Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sulla tulee ekana mieleen sanasta "yrittäjä"?

Vierailija
31.08.2013 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää, yrittää ja yrittää, toivottavasti joskus onnistuu :)

Vierailija
2/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itserakas, työhullu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni, joka jaksaa yrittää, joskus onnistuukin, mutta rahan eteen on uurastettava paljon enemmän kuin mitä palkkatyöläisen,meikä niitä lomia juurikaan ole. 

Vierailija
4/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri, joka on stressaantunut ja hokee "yrittäjällä ei ole koskaan lomaa", "tällaista se yrittäjän arki on" ja "yrittäjä ei voi sairaslomia pidellä".

Valintoihinsa tyytymätön ihminen, joka varsinkin piilottelee sitä, jos yritys kuitenkin menestyy ja rahaa riittää. Lisäksi hän loppupeleissä nostaa itsensäkaikkien niidne yläpuolelle, jotka tekevät töitä toisen alaisuudessa, kun on se Yrittäjän Itsenäisyys.

Vierailija
5/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 20:19"]

Marttyyri, joka on stressaantunut ja hokee "yrittäjällä ei ole koskaan lomaa", "tällaista se yrittäjän arki on" ja "yrittäjä ei voi sairaslomia pidellä".

Valintoihinsa tyytymätön ihminen, joka varsinkin piilottelee sitä, jos yritys kuitenkin menestyy ja rahaa riittää. Lisäksi hän loppupeleissä nostaa itsensäkaikkien niidne yläpuolelle, jotka tekevät töitä toisen alaisuudessa, kun on se Yrittäjän Itsenäisyys.

[/quote]

Juuri tuota tarkoitin, mitä yläpuolelleni ehtikin joku kirjoittaa.

Vierailija
6/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule mitään positiivisia mielikuvia. Olen itsekin ollut yrittäjä ja touhu oli pakko lopettaa, kun olin niin stressaantunut että sain vakavia rytmihäiriöitä. Ei sopinut mulle ollenkaan ja minusta on  täysin edesvastuutonta opettaa yrittäjyyskasvatusta lapsille. (Tästä jälkimmäisestä mielipiteestä en juurikaan ääneen juttele, mutta se on rehellinen mielipiteeni)

Vierailija
7/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa, stressaantunut, todennäköisesti köyhä ainakin alussa vaikkakin mahdollisuus vaurastua omalla työllä. Rohkea, ei pelkää riskejä, sitkeä, itsenäinen.

Olen yrittäjä itse:) 

Vierailija
8/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnarkomaani. Työ menee kaiken edelle, työtä varten eletään ja työtä vain tehdään. Työstä nautitaan ja lomallakin ajatellaan työtä. Vapaa aikaa on, mutta sekin käytetään töiden suunnitteluun. 

Siinä kuvaus miehestäni,  joka on maatalousyrittäjä ja naudanlihan tuottaja.

Sais hankkia mun puolesta jonkun toisen työn. Ottaa päähän kuulla edes sanan traktori.

Vierailija
9/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Se tulee sanasta mieleen. Seiskan kanssa mennään täysin samoilla linjoilla, ollaan varmaan ennenkin menty tällä palstalla. :)

Vierailija
10/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, noin yleensä stressaantunut, ahkera, puolikuntoisena ja jopa sairaanakin töissä, aktiivinen ja osallistuva.

Olen itse yrittäjä, mutta minuun nuo ei päde. En ole ollenkaan stressaantunut, koska voin pitää lomaa ja toisaalta en hirveästi kaipaa ihan täyttä lomaa, koska työ on kuin harrastus ja rakastan sitä, se on elämäntapa. Mulla ei ole myöskään kiirettä juuri koskaan. Lisäksi olen introvertti, enkä viihdy minkäänlaisissa pippaloissa enkä ole ollenkaan aktiivinen. Ainoa ikävä asia on kanssaihmisten uskomaton kateellisuus.

Vierailija
11/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalainen seurakunta. Oma pomoni on laiska, joka vähät välittää deadlineista ja hoitelee suruttaa omia asioitaan vaikka olisi kuinka kiire. Äitini taas teki todella pitkää päivää eikä jaksanut elää enää eläkeikään saakka. Tuohon väliin mahtuu vaikka mitä. Ensimmäisenä kuitenkin tulee aina mieleen nämä pienyrittäjät, kun nämä ovat itseäni lähinnä. 

Vierailija
12/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanasta tulee mieleen ne tuhannet rohkeat suomalaiset, jotka työllistävät muita ja pitävät suomen talouden joten kuten jaloillaan. Ovat uskaltaneet tehdä omanlaisensa ratkaisun työllistyäkseen, ottaneet riskin ja odottavat sen kantavan myös hedelmää.

Vierailija
13/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on varmaan rikas.

Vierailija
14/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen niin monelaisia yrittäjiä, että mitään ensiajatusta ei edes tule.

osa on duunarialan firman perustaneita putkimiehiä tai raksamiehiä, joista joillain on mennyt hyvin ja joillain huonosti suhdanteiden mukaan. Töitä riittää, jos tekemään pystyy, mutta se on vähän tuuri kauppaa, että kauanko terveydellisesti ja rahallisti pystyy. Riskit on siis isot ja huvit on yleensä vähintään yhtä raskaat kuin työt.

Sitten on näitä yleensä naisyrittäjiä, jotka ovat perustaneet yrityksen voidakseen tehdä sitä työtä, jota haluavat, mutta erityistä hulvattoman rikastumisen tavoitetta ei ole. Näille ihmisille riskinottokyky tarkoittaa sitä, että tiedetään, mikä riski on kestokyvyn rajoissa myös toteutuessaan. Nämä ihmiset ovat yrittäjiä ihan tyytyväisinä, tekevät töitä sen verran kuin huvittaa, toki voitotkin on sit aika vaatimattomia -  merkittävää tappiotakaan ei tosin tule  -  mutta vapaus ja tilaisuus tehdä haluamaansa työtä voittaa sen. 

Vierailija
15/15 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakas keski-ikäinen mies, joka istuu takahuoneen toimistopöydän takana selailemassa paperipinoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan