Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

241/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty. Noh, kaikki ihan ok. Paitsi että raskausviikkoja mulla on tosiaan lääkärin mukaan noin 5, kuten omienikin laskujen mukaan, ja tässä vaiheessa ei sikiötä vielä näy. Ruskuaispussi näkyi kuulemma erittäin hyvällä paikalla ja kaikki oli niinkuin pitääkin olla tässä vaiheessa raskautta. Ja saamani yöllinen kipukohtaus ja vähäinen verenvuoto ei ole vakavaa vaan on ihan normaalia kun kohtu joskus poistaa tarpeetonta limaa (jossa seassa verta).

Yllätyksenä kuitenkin tuli, että kohdun ulkoista raskautta ei voi pois sulkea vielä vaikka ruskuaispussi onkin oikeassa paikassa. Myöskään tuulimunaraskaus ei näy vielä. Mutta ruskuaispussin vieressä saattoi lääkärin mukaan näkyä kohta, jossa pieni nyytti saattaa köllötellä <3 Ja kyllä siinä munkin silmillä epämääräinen kohta ruudulla näkyi :) Toisinsanoen oli liian aikaista mennä ultraan, mutta sainpahan mielenrauhan, että kyllä siellä ainakin jotain on ja kaikki on niinkuin pitää! Menen kontrollikäynnille 1,5vko päästä, jolloin on arviolta 6,5 rv ja silloin sitten näkyy jo sikiö ja kuuluu syke! Toivottavasti kaikki olisi hyvin eikä olisi tuulimuna tai kohdun ulkoinen, mutta keskenmenoa ei ainakaan tarvitse onneksi nyt pelätä.

242/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miekin tein haalean plussan 20.8 ja sitten vahvan 25.8. LA olisi 1.5 laskurin mukaan <3 <3 olen 24 vuotias ja ensimmäistä ootellaan. on tämä ihanaa! sunnuntaina tuli hieman kirkasta veristä vuotoa pyyhkiessä joka muuttui ruskeaksi seuraavana päivänä. kävin ma ultrassa 5+5, alkio näkyi 1,6 mm.. mutta sykettä ei vielä. ensi viikolla uusi aika ultraan jossa tarkastetaan syke. ensin olin ihan paniikissa mutta eihän se syke mahda vielä nii helposti noilla viikoilla näkyä? 

Onnea kaikille odottajille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kaipa minäkin rohkenen jo ilmoittautua mukaan..

Meidän perheessä on useampia lapsia, mutta minulla on ollut monta tuulimunaraskautta ja keskenmenoa myös, joten olen vähän varovainen, enkä usko tätä todeksi ennen ultraa.

Kuukautisten mukaan laskettu aika olisi 10.5, mutta ovistuntemukset tulivat kyllä aika varhain, joten nähtäväksi jää aikaistuuko ultrassa. Olen käynyt nyt pari kertaa otattamassa verestä raskaushormoniarvon, ja kyllä se oli melkein kaksinkertaistunut parissa päivässä, joten tällä hetkellä siis hyvä tilanne. Mutta huolta aiheuttaa oireettomuus.. Viime viikolla oli palelua ja etovaa oloa välillä, ja viikonloppuna tein plussatestin, mutta tällä viikolla lähes ainoa oire hieman normaalia kovempi väsymys.

Hattarah, mulla ne raskausoireet on joka kerta hävinneet jo ennen vuodon alkamista keskenmenojen yhteydessä, mutta yksilöllistä sekin on. Toivottavasti sinun pikkuinen kehittyy hyvin ja oikeaan paikkaan ja pysyy mukana edelleen!

Minä menen myös varmistusultraan parin viikon päästä, että nähdään onko siellä eloa. Sitä odotellessa...

244/564 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt purkaa omia ajatuksia kun olen tilanteestani niin jännittynyt. Tosiaan keskenmenosta mulla ei ollut kyse. Ja onneksi kävin äsken lukemassa kaksplussan toukokuisten ketjun kun siellä näkyi olevan mun kohtalotovereita muutama joilla myös kovia kohtukramppeja ollut sekä sivulla kipuja. Myös muutama oli minun tapaan käyny vu:ssa viikolla 5 jolloin ei heilläkään näkynyt kuin ruskuaispussi kuten minullakin. Kyllä tuli helpottunut olo! Vertaistuki on kyllä kumma juttu :) En nimittäin eilen illalla ollenkaan tahtonut uskoa että kaikki olisi normaalisti vaikka ultraava lääkäri niin sanoikin. Tuli ehkä yllätyksenä että hedelmöitys onkin tapahtunut hieman myöhemmin kuin itse luulin ja tästä olin ihmeissäni ja maalailin jo piruja seinille että tuulimuna siellä on tulossa kun ei kerran mitään näy. No mutta on sekin vielä mahdollista mutta yritän nyt kuitenkin uskoa lääkäriä joka oli kyllä todella pätevä. Ainaisista vastoinkäymisistä johtuen tulee vain aina epäiltyä ja uskottua pahinta. Mieskin jo eilen vähän hermostui mun jutuille kun lähes itkin tätä asiaa ja hän mukana ultrassa ja kuuli ja näki kaiken saman kuin minä ja kuulemma kaikki on enemmän kuin hyvin :D Kiitos ja anteeksi avautumisesta.

245/564 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumpopo: Listeria voi tulla juustoon tehtaan linjalta pastöroinnin jälkeenkin, ja siks pastöroidutkaan pehmeät juustot ei ole 100 % turvallisia. Tosin isojen meijerien kuten Valion seula on niin tarkka että heidän tuotteitaan pitäisi pystyä käyttämään normaalisti, kun sitten taas ulkomaisia ja pienten juustoloiden tuotteita pitäis välttää.

Mie olin viime kerralla suorastaan hysteerisen tarkka ruokavaliostani, mutta tulipahan terve lapsi :D Ehkä tällä kertaa voin vähän löysätä pipoa... Pahoinvointia odotellessa, vieläkään ei oo muuta kuin pientä ruokahaluttomuutta.

Rv. 5+1

246/564 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarah: Onneks kaikki oli hyvin! Pelästyin hirveesti, kun luin mitä oli käynyt. Mutta onneks myöhemmistä teksteistä löytyi heti tieto, et kaikki hyvin:)

En yhtään ole käynyt täällä, kun yritän vain selvitä tästä työviikosta. Meillä on sellainen tapahtuma, et ollaan oltu aamusta iltaan nyt töissä ja tänään yömyöhään. Ei kaikista kivointa, kun väsyttää ihan hulluna, eikä jaksais normaalejakaan työpäiviä puhumattakaan tällasesta. No, nyt on vaan kestettävä. Niin ja bonuksena tänään hirvee peittely, etten juo. Oli pakko kertoa pitopalvelulle ja he kaatavat mulle alkoholitonta viiniä normaalista pullosta;) Mikään tekosyy ei menis läpi, kun naimisiin menon jälkeen kaikki kyttää muutenkin... Pakko vaan "ryyppää mukana", jollei halua spekulaatioita. Nyt lähdettävä töihin! Viikonloppuja kaikille:)

247/564 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Onko kukaan teistä ostanut vielä mammavaatteita? Itse jouduin viimeksi ostamaan ajoissa vaatteet jo rv 8 ei mennyt omat housut kiinni, nyt kun rv 5 lähenee iltaisin housut ahdistaa ja pitää pitää niitä auki.. Tilasinkin eilen Nelllyn alesta 10-15 euron ale-mammafarkkuja kahdet, käytettynäkään ei saa niin halvalla.. Onko muuten kellään doppleria tai aiotteko hankkia sellaisen? :)

248/564 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina82, juu kaikki on niinkuin tavallaan ok. Olen vain yllättynyt kun mulla mukamas onkin nyt viikkoja takana noin 1 vko vähemmän kuin luulin. Tai muussa tapauksessa tämä on tuulimuna :( Ja huoli on kyllä nyt iso. No viikko vielä piinaa ennenkuin varmistuu ollaanko selvillä vesillä vai ei kun sitten on toinen ultraus.

Itse muuten liityin tonne toukovauvat-facebookryhmään ja siellä kyllä on aktiivista menoa  kokoajan! Suosittelen muillekin :)

249/564 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm... harmillista että kaikki on nykyään facebook - itse en sinne kuulu enkä aioi kuulua.

Päivitän siis eläämäni tänne ja toivottavasti joku muukin välillä käy. Ihana on nimittäin lukea kanssa odottajien kuulumisia.

Joku täällä pohdiskeli noita ruokarajoituksia. Itse meinaan vähentää kahvin siihen 1-3 kuppia päivään. Aamukahvista ei voi luopua... Syön tuorejuustolevitteitä, mutta ne pitää olla pastoroitu. Sinihomejuusto on rakkauteni, mutta syön sitä enään kuumennettuna ja harvemmin.

Kampaajallekin pitäisi mennä, mutta tietenkin pohdin näitä varoituksia...

Oloista.. Saan aaltomaisia pahoinvointikohtauksia, etenkin aamuyöstä enkä oikein saa enää unta. Pakko muistaa syödä vähän väliä ja olo on sen mukainen. Olen turvonnut.... Nyt jo huolettaa tulevat kilot, kun on näin syömäpainotteisesti lähtenyt käyntiin...

ja väsymystä.. tyttäreni nukkuu vielä päikkyjä... jos menisin sohavalle köllimään..

