaisessa työssä, jossa olen siis edelleen eli voin hakea 6kk takautuvasti, mutta nyt tuntini ovat töissä pienentyneet (osittain omasta pyynnöstä, koska tuo raskauden alku oli väsyttävää ja osittain taloudellisesta tuotannollisesti syistä) enkä viitsi taas alkaa vinkua lisää töitä, koska juuri pyysin vähän vähemmän, mutta näin vähän tuli shokkina. Työsoppari on paska eli minulta voi tunnit tiputtaa lähes olemattomiin. Ärsyttää kun nyt on olo että jaksaisi painaa töitä. Loppu vaiheesta, kun ei tiedä vielä... Onko kellään muilla vastaavia pohdintoja päässä?

392/564 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minäkin uskallan liittyä joukkoon iloiseen. Alustava laskettu aika on 12.5.2014. Alku on ollut hankala ja pelottava. Viikko sitten loppui yli kuukauden kestänyt vuoto joka tosin oli hvin pientä, mutta olin varuillani. Pahoinvointi on ollut ihan järkyttävää, mutta nyt alkaa helpottamaan. Maanantaina onkin jo eka neuvolalääkäri juuri ton vuodon takia ja sitten uskaltaa toivottavasti huokaista helpotuksesta. Viikon päästä onkin jo np-ulta.

393/564 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä oli ensimmäinen ultra viikoilla 12+1 ja oli hieno nähdä, että ihan ihmisenalulta pikkuinen näytti ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Niskaturvotus oli ok ja pituus oli kuulemma juuri keskiarvon mukainen, pää-perämitta 57 mm. Kovasti sikiö liikutti käsiä ja jalkojaan, mitä oli jännä katsella. Saatiin mukaan kokonaista kuusi kuvaa.  : ) Parin viikon päästä saa seerumiseulan ja niskaturvotuksen perusteella tehdyn yhteistuloksen mahdollisista poikkeavuuksista. Sitä vielä odotellessa.

Nyt aiomme pikkuhiljaa kertoa ihmisille raskaudesta, jännää nähdä millaisia reaktioita tulee. En usko, että oikein kukaan on asiaa arvannut.

Vierailija
394/564 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tätä ryhmää kovasti lueksellut mutta en ole vielä itse uskaltautunut kirjoittamaan :) 

oon parikymppinen nainen pojois-savosta ja esikoista odotellaan viikoilla 9+5 :) pahin pahoinvointi alkaa olla takana päin mutta selän ja reisien jomotus on tullut sen tilalle. väsymys sen kun pahenee, justiinsa heräsin päikkäreiltä :D ensimmäinen neuvola olisi ylihuomenna. kauheesti jännittää :)

395/564 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä olotilapäivitystä tässä vaiheessa kun viikkoja tulee täyteen tasan 10.

Pahoinvointi on voimistunut tässä viimeaikoina. En ole enää varma kannattaako pitää smoothie yöpöydällä ja aamulla juoda se ennen ylösnousua kun se kuitenkin tod.näk. tulee ylös hetken päästä.

Väsymyskohtauksia on alkanut tulla aina välillä. Eli yhtäkkiä alkaa vaan nukuttaa. Joinain öinä ravaan vessassa jopa 4 kertaa ja toisina (yleensä silloin kun on oikeasti tosi väsynyt) selviän käymättä kertaakaan.

Jos teen jotain fyysistä niin väsyn ja hengästyn tosi nopeasti. Rappuset alas ja takaisin yläkertaan saavat minut puuskuttamaan ja jos fyysinen rasitus on yhtään suurempaa tai jatkuu pidempään niin tuntuu että kohta alkaa pyörryttää jos ei pääse istumaan.

Mahan jännittyneisyys ja kivut ovat palanneet. Ilmeisesti kohtu kasvaa vauhdilla.

Lisäksi löysin eilen raskausarpia rinnoistani. Olin niiiiiin kovasti toivonut että olisin niitä onnekkaita joille niitä ei tule ja sitten saankin niitä jo näin alussa... Onko muilla tullut näin aikaisin? Olen itse luonnostaan pienirintainen  ja rinnat kyllä kasvaneet ihan hurjasti. Minulla on rintavako! Onneksi eivät ole vielä kovin suuria, mutta toisessa rinnassa aika tummia. Toisessa taas enemmän, mutta hailakoita.

