Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

221/564 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Butterfy, terveyskirjastosta löytyy paljon luotettavaa tietoa esim. kohdun ulkoisesta raskaudesta. Tässä linkki http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00142&p_haku=kohdun ulkoinen*

Sivuilta löytyy myös paljon muuta tietoa raskaudesta. Hyvät ja luotettavat sivut.

Kyllä tässä nyt niin pelottaa että ei saa töitäkään oikeen tehtyä kun mielessä pyörii kokoajan pahin. No tilanne on onneksi nyt kuitenkin rauhottunut, mutta mieli ei.

222/564 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBF: ole onnellinen jos ei ole pahoinvointia! Ei sitä tule läheskään kaikille, toivottavasti kuulut siihen vähemmistöön :) Itellä se kesti viimeeksi kaksi viikkoa, yhtään kertaa en oksentanut vaan oli sellanen kestokrapulan tuntunen olo 14 päivää, yök...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/564 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli tänään neuvola. En saanu edes neuvolakorttiaviel, teki lähetteen gynenpolille ultraan ja pääsen 11.9 sinne! Jännää! Sovittiin et soitan sen jälkeen neuvolaan uudestaan, ku selvii ensin raskaus viikot :)

Mulla väsymys pahentunut ihan kamalasti. Hirvee homma saada itsensä aamulla sängyst ylös! Koulussa nukuin tänään kaks kertaa, ruokailun jälkeen oli lähettävä kotiin ku ei vaan kestäny hereil enää. Miten mä saan ikinä ton koulun käytyy loppuun ennen ku vauva syntyy ku en oo saanu mitään siel aikasiks täl viikol.. huoh. Sitäpaitsi must alkaa tontuu et koht kaikki koulus tajuu et mä oon raskaana, ku ne löytää mut nukkumast millon mistäki :D En muista et ainakaan edellises raskaudes olis ollu näin pahaa väsymystä! Ja sit mul on morkkis siit et nytki lapset on päiväkodis, ku mä en vaan pysty hakee niit viel ku väsyttää niin hulluna. Ja joudun varmaan taas laittaa niille lastenohjelmat illaks pyörii, ku ei ittest oo muuhun ku sohval makoiluun. Todella huono äiti olo :( 

Kiinnostaisko ketään jos perustettais toukovauvojen facebook ryhmä? Sellai salainen ettei sit kuitenkaan kavereilke viel paljastuis.

224/564 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarah: Toivottavasti kaikki ois hyvin! Onneksi sait kuitenkin jo huomiselle ajan sinne ultraan nii selviää sitten... 

Pikkuisena olen itse alkanut tätä pikkuista ajattelemaan. Jotenkin tuntuu, että tällä tulee olemaan monia työnimiä, miehen tuntien... 

Soitin eilen neuvolaan, ja olen nyt hieman hämmästynyt, kun kerroin että edelliset menkat on tosiaan ollu 5.7, mutta nyt sain plussan ja kerroin milloin me uskotaan hedelmöittymisen olleen, mutta kuitenkin neuvolassa halutaan lähteä siitä, että ois vko 8+5. Tietysti se tarkentuu sitten ultrassa, mutta jäi jotenkin hassu tunne siitä. Eka neuvolakäynti saatiin 17.9, jee! Siellä voi sitten varmaan kertoa muutenkin omista tuntemuksista.

Muuten täällä voidaan harvinaisen hyvin. Väsyttää ihan tajuttoman paljon, mutta senkin saa kuriin ku välillä vaan lähtee jumppaan tai jonnekin. Pientä vihlontaa ja kutittelua on selässä ja masussa, erityisesti jos on seisonut paikallaan pitkään (tai sitä sitten vain kiinnittää enemmän huomiota asiaan)

Black Butterfly: Tuntuis, että eiköhän ne sitten ku saat sen todistuksen ota asian huomioon. Ois hassua jos ei. 

-jokrile + pikkuinen (8+5)?

225/564 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy13: tuo toukovauvojen facebook vois olla ihan mielenkiintoinen idea :)

226/564 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarah, tsemppiä sinulle! Toivottavasti asiat kääntyy parhain päin. 

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan kolmen viikon päähän, jolloin viikkoja on kasassa 9. Neuvolan täti oli ensimmäistä päivää töissä ja asiat oli "vähän" hakusessa. : ) Kysyi mm. milloin minulla oli ensimmäiset kuukautiset.. Vastasin, että kysytkö nyt todella sitä vai milloin viimeiset ja sitähän tarkoitti ; ).

