Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

261/564 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Hattarah<3

Vaikeeta tää on, eikä auta yhtään, että yleistä. Mutta toivon koko sydämestäni, että teillä kaikki hyvin! Ja uskon niin:)

262/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa liityn joukkoonne ja toivottavasti saan myös jatkaa täällä :) olen testannut pari hoppunegaa ja tänään on kp28.. 

Oireet: alaselkä kipuilee, alkavatsassa menkkamaisia kipuja tosin lievempiä, etovaa oloa ja lievää pahoinvointia, hiukset rasvoittuu tosi nopeasti, ilmavaivoja, ummetusta/ripulia, runsaampi valkovuoto, VÄSYTTÄÄ KOKO AIKA, päänsärkyä, tisseissä lievää kipuilua, koko aika pitää juosta vessassa ja yöllä herään 1-2 kertaa pissahätään, suonen vetoja, outoja unia, alkoholi ei maistu,  eilen huomasin että toinen nänni oli vähän kuivunut ja ns. Iho 'kuoriutui'  ja tuli  hieman kirkasta nestettä. Mulla on myös koko aika tosi varma olo että raskaana olen vaikka muutaman negan olen tehnyt.. Toivottavasti muistin kaikki oireet :D mitäs mieltä olette? Varmaan voisin pari päivää odottaa ja tehdä sitten uuden testin :) jos siis raskaana olen niin La olisi 21.5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Liitynpä minäkin varovaisin mielin tänne joukkoonne. Tein sunnuntaina testin ja sain positiivisen tuloksen. Laskelmien mukaan nyt olisi viikkoja 4+4 eli laskettu aika ajoittuisi toukokuun puoliväliin. Lapsia minulla on edellisestä avioliitosta kolme (11v.,9v. ja 7v.). Hieman jännittää miten tämä raskaus lähtee sujumaan koska edellisestä kerrasta on kuitenkin jo niin pitkä aika että olo on melkein sama kuin ensimmäistä odottaisi. Takana on yksi keskenmenokin joten en vielä osaa olla ihan täysin iloinen tästä raskaudesta.Oireita on kyllä ihan selkeä jatkuva väsymys nyt vajaan viikon ajan. Perjantaista lähtien on lämpöä ollut koko ajan 37-37.5. Alavatsaa on nipistellyt jo reilun viikon ajan ihan niin kuin menkkojen aikana. Lisäksi alaselkä on ollut kipeä ja eilen illalla tuli kuvottava olo mutta onneksi kesti vain hetken. Eilen olin parin viikon loman jälkeen ensimmäistä päivää töissä ja kauhistelin kun työvaatteet kiristivät. Syynä voi toki olla lomareissun aikana ahmittu ruoka tai sitten vaan ihan yleinen turvotus. Peilistä katsoessa masu kyllä näyttää siltä kuin olisin jo vähintäänkin puolessa välissä raskautta. :)

264/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan mullakin turvotus on sitä luokkaa että housut puristaa... Tuli myös mieleeni olisko mulle tuon hcg hormonin hidas nousu kun ei vielä eilen plussaa näyttänyt vaikka oli kp27/28 ja tosiaan kuten mainitsinkin jo niin jotenki tosi varma olo raskaudesta vaikka nega eilen tulikin, ennen ei ole tällaista oloa ollut! 

265/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emböyy mulla näytti torstaina testi vielä negatiivista mutta olo oli kyllä sellanen että aavistin olevani raskaana. Sunnuntaina matkalta palattua tein toisen testin ja heti näkyi selvä plussa. Eli kannattaa odotella muutama päivä ja testailla sitten uudestaan.

266/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä kuulla ettei kannata tuota oloa vielä haudata jonnekin mielen syövereihin, on nimittäin aika vahva olo :) odottelen siis 1-2päivää ja testaan uudelleen.. Tänään käyn ostamassa tosi herkkiä testejä apteekista joiden pitäs näyttää 10mIU/ml ylöspäin katsotaan mitä tulee.. 

