Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

301/564 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmillisen hiljaiseksi on tämä keskustelu kääntynyt :( Kaikki ovat varmaan naamakirjassa. Kun aloin lukea tätä niin tuli monta viestiä päivässä (tai siltä ainakin tuntui).

Etominen on ottanut tänään uuden askeleen pahempaan. Tähän asti on ollut vaan lievästi huonovointinen olo jos on ollut syömättä muutaman tunnin tai syönyt liikaa. Tänään sekä aamulla että nyt iltapäivällä jouduin jo arpomaan pitäisikö alkaa hivuttautua vessaa kohti. Aamulla onneksi mansikkasurvos pelasti ja ip söin puolikkaan voileipäkeksin.

Vatsakrampit ovat onneksi vähentyneet huomattavasti. Pariin päivään ei ole ollut juurikaan.

302/564 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään siellä ultrassa, molemmat mennyt kesken. viime viikolla toinen 5+6 (edelleen samat viikot ja ei sykettä) toinen viimeksi 6+3 ja syke.. nyt 6+2 ja ei sykettä. :( tänään olisi pitänyt olla 8+0. lääkkeelliseen tyhjennykseen lähete..soittoa sieltä oottelen ja aikaa tyhjennykseen... :( toinen keskenmeno vuoden sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
303/564 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti teillä muilla menee raskaudet hyvin <3

304/564 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei 1989KÄYTTÄJÄ! Toi on kurjinta, kun ultrassa vielä toivoo ja sitten kuulee, miten asiat on :( Voimia.

Täällä pahoinvointi karmeaa ja läpivuorokautista. Yöllä oli noustava syömään. Yritän koko ajan kuulostella, onko olo erilainen kuin viimeksi (tuulimuna huhtikuussa, ehti viikoille 10+3), mutta en saa kyllä mitään selvää. Rasittavaa, kun en vieläkään osaa ajatella, että tää vois olla oikea raskaus, vaan kuitenkin sellainen turha tapaus niin kuin viimeksi.

Maha on hassusti turvonnut ja ahdistaa. Ens keskiviikkona on yksityisen varhaisultra. Jos sieltä sais hyviä uutisia, niin vois alkaa ajatella jotain positiivistakin tästä tilasta.

305/564 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia 1989käyttäjä. En voi edes kuvitella miltä tuntuu.

Takana yksi hyvin varhainen keskenmeno ja sekin oli vahinkoraskaus (jos se nyt sitten yhtään helpottaa tilannetta).

Paljon toivoa ja energiaa sinne suuntaan.

Lähinnä tuossa pahoinvoinnissa huolettaa se että jahka sairaslomalta taas töihin palailen ensi kuussa niin jos pahenee kovasti niin salaaminen voi olla hankalaa. Lisäksi minulla olisi nyt viikonloppuna harrastusporukan miitti. Järjestävälle taholle kerroin että jos voin pahoin niin se ei ole mahatautia. Muuten haluaisin vielä pitää salassa (yksi kaveri vain tämän järjestävän tahon ja minun ja miehen lisäksi tietää). Ja eihän tästä edes tiedä mitä tästä tulee. Kuitenkin jostain syystä kova usko että ainakin nyt kaikki hyvin.

Peukut pystyyn myös Taloussuklaalle.

306/564 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo kerkesin säikähtää, kun melkein kaikki oireet hävisi hetkeksi. Tänään tuo ah-niin-ihana kuvotus tuli sitten takaisin. Toivotaan että kaikki on hyvin... Huomenna 7+6, ens tiistaina eka neuvola ja sieltä sit varaillaan ultra-aikaa. 

307/564 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1989käyttäjä, osanottoni, ja voimia tuleviin päiviin! Toivottavasti tyhjennys onnistuu eikä kaavintaa tarvita!

Nauttikaa te onnellisesti odottavat siitä pahoinvoinnistakin, se on hyvä merkki ja helpottaa kuitenkin melko pian!