250/564 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti kurkin jo tänne puolelle. Tein tänään iltapäivä pisusta aika vahvan viivan, kaksi aikaisempaa viivaa olleet selviä mutta aika hailakoita niin on tullu vähän epävarmuus että onko totta mutta tänään kyllä vahvistui olo.

Oireet on aika vähäiset, satunnaista pahaaoloa joka tulee usein ruoan jälkeen, alamasu välillä kipee, sellasta menkkamaista kipua, tissit, lähinnä nännit ihan pikkusen arat. Väsymystä ei vielä oikeestaan ole, suorastaan ylipirteyttä :) en malta mennä illalla nukkumaan ja aamulla herään ennen kun kello soi, no töissä kyllä tulee haukoteltua mutta ei mitään totaalista uupumusta.

On kyllä niin onnellinen olo.

Tohon facebook ryhmään haluisin liittyä mutta eihän sitten minun seinälle tule ilmotusta kun olen liittynyt että se ja se liittyi toukovauvoihin :) ?

Jesell2 rv hmmm... olisko joku 4 la olis 14.5.

251/564 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesell2, tässä kopio edelliseltä sivulta facebookryhmästä, perustajan viesti: "Teen salaisen ryhmän johon voi liittyä vain kutsutut käyttäjät ja jonka olemassaoloa ei nää kuin ryhmässä mukana olevat. Sitä ei siis löydy esim. facebookin haulla. Laittakaa halukkaat mulle sähköpostina linkki omaan facebook profiiliin niin lisäilen teitä ryhmään. nasujaporsas@luukku.com"

Eli kukaa ei tiedä jos olet ryhmässä :) Sinne vaan!

252/564 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pahoinvointi pahenee päivä päivältä. Oksentaa ei onneksi vielä ole tarvinnut, mutta suurin osa ruuista ällöttää ja ruoka-annokset on pidettävä tosi pieninä, ettei kamala pahoinvointi iske heti syömisen jälkeen. Ja mikä ihmeellisintä, en pysty edes ajattelemaan mitään kanaruokia, koska ne ällöttää niin pahasti. Aikaisemmin ollaan syöty kanaa ainakin pari kertaa viikossa ja nyt siitä on tullut inhokki numero 1. Mies on kovin kummissaan, kun enää ei yhtäkkiä kanawokki kelpaakaan ruokalistalle :D Myöskään kahvia ei tee enää mieli, joka on kyllä hyvä asia. Ei oo ollu siis vaikeuksia vähentää kahvinjuontia, kun se on käytännössä loppunut kokonaan ihan itsestään. Onko muille tullut jo jotain inhokkiruokia raskauden myötä? 

Mutta sitten niihin himoihin. Voisin varmaan elää salmiakilla. Ehkä jo se tietoisuus, ettei raskauden aikana saa syödä paljoa salmiakkia, saa mut haluamaan sitä joka päivä. Muukin makea kelpais paljon paremmin kuin oikea ruoka. Onneks oon vielä kuitenkin pystyny pitämään sen verran järjen pelissä, että ei oo ruokavalio päässyt repsahtamaan ihan herkkulinjalle :) 

253/564 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä pikkuhiljaa huolestuttamaan, kun mitkään oireet ei oo tässä lisääntynyt. Semmoisia pieniä tuntemuksia tuntuu vatsassa, mutta ei mitään muuta. Kaikki ruokakin maistuu aivan normaaliin tapaan.

Ainut uusi oli kun värjäsin perjantaina äitini hiukset, niin väri tuntui tuoksuvan hyvin vahvasti.

Voi, kun olisi jo ensi viikon tiistai ja pääsisi sinne neuvolaan.

254/564 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kans liittyä tänne listoille... Testin tein lauantaina 7.pvä ja hyvin vahva plussa tuli, nyt on rv 5+3. Kaksi tytärtä on aikaisemmin -04 ja -06.

Keväällä tuulimuna, jonka vuoksi nytkin on pelko, että kaikki nyt olisi hyvin. Ultra on 23.pvä, sinne asti pitäisi malttaa ja jaksaa odottaa, että saa varmuuden. Neuvolaan sain ajan vasta 8.10.

Oireita on pahoinvointi pitkin päivää, lähes koko ajan, mutta oksentanut en vielä ole kertaakaan, menkkamaisia alavatsatuntemuksia ja finnit (naama alkoi kyllä heti oviksen jälkeen kukkimaan, yök)..  Väsymystä ei ole ollut -päinvastoin oon energinen ja pirteä ku peipponen.

