Uskotko että jonkinlaista telepatiaa on olemassa?
Minulle on käynyt joitain uskomattomia juttuja etenkin esikoislapseni kanssa että pelkkä sattuma tuntuu selityksenä huonolta.
Kommentit (39)
Jonkinlaista, usein on tullut enteitä jotka toteutuneet.
Viime yönä ajattelin erästä iäkästä ihmistä vuosien takaa ihan yhtäkkiä, toivon ettei ollut enne tällä kertaa.
Uskon. Varmasti kvanttifysiikka 30 vuoden kuluttua todentaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska telepatia on tieteen vastainen asia niin helppo sanoa että en todellakaan usko.
Eli: sattuma on juurikin syynä kokemuksiisi.
Sattuma. Ja ihmiset, jotka ovat paljon tekemisissä, etenkin niin symbioottisesti kuin äiti ja lapsi, ammentavat toisistaan ja oppivat, miten toinen reagoi mihinkin. He havaitsevat mikroilmeitä ja kuulevat jo hengityksen mitasta tai sävystä, että mitä toinen ehkä ajattelee. Jopa hajuaistimus voi kertoa toisen tunnetiloista, vaikkei sanaakaan sanottaisi tai asiaa aktiivisesti havainnoisi. "Telepatian" todennäköisyys siis kasvaa, kun toista osaa lukea.
Lapseni on siis sanonut ääneen sellaisia asioita joita juuri ajattelin. Etenkin kun oli pienempi, näitä sattui usein.
Esim. kerran sanoi "äiti, eihän siellä xx uimahallissa ole liukumäkeä", kun olin juuri miettinyt mielessäni liukumäkeä, joka siellä oli minun lapsuudessani. Asiasta ei ollut puhuttu hänen kanssaan lainkaan.
Ap
Tavallaan kyllä, olemme kuitenkin jotenkin yhteydessä/sidoksissa toistemme mieliin.
Esim. ajattelen nyt yhtä sanaa ja varmasti tiedät mikä se on. Laita tänne sen sanan ensimmäinen ja viimeinen kirjain niin kerron oliko se sana.
Miksi otan puhelimen tai katson missä se on juuri ennen kuin rakkaani soittaa?
Kyse ei ole uskosta/tieteestä. Sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otan puhelimen tai katson missä se on juuri ennen kuin rakkaani soittaa?
Nämä perustuu yleensä sattumaan. Kuinkahan monta kertaa katsot puhelinta tai otat käteen, ilman että soittaa.
Asiaa on tutkittu ja tulokset ovat selvät:
Telepatiaa ei ole havaittu, jos koejärjestelyt ovat asianmukaiset.
Kyllä telepatiaa on olemassa. Kaikki ihmisten välinen toiminta on energiaa ja tuolla on olemassa miljooníen ihmisten joukkio, jotka uskovat, että voit myös manifestoida mitä tahansa elämääsi. Jumala on universumin energiaa, johon voimme itse koko ajan vaikuttaa. On olemassa intuitiota ja telepatiaa, selvännäköisyyttä jne. Lisäksi on sielunkumppaneita, kaksoisliekkejä, jälleensyntymistä jne. Joten telepatia on todellakin mahdollista ja itseasiassa monet fyysikot ovat alkamassa uskoa näihin myös, ja monia "yliluonnollisia" asioita pystytään pian todistamaan tieteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Uri Geller.
Ammattitaikuri ja silmänkääntäjä, joka temput pystyy jokainen keskitason taikuri toistamaan, ja joka on jäänyt kiinni silmänkääntötempuista.
On sitä olemassa, mutta vain mielikuvituksessa.
Assburger kirjoitti:
No en ajatellutkaan sellaista telepatiaa että mietin vaikka vihreää kuutiota ja toinen näkee sen mielessään vaan sellaista sattumanvaraisempaa, johon liittyy esim. vahva tunnereaktio. Esim. identtisillä kaksosillla uutisoitu tapahtuneen näitä selittämättömiä juttuja jossa toinen esim. "tiennyt" sisaruksensa menehtyneen, vaikka mitään tietoa ei ole voinut siitä olla.
Tämäkin oli aika erikoinen tapaus:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000004036595.html
Ap
niin monta kertaa on käynyt telepaattisia yhteensaatumia äitini kanssa ja niin outoja sellaisia, että uskon. Muidenkin kanssa on käynyt, mutta äitini kanssa ne ovat erityisen vahvoja.
Assburger kirjoitti:
Varmasti koejärjestelyin äärimmäisen vaikea todistaa vrt. valkotakkisyndrooma. Ehkä tarvitsee jonkin tietyn levollisen ja tyhjän mielentilan. Väkisin yrittämällä ei taatusti onnistu, mutta kun ei voida todistaa, niin ei ole totta...
Monet kerrat olen nainut naapurin tyttöä telepaattisesti.
Mulla on ainakin mun isän kanssa jokin "telepaattinen" yhteys. Miljoona kertaa tietty tapahtunut tuo, että toinen sanoo mitä toinen ajattelee, mut minäpä olen vienyt tämän kokonaan uudelle tasolle: Sanon jotakin, ja arvaan (etukäteen) sanasta sanaan, mitä mun isä kohta sanoo vastaukseksi. Tai ehkä mä vaan tunnen sen niin hyvin 😄
Koska telepatia on tieteen vastainen asia niin helppo sanoa että en todellakaan usko.
Eli: sattuma on juurikin syynä kokemuksiisi.