Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotihoidon tuesta: äidit töihin!!! MIHIN töihin?!

Vierailija
31.08.2013 |

Nyt halutaan kannustaa äitejä palaamaan töihin. Mun nähdäkseni joka firmassa on yt:t yms. irtisanomisuhka. Johtaako tämä vain isompiin työttömyyslukuihin?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:23"]

Esimerkiksi aina kun näet maahanmuuttajan työssä niin siinä olisi sinulle työpaikka jos maahanmuuttaja menisi omaan maahansa.

[/quote]

Mutta kun suomalaiset eivät suostu niitä töitä tekemään. Siinä se ongelma

Vierailija
22/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules 21: jää aika paljon tuloveroja saamatta jos isät oikeasti alkavat käyttämään puolikkaitaan. 

Toisekseen elämäntilanteet voivat vaihtua hyvinkin nopeasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:27"]

Näinpä. Itse olen ihan korkeasti koulutettu ja jatkokoulutettu usean lapsen äiti. Töitä olen etsinyt nyt aktiivisesti kohta vuoden, mutta tuloksetta. Ensi vuonna sitten täydellinen alan vaihto + uudelleen kouluttautuminen, jos mitään muuta ei ilmaannu.

Ja minun tuttavapiirissäni on ERITTÄIN paljon työttömiä, kaikki teknisen alan korkeakoulutettuja ja päteviä ihmisiä. Mietin vain, mitä tuolla nelosella on aivojen tilalla...

[/quote]

Oletko uka hakenut KAIKKIA töitä mitä mollin sivuilla on? Ihan siivoojaan työstä lähtien? En usko

Vierailija
24/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:53"]

Kuules 21: jää aika paljon tuloveroja saamatta jos isät oikeasti alkavat käyttämään puolikkaitaan. 

[/quote]

Eikö heidän töitään tee kukaan tällä välillä?

Vierailija
25/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ensin hankin ammatin ja työpaikan sekä miehen, sitten vasta tuli lapset. Tähän ratkaisuun olen tyytyväinen, ja lasten välillä olin töissä, koska en halunnut ammattitaitoani päästä ruostumaan ja minusta itseään arvostavan naisen ei kuulu nykypäivänä olla montaa vuotta kotona lasten vuoksi. Kyllä niitä verojakin on naisten maksettava, jotta voivat kodinhoitotuesta nauttiakin. Minusta lapsen kanssa voi olla kotona maks. 2v. putkeen ja sitten jo pitäisi töihinkin palata. Alke vuoden ikäisen paikka on kotona ja sitä ylöspäin pärjäävät jo hoidossakin. Tosin päivähoitoa olisi kehitettävä huimasti. 

Vierailija
26/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:55"]

[/quote]

[/quote]

Esimerkiksi meillä ei palkata sijaisia perhevapaiden ajaksi, jos tiedetään, että vapaa kestää alle 6 kk. Jo nyt monessa perheessä lapsi menee hoitoon sen vuoden elokuussa, jolloin on 2v vaan ei vielä 3, joten isät eivät välttämättä ole hoitovapaalla kovin pitkään. Ei siis sijaisia!

Vierailija
27/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huolestunut lasten puolesta. Olen ollut useita vuosia päivähoidossa töissä ja nähnyt mitä se pahimmillaan on. Monissa perheissä isä on esim. yksityisyrittäjä, jonka ei ole mahdollista pitää vapaita.

Useat tutkimukset ja asiantuntijat ovat osoittaneet ettei alle 3-v paikka ole päivähoidossa. Liisa Keltikangas-Järvinen vertaa alle 3-v:n viemistä päivähoitoon samanlaiseksi kuin aikuisen joutumista Hulluille päiville. 

Olen myös erittäin kiinnostunut siitä, että mistä saadaan koulutettua väkeä päivähoitoon lisää, kun kotihoidontuen uudistus astuu voimaan.Jo tällä hetkellä esim. Helsingissä päiväkodit pursuavat lapsia, tiloista ja ammattitaitoisesta työvoimasta on pulaa.

Eikä uudistus ole halpa, jos verrataan lapsen kotona oloa vs. päivähoidon kustannuksia.

Vierailija
28/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.Mikä ihme kun pitää patistaa töihin,kun muutenkin niin kovasti irtisanomisia.

Monet ovat lomautus uhan allakin ja aivan varmasti lomautetaan/irtisanotaan ne isät,jotka muutenkin ovat sitten tulevaisuudessa jäämässä lapsen kanssa pakolliselle hoitovapaalle.

Vierailija
29/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ajattelee niin, että koska nyt ei ole työtä, niin ei tee mitään sen eteen että tulevaisuudessa olisi, vaan jää kotiin, niin millä todennäköisyydellä niitä töitä saa myöhemminkään?