267/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristina82 Voi ei, oon pahoillani siun keskenmenosta :/ ne tuntuu kyllä pahalta...ku kerenny innostuu asiasta ja sitten tuntuu kun matto vedettäs jalkojen alta pois... itelläkin oli vuosi sitten keskenmeno, joskus rv 6.. kohdussa ei näkyny sillon mitään ku alko vuoto. sanovat että ois menny kesken jo kiinnittymisvaiheessa, että on vaan hipassu kohtua ja ei oo pysyny siinä . kemiallinen raskaus.. EMBÖYY, mie tein haalean mutta selvän positiivisen kp 27/29-30 tuolla 10mIU/ml ja samanapäivänä viel 20mlU/ml hieman tummemman ku tuolla 10.. sitten kp 32/29-30 tein jo ihan vahvan. yleensähän se on pääsääntöisesti niin että näyttää positiivista varmasti vasta ku ne kuukautiset on myöhässä sen pari päivää. :)

268/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERHIS, mullakin oli tuulimuna viime huhtikuussa, ja nyt ei jotenkin yhtään osaa luottaa siihen että tää raskaus olis todellinen tai vois onnistua. Esikoista odottaessa kaikki meni kuitenkin hyvin ja tyttö syntyi 12/11.

Jotenkin on vielä suurempi toive vauvasta kuin ekalla kerralla, vaikka sekin oli tosi odotettu tapaus. Sain neuvola-ajan 4.10., mutta aattelin soitella huomenna yksityiseen ultraan, jos menisin käymään. Milloin se alkion sydämen syke voi aikaisintaan näkyä ultrassa? Onko se rv6+?

269/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kävin viime viikolla 5+5 ultrassa pienen vuodon takia. sillon ei näkyny syke.. sano että ei oo vielä aihetta itkuun että se rupee yleensä näkymään seuraavalla rv eli 6+--> mulla huomenna ultra, tarkastetaan että näkyy se syke.. huomenna 7+0. kannattaa vissiin joskus rv 6 loppupuolella ottaa se ultra aika niin ainakin näkyy :)

270/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!
Tervetuloa kaikille uusille kirjoittelijoille ja paljon onnea! :)
Taidanpa päivitellä tännekin tapahtuneen, eli siis..
Su-Ma yönä menin ensiapuun, kun kovat kivut. Epäiltiin pissatulehdusta, otti pissanäytteen ja sille tielle se jäi. Sanottiin, että heippa voit mennä kotia nukkumaan, ei siellä mitään ole. 
Noh.. Eilen kivut oli niin kovat, että soitin neuvolaan. Neuvolatäti hyvin kauniisti ilmaisi asian näin. " Sulla on keskenmeno, kivut on justiin samanlaisia, kuin ne supistuskivut on. Mitään ei tehdä, ennen kuin vuotoa tulee, tulet huomenna käymään ultrassa ja sitten katsotaan pitääkö alkio kaapia ulos. " Ei sanatarkasti, mutta noin kuitenkin..

Tänään menin kiukkuisena neuvolaan ja pettyneenä ja surullisena ja masentuneena tottakai. Kunnes ultrassa selvisikin, että myö porskutellaan rv 6+3 ja vahvasti sydänkin näkyi ultrassa. Lääkärin mukaan äiti ja lapsi superterveitä, jossei flunssaa oteta huomioon.

Eli nyt kiukuttaa ja paljon nuo neuvolatädin sanomiset. Kyllähän hän voi kertoa kohteliaamminkin, että mitä se voisi olla, muttei lupaa mitään ennenkuin on tutkittu? 

Noh, täällä kuitenkin nyt katsellaan ensimmäisiä ultrakuvia ja ollaan iloisia, että asiat onkin hyvin :)
Ja tosiaan, Lääkärin mukaan LA onkin 3.5 :p

Itsellä turvotus kanssa mennyt samaan pisteeseen, että omat farkut tuntuvat ahdistavilta, joten saa nähdä josko kohta pitää olla ostamassa jo mammahousuja. Vielä en oo kuitenkaan hankkinut mitään, muuta kun vaatteet mitkä päällä vaava tulee sitten kotiin sairaalasta :)

- Salamanderi ja 6+3 närästys :) <3

271/564 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristina82 - Voi ei! Paljon voimia sinne! :c <3

272/564 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin siis äsken tehty testi ja hammuplussahan sieltä pärähti! :D ja ihan havaittavissa oleva haaleaa viiva ei tarvinnut käännellä ja väännellä edes testiä sen nähdäkseen :) huomenna testaan uudestaan kumpa viiva vain vahvistuisi!!  Olo on uskomaton vaikka aika varmalta on tuntunut koko ajan :) miten sinne fb ryhmään voi liittyä? :) 

273/564 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TALOUSSUKLAA: Itsellä ihan sama tunne, ei millään osaa luottaa, että nyt onnistuisi, eikä oikein osaa vielä iloita, odotan niin sitä varhaisultraa (23.9), että saa varmuuden onko siellä muutakin kuin musta piste...

