Tytär ei halua tuoda poikaystävää kylään jos ei saa laittaa ovea kiinni huoneeseen!
Ja nyt tytär raivokiukuttelee. Sitten meille ei tulla kylään. Minun talo, minun säännöt. Missä teillä menee raja?
Kommentit (76)
Pojan tyttöystävän kotona ollaan yhtä niuhoja. Sitten vielä ihmettelevät, miksi nuoret viihtyvät paremmin meillä.
Oikeasti mitä? Onko tää totta? Ymmärtäisin jotenkin, jos kyseessä olis 14-vuotias, mutta tuon ikäisen kanssa on todella epätervettä kyttäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani edustivat hyvin tiukasti "minun talo, minun säännöt" -ajattelua. Lopputulos: muutin yhteen poikaystävän kanssa heti kun täytin 18, otin opintolainaa että sain lukion suoritettua, enkä ole juurikaan ollut vanhempieni kanssa tekemisissä.
Täällä sama tilanne. En kokenut oloani kotoisaksi vanhempieni talossa, jossa en saanut olla oma itseni ja elää omaa elämääni. Minä myös muutin kotoa heti 18 täytettyäni, ja poikaystävän kanssa yhteen. Onneksi oli ihan kunnollinen poika, siinä olisi voinut käydä huonostikin jos olisin päätynyt jonkun esim. alistavan naisvihaajan kanssa saman katon alle.
Välit vanhempiin edelleen kohteliaan etäiset. Tekivät aikanaan selväksi, ettei heidän kotonaan ole mukava viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan osaa sanoa, onko tää provo vai onko AP:n kaltaisia vanhempia todella olemassa.
On valitettavasti.
Tossa yllä joku kirjoittikin ettei tarvi ihmetellä kun lapsi muuttaa heti kotoa pois kun mahdollisuus tulee, ja sen jälkeen kyläilee vain jouluisin.
Mun äiti oli hirveä kontrollifriikki ja luki mm. tekstiviestit ja päiväkirjat. Vaikea edes aikuisena antaa näitä anteeksi. Oishan se ihanaa jos ois lämpimät välit, mutta kaikkea ei pysty korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä appivanhemmat kostaa poikansa nuoruuden panemiset harrastamalla meillä yökylässä ollessaan aika lailla estotonta seksiä. Kun olen siitä hienovaraisesti huomauttanut, on appiukon vastaus, että tätä poika teki nuorempana kotona, nyt on meidän vuoro tehdä teillä. Mitä siihen sitten sanoo?
Tämä on toki provo, mutta itse sanoisin että en halua kuunnella muiden seksin harrastamista, joten eivät ole enää tervetulleita. Menkööt hotelliin yöksi. Ja tämä asia ei liity millään tavalla siihen, saako ap:n tytär pitää huoneensa ovea kiinni vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan osaa sanoa, onko tää provo vai onko AP:n kaltaisia vanhempia todella olemassa.
On valitettavasti.
Tossa yllä joku kirjoittikin ettei tarvi ihmetellä kun lapsi muuttaa heti kotoa pois kun mahdollisuus tulee, ja sen jälkeen kyläilee vain jouluisin.Mun äiti oli hirveä kontrollifriikki ja luki mm. tekstiviestit ja päiväkirjat. Vaikea edes aikuisena antaa näitä anteeksi. Oishan se ihanaa jos ois lämpimät välit, mutta kaikkea ei pysty korjaamaan.
Samoin teki minun äitini ja samat tunnelmat asiasta. Ikää minulla on jo 42. Luultavasti tulen aina tuntemaan äitiäni kohtaan vastenmielisyyttä tuon kontrolloinnin ansiosta.
t. 64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä appivanhemmat kostaa poikansa nuoruuden panemiset harrastamalla meillä yökylässä ollessaan aika lailla estotonta seksiä. Kun olen siitä hienovaraisesti huomauttanut, on appiukon vastaus, että tätä poika teki nuorempana kotona, nyt on meidän vuoro tehdä teillä. Mitä siihen sitten sanoo?
Tämä on toki provo, mutta itse sanoisin että en halua kuunnella muiden seksin harrastamista, joten eivät ole enää tervetulleita. Menkööt hotelliin yöksi. Ja tämä asia ei liity millään tavalla siihen, saako ap:n tytär pitää huoneensa ovea kiinni vai ei.
