<3 Toukovauvat 2014 <3
Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)
Kommentit (564)
Oho, taidankin kuulua huhtivauvoihin :D
Heips kaikille! :) Eikös tänään oo tunnetusti huonon onnen päivä,ku kuitenkin on perjantai ja 13?? :D Mulle on kyllä ollut kaikkea muuta ku huonoo onnee..nimittäin tuli tänään plussat tauluun. :3 Ihmettelin tuossa, ku menkat ollu myöhässä peräti kolme päivää ja yleensä eivät oo heittäneet päivääkään. Rinnat olleet aivan törkeen kipeet ja on väsyttäny ihan hirveesti. Aamulla sit tein testin,niin kaksi vahvaa viivaa ilmestyi. :) Nyt oon koko aamupäivän netissä ollu ja ettiny tietoo yms. ja löysin tän palstan ja päätin rekisteröityä. Raskauslaskurin mukaan ois rv 4+5 ja la ois 18.5.14.. Mut eipä nuokaan niin kiveenhakattuja tietoja ole. Tää olis eka raskaus..toivottavasti kestää loppuun saakka. :)
Minullekin tämä oli se onnenpäivä kun lopulta monen negatiivisen testin perään lopulta putkahti äsken haalea plussa :) Mutta teinkin testin päiväpissasta joten haaleus voi olla siitäkin. Ja ensimmäistä odotellaan. Kierron päivä olisi nyt 42, mutta epäsäännöllinen kierto joten paha sanoa tarkkaa päivää millon tärppäsi. Olen kuitenkin höperönä merkkaillut koko kierron kaikki S-kerrat ja mukaoireet tarkasti vihkoseen. Sieltä etsiskelin sopivalta vaikuttavan päivän (joka voi toki olla aivan väärä) ja laskuri näytti että laskettu aika osuisi toukokuun puolivälin tienoille. Itse en tosin kaipaa sitä päivämäärää kun ei se kuitenkaan pidä paikkaansa. Hauskaa on se että miehellä on synttärit myös toukokuussa (ja minun ja isäni syntymäpäivillä vain kaksi päivää eroa) :)
Jännitystä ilmassa.
Toukovauvoilla on salainen facebook ryhmä johon voi liittyä laittamalla sähköpostia osoitteeseen toukovauvat2014@luukku.com. ryhmä on salainen ja sen olemassaoloa tai jäseniä ei nää kuin ryhmässä olijat.
En ole enää naamakirjassa :(
Heräilin tuossa vajaa tunti sitten etovaan olooni. Nyt sitten palloilen ylhäällä lauantaiaamuna ennen seitsemää...
Eilen iski tosi pahat "kuukautiskivut", mutta onnistuinpas olemaan huolestumatta. Sain nukuttua kanssa ihan hyvin , mutta nyt tuntuu että olisi palailemassa.
Tein uuden testin aamupissasta, mutta eipä tuo ole sen vahvempi. Olisi kai pitänyt odottaa muutama päivä välissä. Se että ravaan useamman kerran yön aikana pissalla tietysti varmasti vaikuttaa siihen ettei aamupissakaan ole sitten ihan niin vahvaa kuin olisi jos pysyisin vaan sängyssä.
Me ajateltiin että jos kaveri pysyy matkassa niin tilaillaan joskus ekan ultran jälkeen isovanhemmille paidat joissa lukee Ukki, mummo, pappa ja mummu. Ensin meinattiin että JOS onnistuisi jouluun asti salaamaan asian niin olisi kiva joululahja, mutta se menee vähän liian pitkälle enkä varmaan millään malta olla sinne asti edes vihjaamatta ja sitten yllätys menee pieleen :P
Heipä hei!
Kristina82 kyynel silmässä luin tekstisi. Voimia sinulle!
