Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko palstalainen kykenee avioerotilanteessa

Vierailija
31.08.2013 |

Kykenee jäämään kotiinsa, ts. Lunastamaan miehensä ulos, selviää kiinteistöveroista, sähkölaskuista yms? Jos kykenette, niin millaiset tulot ja minkä hintaluokan koti? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykene, vaan joudun muuttamaan pois. Kotia etsin, mutta ei löydy. Ahdistaa asua samankaton alla. On kuin jäitä polttelis.

Vierailija
2/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lunastamssa miehen yhteistä asunnosta. Ei lapsia, kaksio Helsingissä, asunnossa minulla enemmän omaa rahaa sijoitettuna. tulot bruttona n. 3000. Tiukille menee, mutta saatiin sovittua ihan asiallinen hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kykenisin mutta en halua pitää isoa omakotitaloa yksin ruohonleikkuineen, pihatöineen, lumenluonteineen tms., olisi yhdelle naisihmiselle liikaa hommaa. Muuttaisin suosiolla taloyhtiöön.

Vierailija
4/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein niin Kymmenen vuotta sitten. Asunto oli silloin 130 000, tuloja en tarkkaan muista, mutta jotain ehkä 3500

Vierailija
5/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein näin. Sovittiin lasten kanssa että priorisoidaan asuinpaikka, ja tingitään lomamatkoista, uusista vaatteista ja ulkonasyömisestä.

Vierailija
6/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ja aion tehdä niin.  Rivari arvoltaan 150t€. Mulle jää lainaa n.125t €, asunnon arvo on noussut ja yhteistä lainaa on vielä 95t€. Eli lisälainaa joudun ottamaan. Omat palkkatulot 3100 ja siihen päälle lapsilisät yhkorotuksineen ja elatusmaksut mieheltä. Pankissa käyty ja lainalupaus on.

Vierailija
7/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, talo on miehen nimissä, mulla on sijoitusasunto. Siihen muuttaisin.

Vierailija
8/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pakkaisi tavaransa ja lähtisi, talo on minun avioehdonkin mukaan. Ei ongelmia ylläpidonkaan suhteen. Kiinteistövero on vaivaiset 400 e/v eli ei elämä siihen saa kaatua.

Vierailija
9/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pystyisin mutten halua. Talo oli aikanaan kompromissi, ei kummankaan unelmien täyttymys. Ajateltiin, että lasten on hyvä asua maalla. Niin olikin. Nyt 2 lasta maailmalla, kolmas lukiossa. Jos nyt erottaisiin, talo menisi suosilla myyntiin. Itse muuttaisin kaupunkiin, kerrostaloon, kuopuksen kanssa. Tuloja 5500, talon arvo ehkä 160000?  Säästöjä on.

Vierailija
10/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero edessä, tuloja about 3500, talon arvo ehkä 200000. Lainaa jäjellä 80000. Mikähän tässä olisi järkevää..

T. Ap

Vierailija
11/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt kai jäämään noilla ehdoilla??? Mutta eri asia on haluatko? Ylensä siinä vanhassa asunnossa on huonot fibat. ja toinen juttu; sen poislähtevän voi olla vaikeaa kunnioittaa sun rajojasi jos se on hänekin entinen kotinsa.

Vierailija
12/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lainaa ei kovin helposti enää anneta yksinäiselle pankit ovat aika tiukkoja.Kannattaa ajatella myös onko kiva jäädä asumaan siihen missä on ikäviä muistoja?Itse olen hävittänyt melkein kaiken niiltä ajoilta. Talo myytiin viikossa maksoi 90 000€ ja saimme 220 000 €  ja kumpikin aloitti oman elämän muualla.

Vierailija
13/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein niin aikoinani; en muista velkasummaa mutta kyseessä oli alle 6 kk vanha paritalo.

Vierailija
14/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ystyisin, mutta mäkään en monestakaan syystä silti tekisi sitä. Liian iso asunto, pahat fibat ja ei mitenkään pienimpänä syynä sekin, että myymällä talon ulkopuoliselle pääsisi varmasti vähemmillä jälkipuheilla, eikä tulisi sanomista, että onko hinta ollut oikea...

Vierailija
15/18 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin...en tiedä haluaisnko jäädä tähän kuitenkaan. Tää on okt,  maksoi 110 000€ ja 40 000€ edestä tehty remonttia.

Meidän pakolliset menot on mitoitettu yhden palkansaajan mukaan, tai kahden ansiosidonnaisen. Siitä sitten toisen ruokalasku ja toinen auto pois...niin hyvin pärjää. Omat nettotulot vajaa 3000€.

Vierailija
16/18 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi mitään saumaa jäädä tähän. Mies hyvätuloinen, minä sillä paljon parjatulla kodinhoidontuella eikä työpaikkaa odottamassa. Talon arvo varmaan 500000. Vaikka mies lahjoittaisi tämän minulle (mistä joutuisin maksamaan lahjaveron), jo talon ylläpito tulisi liian kalliiksi. Velkaakin on, vaikka myytäisiin ja omaisuus menisi puoliksi, ei sillä hirveästi leveilisi. Meillä on avioehto, mutta talo ei kuulu siihen.

Vierailija
17/18 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi, enkä edes haluaisi tätä isoa omakotitaloa. Tämän talotekniikkakin on niin mahdotonta ymmärtää, että edes yritä kysellä siitä, saati opetella sen käyttö.

Vierailija
18/18 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, avioerotilanteessa tuskin kykenee ajattelemaan järkevästi rahaa. Myöhemmin ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi