Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

421/564 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi on vaan pahentunut :( Luulin jo hetken sen olevan parantumassa, mutta se tuli takaisin kahta kauheampana. Olen muutaman päivän ollut sen kanssa aika tuskissani. Nyt löysin lopulta avun. Vähäsuolaiset (eli itse kattilassa tehnyt ja suolatut) popparit ja sitruunavesi. Popkorni on kuulemma jopa terveellistä jos siinä on vaan käytetty hillitysti suolaa ja rasvaa. Ja näissä on sillä en sietäisi ylisuolaisia ja rasvaisia juuri nyt.

Ei ole meidän dopleria kuulunut :( Laitettiin silti isänpäivälahjat menemään ja kuulemma tulivatkin ihan ajoissa perille. Eivät tietenkään ole vielä avanneet niitä. Jännittää reaktio vaikka tiedän melkovarmasti sen olevan positiivinen.

Uskallettiin laittaa kun pidän tätä pahoinvointia nyt aika selvänä merkkinä että jotain edelleen tapahtuu. Tosin toivoisin että se menisi pian ohi. Kurjaa kun yöunet jää aina lyhyiksi kun herää huonovointisena ja illalla ei pääse nukkumaan ajoissa kun pakko vielä vähän syödä että saa voinnin tasaantumaan.

Ens viikolla olisi ensimmäinen kunnon ultra (en laske sitä neuvolan tarkistusta vielä "kunnon" ultraksi kun oli vaan nopea tarkistus että tosiaan olen raskaana). Odotan sitä kauhulla ja innolla. Meille ei tehdä niskaturvotustutkimusta, mutta pelottaa silti että sieltä löytyy jotain ikävää.

Noh, eiköhän tämä riitä tällä kertaa. Tällainen pahanolonpäivitys :P

rv12+4

422/564 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHITEDRAGON harmillista toi sun pahonvointi, koita jaksaa ja toivotaan että loppuisi pian :( mulla oli mehujädestä apua, ootko kokeillut? varmaan oot kaikkea mahdollista..

Mut hey mulla on uusi vaiva, miten nää tulee tässä raskaudesa näin aikasin kaikki...NÄRÄSTYS kun yrittää mennä nukkuu, yrjöt nousee kurkkuun kokoajan ://  

Ei sais valittaa ku pitäis olla onnellinen vaan näistä ku ne oireet just saa tuntemaan olevansa raskaana..mut miks kaikki tulee näin ajoissa ja yhtäkkiä :D heh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
423/564 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös närästys alkanut jo. Lähinnä tiettyjen voimakkaampien ruokien jälkeen. Piimä ruokajuomana auttaa ja sitten jos ei niin otan Valmariinia, se viimeistään tehoaa. Ihme kyllä, että näin aikaisessa vaiheessa.. Viikot nyt 11+3 ja varmaan pari viikkoa on jo ollut närästysherkkyyttä. Aiemmissa raskauksissa närästys alkanut vasta ihan loppuvaiheessa. Mutta eipä mulla muuten mitään oireita ole nyt ollutkaan, välillä ihan epäilyttänyt kun ei ole mitään tuntemuksia. Neuvolassa kun ultralla kurkattiin niin kyllä siellä kuitenkin sellainen pikkuinen uiskenteli :)

424/564 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMII kiitos vinkinsä, pitääkin kokeilla aamusta kuunnella sydän ääniä. Olen aina illasta kuunnellut ja silloin tuntuu olevan vilkkaimmillaan :)

Närästää myös! Viimeksi ei juuri lainkaan ja nyt kärsin närästyksestä jo näin alkuvaiheessa!!!

Ei ole vähään aikaan tuntunut "koputusta" masussa :( mutta kuuntelin dopplerilla niin jyske kuului ja viuhke eli liikkua touhusi menemään :) Odotan kovasti että alamme tällä palstalla kertoilemaan potku uutisista !

WHITEDRAGON miten vauva uutinen otettiin isänpäivänä vastaan???