1989käyttäjä Konsultoiko lääkäri sinua mitenkään? Mä olisin varmaan tentannut tuhansilla kysymyksillä! Mitä jos on toinen mennyt kesken niin onko toisella mahdollisuus jatkaa? Entä onko mahdollista että toisen syke vielä tulee esiin...? Jännittävää! Pidän sinulle peukkuja ja toivon tuplaonnea vaikka se voikin olla aika shokki uutinen
Kaimaani Olen useana yönä herännyt aamuyöstä pahoinvointiin (viikon verran?). Saatan palloilla jo viiden aikaan ylhäällä, koska etovaolo ei anna unen tulla. Voit vaan kuvitella miten väsynyt olen töissä :(
Tosissaan viikkoja nyt 6+7 , neuvolassa käyty ja siellä oli kaikki ok eli pissanäyte ja verenpaineet. Sain neuvolakortinkin. Ihanaa vertailla tietoja esikoisen neuvolakorttiin. Lääkäri ensi viikolla ja jännittää! Toivon vain että siellä on yksi vahva sydän sykkimässä oikeassa paikassa, jos ei ole niin koittaa hetkeksi suruaika... olen myös miettinyt ajatuksissani, entä jos siellä on kaksi. Olisi varmaan sekin shokki. Mies varmaan pyörtyisi!
Oloistani: voin huonosti. Etenkin aamulla mutta tulee se pahoinvoinit myös päivällä ja illalla. Jouduin kertomaan töissä kun oli tossa yksi hirveä aamu kun yritin laatata töissäni roskikseen :( itkin myös oloani... kukaan ei nähnyt, mutta olin ihan varma että joudun poistumaan töistä. Olo meni ohi ja pystyin tekemään työpäivän. Lähinnä mietin että miten pitkään jaksan sinnitellä. Olen hyvin hyvin harvoin sairaslomalla, ehkä 1-3 kertaa vuoteen! Neuvolantäti kyllä sanoi, että katso oman jaksamisen mukaan. On ihan ok levätä.
Tissit on kipeät, turvottaa ja toisinaan väsyttää (voi johtua noista valvomisista). Ruokaa ei tee mieli ja tekee. Ruuat mistä olen ennen pitänyt saattaa etoa mua ja toistepäin. Liikunta ei tunnu hyvältä ja sekin ahdistaa, koska syön nyt paljon pahaan olooni, enkä välttämättä niitä terveellisiä ruokia... Voih tulevat kilot...
Yksi kaverini tietää raskaudesta sekä esimieheni. Erän tuttu näki minut neuvolassa mutta en tiedä arvasiko. Sitten kerroin yhdelle hyvän päivän tutulleni koska hänkin on raskaana. Voidaan vaihtaa ajatuksia eikä pelkoa että kertoo tutuilleni :) porukoille kerrotaan, joko varhaisultran tai niskapoimu ultran jälkeen. Pitää tuosta sopia miehen kanssa miten edetään.
Hei kaikki :) minäkin eilen (13 perjantai) plussasin kaupan testeillä vahvat plussat kaksi kertaa päiväpissasta ja tänäaamuna vielä Clearblue digitalilla raskaana +3 :)
Kuukautisten perusteella pitäisi kuitenkin olla 5+4 tänään eli jo kuudes raskausviikko.
Viimeviikolla ihmettelin kun oli jatkuvasti etova/huono olo ja väsytti ihan älyttömästi, vaikka nukuin pitkiä yöunia. Sitten rinnat tulivat älyttömän kipeiksi ja ajattelin että menkat alkaa, mutta eipä niitä vaan alkanutkaan kuulumaan. Luulin aluksi että olen vaan laskenu väärin viikot edellisistä menkoista, mutta kyllä se vaan tulee 6 viikkoa täyteen ensiviikolla edellisistä.
Minä tosiaan täytän ensikuussa 30 ja asun mieheni ja neljän koiran kanssa. Hieman pelottaa onko kaikki kunnossa, kun alavatsa on välillä kipeä, vaikka sen pitäisikin olla normaalia, niin siltikin sitä kehittää semmosia kauhukuvia itselleen ja vähän varovaisesti vasta iloinnut tästä asiasta. Mieheni taas on niin ikionnellinen, vaikka olenkin sanonu monta kertaa että raskaus on vasta niin alussa ettei voi vielä tietää miten käy. Mutta tämä lapsi olisi meille molemmille ensimmäinen ja pitäähän se maanantaina alkaa neuvolaan soittamaan ensimmäinen aika ja yrittää olla stressaamatta turhia :)
Joo, siis kysyin lääkäriltä että onko mahollista että toinen jatkaa kasvuaan niin vastasi että voi olla että jatkaa tai voi olla että menee myös kesken jos toinen on jo mennyt...aika näyttää tässä. ja se että se toinenkin voi ihan hyvin vielä olla elossa syke ei vain näkynyt vielä.. mutta hirvee huoli, kaikki on niin joko tai.... toivottavasti kaikki hyvin ens ultrassa ens keskiviikkona <3 ei jaksais odottaaa....