396/564 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsisikö joku vinkata siellä toukovauvojen fb-ryhmässä, että laitoin liittymispyyntöä jo monta päivää sitten, mutta mitään ei ole kuulunut?

Täällä keskustelu on käynyt niin hiljaiseksi, että olisi kiva edes jossakin kuulla muiden toukomammojen ajatuksia...

Majmama rv. 13+2

397/564 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu mukaan?

Olen lueskellut juttuja mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Itselläni tällä hetkellä 9+3 ja LA 31.5.

Alku ollut aika jännää vaikka kolmas raskaus jo :)

Olen käynyt alkuvaiheen ultrassa ja siellä oli kaikki niinkuin piti. Ensimmäinen neuvolakin oli jo. Kuitenkin vielä ennen np-ultraa aion käydä uudessa ultrassa. ihan vaan mielen rauhoittamiseksi. 

Huono olo tuntuu olevan helpottamassa. Mielitekoja tullut muutaman kerran, sellaisia mitä yleensä en juo tai syö :) 

Vatsa turvottaa ja meinaa olla farkut pinkeenä. Vanhat liivit saa aikaan kivan push-up vaikutuksen :)

Toivottavasti pieni pysyy kyydissä ja odotus menee hyvin.

398/564 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei...Neuvolassa käyty tänään ja siis rv 14 menossa,pienen sydän jumputti kamalaa vauhtia 170 :D ja painoa oli tullut minulle 1,2 kg jo,ja en ymmärrä mistä ihmeesä,t kun ruokavalio on aika kevyttä..Kaikki hyvin:)  Olotila on tullut paremmaksi ja virkeämmäksi mutta silti oudun nukkumaan vielä jonkunlaiset päikkärt töiden päälle. Onko muilla jo liitos/kohdunkasvamis kipuja tai jotain hermosärkyä ?? pitää näköjään paikkaansa että mitä useampi raskaus takana sitä nopeammin seuraavassa vaivat alkavat..Ja nämä "ihanat" rinnat,no mies on ainakin taivaissa:D on edelleen niin kipeät ja joudun yöllä tukea ne tyynyllä kun nukun kyljellään :D heh..

399/564 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä ilmottaudun myös mukaan. Viikkoja tänään tasan kymmenen. Oireita -ei käytännössä ollenkaan. Väsymys kylläkin vaivaa -ei jaksa valvoa entiseen malliin ja jos valvoo niin sitten on ihan raato. Kolmas lapsi on tulossa. Kahden ensimmäisen kanssa alkuraskaus ei ole ollut näin helppo. Oireita jos jonkinlaisia, vaikka ei varsinaista pahoinvointia niissäkään (kuvottavaa oloa kylläkin ja jos jonkinnäköisiä ilmavaivoja, selkäkipuja -nimenomaan alkuraskaudesta ym.ym.).

400/564 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, täällä sitä viikoilla 13+3. :) Ja vihdoin alkaa tuo etominen loppumaan. Väsy nyt iskee välillä ja liitoskipuja on myös jos nopeaa tekee jotain, sekä selkäkipuja on, mutta muuten ihan ok olo on ollut.

Tilasin itsellenikin tuon kotidopplerin ja olen nyt muutamaan kertaan kuunnellut pikku junan puksutusta. <3 Siellä se sydän lujaa pamppailee. Esikoinen oli vain hiukan pettynyt kun kuuntelimme hänen kanssaan sydänääniä, niin sieltä ei kuulunutkaan vauvan puhetta vaan pelkkää "koputusta". :) Raukka parka oli luullut että se vauva siellä jutustelisi meille. <3

Tänään kävi sellainen hauska yhteensattuma. Tilasin aamulla itselleni rakenneultra-ajan. Soittelin sinne ajanvarausnumeroon ihan täpinöissäni, kun sieltä vastasikin mieheni SISKO! En yhtään ollut tajunnut, että hän olisi kyseisessä paikassa töissä, joten jouduin häneltä varaamaan ajan, vaikka hän ei etes vielä tiennyt, että olen raskaana! No, nyt tietää! :D Ei siinä oikein voinut pyytää ketään muutakaan hoitajaa puhelimeen. No, kaikki hyvin, on kuitenkin ollut tarkoitus, että tämän viikon jälkeen ruvetaan ihmisille kertoilemaan ja kun tämä kyseinen sisko on kuitenkin tulossa esikoiseni synttäreille lauantaina, niin olisin kertonut varmaan siellä viimeistään. Että ei se nyt niin muutaman päivän päälle ole!