Toisen lapsen kriisi
Moi. Olen 36v mies ja meillä on puolisoni kanssa juuri 5v täyttänyt tytär. Nyt puolisoni haluaisi toisen lapsen kanssani, mutta minä en. Hän on ilmoittanut, että hän hankkii toisen lapsen joko minun kanssa, tai sitten jonkun muun, mikä tarkoittaisi parisuhteemme (ja kolmihenkisen perheemme) loppua. Mitähän tästä kaikesta pitäisi ajatella ja miten tästä kriisistä pääsisi eroon? Koen, että minulla on yhtäläinen oikeus olla haluamatta toista lasta, kuin hänellä haluta sitä.
Kommentit (27)
Näin siinä käy kun idiootit lisääntyy.
Hyvin tyypillistä että naisella on valtava, kaiken järkeilyn ylittävä kaipuu saada lapsi(a) ja mies laskee tila-auton ja isomman asunnon kuluja. Eihän tuohon ole oikein vastausta, muuta kuin puhua. Onko esim äiti valmis palaamaan täysipäiväisesti töihin kun lapsi on 1v, vai haluaako olla 3 vuotta kotona? Mielestäni pitää nostaa asiat käsiteltäviksi....
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä käy kun idiootit lisääntyy.
Aloittaja on tässä se fiksu, vaimoke taas rasittava narsistialistaja
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tyypillistä että naisella on valtava, kaiken järkeilyn ylittävä kaipuu saada lapsi(a) ja mies laskee tila-auton ja isomman asunnon kuluja. Eihän tuohon ole oikein vastausta, muuta kuin puhua. Onko esim äiti valmis palaamaan täysipäiväisesti töihin kun lapsi on 1v, vai haluaako olla 3 vuotta kotona? Mielestäni pitää nostaa asiat käsiteltäviksi....
Tila-auto kahden lapsen kanssa..?
Kiristäminen = henkinen väkivalta. Juokse lujaa, ap. Mietipä mitä seuraavaksi kiristetään? Aiotko hyppiä loppuikäsi vaimon pillin mukaan?
Mä haluaisin kolmannen lapsen, mies luultavasti ei. Ei silti tulis mieleenkään rikkoa meidän avioliittoa ja 4-henkistä perhettä sen takia. Mä tiedän että mua tulee vaivaamaan jollain tavalla se puuttuva lapsi loppuelämäni, mutta en mä sitä halua myöskään painostamalla tai jonkun muun kanssa tehdä. Lapsenkin on oikeus syntyä 100% haluttuna eikä äidin määräämänä.
Oon ite ainoo lapsi ja siinä oli paljon hyvää, toisaalta myös toivoin aina pikkusisarusta.
Toivottavasti teidän perheelle löytyy ratkaisu, jonka molemmat voi hyväksyä.
Höpö Höpö