Peukut pystyyn 1989käyttäjälle.
Minulla ollut taas viime yönä ihan tajuttomat vatsakrampit. Oletan kuitenkin että liittyvät kohdun kasvamiseen tms. mitään vuotoa ei ole ollut ja jotenkin on vaan sellainen tunne että kaikki on hyvin. ja sitten iskeekin syyllisyys siitä että kaikki tuntuu olevan hyvin ja pelko että tulee iso ja kipeä pudotus jos liikaa uskoo tuohon tunteeseen.
Pitää yrittää maanantaina soitella neuvolaan. On vaan paha kun on lääkäriaika ihan toisessa paikkaa juuri samaan aikaan kun tuo neuvolan soittoaika. Mutta viimeistään tiistaina.
Minullahan on ongelma että jännitän hirmusti vieraille ihmisille soittamista ja ylipäänsä vieraita ihmisiä. Eli mitä ihmettä sanon puhelimessa etten kuulostaisi ihan idiootilta? "Hei, tein positiivisen raskaustestin. mitäs nyt?" kuulostaa vähän tyhmältä :/
WHITEDRAGON: soitat vaan sinne neuvolaan. Esittelet itsesi ja kerrot että teit tossa vähän aikaa sitten positiivisen raskaustestin. Voit vielä mainita että kyseessä on ensimmäinen niin olet vähän pihalla näistä käytännön asioista :) Ne kyllä alkaa kyselee siitä eteenpäin. Yhtä jännää se soittaminen oli mulla toisenkin kohdalla, mutta ne kyllä vie sitä keskustelua eteenpäin. Tahtovat mm. tietää milloin on ollut viimeiset menkat ja mahdollisen kierron pituuden ja milloin on plussa tehty. Mie myös jännitän soittamista tuntemattomille ihmisille :)
Tänään on ollut hyvä aamu. Ei aamuöistä pahoinvointia. Olen jaksanut tehdäkin asioita. Tietenkin taas huolettaa että miksi ei olekaan pahoinvointia, onko nyt kaikki hyvin mahassa? Yritän kuitenkin elää hetkessä. Kaikki on nyt hyvin, jos tulee KM niin en voi sille mitään :( Jos siellä on tuulimuna tai kohdunulkoinen niin en voi sillekään mitään. Nyt on tämä hetki. Tulisipa pian jo perjantai niin saa tietää!
Onko teillä muilla turvotusta? tai että mahapöhöttää jo? En tiedä johtuuko tämä siitä että on toinen lapsi, niin alkoi toi maha pömpöttää jo ajoissa vai mistä, mutta en mä ekan kanssa joutunut näin alussa siirtymään "löysiin housuihin". Joudunko jo nyt kaivaa mammafarkut esiin? Samalal toi pömpötys herättää mielikuvituksen juoksua jos siellä onkin kaksi...
Minulla ollu pari viikkoa hankaluuksia housujen kanssa, mutta se voi johtua ihan syömisestäkin XD
Olen aikaisemmin kirjoitellut tuonne vauvakuume palstalle ja nyt löysin tämän!
Olen 26-vuotias, esikoista hyvin varhaisilla viikoilla odottava (: Sain KM:n heinäkuussa, joten vielä en uskalla iloita ;(
Olisi ihanaa liittyä tuohon fb-ryhmään, mutta en taida vielä uskaltaa..
Tänään kävin varhais ultrassa ja mitä ihanin näky siellä olikaan <3 sydän sykki ja viikkoja 7+1. nyt voi vähä huokasta, tietää että siellä joku lyllertää;)
Täällä kanssa yksi viime perjantaina plussan saanut. Nettilaskurin mukaan la. olis 20.5 eli viidennellä viikolla vasta ollaan. Pienet pahanolon tuntemukset öisin kylkeä kääntäessä alkoi jo pari viikkoa sitten, rinnat tosi arat ja nyt näköjään jo alkoi tuo ihana mahan hormoni-turvotus. Farkut mahtuu aamulla vielä hyvin jalkaan, mutta eipä enää iltapäivällä :) Ihan yhtä aikasin alkoi toi turvotus pari vuotta sitten kun esikoista odotin... Ärsyttää vaan kun kamalan kauan ei pysty salassa pitämään jos pitää töissä jo kohta pyydellä isompia housuja :D
Tänne vauva:n sivuillekkin saisi tehtyä suljetun ryhmän tuonne ryhmät-puolelle jos jollain on aikaa ja intoa ryhtyä ylläpitäjäksi. Sit ainakin varmasti sais keskenämme jutella ilman ulkopuolisia. (ainakin kun siellä kävin kattelemassa niin ei tainnut olla toukokuun ryhmää vielä?)