Mulla alkoi kans niukka vuoto maanantaina, ja tänään kävin ultrassa, ja kovin pieni raskauspussi ja ruskuaispussi siellä vain näkyi, ei varsinaista sikiötä eikä sykettä tietenkään, vaikka viikkoja ois pitänyt olla jo 6+4. Raskaushormoni oli kuitenkin noussut, joten vielä ei tyhjennystä aloiteta, haluavat odottaa viikon et jos sinne jotain kehittyisikin. Itse en kyllä sitä usko tällä kokemuksella! Eilinen ja tämä päivä on kyllä mennyt aivan maatessa ja murehtiessa, mutta ei kai se auta, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.. :)

Tsemppiä ja onnea kaikille joilla raskaus jatkuu, minä vaikenen!

308/564 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1989käyttäjä, otan osaa... kyynel kohosi silmäkulmaani... samalla myös omaa vatsaa väänti ja sydäntä ahdisti. Oma ultra huomenna ja ei osaa yhtään sanoa mitä sieltä näkyy...

tosissaan tällä palstalla ollut rauhallista, mutta tulen tänne kyllä päivittämään omia kuulumisia. En tosissaan sinne naamakirjaan kuulu. On ollut nyt vain kiirettä. Töissä saa tehdä pitkää päivää... en tiedä miten jaksan... herään aamuöisin pahoinvointiin enkä saa enää nukuttua, päivät menee töissä ja iltaisin pitää huolta pikku taapero ettei tarvitse nukkua. Jotkut aamut ovat olleet tuskaa kun pahoinvointi iskee voimakkaasti. Lapsikin kyselee että miksi äidillä on huono olo... Ei nyt vielä hänelle kerrota tulevaa.

Onko joku jäänyt pois töistä? Tuntuu hölmöltä ettei ite kehtaa, kun yksi on jo pitkällä saikulla, mutta mä olen ihan tööt siis lähinnä noi yöt tekee sen.

EEMSKI onnittelut plussasta! varmasti aivan mieletön tunne monen pettymyksen jälkeen!

mutta tosissaan huomenna näkee onko siellä mitään ja onko oikeassa paikassa... jännittää ihan pirusti...

309/564 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1989käyttäjä ja KMXX, osanottoni, ja voimia tuleviin päiviin! <3

Mäkin pyörin täällä, en ole vielä ainakaan siellä naamakirjan ryhmässä..

Ihanaa lukea samanlaisista tuntemuksista joita itelläkin on.

Taloussuklaan tilanne varsinkin kuulostaa niin samalta omaani verrattuna, yritän myös koko ajan kuulostella itseäni että onko joku eritavalla kuin viimeksi (tuulimuna), eikä oikein ole, noo ehkä mahaa turvottaa nyt enemmän, jännittävää on, maanantaina ultra, että pääsee näkemään onko masussa ketään, tunteet vaihtelee koko ajan laidasta laitaan kun mietin mitä lääkäri ultrassa sanoo: "ei täällä valitettavasti näy kyllä mitään.." tai "kyllä täällä pieni sydän sykkii.." ARGH pää hajoo kun näitä miettii lähes koko ajan!

4 yötä enää... jaksan jaksan odottaa ;)

Viikonloppuna rentoutumista perheen kanssa ja ompelua :)

Tsemppiä meille kaikille odottajille ja jännääjille <3

310/564 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Pikku Orvokki" time="19.09.2013 klo 11:55"]

Onko joku jäänyt pois töistä? Tuntuu hölmöltä ettei ite kehtaa, kun yksi on jo pitkällä saikulla, mutta mä olen ihan tööt siis lähinnä noi yöt tekee sen.

[/quote]

Itse olen sairaslomalla, mutta syynä taas pahentuneet stressin ja väsymyksen oireet ja masennus. Olen pohtinut onko raskauden hormonimuutoksilla joku osansa myös sopassa. Joka tapauksessa väsynyt olin jo ennen raskautta ja  raskaus lähinnä antaa henkistä voimaa. Vaikka kyllä siinäkin on näin alussa omat suuret huolensa.

Aika ristiriitainen olo tämän asian kanssa kun pitäisi nyt kerryttää tuloja jotka tulevat vaikuttamaan äitiyspäivärahaan (näin olen ymmärtänyt) ja samalla olo on sellainen että lääkäri kirjoittaa kuukauden sairaslomaa. Lisäksi jos vaikka saisi jonkinlaisen lääkityksen millä jaksaisi töissä, mutta kun raskauden takia en haluaisi ainakaan näin alussa ottaa mitään riskejä. Lääkärin kanssa puhuttiin että katsotaan ainakin jouluun asti tätä ilman lääkkeitä ja mietitään sitten uudestaan. En kuitenkaan halua vahingoittaa lasta millään tavalla, mutta olisi mukava palata töihin jaksavampana yksilönä.

Tulipas purettua näitäkin tuntoja. Välillä tuntuu että ehkä vähän hankalaan saumaan laspi on tulossa vaikka enemmän kuin toivottu on ja itsehän me sen tietoisesti laitoimme alulle. Mutta uskon että kyllä se siitä. Ilman raskautta olisi olo luultavasti vielä toivottomampi. Nyt on jotain mitä odottaa :)

311/564 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa mä plussailin tuossa maanantaina, laskurien mukaan la oli 26.5 tää olis meidän toinen, esikko on 1v2kk, keväällä oli ihan alkuraskauden keskenmeno, (en kerenny plussata edes mut verikokeista sit selvis), joka vaan venähti 8 viikon vuotamiseksi. Mulla on itellä tosi epävarma olo tästä raskaudesta, kun viivat oli niin hailakat, eilen tein kyl sen digitaalisenki ja siihen tuli raskaana 1-2 viikkoa, pelottaa vaan et se on nyt sit liian vähän mitä pitäis olla. Rv 4+4 tänään.. Hirveesti ei oireita oo, satunnaista ällötystä, alavatsaa nippailee kyl aika tehokkasti ja iltasin paleltaa hirveesti. Esikoisesta kunnon oireet alkoi vasta joskus 6+ ja pahoinvointi/oksentelu joskus 8+ mut kyl mä vähän kauhulla odotan varhaisultraa, mihin on kyl pakko mennä ei tuu mitään jos pitäis oottaa sinne np-ultraan. 

itestä sen verran vois kertoo, et oon 22 v joulukuussa 23v ja aviomies löytyy kotoa, sekä karvaisina vauvoina on 3 maatiaiskissaa :) ok-talossa asutaan tämmösessä pikkukaupungissa.

Tintti

312/564 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.. huomenna meen käymään polilla vielä ultrassa. menee kuulemma ensi viikolle ennenku se tyhjennys tehdään..todennäköisesti maanantaina... voi kun sitä kerkes jo kaikkea suunnitella... :( pelottaa että sitä ei ikinä saa omaa lastaan syliin kun tämä jo toinen keskenmeno vuoden sisällä. en tiiä uskaltaako sitä enää yrittää, ei tätä menettämistä enää jaksas uudestaan.

313/564 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei MASC!

älä turhaan hätäile tuon testin kanssa, se digitaalinen näyttää ajan hedelmöittymisestä eli jos näyttää raskaana 1-2 on raskausviikkoja 3-4 :) eli oikein näyttäisi olevan :)

minäkin "nuori äiti" :) esikoinen jo 5v, toinen 2v ja nyt kolmas tulossa :) Ja ikää itsellä on 23 ja mies saman ikäinen :)

314/564 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pahoinvointia on ollut jonkin verran aamulla ja aamupäivästä, mutta ei ylitsepääsemättömästi. Luin jostakin, että kannattaisi varata yöpöydälle esim. kuivaa leipää, näkkäriä tms. ja syödä sitä jo ennen kuin nousee sängystä. Voisi kuulemma auttaa pahoinvointiin. Itsellä on ollut myös vatsa varsinkin iltaisin aika turvoksissa.

En ole menossa varhaisultraan, vaan yritän sinnitellä vielä muutaman viikon julkisen puolen ultraan asti. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola. : ) Viikkoja on nyt 7+1.

315/564 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvolakäynti on nyt takana ja ensi viikolla on jo lääkärineuvola, johon sisältyy myös ultraus. Jännittää hirveästi, että onko siellä mahassa ketään. Mutta taidan olla niitä harvoja onnekkaita, joilla on julkisella puolella ensimmäinen ultra jo rv 8. Silti olen hirveän malttamaton, kun haluaisin jo päästä kurkistamaan mahan tilannetta.

Pahoinvointi senkus jatkuu. Ärsyttää, kun olen aina elänyt hyvin terveellisten elämäntapojen mukaan ja nyt tuntuu, ettei mikään terveellinen ruoka maistu. Lisäksi joudun napostelemaan välipaloja todella tiuhaan, koska muuten pahoinvointi vaan yltyy. Myös väsymys on edelleen hyvin voimakasta. Eipä sitä tullut koskaan aikaisemmin ajatelleeksi, kuinka raskasta tämä raskaanaolo voikaan olla...

Majmama rv 7+5

316/564 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen varhaisultra takana, viikkoja nyt 7+5. Siellä oli yksi pikku kaveri joka vastasi viikkoja ja syke löytyi... jotenkin kaikesta tuli nyt paljon konkreettisempaa... Tajusin yht´äkkiä että meille tulee toinen 

317/564 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen huomenna äidin kanssa lounaalle, enkä haluais kertoa vielä raskaudesta mitään. Mut mä paljastun kuitenkin heti, kun en ota viiniä! Mitenkähän mä tän nyt junailisin.

318/564 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pikku orvokki!

319/564 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ilmoittaudun minäkin mukaan porukkaan! Kolmatta odotellaan ja la 21.5. Edelliset raskaudet tosin menneet 2 viikkoa yli joten vahvasti epäilen ettei tämäkään toukokuun puolella ehdi syntymään :D

Oireita ei vielä pahemmin ole, normaalia enemmän väsyttää ja nälkä vaivaa koko ajan! Tällä syömisellä ensimmäinen 5kg on saavutettu ennen ekaa neuvolaa ;) Melkein jo toivon pahoinvoinnin alkavan ;)

320/564 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Täällä olisi vielä yksi joka mielellään liittyisi keskusteluun. Alku viikolla plussattu, 4+5 menossa. 25v molemmat minä sekä mies ja yksi 12/2011 syntynyt lapsukainen löytyy kotoa kissan ja koiran lisäksi. Asumme maalla.

Oireita tällä hetkellä ei suuresti ole, kuvotusta oli viikko sitten, hajuaisti tarkentu sitä ennen. Välillä jopa unohtaa olevansa raskaan :D Mutta mikäli edellisen kaavan mukaan menee niin se pahoinvointi nostaa päätään kunnolla vasta 5-6 viikoilla :P 

Joku puhui alavatsa kivuista/krampeista tuolla alkupuolella niin mulla oli ekassa raskaudessa aivan järkyttävät krampit. Johtuvat sillon ihan kohdun kasvusta ja vatsalihasten periks antamisesta. Ne tuli aaltoina kuin supistukset ja olin 5 min ihan toimintakyvytön. Ajoittuivat muistaakseni jonnekin 6-8 viikoille. Kaikin puolin normaalisti raskaus kuitenkin sujui ja 10pv yli meni. Tein muuttoa samana keväänä ja raskaiden nosteluiden jälkeen yhtenä päivänä tuhrutti vertakin, mutta ei onneksi aiheuttanut toimenpiteitä.

Meillä on siitä onnellinen tilanne että meidän tk:ssa työskentelee tällä hetkellä gynekologiaan erikoistuva naislääkäri joten meillä saadaan kunnallinen varhaisultra :) itsellä ajoittuu 7+0, kun terkka varasi ekan neuvolan yhteyteen lääkärin :) Ihan innoissani oon kun edellisen kohdalla piti oottaa sinne np-ultraan asti. En jotenkin tällä kertaa osaa huolehtia. Jotenkin rennommin suhtaudun kuin ekaan. Oikeastaan olen vähän pettynyt kun ei samanlaista maata mullistavaa tunnetta ole tällä kertaa... :/