Onnellista aikaa eletään ja samalla jännittävää <3

255/564 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Elokuun 24. päivä tein testin ja plussaahan se näytti. Nyt ollaan omien laskujen mukaan menossa 6+3 ja eka neuvola on 24.9. Ensimmäistä odotellaan ja ihan ekasta varsinaisesta yrityskierrosta tärppäsi. Ollaan molemmat 25-vuotiaita. Viime viikkoon asti mullakaan ei ollut minkäänlaisia oireita, ellei tissien turpoamista lasketa. Loppuviikosta sitten alkoi tulla pientä etovaa oloa ja nyt tulee heikosti huono olo aina kun on nälkä. (ja nälkä onkin lähes koko ajan...) Muita raskausoireita ei olekaan näkynyt, toivottavasti niitäkin alkaa tulla.

Mua jännittää töissä kertominen ihan kamalasti, kun oon melko varma, että eivät siihen kovin positiivisesti suhtaudu. Oon ollu samassa talossa vasta karvan vajaa vuoden. Onko kukaan vielä miettinyt millon töissä kannataisi kertoa tilanteesta? Itse meinasin ekan ultran jälkeen kertoa..

256/564 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarah: Ymmärrän huolesi todella. Tsemppiä! Toivottavasti ultrassa tulos hyvinvoiva pikkuinen:)

Olin tosiaan töissä koko viikon aamusta iltaan ja viikonloppuna yöhön. Perjantaina oireet hävis, mut ajattelin, etten vaan kiireessä huomaa niitä. La alkoi tiputtelemaan ruskeaa vuotoa. Sunnuntaina jo vähän enemmän ja lisäksi menkkamaisia kipuja. Tänä aamuna tuli jo holahtamalla, mutta rauhoittui siitä pieneksi vuodoksi. Käytiin yksityisellä ultrassa ja tulos: km 5+5. Jos hakemalla haetaan jotain hyvää, km on tapahtunut tosi alussa ja siististi, joten ei tarvita mitään toimenpiteitä tai odottelua ennen uutta yritystä. Täytyy vaan antaa vuodon loppua rauhassa ja odotella taas ovista. Itketty on nyt vuorokauden aikana niin paljon, että nyt voi ehkä pikkuhiljaa aloitella alusta. Paitsi kyllä sitä itkua taitaa vielä muutamaan kohtaukseen riittää meillä molemmilla...

Onnea ja hyviä vointeja teille kaikille loppuraskauteen! <3

-Kristina

257/564 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina82, Eikä, ihan kamala uutinen :( Tuli ihan kylmät väreet kun luin kertomaasi :( Paljon voimia ja jaksamista teille ja rutkasti onnea uuteen yritykseen kun sen aika koittaa <3

Ja jatsotaan nyt kuinka tässä omalla kohdallani sitten käykään...

258/564 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovis oli 10.8 ja siitä 8pv niin sain jo tosi tosi haalean viivan testiin,oli Sellanen tunne et pitää testata;) kokeilin sit 4pv pääsy uudestaan ja sit jo näky selvästi.tällä hetken 6+1 menoa, mut menkat heitelly koko kesän et ei iha varmaa oo viikoist. mitä ne ei oo ikään tehny,viikonpäästä olis Ultra yksityisen pitää saada vähä varmuutta asiaan et siel varmasti on joku;)tääl ei oo kun Eka vk 12 ennen oli aikasemmin Yks.

259/564 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull alkaa kans olee ongelmii vaatteiden kans,harkitsin jo kans ostavan mamnavaatteia ja viikkoja 7:)

260/564 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips liityn joukkoonne :) minulla nyt rv 7+1 menossa :) raskauden oireet alkoi ennen plussaa tosi vahvoina ja teinkin yhden viikon aikana ennen plussausta varmaan 5 testiä ja ihmettelin ku negaa vaan näyttää,tosin plussa pärähti pari päivää ennen menkkojen alkua:) Minulla synnytykset 07 ja 08, ja yksi km huhtikuussa 2013. Nyt sitten odoteltais taas ja toivotaan että asukki pysyy sisällä. Erilaista tässä raskaudessa on ollut kaikkiin muihin verrattuna pahoinvointi,oireiden aikanen alku, ja todella vahvat oireet ja INHOTTAVAT FINNIT:(( niitä minulla erittäin harvoin on... niin ja tietysti masu on jo aika iso,joten olen ruvennut miettimään kaksosten mahdollisuutta :D nähnyt niistä untakin muutamana yönä jo ennen plussausta..hui...mitenköhän tänne saisi kuvan teille masusta,niin näkisitten kuinka hurja se on..j olis kiva nähdä muidenkin alkumasuja ja masujen kehitystä :))