425/564 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin otettiin uutinen vastaan. Isä taisi olla aika liikuttunut ja äiti odotetun asiallinen :) Miehen vanhemmilta odotettiin vähän enemmän kun ovat niin ulospäin suuntautuneita ja eläväisiä ihmisiä, mutta sielläkin oltiin aika asiallisella linjalla. Vähän petyin kun ei tullu mitään hysteeristä riemua :P mutta ihan kiva näinkin.

Pahoinvointilääkkeeksi olen nyt löytäny popkornien lisäksi sitruunan ja nuo mehujäät. Mehujäät tosin aika makeina eivät ole ihan yhtä kivoja, mutta niillä saa nopeamman hätäavun kuin sitruunalla.

426/564 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vilkas asukki :) Meinas jo hätä tulla kun ääniä ei kuulunut. Sitten kuului hetki ja katos, toiselta puolelta hain ja taas hetki. Vielä on tilaa temmeltää :) 

Torstaina np-ultra, vähän jännittää mutta toivotaan että kaikki hienosti.

Meni ihan jumiin tämän puhelimen kanssa :) Nyt tulee paksulla ja vielä nätisti vinoonkin.

Täällä ei närästystä, vielä, mutta jatkuva näläntunne. Kovin saa tarkkana olla mitä syö kun tuntuu että tämä maha turpoaa melkosta vauhtia. Ja kahden lapsen jälkeen kadonneet tissit on alkaneet palata :)

Kovin houkuttaisi kertoa jo kaikille mutta joku pidättelee ...

427/564 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonih eilen jouduin päivystykseen tarkkailuun kun oma leposyke humpsahti monksi tunniksi  145 :/ oli aika kurja olo ja tuntu että sydän tulee kurkusta ulos.. syytä ei oikein löytynyt kaikken maailma testejen jälkeen mutua kun että raskaana syke nousee ja saattaa joskus tehdä tällasia pyrähdyksiä. No mutta onneksi meni ohi, neuvolasta sanottiin että pitkään jatkunut 140-150 syke voi aiheuttaa vauvalle hapenpuutetta,eli tämä on siis rajana urheilussakin :) täytyy muistaa lenkillä :)

onko kellään muisti kadonnut jonnekkin nyt raskaus aikana, ihan kauheeta ku ei meinaa muistaa mitää vaikka kirjottaa ylös :D 

428/564 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMII muisti mennyt ehkäpä vähien yöunien takia, jotka johtuu osittain raskaudesta :) mutta muistan ekasta raskaudesta kärsineeni loppuajasta raskausdementiaa. Olin silloin ihan lahopää!!!

429/564 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄHTIPÖLY tosissaan on ollut ihanaa saada taas tisseihin täytettä :) Olen sanonnut miehelleni että nauti nyt. Imetyksen jälkeen ne ovat taas nahkarukkaset... :D

430/564 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muisti? Ei mulla oo sellasta ollutkaan ;) Mutta joo, tänään ainakin töissä sekoilin ihan epätavallisen paljon.. Laitoin asioita vääriin paikkoihin ym. Enkä meinannut edes kotiin osata lähteä: kävin vaihtamassa työvaatteet pois ja marssin kansliaan omissa vaatteissa niin kuin olisin just menny töihin (mut siis silloin 

431/564 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, puhelimella kirjoitan niin painoin vahingossa "lähetä", jäi juttu kesken. Niin, että töihin siis yleensä mennään niissä työvaatteista.. Käskivät mitata kuumeen ;) Eivät siis suurin osa vielä tiedä, että oon raskaana. Parille työkaverille vaan on ollut pakko kertoa kun oon sairaanhoitaja ja yhdelle hoidokille menee sellainen injektio, jota ei saa raskaana oleva pistää.

432/564 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas :)

viikkoja nyt 15+4 ja tajusin että voin nyt ihan hyvin! En ole joutunut yöllä ravaamaan samaan malliin vessassa tai väilillä en ollenkaan. Olo on ollut paljon levänneempi. Mitä nyt se esikoinen toisinaan herättelee tai kömpii meidän viereen nukkumaan. Pystyn olemaan pidempiä aikoja syömättä ilman että pahaolo valtaa kroppani :) siis aivan luksusta. Noh, hampaiden harjaus on edelleen tuskaa (oksettaa joka kerta). 

Tajusin myös kärsiväni ihme hormooni myrkyistä :D siis mielialat voi heitellä tosi rajusti ja ihan tyhmistä! Herkistyn pienestäkin ja saatan nyyhkiä telkkarin ääressä. Eilen viimeeksi kyynel kanavat olivat auki sitä uutta poliisi sarjaa katsoessa, missä oli se hirttäytymis murhenäytelmä. Yhtenä päivänä olin niin vihainen (itselleni) kun en löytänyt yhtä todella tärkeää lappua. Olisin voinut vaikka paiskoa lautasia kun suututti niiiiin paljon. Lappua ei sitten ikinä löytynyt. Seuraavana päivänä tuo tärkeä lappu tuntui vähemmän tärkeämmältä ja tajusin, että kyllä mä ilman sitäkin selviän ja pystyn asiat hoitamaan :D 

433/564 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä ultrasta :)

Siellä hän kovasti  liikuskeli ja esitteli itseään. Oli kiva ultraaja ja katsoi tarkkaan kaikki mitä vaan nähdä voi. Näissäkin taitaa olla kovasti eroja kun minulla kesti 30min ultraus ja kaverilla taas noin 5min sama np-ultra. Oltiin eri paikoissa. Mutta kaikki oli niinkuin pitääkin. Vielä odotan tuloksen verikokeesta, toivottavasti sekin normaali. 

Mielialat :) 

itselläni myös melko vaihtelevaa. Saatan loukkaantua asiasta josta ennen olen vaikka itse vääntänyt vitsiä. Sitten puren hammasta ja nielen kyyneleitä :) Itkukin tulee helposti ihan tv:tä katsoessa. Hassua. 

Kävin jumpalla ja ei ole kyllä kroppa ihan samassa "liekissä" kun aiemmin. Huh huh, joutuu vetämään enemmän kun kaksi kertaa vähän lisähappea. Mutta sen mukaan olen tehnyt kun vaan olen jaksanut. Vielä kun maha ei edessä niin sujuu :)  Ihan eri tavalla suhtautuu kaikkeen kun lapsia enemmän. Ensimmäisestä en osannut pelätä mitään. mm. Ratsastin ja lähdin reilaamaan Intiaan... toisesta jätin ratsastuksen mutta matkustin kuitenkin. Ja tämä kolmas:) No tuo jumppa taitaa olla hurjinta =D  Ehkä ikäkin tekee oman lisänsä VAIKKA vasta reilu kolkyt olenkin. 

Tässäpä taas :)

Tähtipöly ja "ihme" 11+5

434/564 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ultra takana. Oli mukava ultraaja. Ei nyt ihan 30 min varmaan ultraillut, mutta ihan tarkasti katseli ja kertoi koko ajan mitä mittaa ja näytti moneen kertaan eri kulmista. Kaveri hyppy ja kääntyili iloisesti ennen kuin nukahti. Viikot täsmäsi. Eli nyt 12+2. Ei niskaturvotustutkimusta tahdottu, mutta tämä totesi että ei turvotusta näy niin ei olis tarvettakaan mittailla ja kuulemma on sen verran pitkä nenäluu että down on aika epätodennäköinen. Sydänäänetkin kuunneltiin nopsasti. kaikki juuri niin kuin pitääkin :)

Olihan se aikalailla alienin tai kummituksen näköinen, mutta minulle asia tuli paljon todemmaksi. Ei ole enää vaan paha olo ja kaikenmaailman oireita vaan siellä oikeasti on joku vähän ihmistä muistuttava olento. Miehelle asia ei kuulemma vieläkään oikein avautunut ja konkretisoitunut. Kuulemma luultavasti vasta kun maha alkaa kasvaa. Minusta se on kyllä jos nyt niin turvoksissa että napaa ei näe kun katsoo tuoraan alas.

435/564 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHITEDRAGON

Miehille tämä kaikki selkiytyy ja konkretisoituu kun vauva syntyy :) 

436/564 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tosiaan np-ultra 7.11. eli viime viikolla jo. Älytöntä, kun siellä pikkuinen kovasti liikkui ja heilutteli raajojaan! Hassua, kun ei tunne itse mitään :) Silloin oli rv 11+3 ja nyt siis 13+0. Oireet ovat aika lieviä, vähän tuntuu että siellä vatsassa jotain tapahtuu (jos oikein kääntyy mutkalle, niin tuntuu epämukavalle jne), mutta pahin kuvotus on mennyt ohi. Mielialanvaihteluita on kyllä havaittavissa reippaasti, oon aika ailahtelevainen kyllä muutenkin mutta nyt varsinkin hermoilen paljon herkemmin.. Miehelle vähän kestettävää :D Onko kukaan vielä mammahousuihin siirtynyt? Musta tuntuu, että koska omaan vaan aika korkeavyötäröisiä farkkuja, niin puristavat aikalailla ja kun ne on jalassa, niin pitää koko ajan olla napin ja vetoketjun auki. Täytyy alkaa silmäillä ehkä niitä äitiyspöksyjä :)  

437/564 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä oli ultra perjantaina ja oli tosi jännää nähdä pikkuisen siellä pyörivän<3 Kaikki oli hyvin ja raskauden kesto näytti olevan kolme päivää pidemmällä kuin arveltiin, mutta siis laskettua aikaa ei muutettu kun kyse oli alle viidestä päivästä. 

Nyt tuli molemmille mummoille kerrottua raskaudesta ja molemmat ovat tosi innoissaan. Kivaa kun ne hössöttää vauvajutuista kun omat vanhemmat on vähän nihkeitä kuitenkin. 

Ainoa asia mikä on tätä raskautta alkanut varjostamaan on atooppisen ihoni peheneminen. Tuntuu ikävältä tämä kutina ja itseluottamukseenkin vaikuttavat nämä punoittavat läiskät iholla. Eivät voineet kirjoittaa lähetettä ihotautilääkärille ultran yhteydessä vaan täytyy odottaa neuvolaan ja sieltä voivat kuulema sitten kirjoittaa. Olikos tässä keskustelussa muita atoopikoita?

Äitiyshousuista meinasin juuri itsekin kysellä. Itse ostin sellaiset viime viikolla ja muutamana päivänä niitä olen käyttänyt. Tiukkoihin housuihini en viitsi enää ahtautua, mutta löysemmät farkut menevät kyllä vielä jalkaan. Istuessa tuntuvat vaan äitiyshousut niin mukavalta. :)

438/564 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin jo ihan alun turvotuksesta pari numeroa isompia farkkuja alesta. Kiristi omat niin inhottavasti. Niitä käytän edelleen ja edelleen ovat ihan liian isoja eli vielä saan armonaikaa ennen äitiysvaatteisiin siirtymistä. 

439/564 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammahousuihin jo siirrytty! Alussa oli turvotus niin valtavaa ette kireät farkut tuntuivat ikäviltä. Ne olisivat aamusta menneet päälle, mutta illasta piti avata napit ja vetoketjut!! Olen siis pitänyt legginsejä ja mammahousuja, mukavuus ennen kaikkia :)

CAMILLAH kärsin atooppisesta ihosta, ihoni oireilee talvisin. Aina kun ilmat viilenevät, niin alkaa kutina ja kuivuus - pitää vaan rasvata rasvata ja rasvata... huoh... Monasti raavin jalkani aina näpyille, kasvoille en ikinä tahdo löytää talvella oikeaa voidetta ja kärsin finneistä :( Kesäisin ihoni on aina hyvässä kunnossa!!!

440/564 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinne facebookin toukokuun odottajien ryhmään pääsisi? Tuntuu että hieman hiipunut tämä keskustelu täällä, liekö suurin osa siirtynyt siis facebookin maailmaan :/