Tylsä kun töissäkin on nyt älyttömän hiljaista niin ehtii asiaa pohtimaan ihan liikaa :(

Mulla edelliset raskaudet mennyt ihan normaalisti, vaikka mulla perussairaus, jonka vuoksi sitten tarkemmassa syynissä käyn vielä neuvolan lisäksi äitipolilla.

Oletteko miettineet missä vaiheessa kerrotte asiasta? Me ollaan menossa isovanhempien kanssa reissuun syyslomalla (vko42), niin jos kaikki on hyvin ja kerrottavaa on, niin siellä kerrotaan, myös tuleville isoille siskoille <3 Töissä kerron vasta sitten kun alkaa näkymään :)

274/564 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai kamala tätä väsymyksen määrää! voisin vain nukkua ja nukkua...olen pahoillani muiden puolesta joilla kaikki ei ole mennyt hyvin. Ja onnea kaikille plussanneille :) Mä meen perjantaina ultraan, varmistamaan että kaikki on hyvin ja "pelkopyllyssä" katsomaan ettei vaan olisi kahta :D toki tuplaonnihan se on,mut kuhan nyt olisi se yksi mikä pysyisi loppuun asti sisällä :)

275/564 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä 31v viiden lapsen äiskä ja nyt siis meidän "iltatähti" tuloillaan :) Toivotaan et vaan kaikki menee hyvin :) Nyt rv mun laskujen mukaan 4+3 la on 22.5 :) <3 Tänään tein testiä ja yllättäen menkkakivuista huolimatta testi näyttää plussaa :) Huomen aamulla viel testiä vaik tää plussa oliki kyl ihan selkee tapaus :) Niin oon onneni kukkuloilla!! Miehelle kerron vasta kun hän tulee töistä..Hän ei niin 100% oo innostunut tästä iltätähden hankinnasta,mutta sain ylipuhuttua :) 

276/564 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ultrassa (rv7+0) tarkistuttamassa että näkyykö se syke ku edeltäneellä viikolla ei näkynyt. siellä olikin sitten KAKSI! 5+5 rv ei näkynyt kuin yksi alkio.. mutta tämä toinen vastasi 5+6 ja ei sykettä, toinen 6+3 ja syke. pelottaa hieman mitenhän tämä on...onko toinen mennyt kesken ja jatkuuko toinen vai onko sekin menossa kesken kun viikkoja olisi pitänyt olla 7+0, ultran mukaan sen 4 päivää jäljessä, voikohan se heittää jotenkin tässä vaiheessa?

ensi viikolla uusi ultra.....

277/564 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiina: Ihan mielettömän hienoa, onnea! :D

Hattarah: Ootko käynyt jo siinä ultrassa? Käyn täällä aina välillä vilkaisemassa, että jos sulla olis uutisia:)

278/564 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kiitos kaikille pahoitteluista:)

Elämä jatkuu, vaikka alkuviikosta tuntuikin ihan toiselta:'(

279/564 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh 1989KÄYTTÄJÄ! Toivottavasti asiat selviää.

Itse sain ultra-ajan 26.9. kun silloin on 7 viikkoa täynnä. Jostain syystä ei suostunut mua aikaisemmin ottamaan. Olis ehkä pitänyt kalastella sillä aikaisemmalla tuulimunalla, mutta ei jotenkin tullut mieleen. Neuvola-ajan tilasin, se on 4.10.

Kaukaisilta tuntuu noi päivämäärät... Aika kuluu niin hitaasti!

Olen selättänyt pahoinvointia ja väsymystä syömällä joka välissä salaattia ja snickersejä sekä aloittamalla suorastaan kolme viikottaista liikuntaharrastusta. Nyt raskaudesta tietääkin mun ja miehen lisäksi erinäiset liikunnanohjaajat :D

280/564 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Löysin tän keskustelun ja aattelin et uutena tulokkaana jos uskaltautuisin osallistumaan (en oo enen tajunnutkaan tälläsiä olevan).

Oon 26v. ja esikoista avomiehen kanssa odotellaan. Meillä takana 1 keskenmeno vuosi sitten, nyt sitten kuitenkin toukovauvaa odotellaan rv 6+0 neuvolatädin puhelimessa tekemän pikalaskun mukaan, eli äitienpäivän tienoilla ois laskettu aika nettilaskurin mukaan. :D

Ekan neuvolan sain 23.9. Fiilikset hyvät mut väsy on kova ja rinnat todella arat. Aamuöisestä pahoinvoinnista oon kärsiny nyt 3 yötä. Onko kellään siitä kokemusta? Onko normaalia?