Tällä viikolla pitäis varmaan neuvolaan jo soitella ja aikaa varailla. Harmi vaan kun itse asun niin pienessä kylässä että ultria on ne tasan kaksi jotka saa käydä tekemässä keskussairaalassa. Eli varhaisultrista ei täällä ole kuultukaan ainakaan pari vuotta sitten; jos ei sitten halua yksityiselle mennä....
Vointeja kaikille plussanneille ja pidetään peukkuja että mahdollisimman moni vauveli jatkaisi nämä ekat viikot...
Sain neuvolan 2.10. ja oli tosi kiltin ja kivan oloinen neuvolaihminen siellä luurin päässä *helpotuksen huokaus*. Tosin hän asuu kuulemma melkein naapurissa joten siirsi meidät jollekin toiselle. Ei varmaan halua törmätä koiralenkillä tms.
Lisään tähän soppaani mausteeksi vielä sen että sain tänään masennusdiagnoosin. Mutta toivottavasti tästä huolimatta kaikki menee hyvin ja pieni tähtilohikäärme jaksaa roikkua mukana sen tarvittavan n. 9kk.
Neuvolaa ja ultria ja kaikkea mahdollista tulevaa odotellessa :)
Moikka!
Täällä myös yksi viidennellä viikolla odottava :) Laitoin viestiä siihen s-postiin toukovauvat2014@luukku.com kun haluaisin liittyä siihen FB-ryhmään mutta en ole saanut sieltä vielä vastausta :)
[quote author="Touko14" time="17.09.2013 klo 09:28"]
Moikka!
Täällä myös yksi viidennellä viikolla odottava :) Laitoin viestiä siihen s-postiin toukovauvat2014@luukku.com kun haluaisin liittyä siihen FB-ryhmään mutta en ole saanut sieltä vielä vastausta :)
[/quote]
niin ja la on siis 22.5 <3 kolmas tulossa ja silti aina yhtä uutta ja ihmeellistä :)
Ilmoittaudun mukaan :) Kauan odotettu plussa tuli pari viikkoa sitten ja nyt ollaan viikoilla 6+2 ja la 11.5. Ikää minulla on 27 ja esikoista odotellaan ja ensi viikolla olisi eka neuvolakäynti.
Oli kyllä aivan uskomaton tunne, kun testi näytti positiivista niiiiin monen pettymyksen jälkeen. Meillä oli jo sovittuna ajat lapsettomuustutkimuksiin ja minulta oli ultrattu munasarjat ja nyt sain ilmoittaa polille, että ei tullakaan. Lähete jätettiin vielä voimaan, että jos jokin menee pieleen niin ei tarvitse ihan alusta lähteä liikkeelle uudestaan.
Eniten huolettaa oma työn stressaavuden vaikutukset, mutta pakko yrittää opetella ottamaan rennommin ja jakamaan vastuuta, kun se on kuitenkin kevät-talvella sitten edessä.
Tsemppiä kaikille kanssaodottajille :)
Heippa, tämä kans ilmottautuu :D 7+6 menossa ja vasta viikon päästä (8+5)menossa ensimmäisen kerran neuvolaan, vähän jännittää mitä siellä paljastuu. Nyt kun luen teidän viestejä niin mun 8+5 tuntuu tosi myöhäiseltä ekalle neuvolalle, varasin sen jo pari viikkoa sitten mutta aikasempaa aikaa ei tippunut.
Oireita on ollut, tissit on kipeät, väsyttää ihan kokoajan mutta silti aamuyöstä ei tule uni. Pahoinvointia on, mitään ruokaa ei tekisi mieli mutta silti on tarve kokoajan mussuttaa jotain, koska pitää pahoinvointia poissa.. Mutta kyllä tuntuu mahtavalta, esikoista siis odotetaan :)