D-vitamiinia pitäisi kuulemma ottaa 10 mikrogrammaa ja foolihappoa 400 mikrogrammaa päivässä. Onneksi näitä on otettu jo jonkin aikaa. Tosin foolihappoa olen saanut hieman vähemmän, sillä käyttämässäni foolihappo+b-vitamiinissa on mikrogrammoja 300. Kuulemma myös ravintoterapeutille on mahdollista päästä, jos haluaa. : )

Täti puhui myös seerumiseulonnasta, joka olisi niin halutessa 10+0 - 10+6 välillä. Katsoin netistä, että on jokin verikoe ja tulokset yhdistetään ultran kanssa, ja näiden perusteella analysoidaan ainakin Downia. Ultrat on viikoilla 12 ja 20. Näistä ja muistakin asioista laittavat nyt neuvolasta postia tulemaan.

Pahoinvointi ei ole (ainakaan vielä) alkanut myöskään täällä. Turvotusta on vatsassa jonkin verran.

227/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut vaikeuksia sopeutua ruokavaliorajoituksiin? Mie jään kyllä kaipaamaan tuorejuustoa ja kylmäsavulohta, mutta eniten vaikeuksia on kahvinjuonnin vähentämisessä! Teen opinnäyttettä kotona ja koko elokuun on menny pari pannullista kahvia päivässä, nyt pitäis _vähän_ vähentää... Oon koittanu juoda yhden mukin aamulla ja sit yhden päivällä, mut kun siinä välissä ja illallakin kahvittais.... Aargh :D

228/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SALAMANDERI : Sanos muuta :s Itselle tuli tänään fiilis, että jos tämä ei olekkaan totta tai tulee keskenmeno. Aijon tehdä kyllä kaikki typerimmätkin niksit mitä netissä on sanottu sen ehkäisemiseksi, vaikkei se itsestä kiinni olekaan. 

Tietääkö joku onko rooibos tee nyt sallitty vai kielletty? Neuvola täti ei sanonut siitä mitään, kun puhuttiin kahvista ja teestä?

Hattarah: Kovasti onnea ja jaksamista sinne! <3 hyvä että on rauhoittunut edes vähän.

Facebook sivu olisi hyvä, jos sen saisi salatuksi ja sellaisen nimen, ettei siitä tutut arvaa :D Olen kertonut äidille ja parhaalle ystävälle miehen lisäksi. Sain keskenmenon, kun olin 17 ja se oli silloin hirveän vaikeaa, kun en itsekään tiennyt olleeni raskaana (muutenkin hoikka ja kuukautiset tuli miten sattuu) ajattelin, että jos nyt jotan käy haluan tukiverkon ympärille! plus äiti osaa sanoa siskolle, ettei laita vauvanvaatteita vielä kierrätykseen ;)

Meillä mies sanoo kippuraksi :') Kun joskus jollain sivulla oli raskauden vaiheista, että "kippura alkaa nyt voimistella" :D

229/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppaamisesta ja hengessä mukana olemisesta.  tullut onneksi verta eilen ollenkaan enää aamun jälkeen eli oli selvästi yöllä "irronnut" pieni määrä jostain sen kivun saattelemana ja sitten se tuli vain pois. Ja ei ollut vastaavia kipujakaan ollenkaan sen yöllisen jälkeen eli tilanne on onneksi rauhoittunut. Normaaleja masutuntemuksia on ja pahoinvointi jatkuu joten toivottavasti nyytti on vielä matkassa mukana <3 No iltapäivällä ultraan tarkistamaan tilanne ja mieskin lupasi ehtiä mukaan katsomaan (toivottavasti) nyyttä :)

230/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen käyny veriseuloissa molemmista, viimeksi hälytti ja kävin lapsivesipunktiossa ja tulos oli normaali ja terve tyttö synty huhtikuussa.. nyt jo jännitän että hälyttääkö veriseulat tässäki raskaudessa... minun pitäis käydä ostaan kalkkia ku imetän vielä ja enkä käytä maitotuotteita juuri yhtään, mitä nyt kahvissa. Kahvia menee aamulla 5 kuppia + muut kupit jos kylästelen yms... joka raskaudessa olen kahvia juonu niin paljon ku on tehny mieli...

Ens viikon tiistaina eka nauvola silloin 6+2 ja samalla kuopuksen 5kk neuvola...