No ei ole provo! Samalla tavalla harrastavat seksiä, kun me olemme siellä. Meille muistuttavat, että vaikka ovi on kiinni, niin kaikki kuuluu, mutta itse avaavat makkarin oven olohuoneeseen, ettei meille vain jäisi mitään epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan huvittaisi kuunnella pentujen naimisääniä omassa kodissani. Ymmärrän aloittajaa.
Päästeletkö sinä naimisääniä joka kerta, kun olet puolisosi kanssa kahdestaan suljetun oven takana?
Vierailija kirjoitti:
Aika ilkeää kommenttia teiltä kaikilta. Suojelen tytärtäni ja ajattelen vain hänen parastaan. Ei ole kivaa, jos hänen ajatellaan olevan joku h*ro, jonka luokse voi vain tulla ja tanssia mielensä mukaan vanhempien nenän alla.
Minun koti, minun säännöt.
Olen samaa mieltä. Minun talossa on minun säännöt. Miksi eivät mene pojan kotiin?
Mutta olisko mahdollista tehdä jokin kompromissi? Saavat olla keskenään rauhassa 10-15 välillä. Tuolloin olet käymässä jossain(?) asioilla. Ja kun tulet kotiin, niin ovea ei lukita, koska sinun talo. Kyllä nuorillekin olisi annettava omaa aikaa ja tilaa. 17 vuotias tyttö ei ole enää ihan pentu...
Kuinka hyvin tunnet pojan?
t.isä
Vierailija kirjoitti:
Siihen voi sanoa, että minun koti ja minun säännöt. Ei tarvitse tulla seuraavalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä, minkä ikäinen tytär on kyseessä, mutta vaikea ymmärtää, miksi kaikilla perheenjäsenillä ei olisi samanlaista oikeutta yksityisyyteen.
17 täyttänyt tänä vuonna. Poikaystävä 19 ja tulossa armeijasta lomille.
no kyllähän tuon ikäistä saa naida vaikka 77-vuotias paljailtaan kakkapyllyreikään.
Pera
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ilkeää kommenttia teiltä kaikilta. Suojelen tytärtäni ja ajattelen vain hänen parastaan. Ei ole kivaa, jos hänen ajatellaan olevan joku h*ro, jonka luokse voi vain tulla ja tanssia mielensä mukaan vanhempien nenän alla.
Minun koti, minun säännöt.
Olen samaa mieltä. Minun talossa on minun säännöt. Miksi eivät mene pojan kotiin?
Mutta olisko mahdollista tehdä jokin kompromissi? Saavat olla keskenään rauhassa 10-15 välillä. Tuolloin olet käymässä jossain(?) asioilla. Ja kun tulet kotiin, niin ovea ei lukita, koska sinun talo. Kyllä nuorillekin olisi annettava omaa aikaa ja tilaa. 17 vuotias tyttö ei ole enää ihan pentu...
Kuinka hyvin tunnet pojan?
t.isä
Tässähän ei saanut laittaa ovea edes kiinni, koska ap:n talo.
Ap:een kaltaiset pitäisi pakkosterilisoida koska selvästi on epäsopiva lasten kasvatukseen, tuskin tämä ovijuttu on ainoa mistä tyttärelleen psykoillut.
Aikamoista. Me nimenomaan laitettiin teinien oviin lukot, että on taatusti yksityisyyttä. Ja kyllä siellä lukkojen takana on ollut seurustelukumppaneita, välillä yötäkin.
JamesStadi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JamesStadi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JamesStadi kirjoitti:
Mä voin lahjoittaa 2€ keräykseen jotta saadaan nuorelle parille hotelli. Jos 50 lahjottajaa löytyy, ni eiköhä huntilla huone löydy.
Sen verran hienoa että on sisukas armeijaa käyvä jannu, että pitäähän sillä puitteet olla kun vie sussun treffeille. Näitä armeijaa käymättömiä luusereita on muutenkin liikaa. Olisko pare että tytär muhinoi jossain narkkarien kerrostalo luolassa ja jannu on joku piikittäjä?
Junnuille vois viel laittaa kortsut matkaan ja neuvoa että on ihan hauskaa ja fiksua harrastaa suutelua, hierontaa,handjobbia, suukivaa ja muutakin kivaa kun tutustuu nuorena toiseen. Yhdyntä vaan on sitten vastuullinen asia, tossa tilanteessa raskaus olis katastrofi. Ei kannata nuorena hedelmällisessä iässä leikkiä paljaaltaan uittamisia ym., sanokaa et aina kumi mukaan.
Eikös se ole hyvä ja kaunis asia jos nuoripari on yksiavioisia ja tutustuvat toisiin? Paljon parempaa seuraa se väsynyt inttipoju on kuin huumehörhöt kadulla. Anna heille tilaa kun kumminkin niin haluavat, kotonahyvä olla.
Ite aloitin yökyläilyt 15 -vuotiaana ja vastuullisesti hoidettiin ilman yhdyntää. Olimme samanikäisen tytsymme kaa ensimmäiset toisillemme, ja hän muuten oli oraalikivassa ensikertalaisena hämmästyttävän taitava nielemään kaiken. Nykyään alle 30% "aikuisista kokeneista" kykenee tähän, joten hyvä olisi itsekunkin opetella hellimistä enemmän. Tärkeintä näillä nuorilla on uskollisuus ja luottamus.
Niin, jos mahdollista, täältä tulis ekat 2€, olisko muita mukana?
Siellä taas omanlaisensa hörhö pääsi avautumaan...
Mitäs mielipiteessäni oli väärin? Mielestäni asiasta pitää keskustella. Kerrotko oman mielipiteesi, vai anonyyminä haukut ja juokset karkuun kuin pelkuri. Kerro toki vastamielipide kun olet niin viisas.
Kuulostat lähes yhtä kiusaannuttavalta kuin AP, eri suunnasta vain. Kun on puhe nuorten yksityisyydestä, setä alkaa valistushengessä luennoimaan nuoruuden nussimisistaan ja tarjoaa vielä jalomielisesti 2 euroa hekumoidessaan joillain fantasioillaan.
Tuollainen vanhempi olisi yhtä mahdoton kuin AP. Kun nuoret tulevat huoneestaan alakertaan missä faija katsoo telkkaria, tämä maireasti hymyillen alkaa vihjailla jotain limaisia omiaan.
Olet aika hassu, kun vielä loukkaannut.
En mä todellakaan mitään fantasioi. Enkä leiki sun tapaan millään mielikuvilla että katon alakerras telkkaa ja vihjailisin kun nuoripari tulee alas. Ite oot outo.
Nuoria pitää valistaa, ja jos ja kun suhde on hyvä niin antaa nuorten tutustua, rakastua ja kokea. Ehkä ovat yhdessä vielä 5-10v kuluttua? Tietty jos inttijannu olis mulkku ja pettäjä, ni tietty tyttären isukkina tekis mieli pistää kaveri ojennukseen. Ei sekään mulle kuuluis mutta olis ikävä juttu. Mutta lähdetään siitä että ovat fiksuja nuoria, eikö ?
Yhtä kaikki, siitä ollaan varmaan yhtä mieltä että raskautta tulee välttää. Nykyteinit on niin lapsellisia tänä päivänä. On ihan mahdottoman kovan työn takana teinien valmistua,työllistyä ym. aikuistumisen rutiinit hoitaa jos liian aikaseen tekevät lapsia. Erokin vauvan ilmestyessä tulee 90% varmuudella, harva junnu maksaa elarit säntillisesti ym ym.
Mielestäni nuorille tulee antaa vastuuta ja luottamusta, se tuottaa molemminpuolista kunnioitusta. Varsinkin kun kyseessä on fiksu armeijaa käyvä kaveri. Jos ei nuoria kerran huumeet ja päihteet kiinnosta, mikä on tosi hyvä ja tärkeä asia, niin onko se asiallisesti hoidettu turvaseksi niin huono asia ?
Sitä raskauden ehkäisyä ei voi toitottaa liikaa, turvallisissa olosuhteissa se toimii paremmin. En mä ainakaan haluu jälkikasvun penskojen vaipanvaihtajaksi kun eivät ite kykenis..
Minäkin ihmettelen tämän keskustelijan mielikuvitusmaailmaa. Mistä hän on keksinyt että tämä ”intissä käyvä jannu” on niin ihana ja kannatettava kumppani, että hän antaa koko ajan melkein aplodeja tälle ihanalle nuorelle suhteelle ja mistä ihmeestä hän tietää, että ilman tätä poikaa hän menisi panemaan kaduilta löytämiään narkkareita?