Mieheni huutaa ja nöyryyttää
En tajua, mitä minun pitäisi tehdä, kun olen naimisissa henkilön kanssa, joka on aggressiivinen ja pahantuulinen jatkuvasti. Esimerkiksi tänään aamulla hän repi minut ylös sängystä ja sanoi, että teepäs nuo kotityöt ja heitti minua tavaroilla. Sen jälkeen hän pakotti minua tekemään itselleen aamiaisen, mutta aluksi kieltäydyin, sillä hän oli mielestäni käyttäytynyt ala-arvoisesti.
Olin jo yli kolmekymppinen, kun hänet tapasin ja olemme jo naimisissakin, joten en kehtaisi perääntyä ja ottaa vielä eroakaan. Kuitenkaan suhde ei ole ihan sitä, mitä olen suhteelta odottanut (olin ihan nuoresta pitäen sinkku, sillä viihdyin kotosalla ja itsetuntoni on aina ollut huono, vaikka olenkin ihan siedettävän näköinen ja hoikka).
Mitään fyysistä läheisyyttä (sitä satunnaista välivaltaa lukuunottamatta) ei ole, sillä hänellä on pahoja erektio-ongelmia ollut alusta lähtien ja hän on muutenkin todella huonosti varustettu, joten en itsekään nauti mistään sellaisesta hänen kanssaan. Hän ei kyllä tee edes aloitettakaan koskaan. Kun tapasimme, hän kertoi pitävänsä eräästä urheiluharrastuksestaan enemmän kuin seksistä. Jotenkin harmittaa, että olen jumissa hänen kaltaisensa miehen kanssa.
Hän lisäksi pakottaa minua kirjoittamaan lopputyönsä ja muita opiskeluunsa liittyviä tehtäviä ja uhkaa rikkoa tavaroitani, jos en kirjoita tiettyä sivumäärää määräaikaan mennessä.
Hän huutaa, nimittelee, kiroilee, nalkuttaa ja käyttäytyy arvaamattomasti ja erittäin äkkipikaisesti. Hän on todellinen kontrollifriikki, vaikka monesti hänen arvionsa menee aivan vikaan ja olen ollut se, joka on oikeassa monesti (mutta minun mielipidettäni hän ei kuuntele). Olen ihan väsynyt häneen. Tosiaan olin nuorena vuosikaudet sinkku ihan omasta tahdostani (ihastuin vääriin, varattuihin henkilöihin), joten en jaksaisi taas heittäytyä sinkuksikaan. Mutta saisinko muuttumaan hänet jotenkin inhimillisemmäksi ja empaattisemmaksi sekä rauhallisemmaksi? Miten?
Kommentit (24)
Kaiken lisäksi vielä ei ole enää edes kyse "kulissista", sillä omat vanhempanikin ovat huomanneet miehen todellisen luonnon ja aggressiivisuuden. Lisäksi työkaverini ovat ihmetelleet joissain asiayhteyksissä hänen käytöstään. Samoin kuin hänen omatkin työkaverinsa. Hän on häikäilemätön, itsekäs, kehuskeleva, mutta kateellinen, äkkipikainen, aggressiivinen ja aivan painajaismainen monesti minua kohtaan kotona, jos hän sille päälle sattuu. Kun kysyin, voisiko hän muuttaa käytöstään, hän sanoo, ettei kykene sellaiseen ja että hänen isänsäkin on käyttäytynyt kotona samaan tapaan. Itse ihmettelin, kun tapasin hänen äitinsä ensimmäisen kerran, sillä en ollut kohdannut yhtä nujerrettua ja epävarmaa iäkkäämpää naista aikaisemmin. T. Ap
18 jatkaa, hyvä että olet herännyt puolustamaan itseäsi. Minusta sinun kannattaa jselvitellä eroon liittyvät käytännönasiat etukäteen, että pääset lähtemään mahdollisimman nopeasti. Epäilen että miehesi psyyke ei kestä hylkäämiskokemusta ja puolustautuu tilanteessa aggressiolla sinua kohtaan. Älä säikähdä tätä vaan tee hyvät suunnitelmat etvaikkakin , varmuuden vuoksi!
18 jatkaa, hyvä että olet herännyt puolustamaan itseäsi. Minusta sinun kannattaa jselvitellä eroon liittyvät käytännönasiat etukäteen, että pääset lähtemään mahdollisimman nopeasti. Epäilen että miehesi psyyke ei kestä hylkäämiskokemusta ja puolustautuu tilanteessa aggressiolla sinua kohtaan. Älä säikähdä tätä vaan tee hyvät suunnitelmat etvaikkakin , varmuuden vuoksi!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 17:21"]
Mies on persoonallisuudeltaan häiriintynyt ja purkaa omia ongelmiaan sinuun! Syy ei ole sinussa. Hän ei ehkä pysty rakastamaan ketään. Tiedätkö hänen lapsuudestaan? Veikkaisin jotain traumoja suhteessa vanhempiin. Tuo seksuaalisuus on myös ongelma hänelle , ei johdu sinusta ! Lähde, olet vielä nuori! Käy vaikka itse psykologilla selvittelemässä ajatuksia ja sitten vaan lähdet!
[/quote]
Olet oikeassa. Alan itsekin jo "herätä" tähän. Lisäksi on mahdollista, että hänellä on joku muu. Alan uskoa, että häntä ei vain voi muuttaa. Hänen itse on muututtava ja motivaation pitää lähteä hänestä. Olen suvun silmissä "luuseri", jos eroa, mutta en vain jaksa pitää kulissia yllä. Ketjussa mainitsemani asiat ovat vain pieni murto-osa kaikesta järjettömästä, mitä olen joutunut kokemaan (mm. hän pakotti minut epätoivoisena, itkuisena aborttiin suhteen alkuaikoina jne.). T. Ap