Vierailija
30/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:56"]

Nyt halutaan kannustaa äitejä palaamaan töihin. Mun nähdäkseni joka firmassa on yt:t yms. irtisanomisuhka. Johtaako tämä vain isompiin työttömyyslukuihin?

[/quote]

No ei ole kaikkialla. Mun työpaikalle palkattiin viime viikolla projektihommiin kuusi ihmistä ja ensi viikolla tulee lisää, kun loputkin kesäduunarit on häipynyt mutta tilauskirja täyttyy ja tilaukset pitää hoitaa.

Vierailija
31/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:39"]

Mutta jos ajattelee niin, että koska nyt ei ole työtä, niin ei tee mitään sen eteen että tulevaisuudessa olisi, vaan jää kotiin, niin millä todennäköisyydellä niitä töitä saa myöhemminkään?

[/quote]

Tee asialle mitään? Oma yritys tmv?

Vierailija
32/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:42"]

[/quote]

Tee asialle mitään? Oma yritys tmv?

[/quote]

Oma yritys ei tokikaan ole monella alalla mitenkään mahdollista, mutta esim. uudelleenkouluttautuminen/lisäkouluttautuminen on. On se ainakin parempi työllisyyden kannalta kuin se, ettei tee yhtään mitään.

Vierailija
33/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:55"]

[/quote]

[/quote]

No ei mun miehen työpaikalla ainakaan mitään sijaisia ole lomien tai isyysvapaiden aikana.

Vierailija
34/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vuosi lapsen kanssa kotona ei yleensä tarkoita sitä, että ei koskaan enää pääse töihin.

Vierailija
35/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne yhtään työtöntä pienten lasten äitiä. Yhdellä on määräaikaisuus. Asun keskikokoisessa kaupungissa ja tuttavapiirini koostuu normaaleista, koulutetuista ihmisistä. Heistä kukaan ei myöskään ole ollut vuosikausia kotona, ehkä muutama kk hoitovapaata vanhempainvapaan päälle. Elän varmaan kuplassa, kun tämä uudistus ei kosketa mua tai ketään tuntemaani äitiä/isää.

Vierailija
36/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:27"]

Näinpä. Itse olen ihan korkeasti koulutettu ja jatkokoulutettu usean lapsen äiti. Töitä olen etsinyt nyt aktiivisesti kohta vuoden, mutta tuloksetta. Ensi vuonna sitten täydellinen alan vaihto + uudelleen kouluttautuminen, jos mitään muuta ei ilmaannu.

Ja minun tuttavapiirissäni on ERITTÄIN paljon työttömiä, kaikki teknisen alan korkeakoulutettuja ja päteviä ihmisiä. Mietin vain, mitä tuolla nelosella on aivojen tilalla...

[/quote]

Oletko uka hakenut KAIKKIA töitä mitä mollin sivuilla on? Ihan siivoojaan työstä lähtien? En usko

[/quote]

Liikaa koulutettu ei kalpaa kaikkiin töihin. Vaikka kuinka vakuuttaa silmät kirkkaina työnantajalle, että tää on just sitä, mitä minä haluan tehdä, ei se usko. Ja ihan aiheesta, itse ainakin hakisin koko ajan oman alan hommia.

Jos kaikkien työttömien korkeakoulutettujen pitäisi hakea matalan koulutustason töitä, niin minne menevät töihin ne, joilla on se matala koulutustaso? Hankkivat korkeakoulututkinnon?

Vierailija
37/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa olla! Tässä ketjussa laiskat mammapullerot selittävät taas ahkerasti, miksi eivät missään tapauksessa voi koskaan ottaa mitään työtä vastaan tai muutenkaan osoittaa mitään aktiivisuutta sen suuntaan, että joskus ihan itse elättäisi itsensä ja osallistuisi myös perheensä elatukseen. Hohhoijaa...

Vierailija
38/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:59"]

Antakaa olla! Tässä ketjussa laiskat mammapullerot selittävät taas ahkerasti, miksi eivät missään tapauksessa voi koskaan ottaa mitään työtä vastaan tai muutenkaan osoittaa mitään aktiivisuutta sen suuntaan, että joskus ihan itse elättäisi itsensä ja osallistuisi myös perheensä elatukseen. Hohhoijaa...

[/quote]

Mitä hemmettiä :D :D

Miten joku voi elää niin ettei oikeasti seuraa mitä ympärillä tapahtuu? :)

Vierailija
39/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen elämäntilanteet voivat vaihtua hyvinkin nopeasti. 

[/quote]

Kuules, ne naiset ja työn sijaiset tuovat sitä verotuloa. Pitkällä aikavälillä tilanne tasaantuu, kun äidit pääsevät kunnolla kiinni työelämään ja vanhemmat yhdessä tuottavat moninkertaisesti enemmän verotuloja.

Vierailija
40/60 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:59"]

[/quote]

Minulla on kyllä työpaikka ja maksan osani perheen kuluista. Mitäs itse iniset?

- nro 37