231/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen tuli kuitenkin mieleen että tietääkö joku kauanko kestää raskausoireiden loppuminen joa tulee keskenmeno? Pahin on silti mielessä mutta haluun ajatella positiivisesti. Ja eikös sitä vertakin tulisi paaaljon enemmän ja hyytymiä ym. mutta miten kauan mahtaa kestää että se veri ja alkio ym kamat valuu sitten ulos? Kaipa ne vuorokauden kuluessa olis jo tulossa ulos?  

232/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marilynrose: Oli se rooibos mun mielestä kiellettyjen listalla ainakin sen THL:n listan mukaan, joka on linkitetty tänne aiemmin. 

Mua lohdutti niissä tuorejuustoissa, kun luin että sit voi syödä jos on kuumentanut ne "kuplivan kuumaksi". Tällöin ilmeisesti listeria bakteerit kuolee :)

Tykkään itse laittaa tuorejuustoa esim. herkkusieniin ja paistaa niitä tai aurajuustosta pitsan päällä. En ehkä pitseriasta kuitenkaan söis aurajuustopitsaa, kun ne niin nopeasti paistetaan, mutta omatekoista joo.

Hattarah: Kuulostaa, että selvisitte säikähdyksellä... Niin on ainakin parempi uskoa toistaiseksi. Jos tulisi km niin tuntuu, että oireet ei heti loppuisi, että keho ei tajua niin nopeasti tilannetta, mutta varmaan tulis vertakin enemmän. 

jokrile + pikkuinen (8+6)?

233/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin vaik tehä facebookkiin sen ryhmän. Teen salaisen ryhmän johon voi liittyä vain kutsutut käyttäjät ja jonka olemassaoloa ei nää kuin ryhmässä mukana olevat. Sitä ei siis löydy esim. facebookin haulla. Laittakaa halukkaat mulle sähköpostina linkki omaan facebook profiiliin niin lisäilen teitä ryhmään. nasujaporsas@luukku.com

234/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marilynrose: joo Rooibos tee oli kiellettyjen listalla. Sekä muut yrttiteet.

Myy13: Voiko sen ryhmän tosiaankin tehdä niin salaiseksi ettei se näy missään ulkopuolisille..? :o Laita siihen sitten vielä varmuuden vuoksi joku hyvä peitenimi eikä mikään selkeä "Toukomasut" tms :D

235/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy13: ainiin ja saanko linkittää sähköpostiosoitteesi myös tänne ryhmään kun täälläkin on puhuttu facebook-ryhmän perustamisesta..? :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2292828-toukomurut-2014-a

236/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin jo perustaa ryhmän, ei oo nyt mitään salanimee, on sama ku tän ryhmän nimi. Mut siis ryhmän olemassa oloa ei nää ku jäsenet. Kokeilkaa vaik ketkä ette viel ryhmään kuulu ;) ja mun puolesta saa ilmotella tonne kaksplussallekki

237/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän mietityttää tuohon facen ryhmään liittyminen, mitä jos se kuitenki sitä näkyy jossain kavereille? En todellakaan halua kertoa kaikille vielä, toistaiseksi vain mies tietää...

238/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttutyttö, ei se ryhmä näy kavereille eikä kenellekkään muille ku ryhmäs oleville :)

239/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan haulla löytänyt ryhmää :)

En esikoisen odotuksen aikaan kauheesti noista ruokarajotuksista stressannut, enkä aio nytkään. Söin ihan hyvällä omallatunnolla esim. Valion tuorejuustoa ja Aurajuustoa kun ovat pastoröityjä. Ja kylmäsavulohtakin voi syödä kypsennettynä. Kahvia juon pari kuppia aamusin ja joskus iltapäivällä jos on jossain kyläilemässä tai muuten vaan tekee mieli.

Tein eilen vielä CB:n puikkotestin ja nyt siihen tuli vahva viiva, ensi viikolla kyllä vielä teen sen digin niin näkee että siinä viikot nousee.

Kiva kuulla Hattarah ettei vuotoa ole enää tullut, eiköhän siellä pienellä ole kaikki hyvin. Tulehan kertomaan kuulumiset ultran jälkeen.

Sumpopo 4+4?

240/564 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ryhmään mahtuis vielä yks tyyppi ?! :D Sain parista testistä plussat 2.9, whii :) LA olis mun laskujen mukaan 8.5.2014. Ikää mulla 24 ja toisista menkoista napsahti, ihan niin kuin edellinenkin. Esikoisen neuvola oli tänään joten mainitsin neuvolantädille uudesta tulokkaasta. Eka neuvola onkin sitte 3.10. :)